جاباما
۹۲۸۲۳۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتخابات شورای محلی در عراق به تعویق افتاد

کابینه دولت عراق ضمن تعویق انتخابات شورای شهر، با تصویب قانون کمیسیون عالی انتخابات و انتخابات پارلمان این کشور موافقت کرد.

خبرگزاری فارس: کابینه وزرای دولت عراق طی نشست امروز خود (سه‌شنبه) اعلام کرد که انتخابات شورای استان‌ها در این کشور به تعویق افتاده و به زودی موعد مقرر آن اعلام خواهد شد.

قرار بود انتخابات شورای استانی و محلی عراق بیستم آوریل ۲۰۲۰ (۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) برگزار شود. پارلمان عراق پیشتر گفته بود که قصد تعویق انتخابات را ندارد.

انتخابات شورای محلی در عراق به تعویق افتاد

شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق گزارش داد که کابینه دولت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور تشکیل جلسه داده و با تعویق انتخابات موافقت کرده است.

دولت عراق در نشست امروز خود همچنین با تصویب قانون کمیسریای عالی انتخابات و انتخابات پارلمانی در این کشور موافقت کرده است. قرار است پارلمان عراق برای تصویب این دو قانون، رأی‌گیری کند.

رؤسای سه‌گانه ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و پارلمان عراق بعد از تظاهرات مردمی که از حدود دو ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، قول اعمال تغییرات در قانون انتخابات داده‌اند.

مقامات عراقی گفته‌اند با بازنگری در دو قانون مذکور، زمینه برای نامزدی طیف‌های سیاسی گسترده فراهم خواهد شد. قرار است کمیسریای عالی انتخابات از قضات و کارشناسانی تشکیلی شود که گرایش جناحی و حزبی نداشته باشند و به دور از «سهم‌خواهی» فعالیت کنند.

قانون جدید انتخابات پارلمانی نیز خواهان کاهش شمار نمایندگان پارلمان تا ۳۰ درصد، سن نامزدی برای انتخابات تا ۲۵ سال و خواهان اتکا به آراء بیشتر در حوزه‌های انتخاباتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج