۹۲۸۲۵۰
۲۰۵ نظر
۵۰۰۷
۲۰۵ نظر
۵۰۰۷
پ

بیانیه ایران‌خودرو و سایپا: دیوار ما کوتاه است

ایران خودرو و سایپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند: افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ ارتباط و نفعی برای خودروسازان ندارد و حقیقتِ تولید، تامین قطعه و جریان نقدینگی در کفِ کارخانه است.

خبرآنلاین: ایران خودرو و سایپا (دو خودروساز بزرگ کشور) به همراه انجمن خودروسازان ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک نسبت به هجمه‌های رسانه‌ای اخیر و اظهارات غیرمستند و فرافکنی برخی افراد در خصوص افزایش قیمت خودرو در «بازار» واکنش نشان داده و ضمن تکذیب این ادعاها، از نهادها و مجموعه‌های مختلف خواستند به جای فرافکنی و فضاسازی رسانه‌ای برای مطرح کردن خود در جامعه، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران آغاز شده، فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی را به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با تحریم‌های ناعادلانه حمایت کنند.

در بیانیه مشترک خودروسازان آمده است:

رهبر معظم انقلاب بارها همه ارکان کشور را به تلاش برای تحقق رونق تولید توصیه کرده‌اند و برخی صنایع نظیر «صنعت خودرو» را محرک تولید در بخش‌های دیگر خواندند، چرا که به تعبیر معظم‌له فعال شدن پیشران‌ها می‌تواند سایر حوزه ها را به حرکت وا دارد و حرکت عمومی اقتصادی کشور را به کلی متحول کند.

علاوه بر بیانات صریح و روشن مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حمایت از بخش‌های پیشران و موثر در رونق تولید، شاخص‌های اقتصادی نیز نشان می‌دهد که حیات و فعالیت بیش از ۶۰ رشته صنعتی نیز به رونق خطوط تولید خودروسازی در کشور وابسته است؛ و این شاخصه‌هاست که صنعت خودرو ایران را صدرنشینِ تحریم‌های ظالمانه و نقطه هدف در تروریسم اقتصادی امریکا علیه ایرانیان کرده است.

حال در چنین شرایطی، برخی افراد مسئول و غیرمسئول، برخی نهادها و رسانه‌ها و ... بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، بدون بررسی، بی‌توجه به اصول مشخص علم اقتصاد، تنها با بیان جملاتی مخاطب‌پسند اما بی‌اساس، خودروسازان را به افزایش قیمت خودرو و نیز عدم عرضه خودرو به بازار متهم می‌کنند.

دلیل این اظهارات می‌تواند این باشد که برخورد با دلالان و واسطه‌های ناشناس و پنهان بسیار سخت‌تر و پرزحمت‌تر است از متهم کردن شرکت‌های خودروسازِ آشنا و بانام و نشان...

در سال‌های اخیر متاسفانه دیوارِ کوتاه خودروسازان باعث شده است تا بسیاری از مشکلات حوزه‌های مختلف به پای آنها نوشته شود و برخی ناهنجاری‌ها را پشت این "خودروسازانِ همیشه مقصر" پنهان کنند.

بیانیه ایران‌خودرو و سایپا: دیوار ما کوتاه است
از این رو، خودروسازان کشور در پاسخ به این اظهارات و فضاسازی‌های رسانه‌ای ذکر چند نکته را ضروری می‌دانند:

۱- بار دیگر یادآوری می‌کنیم که قیمت فروش خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با بازار آزاد «متفاوت» است و ایران‌خودرو و سایپا هیچ نفعی و هیچ سودی از افزایش قیمت خودرو در بنگاه‌های فروش خودرو و ... نمی‌برند و مکلف‌اند خودرو را براساس قیمت مصوب به مشتری تحویل دهند.

قیمت بازار و فراز و فرود آن هیچ ارتباطی با خودروسازان نداشته و حاصل هدایت نقدینگی سرگردان به بازار خودرو، صحنه‌گردانی واسطه‌ها و دلالان و نیز تقاضای کاذب ناشی از کاهش ارزش پول ملی است.

مجدداً تاکید می‌کنیم افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد، بنگاه‌های خرید و فروش خودرو و سایت‌های اینترنتی، به هر دلیلی که باشد نه ارتباطی به خودروسازان دارد و نه منفعتی را نصیب آنها می‌کند چرا که قیمت فروش خودرو توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با نظارت نهادهای ذیربط تعیین می‌شود و از نیمه دوم سال گذشته تاکنون نیز ثابت بوده است، لذا در شرایطی که قیمت بسیاری اقلام و کالاهای ساده و خوراکی، غیرقابل کنترل شده، بهتر است در خصوص صنعت خودرو که برای هر محصول آن باید ۴۵۰۰ نوع قطعه از ۶۰ رشته صنعتی و انواع و اقسام مواد اولیه تامین شود، اظهارنظرهای غیرکارشناسی مطرح نشود.

۲- هیچکس نمی‌تواند از دور برای صنعت خودرو نسخه بنویسد؛ حقیقتِ صنعت و تولید، به ویژه در دوران محدودیت‌ها و تحریم‌های سخت و همه جانبه، تنها در کفِ کارخانه، خطوط تولید و در زنجیره تامین قطعات و جریان نقدینگی قابل لمس و قضاوت است، در این شرایط خودروسازان کشور با همت، غیرت، تلاش و با اجرای یک برنامه مدون و مداوم، موفق شده‌اند چراغ تولید را روشن نگه‌دارند، قطعات را تامین کنند، خودروها را تولید کنند و به دلیل بحران و اشتباهات گذشته، هرچند با تاخیر به دست مشتریان خود برسانند و به آنها تحویل دهند.

۳- تمام کارشناسان حوزه اقتصاد عقیده دارند افزایش قیمت چند محصول داخلی در روزهای اخیر ناشی از سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ها و هیجان زده کردن جو روانی بازار خودرو و نیز فضاسازی‌های رسانه‌ای بوده است. از این رو، مقصر جلوه دادن خودروسازان بدون ارائه سند و مدرک، جای تامل دارد و ابهام برانگیز است. با وجود اینکه این ادعاها پشتوانه کارشناسی و آماری نداشته است اما لازم است اعلام کنیم که گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران خودرو در دو ماه اخیر بیش از ۱۵۰ هزار خودرو عرضه کرده و به مشتریان خود تحویل داده‌اند. پرسش اینجاست که نیاز واقعی بازار خودرو ایران بیش از این عدد بوده است؟ یا ظرفیت صنعت و امکان فعلی تولید خودرو در کشور بیش از این است؟

۴- مشخص نیست در سال "رونق تولید" ، چرا به‌جای آن‌که حمایت از صنایع تولیدکننده داخلی، یکی از اولویت‌های اصلی همه نهادها و جامعه رسانه‌ای کشور و... باشد، از هر تریبونی برای تخریب و تضعیف این صنعت استفاده می‌شود؛ چهره‌های مشهور و حتی مجریان رسانه ‌ملی (که خود را در همه حوزه‌ها صاحب‌نظر می‌دانند) نیز بدون هیچ تامل و درنگی ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین راهکار کسب محبوبیت و شهرت در فضای مجازی را در هجمه به صنعتی می‌دانند که در حال حاضر علیرغم وجود انبوهی از محدودیت‌ها، باز هم جریان تولید را حفظ کرده و به حراست از سرمایه‌انسانی و اشتغال کارگران خود پرداخته تا مشکلاتی نظیر آنچه در برخی کارخانه‌های کشور رخ داد پیش نیاید و یک میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم فعالان این صنعت تهدید نشود.

۵- لازم به توضیح است دو گروه بزرگ خودروسازی کشور با هدایت تیم‌های جدید مدیریتی و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، تحول در فرآیندهای مختلف کاری را در دستور کار قرار داده و قصد ندارند اشتباهات گذشته صنعت خودرو را تکرار کنند. این تصمیم‌های بزرگ در سخت‌ترین روزهای اقتصاد و صنعت کشور اتخاذ شده و جراحی بزرگ این صنعت، نیاز به حمایت همه جانبه تمام بخش‌ها، مجموعه‌ها، سازمان‌ها و نهادها و رسانه‌ها دارد. نیکوتر آن است که اگر سنگی از پیش پای برنمی‌داریم، چوبی هم لای چرخ‌های تولید نگذاریم.

از سویی دیگر لازم است بازنگری‌هایی اساسی در این رویکردها شکل گرفته و افرادی که کوچک‌ترین شناخت و آگاهی لازم از مسائل و موضوعات مبتلابه صنعت خودرو ندارند، دست از فرافکنی برداشته و به‌جای اتهام‌زنی‌های پوپولیستی و نادرست بر علیه صنعت خودرو، ضمن روحیه بخشی به طیف وسیعی از کارکنان و کارگران متعهد و ایثارگرِ فعال در این بخش از اقتصاد کشور، تولید ملی را برای عبور از این پیچ مهم تاریخی و گذر از محدودیت‌ها همراهی کنند.

در پایان به استحضار مردم فهیم و آگاه و مشتریان گرانقدر سایپا و ایران‌خودرو می‌رساند خدمتگذاران آنها در صنعت خودرو با تمام توان و با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها برای حل مشکلات موجود، حفظ جریان تولید، تولید محصولات جدید و به روز، توقف تولید خودروهای قدیمی، ارتقاء کیفیت محصولات، تسریع در تحویل خودروها و نیز کاهش تعهدات معوق برجای مانده از گذشته تلاش می‌کنند و با ایجاد پویش ملی بومی‌سازی قطعات صنعت خودرو و جهاد خودکفایی نگاه خود را به آینده‌ درخشان ایران اسلامی معطوف کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه توجیه مزخرفی.کیفیت خودروها که تعطیل بود الان هم که دیگه به اندازه کافی خودرو به بازار تزریق نمیکنید گران شده.باظلم به مردم میخواید صنعت خودرو برقرار باشه ؟

      پاسخ ها

      • داداش کایکو

        اونقدری که اینا با محصولات چرتشون آدم کشتن هشت سال جنگ اینقد کشته نداده

      • بدون نام

        هیچ کسی از قاتلش حمایت نمیکنه

      • BINAM

        دقیقا...شما ظالمان صنعت خودرو هر روز آز آپشن های خودروها کم کنید شاید اینجوری به مردم بتونید خدمت کنید.سنسور دنده عقب...زوار دور پراید حلبی.قالپاق.ضبط و....خدمت کنید.

      • بدون نام

        دیوار حاشاشون بلنده ،ایشالا ازشون به عنوان ملات در ساخت دیواری مثل دیوار چین استفاده بشه

      • بدون نام

        پس خودروسازهای خصوصی بخصوص رامک خودرو ملعون چی؟
        لعنت بر خودشون، خانواده هاشون و امواتشون

      • بدون نام

        البته اگه اسم این چیزهایی که اینا میسازین اسمش خودروه،پس آفتابه هم باید اسمشو عوض کنه بذاره سد

      • بی بصیرت

        چند وقت پیش به گرجستان سفری داشتم در آن جا سوار یک تاکسی مرسدس بنز 2010 شدم .اتفاقاً راننده اش ایرانی بود. می گفت دولت گرجستان خودروهای دست دوم وارد می کند. او می گفت این خودرو را 3300 دلار یعنی حدود سی و چهار ، پنج میلیون خریده است؛ یعنی 15 16 میلیون زیر قیمت یک پراید نو. مگر خودرو سازها ارز نمی خواهند خب همین ارز را صرف خرید ماشین با کیفیت می کنیم چرا دولت واردات دسته دوم ها را ازاد نمی کند؛

      • hassan.h

        یعنی این نسبت ها
        کاهش عرضه = افزایش قیمت
        افزایش عرضه=کاهش قیمت
        غلط هستند؟؟؟!!!؟

      • متین

        وقتی خودرو های پیش فروش رو گرون کردن چطور انتطار دارن توی بازار افزایش قیمت نداشته باشیم!!

      • بدون نام

        اگه این دو خودروساز تعطیل میشد مردم میتونستند ماشینهای با کیفیت و ایمن سوار شوند و اینهمه پول مملکت را صرف این کار نمیکردند که در عمل نشان داده شده هیچ پیشرفتی نداشته

      • بدون نام

        اگه این دو خودروساز تعطیل میشد مردم میتونستند ماشینهای با کیفیت و ایمن سوار شوند و اینهمه پول مملکت را صرف این کار نمیکردند که در عمل نشان داده شده هیچ پیشرفتی نداشته

    • غ،شیراز

      بهترین کمک به ملت گمرکی خودرو خارجی صفر بشه،و خودرو کیفیت و قیمتش رقابتی بشه،
      اگه آقایون از ما بهترون بذارند،دیگه کشته هم کمتر میدیم

    • بدون نام

      چقدر چرت گفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوار ملت بیچاره از همه کوتاه تره

    • رامین

      خدا لعنت کنه دلال بی پدر مادر رو،، الهی گرفتار موتور بشی تو این سرما که دلو رودت درد بگیره از سرما انقد به مردم بد بخت ظلم نکنی، لا اقل یع پراید ارابه مرگ که همش جونت کف دستته رو نرسونی به 52 میلیون که اونم نشه بخری

    • بدون نام

      لعنت بهشون ورشکسته های پول مردم خور

    • بهلول

      جواب بند یکشون رو میدم کافیه
      خودرو ساز دزد،دلالان رو اجیر میکنه که اختلاف شدید بندازه بین قیمت بازار و کارخونه که راه رو باز کنه برای دزدانی مثل شما ک بتونید قیمت ببرید بالا.....والسلام

    • بدون نام

      خجالت نمیکشن همه سهام دارن توش

    • بدون نام

      ترامپ شناختشون تحریمشون کرد کلی ادم کشتن با محصولات مزخرف شون

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • احمد

      اره شما راست میگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط به مردم دروغ می گویند. هر روز دروغ .دروغ

      • بدون نام

        خجالت بکشید.دفاعیات خوبی هم نداشتین.جای بسی تاسف.

    • محمد فرهنگ

      رو که نیست سنگ پاست

    • هالویین

      سایپا و ایران خودرو مگه خودرو سازن

    • آرش صدری

      این دو کارخانه تولیدی ندارند..... اتفاقا باعث ساخت زباله آلودگی محیط زیست بخطر افتادن جان افراد می شوند.
      بنظرم این دو کارخانه باید ب اتهام اقدام علیه امنیت ملی! تعطیل بشن

    • بدون نام

      ارابهای آدام کش قوطی رب گوجه

    • بدون نام

      گرانی خودرو از گور خودتون درمیاد اگر راست میگویید خودرو تون را با قیمت واقعی به مردم بفروشید تا باور کنند شما بیگناهید آشغالای شمارو هیچ کشوری به این قیمتی که به مردم خودتون میفروشید نمیخرن مظلوم نمایی نکنید مقصر اصلی خودتون هستید دولت هم همراهتون هست با اون وزیر بی عرضه صنعت

    • بدون نام

      پررویی هم حدی داره بخدا!!!!

    • بدون نام

      با سلام ، خواهشا قیمتهای کذایی این دو شرکت رو مورد برررسی قرار بدید ، چون واقعا با درامد پایین مردم ، واقعا نمیتوانند ماشین بخرند

    • احمد

      نظرات این خبر خوندن داره....

    • مجتبی

      چرا خودروهای ویرایشی رو نمیدین؟؟؟؟

    • بدون نام

      بله...بانک مرکزی هم گرانی ارز رو به گردن دلال ها انداخت...ولی قیمت ارز را تا میتوانستد بالا بردند...حالا نوبت شماست...قیمت ها رو شخصا به بازار تزریق میکنید...

    • بدون نام

      برید استانداردهای ۸۵ گانه رو رعایت کنید تا بلکه یه ستاره از چندین ستاره آسمان خودرو را بدست بیارید به جای این ننه من غریبم بازیها برید که سابقه شما پیش مردم خیلی خرابه اره با

    • بدون نام

      شما مردم رو چی فرض کردین . واقعا عجب رویی دارین هزار رحمت له سنگ پای قزوین .

    • بدون نام

      همین که بیانیه مشترک می دهند یعنی انحصار یعنی ظلم به مصرف کننده

    • بدون نام

      آخی دلم سوخت مخصوصا برای مدیران ارشد

    • بدون نام

      فوری سی روزه شون شش ماهه پررو اند

    • فدائیان رهبر

      اخی حیوونیا خیلی خیلی پاکدامن و درستکار تشریف دارن عامو جمع کنید

    • hadi

      چقدر هم کوتاه....یه مشت دزد

    • بدون نام

      ماشین مردم تحویل نمیدن میدن نمایندگی شون آزاد بفروشن دلال های دولتی

    • بدون نام

      أينا سود نمي كنند طفليها!!

    • بدون نام

      دیوار کوتاه و جیب گشاد

      کدوم نمک به حرومی پراید قیمت زده پنجاه میلیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیر عامل بی پدر و مادر سایپا خودش پراید سوار میشه؟

    • مقداد

      خاک بر سر مردمی که نه راه پس دارن نه پیش

    • بدون نام

      در این که دلال ها با عث بسیاری از نابسامانی های اقتصادی کشور هستند شکی نیست اما چه کسانی باید این دست های ناپاک را قطع کنند؟؟؟ آیا ایران خودرو و سایپا آنها را می شناسند وکاری نمی کنند؟؟؟؟ آیا پس از چهل سال وابستگی این صنعت فرقی کرده است؟؟؟

    • امید

      سوال من از سایپا و ایران خودرو اینه که چرا وقتی دلار ۱۸ هزار شد قیمتها رو نجومی بالا بردن و الان که دلار در کانال ۱۱ هزار قرار گرفته چرا قیمتها کاهش پیدا نکرد ؟

    • بدون نام

      سی ساله میخان کیفیت محصولات رو ارتقا بدن

      عمر نوح هم کمه

    • مسعود

      ای کاش خودروسازان که خود را خادم ملت می دانند وارابه های مرگ برای ملت خود میسازند جای خود را به محصولات با کیفیت خارجی که با مراتع قیمت پایین تری دارند و خدمات پس از فروش را به خوبی دارند بدهند
      علی برکت الله

    • حرف حق

      بابا جمع کنید.بهترین ماشین تولیدی داخل هم آشغال هستش. ماشینهای بی کیفیت رو با قیمتهای بالا میندازید به خلق الله بیانیه هم میدید.ملت رو خر فرض کردین.

    • بدون نام

      جیگرم کباب شد

    • م طیبی

      واقعا نامردتر از شما وجود نداره فروش فوری سود براتون نداره!!!

    • بدون نام

      دیوارتان کوتاه ولی جیبهایتان بسیار گشاد، از آن روزی میترسم که مردم مقصر تمامی اشتباهات و کج دستیهای مدیران شوند

    • مری

      دوکلمه از مادر عروس. آخه همه میدونن فساد توی خودروسازی هست. اگه اینجور نباشه پرایدو به قیمت پرادو نمیفروشن. حالا شما هی بیاین مظلوم نمایی کنین.

    • علی اکبر

      اگر بخواهیم شما خدمتگزار صادق !ما مردم نباشید چه کسی را ببینیم؟
      دست از سر ما مردم بردارید اگر زبان آدمیزاد را می فهمید!؟

    • علی

      چهل ساله ماشین های اشغال رو به چند برابر قیمت کردین تو پاجه مردم و پولهای باد آورده کشیدین بالا حالا مظلوم نمایی هم میکنید

    • محمدن

      آخه چجوری این حرفاقبول کنیم؟وقتی زه پرایدشده آپشن..وقتی مدیرانی دستگیرشدن وبادرست کردن شرکت های صوری درافزایش قیمت خودرودست داشتن...وخیلی موارددیگه چی رومابایدباورکنیم

    • بدون نام

      به هیچ وجه صداقتتان را حس نکرده و نیتوانم باور کنم !!!

      چرا تولیدات را به مصرف کننده واقعی نمیدهید ؟؟؟
      چطور خودرو به دست دلالان میرسد ؟؟!
      چرا نمیشود در سایتهای فروشتان ثبت نام کرد ؟؟!

      من خودم با پسرم دو تایی هر کدام با دو دیوایس از شروع ثبت نام در یک مرحله ای از فروش تا ساعت ۱۴ هر چه تلاش کردیم نتوانستیم ثبت نام کنیم، چرا ؟؟؟؟

      کاش تولیداتتان را مثل زمان جنگ قرعه کشی میکردید مگر جنگ تمام عیار اقتصادی در جریان نیست ؟؟؟

      کاش برای گروههایی مثل فرهنگیان، کارمندان، ایثارگران و ... سهمیه ای را قرار میدادید و با توجه به کد ملی و عدم توان انتقال خودرو تا ۵ سال یا بیشتر، تولیدات را به مصرف کننده واقعی میرساندید. کاش. فکر نکنم دلسوز توده ملت و مردم باشید. خدای رانت و رابطه و زد و بندید شماها

      و الا من به عنوان یک بازنشسته فرهنگی و جانباز بعد از گرانیهای دو سال اخیر بسیار بعید است بتوانم خودرو بخرم

      بسیار متاسفم. توده ملت حرفتان را باور نمیکنند

      حداقل انچه گفتم بخشی از درد دل ملت است.


      فاعتبروا یا اولی الابصار ......

    • بدون نام

      آخه چرا بعداینهمه گرون کردن اومدین بیانه دادید وچرا اسم رهبر عزیزرومیارید ....اول خوب جیب مردم خالی میکنید بعد میگید رهبر فرمود خدا لعنت کنه کسانی روکه دورو هست وگندکاریهاشو پشت اسلام و رهبری قایم میکنه

    • بدون نام

      صنعت خودرو سازی داخلی ۴۰ سال است که تولیدات بی کیفیتش را به ملت ، تحمیل کرده است . در کنار خط تولیدتان ، پژوهشگاه می زدید و از ترکیب تحقیق ،علم و صنعت محصولات خود را به روز می کردید ... شعار آمریکا لولو لق لقه ی زبانتان شده .. ما خط مقدم هستیم !!!.. این شعارها به شما نیامده و واقعا خجالت دارد . آیا می دانید سالانه چند هزار نفر با ماشین های آشغال شما کشته می شوند و به قبرستان ها می روند ؟ آیا می دانید تقریبا تمامی خانواده های ایرانی داغدار یک عزیزی از ایل و تبار خود هستند که در تصادفات کشته و به فنا رفتند ؟؟ خجالت بکشید ..

    • بدون نام

      دیوار شما کوتاهه ‌والله روتون‌ رو برم‌ کیفیت صفر قیمت نجومی دیوار شما هم‌کوتاه

    • بدون نام

      همه دیوار کوتاها

    • بدون نام

      سلام فرض میگیریم همه حرفهای شما درست و همینطور که میگوییدباشد --پس چرا قیمت روز خودرو در نمایندگیها همان قیمتی است که دلالان عرضه میکنند -- این دلالان از جیب آدم های معمولی بیرون نمی آیند این دلالها در اطراف نمایندگیها هستند و بجای مردم معمولی خرید میکنند و از باگهای قانونی همچون خرید برای همه اعضای خانواده و یک مختصر پول به آدم های ساده میدهند تا به جای دلال که نمی تواند به نام خودش کند به نام آنها بشود و بعدهم بیفتند به جون ملت برای گران فروشی و ثروت اندوزی-- لطفا مردم را ساده فرض نکنید و اگه راست میگویید از فناوریهای روز استفاده کنید تا خودرو به دست متقاضی اصلی برسد و خرید و فروش حواله را ممنوع کنید -بعد بببنید خودرو ارزان میشود یا خیر - راه وجود دارد ولی خودروسازهست که میتواند شکل قراردها را تعویض و با سیسیتمهای بیومتریک خودرو را تحویل مصرف کننده اصلی بدهد**

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ساده ای دلال های اصلی خودشونن همش سیابازیه

    • omid

      فقط میگم خدا لعنتتون‌کنه..همین

    • بدون نام

      دیوار تان کوتاه نیست زبانتان دراز است

    • بدون نام

      دیوار کوتاه!!!
      خوبه حالا صنعت خودروی ایران طی این 40 سال دست دو سه تا خودروسازی داخلی است و ورود خودروی خارجی ممنوع شده. اگه ورود خودروی ایمن و ارزان خارجی آزاد بود می فهمیدید دیوار چه کسی کوتاهه.
      خوبه خودتان میگید از صفر تا صد خودرو خودکفا شدید ولی با افزایش نرخ ارز اولین نفر در افزایش قیمت ها میشید.

    • بدون نام

      خودروسازان داخلی بزرگترین دشمن مردم ایران هستند با تولید خودرو ناایمن با آلایندگی بالا و قیمت چند برابر

    • ححح

      اخی اخی چقدرم مظلومن خون این مردمی که تو جاده ها باماشین های مسخرتون ریخته گردنتونه

    • بدون نام

      کاملا با این بیانیه موافقم وقتی فلز کیلویی 800 تومن بود پراید 20 تومن بود حالا ورق شده کیلویی 6500 تومن چطور اون نماینده محترم میخواهد خودروی 20 میلیون تومنی دست مردم بدهد وقتی همین نمایندگان خودرو ساز را با رانت متعهد به واگذاری چند هزار خودرو با قیمت قبلی میکنند و وقتی که سازمان حمایت از تولید و مصرف نمیتواند بموقع تعیین قیمت انجام بدهد باید الانه به صنعت خودرو حمله کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب خودرو داخلی نسازن کلا جمع کنن به خدا نود درصد مردم خودرو داخلی نمیخواد خودرو خارجی ورودش آزاد بشه اونایی که پول دارن میخرن بقیه هم با دوچرخه و مترو اتوبوس رفت و آمد میکنن آلودگی و مرگ و میر و بیماری های اعصاب و روان و دستگاه تنفسی هم به طور چشمگیری کاهش پیدا میکنه ما نخواییم اینا بهمون ماشین بسازن کیو باید ببینیم ،،،ه

      • بدون نام

        خوب از اول هم گرون و چند برابر ارش واقعی میفروختن این که دلیل نمیشه دوما به این نظر احتمالا شما یک ایران خودرویی مظلومی

    • ب

      بازم دروغ های همیشگی.

    • بدون نام

      تعرفه های بالای واردات خودرو مردم را بازیچه دست خودروسازان کرده

    • بدون نام

      البته فرغون سازها نامی سزوار تر هست.این خیلی مسئله آسانی هست زمانی که فرغون هاتون می خواد ارزان بشه به بازار عرضه نمیکنی تا مردمو تشنه بزارید بعد قطره چکانی به بازار تزریق میکنی تا قیمت ها بالا بره بعد خودرو هاتون به دلالاتون میدین با قیمت بالا تو بازار بفروشن .اگه ادعا دارین واردات خودرو رو آزاد کنین با تعرفه صفر ببینین کی سمت این لگن هاتون میاد از اجبار مردم پراید پزو میخرن

    • بدون نام

      آره جون خودتون شما اصلا با انبار کردن خودرو ها و دست گرفتن بازار آزاد باعث گرانی نمیشین، همه میدونن تمام مسئولان این دو خودروساز بدنبال سرکیسه کردن مردم هستند

    • بدون نام

      غلط اضافی نکنین خون مردمو تو شیشه کردین انشاالله ریال به ریال اضافی بشه زجرتون

    • بدون نام

      خودروسازها بجای عمل به تعهدات خود خودروها را به دلال‌ها می‌دهند و پورسانت میگیرند

      پاسخ ها

      • میثم

        داداش شش ماه این دو غول بی در و پیکر رو بدید دست سپاه تا بهتون بگم کار جهادی یعنی چه
        سپاه اگر نتونه ایران خودرو و سایپا رو تو جهان سرآمد کنه من اسمم رو عوض میکنم

    • بدون نام

      چرا خودروها رو انبار میکنید

    • بدون نام

      ماشین درست نکنید جان مادرتون درست نکنید
      تو کارخونه سیب زمینی بکارین بهترین کاررو خیر کردین
      وارد کنیم بهتر

    • بدون نام

      دیوارگوتاه ودزدی

    • بدون نام

      بازهم اراجیف تحویل دادین

    • بدون نام

      کدام ماست بندی میگه ماست من ترشه....؟
      همش توجیه بی جاست
      همه از کثافت کاری خودرو سازها و انجمن مزخرفشون و سازمان حمایت( از خودشون و نه مصرف کننده) خبر دارند.

    • بدون نام

      میشه لطف کنید بگید چ قدر کوتاهه.اندازه خرابی ی ایران یا ویرانیش .شاید از این هم کوتاهتر محو کلمه ایران از روی نقشه.

    • بدون نام

      اگر تمام مردم ایران از خودرو خارجی استفاده کنند سود صرفه جویی در سوخت از تمام سود خودروسازها و حقوق پرسنل آنها بیشتر است بعلاوه آلایندگی و تلفات جاده ای کمتر

    • بدون نام

      شماها خیالتون راحت باشه از اون یک میلیون نفری که میگید با شما در ارتباط هستن فقط افراد جزو باند مافیایی شماها بیکار میشن شما تعطیل کنید مردم نجات بدید

    • طاها سلیمی

      هرکسیواز این سایپا وایران خودرو ماشین خریده همه چیز را درک میکنه لازم به این همه حرف قشنگ نیست یعنی قشنگ دهن خریدار را با انواع روش کلاهبرداری وبی مسولیتی وامروز وفردا کردن سرویس میکنید ومعنی مشتری داری وجوابگویی را میفهمه

    • بدون نام

      گرگ تو لباس بره

    • بدون نام

      قیمت خودرو را در بازار دلال‌های شریک خودروسازها تعیین می‌کنند و خودروسازها هم با انبار کردن خودروها به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کنند

    • بدون نام

      همه اینها بازی دادن مردم است باید تعرفه واردات خودرو صفر شود و واردات خودرو کارکرده آزاد شود

    • بدون نام

      پرشیا ی صفر خریدم تو کیلومتر ۵۰ هزار تا دیسک صفحه تموم کرده این دو شرکت هیچ حریم دیواری بین مردم ندارند

    • بدون نام

      مردم ایران از کسانی که گاری رابه اسم خودرو و قیمت چند برابر به مردمی که مجبور به خرید خودرو داخلی هستند میفروشند حمایت نمیکنند

    • ممممممم

      به نظر من که اگه ایران خودرو و سایپا گفتند ماست سفید است باور نکنید، دروغ میگویند
      جناب سایپا و ایران خودرو یه سری به نماینگی هاتون بزنید، خودرو صفر فراوان دارند ولی باقیمت خیلی بیشتر از قیمت کارخانه
      سوال من این است که این نماینگی ها این حجم عظیم خودرو را از کجا میآورند و مستقیم به نام خریدار میزنند یعنی سند تک برگ، آیا نه این است که شما ادعا دارید که ماشین ها را ثبت نام کرده فقط با یه کد ملی برای یک نفر و ماشین را به دست مصرف کننده واقعی میرسانید
      پس این ماشینها چیست
      یک جای کار میلنگد، یک جار کار درست نیست، یه جای کار اشتبا است، یه کاسه ای زیر نیم کاسه است، یه دست های پشت پرده است

    • بدون نام

      اخ که یه مرد توایران پیدا نمیشه این دیوار خراب کنه تا دیگه دیواری نباشه مرد نیست وگرنه باید کاملا تعطیل کنن تا ببینند مردم ضررمیکنند یا نه نیست مرد نیست

    • بدون نام

      شما از دزد هم دزدتر هستین.....شما دستتان با مسؤلین تو یه کاسه هست

    • هاوست

      چه ایرادی داره تعرفه های گمرکی برداشته شود، و در سال 2020 مردم ایران مانند سایر ملت های آزاد دنیا هر آنچه که دلشان میخواهد سوار شوند.
      اگر این میزان تعرفه، عوارضی و ... بر خودرو نامش "ظلم" در حق 80 میلیون ایرانی نیست، پس نامش چیست؟

    • بدون نام

      خیلی پررو هستین..... هم از آخور میخورین هم از توبره..... دزدهای سرگردنه اینطوری نیستن والا

    • منصور

      بابا روتون برم پراید ۸ میلیونی درسال ۹۴ کردین ۶۰میلیون بعدش بیانیه میدین اشک تمساح میریزین

    • مالباخته

      قضیه شما خودروسازان داستان چوپان دروغگوست. دیگه اگه راست هم بگوئید کسی باور نمی کند از بس در این ۴۰ سال کلاه دغل ودروغ بسر مردم مظلوم ایران گذاشته اید تا منافع شخصی تان تامین شود.

    • بدون نام

      دروغگو های افسانه ای

    • @areyobarzan

      فاتحه این بنجل سازان داخلی رو باید خوند.چقدر مردمو مثل خودشون فرض کردن.دستاورد خودروساز داخلی تو این بیست سال هزاران کشته ده ها هزار زخمی و معلول وهزاران بیوه و بچه یتیمه...فاقد ایمنی فاقد استانداردهای بین المللی و...البته درکنارش هم دههاومشاغل نون خوردن مثل غسال وگریه کن و ختم بگیر و چاپخونه بنر و خرمافروش و قبرکن و شهرداری و مکانیک وجلوبندی ساز و آمبولانسی و ارتوپد و جراح و ....ومیلیاردها تومن هزینه ناشی از این تصادفات برای دولت چه دربحث امنیت و چه بهداشت ودرمان وبهزیستی و...حمایت از اینا تاکی وبه چه قیمتی؟!مطمئنن فردایی و آخرتی و عقوبتی و سوال وجوابی خواهد بود ..بترسین از شب اول قبر و آه واشک یتیم.

    • بدون نام

      خدایا خونه و کاشانه این خودرو سازان گرانفروش را آتیش بزن و خاکستر کن. آمین یارب العالمین

    • بدون نام

      کیفیت خودرو را بالا ببرید آشغال تحویل مردم ندهید

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • اشکان

      چقدر رو دارند سایپا و ایران خودرو با این اشغالهایی میدهند دست مردم

    • بدون نام

      اگه سایپا راست میگه، قیمت تمام شده و واقعی پراید رو شفاف کنه تا ببینیم حق با کی هست؟

    • بدون نام

      آره شما که راست میگید
      مردم رو خوب گوش مخملی فرض کردند این خون خوار ها

    • حسین س

      پ ..لابد دیوار ما بلنده !!!

    • بدون نام

      کمر مردم راشکستید با این قیمت های سرسام اور بعد میگید ما خط مقدم قرار داریم خط مقدم مردم قرار دارند نه شما الهی خدواند قیامت حساب شما را برسد

    • بگذریم

      نمیتوانیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس که انشالله به کامتان بزنه

    • بدون نام

      ایران خودرو و سایپا دزدان سر گردنه هستند .بی وجدان ها

    • بینام

      آقایان مسئول دوخودرو ساز به اصطلاح غول کشور که هر دو کلاهبردار و بانی تورم افسار گسیخته این مملکت هستید وبی خود نام ایرانی بودن و اینکه شعار مقدس رونق اقتصادی و تولید ملی که از طرف مقام والای رهبری محترم داده شده را به نفع خودتان بیان نکنید و اگه کمی چشمان بصیرت داشتید که ندارید در تمام سیستم تان یک مشت دلال و واسطه های هرج ومرج طلب وجود دارند که بازار خودرو را آنها با حمایت ومهندسی شماها مسئولین خودرو ساز که افزایش قیمتها نیز هست و بیخود خودتان را مظلوم فرض نکنید و مردم گرفتاری که برای خرید یک خودرو در نمایندگیها رفت وآمد می کنند همه خودرو ها از قبل ثبت نام شده و معلوم نیست این مافیای شماها سایپا وایران خودرو چگونه عمل می کند که فقط جناب رهبری محترم ودستوری اتخاذ کند به جناب رئیسی مرد قانونمند که دست دلالان مافیای شماها رو ساقط کنند و ای کاش این خودروسازان به دستور مقام رهبری برای چندصبایی تعطیل شوند و بهترین نتیجه اش را مردم ببینند تا یک پراید بی کیفیت بالای ۵۰ میلیون عرضه نشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین سخن از زبان ما می گویی. مظلوم نمایی تا کی؟

    • بدون نام

      این دو خودرو ساز هر غلطی میکنن و همیشه هم بدهکارن . مگه میشه یک خودروساز با این قیمتهای نجومی خودرو ،ورشکست بشه بعد هر دفعه ک ورشکست میشه دولت براش پول تزریق کنه . این اخر حماقت یه دولت برای همچین خودروسازیه

    • الف دال

      به جاش زبونتون دراز وپشتتون گرم سمبتون پر زور

    • بینام

      آقایان مسئول دوخودرو ساز به اصطلاح غول کشور که هر دو کلاهبردار و بانی تورم افسار گسیخته این مملکت هستید وبی خود نام ایرانی بودن و اینکه شعار مقدس رونق اقتصادی و تولید ملی که از طرف مقام والای رهبری محترم داده شده را به نفع خودتان بیان نکنید و اگه کمی چشمان بصیرت داشتید که ندارید در تمام سیستم تان یک مشت دلال و واسطه های هرج ومرج طلب وجود دارند که بازار خودرو را آنها با حمایت ومهندسی شماها مسئولین خودرو ساز که افزایش قیمتها نیز هست و بیخود خودتان را مظلوم فرض نکنید و مردم گرفتاری که برای خرید یک خودرو در نمایندگیها رفت وآمد می کنند همه خودرو ها از قبل ثبت نام شده و معلوم نیست این مافیای شماها سایپا وایران خودرو چگونه عمل می کند که فقط جناب رهبری محترم ودستوری اتخاذ کند به جناب رئیسی مرد قانونمند که دست دلالان مافیای شماها رو ساقط کنند و ای کاش این خودروسازان به دستور مقام رهبری برای چندصبایی تعطیل شوند و بهترین نتیجه اش را مردم ببینند تا یک پراید بی کیفیت بالای ۵۰ میلیون عرضه نشود

    • rira

      خدا لعنت کنه شما و دلالتونو که ماشین رو به قیمت مصوب به خود دلالتون میدینو جیب مردم رو خالی میکنید
      ایشالا این بدبختی مردم سر تمام ابا و اجداتون بیاد کثافتای دروغگو

    • بدون نام

      دلال؟؟ پشت پرده؟؟این مزخرفات چیه تحویل مردم میدهید.

    • بدون نام

      دروغگوها.

    • AAAAAAAAAA

      درب این دو فرغون ساز را ببندید
      با تولیدادشان آبروی ایران و ایرانی را بردن.

    • esm

      امان از بی کفایتی و بی لیاقتی مدیریتی در این دو خودروساز صد در صد انحصاری.
      در اروپا و در عرض ۱۵ سال، حداکثر ۲۰ درصد قیمت خودرو بالا رفته و در مقابل کیفیت، ایمنی و ... هزار درصد.
      اما در این دو خودروساز، قیمت در ۱۵ سال هزار درصد و افت کیفیت و ایمنی و .... هزار درصد

    • shanjani.............

      ''''' دیوار شما واقعا کوتاه است'' چون خودروهای احتکار شده '' از بیرون نمایان است!

    • بدون نام

      شما راست میگید پس مسئولاتون تو زندان چکار میکنن

    • بدون نام

      مرگ بر ايران خودرو و سايپا

    • خلیلی قوشچی

      یه ملت دروغ میگه فقط شما درست میگید!!!!
      خاک تو سرتون

    • ایرانی

      باز هم ننه من غریبم بازی خودرو سازها و ادعای ما خط مقدم جنگ تحریمیم و سو استفاده از نام سال و ما رونق تولید راه انداختیم و ادعای چندهزارنفر شاغل و... ! در این چند دهه جز مونتاژ و قوطی حلبی ساختن چه رونقی چه پیشرفتی چه جنگی کردین؟ خودرو سازهای دیگر کشورها که قدمت و حمایت دولتیشون کمتر از شماهاست ببینید تا کجا پیش رفتن و شما ها تا کجا در جا زدید یا عقب گرد کردین! سر رشته رو بگیر تا تهش بخون...

    • ایرانی

      راه حل تمام این مشکلات تحریم خودرو های داخلیه تا همه چی با نرخ کمتر سود دهی بالاتری داشته باشه...

    • بدون نام

      کاش برشکست بشید همه یه نفس راحت بکشن ، به اسم اشتغای میلیون ها ایرانی رو به کشتن دادید زور هیچکس هم بهتون نمی

    • بدون نام

      فرار رو به جلوی مافیای دولتی و کثیف خودرو
      واردات آزاد کنید بازار رقابتی مشکلات حل میشه

    • بدون نام

      اخی دلم سوخت

    • بدون نام

      دوتا خودروساز جز نکبت تورم تولید بی کیفیت از بین بردن مردم گرفتن آسایش مردم و زور گویی هیچ چیز دیگه ای ندارن

    • ث

      آره جون خودتون .ملت بیدارتر از این حرفان.
      خودتونید....

    • بدون نام

      اینقدری که دولت بشاماها کمک بلا عوض کرده و شدید خرطوم فیل توی پیشونی به گمرگ کمک کرده بود و ورود خودرو آزاد میشد الان مردم در رفاه و آسایش بودن هوا آلوده نبود مدارس تعطیل نمیشد و جنازه ها از لای آهن پاره های شما خائنین درنمیومد

    • ممبینی

      آخه چقدر مظلوم بابا این من هستم که جعبه گوجه فرنگب را بانصب چهار تا چرخ به قیمت چندبرابر به ملت تحمیل می کنم این دوتا بیگناه هستند

    • mk

      ن آقایان دیوار مردم کوتاهه شما هر کار دلتان میخاهد بکنید ازگران فروشی با جلو گیری از فروش تا ایجاد رانت وغیره

    • ایرانی از هر قومی ایرانیست

      نمیخواد شما سرباز ملت باشید گور بابای همه شما ..شما بزارید واردات خودرو ازاد بشه

    • عبداله رضوی

      خدا لعنتتون کنه

    • بی نام

      و ادعاتون بلند...
      و دیوار کیفیتتون کوتاهترین...
      و قیمتتون بالاترین ...

    • سعید

      ما هم باور کردیم ^^

    • فرشید

      اخی بنده خداهارو اذیت نکنین. بیچاره ها مگه چیکار میکنن. پراید 5 میلیونی میدن 50 میلیون . پژو 10 میلیونی هم 100 میلیون. دیوارشونم کوتاهه رو که رو نیست. ماشالله

    • بدون نام

      این همه مردم رو کشتین تازه بیانیه میدین میگین رهبری هم گفته؟

    • مهدی

      از خودشون بیانیه در وکردن ،،،،

    • بدون نام

      دلال بازی ، احتکار ، کم فروشی ، دیر تحویل دادن و گران فروشی اختصاری از دزدی مدیران خودرو سازی است اگر در کشور دیگر بود همه را اعدام می کردند تازه طلبکار هستند

    • رحیم. شکری

      آنقدرچرت وپرت ننویسید اگرمسئولان شما قیمتهارا پائین وبالا نمیکردن بااین تولیداداشغالی که جان هزاران نفرراتاکنون گرفته ومیگیرد هنوز باسی سال تجربه هنوز باعث شرم است که بایدبهترین تولید خاورمیانه نزد شماباشد ولی هنوز دم از رهبری وتاییدات تولیدخودسخن میگوئید رهبربه شمافرمودبهترین تولیدراداشته باشیدکه کشورهای مجاورهم خواهان آن باشندنه به دنبال دلال بازی وسودجویی درتولیدآشغال باشید.حاضریدهمه رابده کنید تا به هدف خودبرسید.تاکی دیگه.

    • بدون نام

      با این آلودگی هوای تهران/تولید خودروهای برقی در کجای برنامه این شرکتها قرار دارد

      آن مخترع مبتکر که خودوری آبی در خوزستان ساخت کجاست؟ کدامیک از این خودروسازها از طرح او استفاده کردند؟؟؟؟؟؟؟


      برترین طراحان خودروسازی های معتبر دنیا/مهندسین رانده شده از این شرکتهای ایرانی هستند


      برای استفاده و دعوت به کار از آنها این شرکتها چه برنامه ای دارند؟؟؟؟



      بقول رهبر دوران بزن در رو تمام شده


      ای خودروسازان متاسفیم برای آنکه به ما ملت ایران


      مستقیم و غیر مستقیم

      میگویید بی شعور

    • بدون نام

      چه دیوار کوتاهی دارید شما؟؟؟؟ با انحصار طلبی تون ماشین که نه تابوت برای مردم ساختین و پول بهترین ماشین ها رو به جاش گرفتین الان تازه دیوارتون کوتاه شده؟؟؟؟

    • منصف

      واقعا این آشغال سازها ، وقاحت رو از حد گذروندند ، جای تاسفه که الان از ملت طلبکار هم شدند !!!! اگر اجازه داده بودند واردات خودرو آزاد بشه اون وقت متوجه می شدید که هبچ کس این آشغالهای ارابه مرگ رو سوار نمی شد

    • بدون نام

      به خدا که تو دنیا دروغگوتر و دزدتر از خودروسازان ایران نیست.

    • بدون نام

      لعنت به مفسدترینهای دنیا ایران خودرو و سایپا

    • بدون نام

      دیوارتون کوتاه نیست بلکه یه مشت مدیر بیشرفید

    • نصیری

      تا کی مردم رامیخواهند فریب بدهند با انحصار فساد مافیا فقط مال انذوزی کردند وبرای کشور رنج و وابستگی به ارمغان اوردند

    • ایمان

      قد خر دروغ میگن چه مظلوم نمایی هم میکنن. من یه بار تو همین سایپا خراب شده ثبت نام کردم 10 بار قیمت رو تغییر دادن رفتم انصراف دادم پولم رو که خوشون تو قرارداد نوشته بودن حداکثر 20 روزه برمیگردونن 4 ماه طول کشید اونم با اعصابی که ازمون خورد شد با داد وبیداد. ...

    • مرتضی

      خودرو ساز خیانتکار خون خوار دزد جیب ما مردم اشغال فروش ها

    • بدون نام

      هرچی به سر این ملت میاد نتیجه اعمال خودشونه
      اگه ملتی اخلاقشون ضایع و تباه نشده باشه هیچکی نمیتونه باهاشون کاری را بکنه که سایپا و ایران خودرو با این ملت کردند

    • بدون نام

      آخییییییی ... جیگرمون کباب شد
      تازه بعد از این همه جنایت علیه مردم ایران با دادن خودروهای آشغال، این همه دزدی ، دیوارتون کوتاهه؟؟؟
      بلند بود چیکار میخواستین بکنین
      حق جفتتونه ملت بریزن آتیش بزنن جفتتونو ...
      شما دو تا مسبب تعرفه های سنگین گمرکی هستین، عرضه رقابت تدارین جاش میاین قیمتا رو انگولک میکنید
      خدا لعنتتون کنه

    • تیربارچی

      عجب دوره و روزگاریه ؟! آهای مردم په چیکار کنیم با این همه مشکلات و بدبختیهایی که سرمون میارن ؟؟آهای مردم بیاید به فکر یه چاره ای باشیم ؟؟خداوندسرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیده مگه اینکه خودشون ،خودشان را تغییر دهند

    • بدون نام

      دروغ میگن
      سایت ایران خودرو پنج ثانیه باز میشه بعد بسته میشه
      پس تکلیف ماشین های ثبت نامی چه میشه؟

    • جابریان

      از دیوار نداشته ما خبر نداری!!!!

    • جابریان

      از دیوار نداشته ما خبر نداری!!!!

    • جابریان

      کسی که اینا رو واسه شما گفته ازش بپرسید وام هزار میلیاردی احمدی نژاد رو چکار کردید ????
      این وام رو جهت خودکفایی قطعه سازی بهتون دادن
      شما چکار کردین????
      قطعه هارو خودتون ساختید که خودکفا بشید یا از چین وارد کردید و گفتید که خودکفاییم!!!!!

    • جابریان

      به این متن و با این سازوکار میگن ویروس معروف که کامپیوتر رو به اشتباه میندازه و اسناد رو آلوده می کنه و این متن هم ذهن مردم رو آلوده میکنه

    • بدون نام

      دقت کردم یک کامنت مثبت در دیدگاههها نبود.....
      رو که ندارن سنگ پای قزوینه

    • بدون نام

      کلا با این کیفیت خودرو سازی داخل،،؟؟؟!!! باید درب هر دو شرکت را ببندند ،،یک مشت هم بیکار شوند ،مثل سایر بخش ها ،،،لااقل جان مردم که ایمن میشه ،، وجدانا خودرو سازی هر دو شرکت بی کیفیت هست ،باید تکنولوژی جدید را وارد خودرو سازی کرد،

    • بدون نام

      اصلاً خودرو تولید نکنید خیلی بهتر میشه

    • امیر

      چقدر مظلوم نمایی . ظلمی که شماها به مردم میکنید روی شمر رو سفید کرده . . .

    • بدون نام

      چرتوپرت نگین از تحریم سو استفاده می کنید شعار می دین همتون با همین اگر خودرو وارد بشه انوقت هرچی دلتون می خواد خودرو را گگران کنید کسی نگاه به ماشین داخلی نمی کنه همه دوزین

    • حق پر ست

      اری اجازه بدهید تا این دو خودروساز خون ملت را بمکند وهمیشه عنوان کنند که بدهکاریم ملت را باید سرکیسه کنیم الان دیگر قطعه ساز و خودروساز دستشان در یک کاسه است پدر ملت را در می اورند

    • بهزاد

      چه کسی دلالان را بوجودآورده خودروسازان ازخدا بیخبر این دلالان را بوجود آورده از بی وجودی و ناکارآمدی دولت و نمایندگان سوء استفاده میکنند همه چی را گران میکنند وقتیکه مملکت بی درو پیکر باشه بهترازین نمیشه

    • بدون نام

      بنده معتقدم پوست ایران خودرو و سایپا از پوست کرگدن کلفت تر است

    • crazy

      یک مشت اراجیف بافتن دادن به خورد ملت، ماشين آشغال ساختن دادن دست ملت مسوولان بی وجدان از خدا بی خبر هم حمایتشان میکنن گمرکی رو صفر کنن ماشین ها رو هم هر چی میخوان گران کنن ببینن یک نفر آشغالهای ساخت اینها رو می‌خره

    • بدون نام

      چقدراین دوتاخودروسازپرروهستنداینهمه خودروراگران به مردم بدبخت انداختیدوجیبتان راپرکردیدهنوزهم سیربشونیستین نمیخواهیدهرسال بودجه کل کشوررابه شمابدهند

    • محمد

      درود بر احمدی نژاد به فقیرها میرسید

    • سجاد محمدی

      رو که نيست لامصب،اگه اين ديواره کوتاهتونه واي به حاله ديوار بلندش

    • بدون نام

      خجالت نمیکشد
      چطور تولید دیگر کشورها رامیبینیت.وسوارهم میشوزد
      بعد تولید داخلی رابه مردم میدهید

    • بدون نام

      اتفاقا دیوار شما خیلی بلند و بخت تون هم کوتاه شده خبر نداری

    • بدون نام

      کم نخوردید درطول این چندسال بااین کیفیت خودرو هزاران نفرجانشونو ازدست داداند..جیب مردم زدید نفس مردم گرفتید حالا هم مظلوم شدید مگه چه دارید به مردم میدید جزئ ارابه جنگی..هرروز هم باید تعمیربشن قطعه عوض کنی..چراکره بعدازشماشروع کرد الآن درجهان رقابت میکنه !؟همین کره آمد۳۰۰پیکان ازایران خرید رفت ماشینی ساخت که این عیبها رانداشته باشه حالا مقایسه کنید..چون دزدی وخیانت به این مملکت وملتش توش نبوده..برید گم شید..هردو خودروساز..

    • بدون نام

      دیوار شما کوتاهه؟؟؟ ارواح عمتون!!!

    • بدون نام

      خودروساز بزرگ!؟

      اگه خودروسازهستن پس چرانمیتونن توزمان تحریم خودروتولیدکنن !! دقیقا مثل قطعه سازی عظام که به اسم ساخت داخل قطعه ازچین واردمیکردن ایناهم کلا منتاژ کارهستن نه خودروساز

    • بی نام

      خوب اشکالی نداره مشکلی نیست که آسان نشود فقط محبت کنین چنتا بلوک و سیمان و کارگر و....بگیرین و چند ردیف روی دیوارتان بچینین اون موقع دیوار شما بلند میشه

    • بدون نام

      آخ که بمیرم واسه دیوار کوتاهتون ، دلم واستون کباب خواست. بی شرمی و پررویی شرایط لازم و کافی برای مدیریت رانتی در کشور

    • بدون نام

      واقعا چه توجیه مزخرفی

    • بدون نام

      خداکنه سایه ترامپ بالا سرتون باشه تا دق مرگ بشین با این ارابه های مرگتون

    • بدون نام

      چقدر وقاحت میخواد که این خزعبلات را می نویسید.در فضای رانتی و حمایت چهل ساله از ای صنعت فصل ودزدیها وسومدیریتهای کلان وخسارتهای جانی کمالی فراوان به مردم خیلی رو میخواد ای مزخرفات را می نویسی .شرم بر شما باد بجای عذرخواهی حق به جانب هم شدند.

    • بدون نام

      قوه قضاییه باید همتون دو اعدام کند. بعد از چهل سال هیوندای کما رفت شما بیسوادها ی سهمیه ای نمایید.شرم بر شما باد.

    • بدون نام

      لعنت خدا بر پایمال کنندگان حق الناس. آمین آمین آمین
      لعنت بر خودشون، خانواده شون و امواتشون
      بخصوص رامک خودرو ملعون

    • بدون نام

      بجای این همه تعریف وتمجید یکم کار میکردید نتیجه کار ۴۰ ساله شما نشان میدهد که هیچ کاری برای صنعت خودرو نکرده اید شما ها یک گروه ضعیف و ناکارآمد هستید بااین حرفهای شما نه قیمت یایین می آید ونه از لحاظ کیفیت ارتقا فقط وفقط اسراف سوخت بی کیفیتی در تولید خریدوفروش نامتعارف حیله گری ودغل کاری حاصل زحمات شبانه روزی شماست خداند متعال به راه راست هدایتتان کند

    • علی کاشمری

      خدا لعنت کنه مسئولین سایپا را که یک ماشین تحویل گرفتم با 6ماه تاخیر بعد فهمیدم شماره موتور با سند مشکل داره باز نماینده احمق شما پلاک بدنه را کند و با سند فرستاد تهران همین موتور را با همین بدنه یک سند جدید صادر گرد و رفتم راهنمایی کارت و پلاک عوص کنم دیدم این شماره موتور به نام یک خانم در اصفهان است دو موتور با یک شماره تولید کردید 3 ماه نامه نگاری جواب ندادید اقایان سایپا با یک بدبختی توانستم این مشکل را خودم حل کنم لعنت خدا بر شما و نمایندگی ها بی عذرتان ماشین بخری پول بدی نتونی سوار شی

    • بدون نام

      چرا مزخرف میگی؟؟ نقدینگی کف کارخانه؟؟؟ اینهمه خودرو پیش فروش کردین پول گرفتین تحویلم که ندادین؟؟؟ چرا غلط اضافی میگی

    • عبدالرحمن

      ایکاش دیوار ما مردم هم مثل دیوار شما اینجوری کوتاه بود نه اونجوری!

    • بدون نام

      دیوار شما کوتاه نیست ...دیوار فساد شما بلند است ...

    • علیرضا

      پدرسوخته و دزدتر از ایران خودرو و سایپا وجود نداره ؛ خیلی رو میخواد اینجور بیانیه های مسخره . مردم شما رو شناختن دیگه دزدا

    • حاجی

      سوبسیدی یا بقول خودتون یارانه ایی که به بنزین میدن بابت بی کیفتی ماشینهای تولیدی شما قطع کنن کل اقتصاد و صنعت چند برابر رشد میکنه حالا اون 60درصد رو میگیره نمونه اش خودرو ساز کره ایی که فقط پول سوبسید رو میخواست بگیره و قبول نکردین همه جای دنیا دارن ماشین حداقل هیبریدی سوار میشن ولی ما هنوز سمند با صدی 10 مصرف.
      با پول این سوبسید اصلا تمام کارگرها میتونن بشبنن توی خونه حقوق بگیرن ولی خوب کیه که بزاره

    • بدون نام

      زالو ها...
      گاری با قیمت بالا میفروشند
      برید همین عراق رو ببینید چه ماشین های به روز و با کیفیتی سوار میشن با قیمت مناسب
      شما هم تحریم ها خوب بهانه ای دستتون داده...
      مملکت نیست که دیوونه خونه است

    • قاسم ادیب

      شما که دستتون بادلالان بازارازادتوی یک کاسه است دروغ میگیدسایتوبازمیکنیدازقبل ماشین که نه ارابه های مرگتونویک ثانیه میفروشیدحالاداریدسودشومیخوریدبه کی فروختیدبه خودتون فروختیدکل بازاردست خودتونه حالا خودتون داریدمیفروشیدمثال شما مثل همون خرفروشیه که کسی خرشونمیخریددادبه قصاب گفت بفروشش گناهش با من پالونشوجدافروخت افسارشم جدا مقصرمامردمیم که فرق گوشت گوسفند و خرونمیفهممیم نخریدنخریدنخریداین بی پدرومادراگوشت خرمیفروشن

    • بدون نام

      با پولهايي كه اين دو خورساز هزينه كردند ميشه باش بنز اس 500 ساخت ولي اينا پرايد ميدن بيرون

    • بدون نام

      اگه مملکت صاحب داشت دیوار شماها را تو سرتون خراب میکرد تا تا هر رور نرخ گاریهاتونا نبرین بالا بیناموسای دزد

    • بدون نام

      لعنت به سایپا.دزد سرمایه های مردم.

    • بدون نام

      انشالله که چوبش بچهاشون بخورند خدا به زمین گرمتوت بزنند

    • بدون نام

      خر دو سازان آخر احمدی نژاد پراید 17 هفت سال بعد یعنی حال حاضر 50 وچند بیچاره ها شماکه دیوار نداریدکه کوتاه باشه فعلاً پول پاروکنید بقول دکتر حلبی کیلوی چند تا ابله در جهان هست مفلس در نمی ماند

    • بدون نام

      حداقل از اين همه دزدي يكم به كارگراتون برسيد

    • بدون نام

      لعنت بر گرانفروشی لعنت بر بی کیفیتی ای کاش مسءولان ایران خودرو و سایپا را محاکمه و به اشد مجازات برسانند با واردات خودرو را آزاد کنند تا ببینیم این مدیران بی وجدان هردو شرکت چکار میکنند

      پاسخ ها

      • محمد

        من به عنوان یک ایرانی وقتی نام این دوتاخودروسازبزرگ سایپاوایران خودرورامی شنوم حالم بهم میخوره وفقط ازخدامی خواهم که هرچه زودترهم این دوتاخودروسازوهم مسئولانی که هم دست اینهاهستن وواقعا50سال عمرمردم راوپول مردم راغارت کردن سرطان بشه بچسبه به خانوادشون
        فقط دیگه بس کنیدوخجالت بکشیدبااین ماشین درست کردنتون ازکشورکره جنوبی خجالت بکشین خدالعنتتون کنه هرچه پول ازمردم گرفتین سرطان بشه براتون
        این نظرمنه به عنوان یک ایرانی
        وخدالعنت کنه هرمسئولی که باشماهمراهی میکنه
        وجلوی واردات خودروهای خوب وباامنیت راگرفته
        آقای مسئول به فکرمردم باش نه جیبت والسلام

    • حسن268

      خدایا مارو گرفتار چه جماعتی کردی مشتی اراجیف تحویل ملت میدن. کشورهایی هستن خودروسازی ندارن مردمشون سوار ماشین نمیشن خب ببندید در این خراب شده رو. ماشینهای بی کیفیت آشغال میدن به ملت منت هم سر مردم میزارن. الهی خراب شه این کارخانه های قاتل سازی الهی آمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج