جاباما
۹۲۸۴۰۰
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ: لازم باشد، با دیکتاتور‌ها هم دیدار می‌کنم

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، اگر دیدار با هر کدام از رهبران خارجی شامل دیکتاتورها برای کشورش سودمند باشد، حاضر است چنین کاری انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است، اگر دیدار با هر کدام از رهبران خارجی شامل دیکتاتورها برای کشورش سودمند باشد، حاضر است چنین کاری انجام دهد.

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در "کلوب اقتصادی نیویورک" گفت: «با تمامی رهبران کشورهایی که می‌آیند، شامل پادشاهان، ملکه‌ها، نخست‌وزیران، روسای جمهوری و دیکتاتورها، دیدار می‌کنم. هر کس بخواهد می‌آید. دیکتاتورها هم مشکلی ندارند. بیایید. هر چه برای ایالات متحده خوب باشد! می‌خواهیم به مردم خودمان کمک کنیم.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که ترامپ در گردهمایی مدیران و رهبران کسب و کار وال استریت در منهتن مدعی شد، رهبران خارجی برای تبریک به او بابت وضعیت اقتصادی آمریکا مراجعه می‌کنند.

ترامپ در سخنانش بر دستاوردهای اقتصادی دولتش و خصوصا نرخ بیکاری پایین و تقویت بازارها بالید، اما اظهارات او درباره ملاقات با دیکتاتورها، با توجه به سخنان پیشین او درباره رهبران خودکامه و خصوصا در آستانه دیدار امروز (چهارشنبه) با رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه واکنش‌هایی را در پی دارد.

اردوغان به هنجارشکنی دموکراتیک در ترکیه متهم است و اخیرا بابت اجرای عملیات "چشمه صلح" در شمال شوریه به بهانه پاکسازی نیروهای سوریه دموکراتیک هدف انتقاداتی قرار گرفته است.

ترامپ هم در طول ریاست جمهوری خودش همواره بابت نشان دادن روی خوش به حاکمان خودکامه خارجی هدف انتقاد قرار گرفته است. او مکررا کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی را بابت رهبری‌اش ستایش می‌کند و با وجود وضعیت حقوق بشری کره‌شمالی، روابط دوستانه‌ای با آن‌ دارد. ترامپ همچنین بابت جانبداری از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در پرونده قتل جمال خاشقجی هدف انتقاد قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظورش از دیکتاتور کیه حالا.

    • بدون نام

      پس تا الان با کی دیدار میکردی؟

    • بدون نام

      قبل دیدار با اونا با خودتم یه دیداری داشته باش!

    • بدون نام

      یعنی ایران میاد پس؟!!

    • بدون نام

      والله رئیس جمهور بی شیله وپیله ای آقای ترامپ همینکه اهل جنگ نیست و می گوید بدنبال پول وثروت برای اهالی آمریکاست صداقت در گفتار دارد نه مثل رئیس جمهور های دیگر .!!!

    • مشکل ندارد باشه بره اجازه هست

      ده

    • بدون نام

      بن سلمان که اصلادیکتاتورنیست

    • بدون نام

      دنبال گاو شیرده مگردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج