۹۲۸۳۱۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

توصیه رسانه عراقی: خط حمله ایران را از کار بیندازید

دیدار فردای تیم ملی ایران برابر عراق می‌تواند تا حدی تکلیف گروه C مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را مشخص کند.

فرهیختگان: دیدار فردای تیم ملی ایران برابر عراق می‌تواند تا حدی تکلیف گروه C مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را مشخص کند.

اگر چه پس از قرعه‌کشی شانس صدرنشینی ایران در این گروه بیش از سایرین تخمین زده می‌شد اما در آستانه پایان دور رفت، شاگردان ویلموتس در رتبه سوم قرار دارند و عراق کاتانچ صدرنشین است. عراقی‌ها به موفقیت در این دیدار خانگی که البته در اردن برگزار می‌شود بسیار امیدوارند و رسانه‌های این کشور با امیدواری زیادی درباره این مسابقه حرف می‌زنند.

تهدید سرمربی

سرکو کاتانچ اگرچه در سه بازی قبلی تیمش نتایج نسبتا خوبی گرفته اما این دیدار می‌تواند محک اصلی او و تیمش باشد. سایت اکیپا اسلوونی در مطلبی درباره مشکلات این مربی اسلوونیایی در عراق می‌نویسد: «پیش از حضور کاتانچ در عراق نیز دیدار این تیم برابر ایران همیشه اهمیت و حساسیت بالایی داشته است. رقابتی که ناکامی در آن غیرقابل قبول است.

اگرچه این دیدار بسیار دشوار است و شاگردان او در مرحله مقدماتی جام‌جهانی باید با ایران رقابت کنند؛ یکی از بهترین و قوی‌ترین تیم‌های آسیا. بازی با توجه به اوضاع فعلی عراق در اردن برگزار می‌شود. با تمام این شرایط او عملا و در فضای مجازی توسط یکی از بازیکنان سابق تیم ملی این کشور تهدید می‌شود.»

سعد قیس، یکی از بهترین بازیکنان دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی عراق که اکنون ۵۲ساله است در توئیتر خود نوشت: «اگر تیم ملی به ایران باخت به کاتانچ توصیه می‌کنم در همان اردن پناهنده شود و به عراق برنگردد. مردم فقط برد برابر ایران را می‌خواهند.» عراق در حال حاضر صدرنشین گروه خود است و امیدوارند با قرار گرفتن در رده اول گروه، راهی مرحله بعد انتخابی شوند.»

اگرچه این ملی‌پوش سابق کمی در نوشته خود اغراق کرده اما کاتانچ به خوبی می‌داند که عدم موفقیت در این دیدار خانگی می‌تواند کار او و شاگردانش را در دور برگشت سخت‌تر کند. البته عراق هفته آینده در نخستین دیدار دور برگشت خود در اردن میزبان بحرین است و در پایان این دو دیدار تا حد زیادی مشخص می‌شود که سرمربی اسلوونیایی می‌تواند با خیالی راحت به عراق برگردد یا اینکه باید فکر دیگری برای آینده داشته باشد.

انگیزه بالا به لطف هواداران

رسانه‌های این کشور تلاش می‌کنند تا ‌انگیزه و اعتمادبه‌نفس ملی‌پوشان عراقی را برای این دیدار بالا ببرند. در همین راستا روزنامه الزمان عراق نیز با قاطعیت از برتری عراق مقابل ایران سخن گفته و می‌نویسد: «تیم ملی عراق در سه بازی قبلی خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا نشان داده که توانایی برتری در دیدار دشوار خود مقابل ایران را دارد. آنها نتایج خوبی در این دوره گرفته‌اند و حالا در حساس‌ترین دیدار خود باید با ایران روبه‌رو شوند.

برای کاتانچ و شاگردانش کسب امتیاز از این دیدار می‌تواند بسیار حیاتی باشد و تکلیف ادامه صدرنشینی آنها در این گروه به بازی روز پنجشنبه بستگی دارد. قطعا کسب نتیجه خوب در این دیدار آسان نخواهد بود اما می‌تواند باعث شود تا ملی‌پوشان با روحیه‌ای بهتر برای دیدار هفته آینده با بحرین آماده شوند. دو نمایش اخیر عراق برابر کامبوج و هنگ‌کنگ، تیم را در وضعیت بسیار خوبی قرار داده و ‌انگیزه بازیکنان برای کسب سومین برد متوالی را بالا برده است.

البته کادر فنی تیم باید اشتباهات بازیکنان را به حداقل رسانده و نقاط ضعف را برطرف کند چراکه شرایط این دیدار کاملا با دو مسابقه قبلی متفاوت خواهد بود و قطعا بازی فشرده و سنگینی برای دو تیم در پیش است. عراق می‌تواند با استفاده از حمایت هوادارانش که به احتمال زیاد ورزشگاه را پرخواهند کرد به کسب موفقیت امیدوار باشد. ایران پس از شکست برابر بحرین در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارد و برای پشت سر گذاشتن این نتیجه بد و همچنین امیدوار ماندن برای صعود نیاز به برتری در این دیدار دارد.

ایران اصلی‌ترین رقیب ما در این گروه است و برد این تیم در دیدار روز پنجشنبه قدم بزرگی برای این تیم در راه صعود خواهد بود و آنها برای غلبه بر رقیب اصلی خود ‌انگیزه زیادی دارند. با این حال موقعیت خوب عراق در جدول باعث شده تیم ما دست بالاتر را در این دیدار داشته باشد و با خیالی راحت‌تر برای کسب ۳ امتیاز تلاش کند.»

تغییر کم در ترکیب

در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «کارشناسان عراقی به برتری تیم ملی در این دیدار بسیار خوش‌بین هستند و نمایشی که تیم در سه دیدار اخیر داشته آنها را به موفقیت در این مسابقه امیدوار کرده است. تیم هماهنگی و نظم بسیار خوبی دارد و اگر بتواند برابر خط حمله ایران که نقطه قوت آنها محسوب می‌شود، عملکرد خوبی داشته باشد و آن را از کار بیندازد، برتری در این مسابقه دور از دسترس نیست.

البته بحرین هم در این میان به یکی از تیم‌های مدعی گروه تبدیل شده و در صورتی که بتواند هنگ‌کنگ را در دیدار پنجشنبه خود شکست دهد وضعیت صدر جدول این گروه پیچیده‌تر از قبل خواهد شد. صلاح عبید، ملی‌پوش سابق عراق معتقد است این تیم در این دیدار دشوار می‌تواند برنده از زمین خارج شود. او می‌گوید با توجه به اینکه تیم در دو بازی قبلی عملکرد خوبی داشته و توانسته به هماهنگی و درک متقابل خوبی برسد کاتانچ بهتر است که تغییر زیادی در ترکیب تیم ایجاد نکرده و با همان نفرات به مصاف ایران برود.»

ویلموتس: حداکثر توان‌مان را به کار می‌گیریم

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی در آستانه دیدار تیم ملی مقابل عراق پیامی به این شرح صادر کرد: «قبل از هر چیز به همه مردم عزیز ایران سلام می‌کنم. در وهله نخست، ابراز تاسف و تاثر قلبی‌ام را به خانواده حادثه‌دیدگان زلزله در آذربایجان‌شرقی اعلام می‌کنم. اندکی راجع به بازی ایران و عراق صحبت کنیم. تیم ملی به اهمیت این بازی واقف است و می‌توانم به شما اطمینان بدهم که به خوبی برای این بازی آماده می‌شویم.

با اشتیاق و عزم فراوان آمادگی خود را حفظ می‌کنیم تا شما مردم ایران به تیم ملی افتخار کنید و بازیکنان با لباس تیم ملی افتخار‌آفرینی کنند. همه ما یک هدف مشترک داریم و آن راهیابی به جام‌جهانی است. هیچ نتیجه‌ای باعث حذف قطعی یا صعود قطعی تیمی نمی‌شود، اما می‌دانیم که مسابقه پنجشنبه بازی مهمی برای مردم ایران است و به شما مردم عزیز اطمینان می‌دهم که حداکثر توان خود را برای ارائه بهترین بازی به کار می‌گیریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم محمدی

      ویتلموس سرمربی نیست و تمام

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.خدا کنه که این عراقی به آرزوش نرسه.خدا پشت و پناه تیم ایران باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج