جاباما
۹۲۸۴۴۳
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

آمریکا مخالف مورالس را به رسمیت شناخت

بعد از اقدام «جنینه آنز» قانونگذار مخالف دولت سابق بولیوی در اعلام خود به عنوان جانشین «اوو مورالس»، دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن آنز را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی» به رسمیت می‌شناسد.

خبرگزاری فارس: در حالی که «اوو مورالس» تحولات جاری در بولیوی را «جنایت‌بارترین کودتای جهان» خوانده است، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور «نیمکره غربی» (آمریکای لاتین) ضمن حمایت از اقدام «جنینه آنز» معاون دوم مجلس سنای بولیوی و قانونگذار مخالف مورالس در اعلام خودش به عنوان رئیس‌جمهور اعلام کرد، واشنگتن آنز را رئیس‌جمهور موقت بولیوی می‌شناسد.

آمریکا مخالف مورالس را به رسمیت شناخت

«مایکل جی کوزاک» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی در پیامی توئیتری نوشت: « آنز رئیس موقت سنا (در بولیوی) طبق قانون اساسی بولیوی، مسئولیت‌های ریاست جمهوری این کشور را برعهده گرفته است. ما آماده همکاری با او و دیگر مقام‌های غیرنظامی بولیوی هستیم تا آنها طبق قانون اساسی بولیوی، هر چه زودتر انتخابات آزاد و منصفانه را در کشور ترتیب دهند».

آمریکا در شرایطی آنز را به عنوان رئیس‌جمهور موقت بولیوی به رسمیت شناخته که پیش از این نیز این کشور در اقدامی غیرقانونی و مداخله‌جویانه درباره ونزوئلا، «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده را به عنوان «رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا» به رسمیت شناخته بود.

حمایت دستیار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اقدام جنینه آنز در شرایطی صورت گرفته که اوو مورالس به شدت از اقدام این سناتور دست راستی و مخالف دولت سابق بولیوی انتقاد کرده و تحولات جاری کشورش را «خیانت‌بارترین و وحشتناک‌ترین کودتا در تاریخ» خوانده است.

مورالس که به مکزیک پناهنده شده است، افزود: «سناتور دست راستی افراطی و وابسته به کودتاچیان، بدون به حد نصاب رسیدن قانونگذاران در مجلس و در جمع حامیانش و با کمک نیروهای مسلح و پلیس که مردم را سرکوب می‌کنند، خودش را رئیس سنا و سپس رئیس‌جمهور موقت خواند»

مورالس در واکنش به تکیه «جنینه آنز» بر کرسی ریاست جمهوری بولیوی گفت: «این خیانت‌بارترین و وحشتناک‌ترین کودتا در تاریخ است».

او افزود: «سناتور دست راستی افراطی و وابسته به کودتاچیان، بدون به حد نصاب رسیدن قانونگذاران در مجلس و در جمع حامیانش و با کمک نیروهای مسلح و پلیس که مردم را سرکوب می‌کنند، خودش را رئیس سنا و سپس رئیس‌جمهور موقت خواند».

اظهارات این مقام دولت ترامپ در حالی مطرح شده که در صحنه تحولات بولیوی، بعد از خروج مورالس از کشور و حضور او در مکزیک، «جنینه آنز» معاون دوم مجلس سنای این کشور با برگزاری یک نشست، خودش را «رئیس‌جمهور موقت بولیوی» خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به ما چه

      پاسخ ها

      • hassan.h

        ملتها و دولتها همیشه باید هوشیار باشند
        چرا مورالس در انتخابات شفاف سازی نکرد
        یکی از شعارهای شیطان دفاع از دموکراسی است

    • بدون نام

      اخبار مااول باید بیوگرافی بدن که نمیگن متاسفانه! ، تنها دوتا اشتباه داشته یکی موافقت راهسازی از جنگل یکی هم منفک شدن جزیره یی از بولیوی ؛ بقیه کارهاش حتی واکس زدن کفش هم نه نمایشی نه پوپولیستی فقط بخاطر اینکه خودش فقیر بوده یاداورد میشده ....لعنت به روسها ! اول میبرن بالا بعد چنان زمین میزنن که .....!اگه ذاتش بدبود نمیگفت : برای صیانت وتعدی به خواهران وبرداران کارمند دولت؟ میروم تا مورد خشونت و شماتت قرار نگیرن .این کم حرفی نیست

    • ■■■■

      میگن بالای هر دستی /دستی قوی است/اگر آمریکا نبود حاکمان دیکتاتوری پدر مردم را در میآوردند

    • ■■■■

      میگن بالای هر دستی /دستی قوی است/اگر آمریکا نبود حاکمان دیکتاتوری پدر مردم را در میآوردند

    • بدون نام

      منم همچنین این زیبا رو رو به رسمیت میشناسم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج