جاباما
۹۲۸۲۷۸
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

انتخاب مجدد ترامپ چه پیامدهایی دارد؟

مقاله زیر پیامدهای انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد.

خبرآنلاین: توماس رایت در مقاله ای با عنوان «حضور بله قربان گوها در دولت ترامپ» در وب سایت مطالعاتی بروکینگز آمریکا به مدیریت سیاست خارجی ترامپ پرداخته و معتقد است انتخاب مجدد وی می تواند پیامدهایی داشته باشد. وی می نویسد: می دانیم که ترامپ به کسانی که نسبت به خواست هایش انقیاد ندارند، بدبین و بی اعتماد است.

وی پیشتر گفته که «ویلیام تیلور» و «الکساند ویندمن» از جمله کسانی هستند که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، مخالف نامزدی وی به عنوان نامزد جمهوریخواهان بوده اند، و البته هیچ شاهد و مدرکی هم برای اثبات ادعای او در دست نیست.

انتخاب مجدد ترامپ چه پیامدهایی دارد؟

ترامپ بعد از این اظهار نظر درباره دو شخص مذکور، گفت که آنهایی (Never Trumpers) که مخالف نامزدی او در انتخابات سال 2016 بوده اند، کلا «یک عده تفاله (human scum)» هستند. تعبیر تفاله که ترامپ درباره این افراد استفاده کرد، بعدها توسط «استفانی گریشام» منشی رسانه ای ترامپ مورد تایید و دفاع قرار گرفت.

برخی جمهوریخواهان امیدوار بودند که ترامپ به مرور زمان کوتاه بیاید و مانع ورود آنهایی که در جریان انتخابات سال 2016، نامه مخالفت با نامزدی وی را امضا کرده بودند، به دولت نشود، به خصوص اینکه برخی از امضا کنندگان نامه، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات از مواضع خود عقب نشینی کردند. تحقق انتظار جمهوریخواهان از وی، در زمان کنونی بسیار بعید به نظر می رسد. ممنوعیت اعمالی توسط ترامپ، همچنان به قوت خود باقی است و به نظر می رسد که هر کسی که کلمه ای در انتقاد از ترامپ بر زبان جاری کند، در فهرست ممنوع الورودها به دولت قرار می گیرد.

این مقاله می افزاید: ساختار شورای امنیت ملی آمریکا کوچک شده و دلیل ظاهری آن افزایش کارآرایی اش است اما به احتمال زیاد، این به خاطر بی اعتمادی ترامپ به ساختار این شوراست. برخی از سمت ها به افراد درجه دو واگذار شده که هیچ سابقه ای در حوزه مسئولیت شان ندارند. یکی از مقامات سابق که نخواست نامش فاش شود، نگرانی عمیق اش در رابطه با سیاست خارجی آمریکا را ابراز کرد و گفت ظرفیت سیاست خارجی از یک سال پیش تا کنون، در حال تهی شدن است. یک سال پیش هم که برخی از کرسی های شورای امنیت ملی خالی شد، زنگ هشداری برای امروز بود.

در پایان این مقاله آمده است: بعید است که در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری، تغییری در این وضعیت رخ دهد. در صورتی که ترامپ برای باردوم انتخاب شود، واقعا باور خواهد کرد که او در سیاست خارجی، بهتر از هر فرد دیگری تصمیم می گیرد و اعتماد به نفس اش در این رابطه، بیشتر خواهد شد. در این صورت، حوادث و تصمیمات جنجالی ترامپ طی یک ماه گذشته، نیز تبدیل به یک امر عادی و معمول در آینده سیاست خارجی آمریکا خواهد گردید، و بر شدت و تکرار بحران های پیش آمده، افزوده خواهد شد.

هر چند که اکثریت دادگاه سنا برای استیضاح و برکناری ترامپ از ریاست جمهوری جمهوریخواه هستند، اما آنها بدون شک، نگران ایجاد شکاف در حزب شان و شکست در انتخابات 2020 نیز هستند. آنها باید نگران تبعات انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری نیز باشند.

جمهوریخواهان، دیگر نمی توانند به این دل ببندند که مشاوران خوب، ترامپ را مهار کنند و یا اخلاق و رفتار او به مرور زمان، متعادل شود. شاید اگر خوش شانس باشیم، نظم جهانی به رهبری آمریکا بتواند 4 سال دوام بیاورد، اما اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود، برای هشت سال دوام نخواهد آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سراب

      به نظر من انتخاب مجدد اون یعنی رضایت مردم کشورش از اون یعنی خواسته های مردم کشورش رو به نحو احسن انجام داده ومردمش دوستش دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • مهسا

      رنگ مو گرون میشه (((:

    • بدون نام

      اگر باز ریس جمهور شد حمله به ایران صددر صده

    • بدون نام

      ترامپ در اولین روز انتخاب مجددش به ریاست جمهوری به ایران حمله خواهد کرد چون الان تنها دلیلش برای خودداری از این عمل نگرانی برای انتخاب نشدنش در دور دوم است.

      پاسخ ها

      • همفری بوووووگارت

        دمتگرم موافق نظرتم امیدوارم حمله کنه

      • hassan.h

        امروز یا فردا با ترامپ و بی ترامپ آمریکا شرایط
        حمله به ایران را ندارد
        آنها می دانند که حمله به یک کشور دارای پایگاه مردمی هزینه کمر شکن دارد
        آنها از وسع موشکی ایران بی اطلاعند
        آنها از اینکه ایران مخفیانه سلاح اتمی تولید کرده باشد مطمئن نیستند
        اجماع داخلی برای این موضوع ندارند
        ترکاندن پهپاد آنها عورت پنهان آنها(ترس و احتیاط) را هویدا کرد

    • بدون نام

      انتخاب این سگ نجس ترامپ باعث میشه دردوردوم رویکرد خشونت عملی پیش بگیره همچنانکه انتخاب گرگ در لباس میش خودمون دردوردوم مملکت روبه لجن کشیده است

    • بدون نام

      ایران چی دوست داره اگه بیاد چی میشه به ما چه ربطی داره امریکا من نمی دونم شما از امریکا هستید یا ایران. واقعا نکنه امریکایی هستید چون منتظرید یه مورچه تو امریکا بمیره که گزارش کنید

    • بدون نام

      صدرصد انتخاب میشه چون برای مردمش کار زیاد کرده

    • بدون نام

      امریکا غلط میکنه حمله کنه مال این گو خوریها نیست

    • موسوی

      این مردک ازنظرروانی مشکل داره.حالاشانس آورده مردم رای دادن.اینباریک حریف قدردمکرات بایدجلواین دیوانه دربیاد.

    • بدون نام

      عالی میشە

    • بدون نام

      ترامپ ادم خودشیفته ایست که سخت محتاج موردتوجه قرار گرفتن است و باسانی میشود اورا رام گرد.اگر فقط ازش تعریف کنید. وبرای مردم امریکا خوب بود سلاح فروخت گاو دوشید ثروت ایجاد کرد بیکاری را کم کرد اما ملت امریکا بزرگتر از این هستند که با این حرکات پوپولیستی راضی شوند .و خیلی بد شد که دشمنی او با ایران خیلی شدید و غیر قابل کنترل بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج