جاباما
۹۲۸۳۸۴
۲ نظر
۵۲۳۵
۲ نظر
۵۲۳۵
پ

تمام چیز‌هایی که باید درباره‌ی شبکه‌ اجتماعی TikTok بدانید

تیک تاک ابتدا با نام Douyin عرضه شد که در حقیقت نسخه چینی این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در حال حاضر اپلیکیشن Douyin همچنان در چین قابل دسترس است. به علت قوانین سخت‌گیرانه در کشور چین، کاربران باید از این اپلیکیشن استفاده کنند. در حالت کلی باید گفت کاربران در کشور چین به اپلیکیشن Douyin و کاربران در کشور‌های دیگر به تیک تاک TikTok دسترسی دارند.

وب‌سایت فارنت - محمد قریشی: تیک تاک یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی است که به تازگی میان کاربران ایرانی نیز محبوبیت پیدا کرده و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. برای آشنایی با تیک تاک و نحوه کار این شبکه اجتماعی در ادامه با فارنت همراه باشید.

اگر اهل شبکه‌های اجتماعی باشید، اخیرا شاهد انتشار ویدیو‌های کوتاهی از اجرا‌های مختلف شامل دابسمش یا همان Lip-Sync و رقص بوده‌اید. این ویدیو‌ها در برنامه تیک تاک ساخته و منتشر می‌شوند که محبوبیت بالایی در میان کاربران پیدا کرده است.

با افزایش محبوبیت این شبکه اجتماعی، بسیاری از کاربران به دنبال آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی و نحوه استفاده از آن هستند. اولین سوال مهم این است: برنامه TikTok چیست؟ در ادامه شما را بیشتر با این شبکه اجتماعی آشنا می‌کنیم.

تمام چیز‌هایی که باید درباره‌ی شبکه‌ اجتماعی TikTok بدانید

برنامه تیک تاک چیست؟

شاید ویدیو‌های ۶ ثانیه‌ای واین را بخاطر داشته باشید. این ویدیو‌ها در اینترنت غوغا به‌پا کرده بودند. در سال ۲۰۱۲ شبکه اجتماعی Vine شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۴ شاهد عرضه Musical.ly بودیم. این سرویس نیز مانند واین امکان ساخت ویدیو‌های کوتاه را برای کاربران فراهم می‌کرد.

در سال ۲۰۱۹ شاهد انتشار چندین میلیون ویدیو ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱ دقیقه‌ای در فضای مجازی بودیم. شاید با خود بگویید که این موارد چه ارتباطی با تیک تاک دارد؟ در جواب باید گفت، خیلی!

تاریخچه TikTok

تیک تاک ابتدا با نام Douyin عرضه شد که در حقیقت نسخه چینی این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در حال حاضر اپلیکیشن Douyin همچنان در چین قابل دسترس است. به علت قوانین سخت‌گیرانه در کشور چین، کاربران باید از این اپلیکیشن استفاده کنند. در حالت کلی باید گفت کاربران در کشور چین به اپلیکیشن Douyin و کاربران در کشور‌های دیگر به تیک تاک TikTok دسترسی دارند.

اپلیکیشن Douyin در سال ۲۰۱۶ توسط بایت دانس ByteDance توسعه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۷ تیک تاک به صورت جهانی عرضه شد. این اپلیکیشن به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و در مدت زمان کوتاه توسط میلیون‌ها کاربر مورد استفاده قرار گرفت.

برنامه TikTok به رشد خود در سال‌های اخیر ادامه داده است. شرکت ByteDance تصمیم گرفت در اوت ۲۰۱۸ برنامه Musical.ly را با تیک تاک ادغام کند. این موضوع باعث شد کاربران این سرویس به راحتی قادر به انتقال اطلاعات حساب خود به تیک تاک | TikTok باشند.

این برنامه هم اکنون دارای لوگوی ادغام شده با Musical.ly بوده و مانند این برنامه، لقب Musers را به کاربران اعطا می‌کند. برنامه تیک تاک | TikTok از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است و یکی از پرطرفداراترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

برنامه تیک تاک | TikTok چگونه کار می‌کند؟

حال که شما را با برنامه تیک تاک آشنا کردیم، باید نحوه کار با آن را به شما آموزش دهیم. کاربران توسط این برنامه قادر به ساخت ویدیو‌های ۱۵ ثانیه‌ای هستند و تمام اعضای Musers می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند. می‌توانید این ویدیو‌ها را به صورت استوری در کنار یکدیگر قرار دهید تا یک ویدیو ۶۰ ثانیه‌ای بسازید.

اگرچه این ویدیو‌ها کوتاه هستند و شاید ۱۵ ثانیه زمان کافی برای اکثر کاربران نباشد؛ با این حال از ۶ ثانیه واین بیشتر است. برخلاف Vine، کاربران می‌توانند ویدیو‌ها را مستقیما از گوشی هوشمند خود آپلود کنند و نیاز به ضبط مستقیم آن‌ها توسط اپلیکیشن نیست.

تمام چیز‌هایی که باید درباره‌ی شبکه‌ اجتماعی TikTok بدانید

آموزش استفاده از برنامه TikTok

به مهم‌ترین بخش این مطلب یعنی نحوه کار و آموزش برنامه تیک تاک می‌رسیم. برای استفاده از این برنامه نیازی به ساخت حساب کاربری ندارید؛ با این حال با ساخت اکانت می‌توانید سایر کاربران را دنبال کرده و واقعا ویدیو بسازید.

زمانی که برای اولین بار برنامه تیک تاک را اجرا می‌کنید، شاید از دیدن ویدیو‌های بی‌شمار آن در صفحه اصلی تا حدودی شگفت‌زده شوید. برنامه TikTok چندین ویدیو به شما پیشنهاد می‌دهد و همچنین ویدیو‌های افرادی که احتمالا فالو خواهید کرد را نیز نمایش می‌دهد. در میان ویدیو‌های پیشنهادی بگردید و حساب کاربری افراد را دنبال کنید.

سعی کنید زیاد در این شبکه اجتماعی حضور نداشته باشید. جالب اینجاست در صورتی که بیش از ۹۰ دقیقه در این اپلیکیشن بمانید، TikTok برای شما نوتیفیکشن ارسال می‌کند و اثرات منفی زیاده‌روی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به کاربران گوشزد می‌کند.

در زمینه ساخت ویدیو، این برنامه تا حدودی عملکردی مشابه با اسنپ چت دارد. با نگه داشتن دکمه قرمز رنگ بزرگ روی صفحه می‌توانید ویدیو‌های خود را ضبط کنید و برخلاف اسنپ چت، پس از ضبط ویدیو می‌توانید آن‌ها را ویرایش یا ادیت کنید. مسلما ابزار‌های ویرایشی این برنامه قابل مقایسه با برنامه‌های حرفه‌ای مانند ادوبی پریمیر پرو نیستند؛ با این حال همچنان امکان تریم ویدیو و تنظیم سرعت آن را برای شما فراهم می‌کنند.

در این برنامه فیلتر‌های متنوعی برای کاربران در نظر گرفته شده و همچنین می‌توانید از واقعیت افزوده برای تغییر در محیط اطراف ویدیو‌های خود استفاده کنید. شما می‌توانید توسط برنامه تیک تاک، از عکس‌های خود یک ویدیوی کوتاه بسازید.

جذابیت اصلی این برنامه، امکان استفاده از آهنگ است. افراد در این اپلیکیشن از آهنگ‌های موجود در آن برای ویدیو‌های خود استفاده می‌کنند. برنامه تیک تاک | TikTok آهنگ‌های زیادی در ژانر‌های مختلف را برای کاربران خود در نظر گرفته است.

تمام چیز‌هایی که باید درباره‌ی شبکه‌ اجتماعی TikTok بدانید

چه ویدیو‌هایی را می‌توان در تیک تاک آپلود کرد؟

در حالی که برنامه TikTok تنها امکان تولید ویدیو‌های کوتاه را برای شما فراهم می‌کند، مانع از خلاقیت شما نمی‌شود. در حقیقت می‌توان گفت محدودیت زمانی باعث افزایش خلاقیت کاربران می‌شود. شما می‌توانید هر نوع ویدیو را در برنامه TikTok آپلود کنید؛ با این حال محبوب‌ترین آن‌ها دارای آهنگ است.

حتی اگر خوانندگی و یا نوازندگی بلد نیستید، روی ویدیوی خود آخرین آهنگ‌ها را قرار دهید تا وایرال شود. در ساخت ویدیو هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد، می‌توانید در رابطه با دنیای تکنولوژی ویدیو بسازید و یا ویدیو‌های سرگرم‌کننده برای کاربران دیگر خلق کنید. در این برنامه به جدیدترین و محبوب‌ترین ویدیو‌ها دسترسی دارید؛ بنابراین می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

در این برنامه چالش‌های مختلف و متنوعی برای Musers در نظر گرفته شده است. این چالش‌ها توسط تیک تاک ایجاد نمی‌شوند، بلکه کاربران آن‌ها را ایجاد کرده و گسترش می‌دهند.

آیا باید برنامه TikTok را دانلود و نصب کرد؟

این مطلب را با پاسخ به این سوال که برنامه TikTok چیست، شروع کردیم و به معرفی ویژگی‌ها و امکانات آن پرداختیم. شاید در نگاه اول این برنامه مخصوص نوجوانان به نظر برسد؛ با این حال تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و سرگرم شوند. با توجه به این موارد، این شما هستید که باید ببینید دانلود برنامه تیک تاک و نصب آن برایتان ارزش دارد یا خیر. به نظر ما برنامه TikTok را یکبار امتحان کنید.

منبع: TikTok

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اپلیکیشن تیک تاک تو ایران بن شده یعنی خود شرکت تیک تاک ایران رو تحریم کرده،الان دیگه نمیشه از ایران تیک تاک رو اینستال کرد،در ضمن تیک تاک تو ایران فیلتره ، برای استفاده ازش باید فیلترشکن قوی داشت

      پاسخ ها

      • ‌MaRMaR

        بله اما الان دیگه با فیلتر شکن هم نمیشه واردش شد ب کل دیگه نمیاره نزدیک یکی دوماه شاید میشه من نتونستم وارد پیجم بشم ، چقدرم کلیپ آپلود کرده بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج