جاباما
۹۲۸۴۷۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

به مخاطب داخل سالن احترام بگذاریم

چهارمین شب جشنواره فیلم کوتاه تهران با استقبال مخاطبان، نظم، برطرف شدن برخی از مشکلات و پابرجا ماندن برخی دیگر برگزار شد.

خبرگزاری صبا: روز گذشته سه شنبه ۲۱ آبان در حالی چهارمین روز از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران سپری شد که برخی از مشکلات روزهای گذشته رفع شده و تعدادی هم هنوز پابرجا بودند.

به مخاطب داخل سالن احترام بگذاریم

ترافیک

ترافیک مشکلی است که در ابتدای هر گزارش و مطلبی قطعا قرار می‌گیرد و هرچه درباره‌اش بگوییم راه به هیچ جایی نمی‌بریم و هرچقدر هم شما برنامه ریزی کنید هیچ فایده‌ای ندارد زیرا ترافیک مسیرهای منتهی به پردیس ملت تمام شدنی نیست و ممکن است باز هم به سانس مربوطه نرسید.

امان از پارکینگ

امسال علاوه بر پارکینگ قدیمی مجموعه پردیس ملت، پارکینگ عمومی با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر آماده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هنوز مشکل جای پارک حل نشده است. ظرفیت پارکینگ سابق که فقط کسانی که کارت دارند می‌توانند از آن استفاده کنند خیلی زود تکمیل می‌شود همچنین پارکینگ عمومی هم در چشم به هم زدنی تکمیل می‌شود و طی صحبتی هم که با مسئولان پارکینگ داشتیم گفتند حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باید منتظر بمانید که اگر پارکینگ خروجی داشت شما بتوانید وارد شوید و این به معنی تشکیل صف ماشین‌های در انتظار ورود به پارکینگ جلوی در ورودی پردیس است.

سرویس‌های رفت و برگشت

طی روزهای سوم و چهارم جشنواره سرویس‌هایی که برای رفت و آمد مخاطبان در نظر گرفته شده بود از ساعت آغاز به کار جشنواره تا پایان سانس آخر حضور داشتند اما همچنان دو نکته باقی می‌ماند که باید به آن اشاره کرد؛ اول اینکه مخاطبان زیادی هستند که با ماشین‌های شخصی خود به پردیس ملت نمی‌آیند و می خواهند از این سرویس‌ها استفاده کنند و این تعداد ماشین نسبت به تعداد مخاطبان جوابگو نیست. البته ممکن است اینجا این نکته هم مطرح شود که اساسا جشنواره وظیفه‌ای برای گذاشتن سرویس رفت و آمد ندارد اما این مساله‌ای است که در جای دیگر باید مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد و حالا که این تصمیم گرفته شده می توان از نقاط ضعف و قوت آن گفت.

نکته دیگر مکان‌های مشخص شده برای قرارگیری این سرویس‌ها است که شاید بتوان گفت این مشکل خیلی هم مربوط به مسئولان مربوطه نمی‌شود و بیشتر مربوط به مکان جشنواره است. شما در نظر بگیرید سرویسی بخواهد از مرکز شهر به سمت جشنواره بیاید! قطعا با ترافیک وحشتناک موجود این اتفاق بسیار سخت خواهد بود و شاید در طول روز فقط یکبار مهلت این جابجایی فراهم شود.

نظم جشنواره

در گزارش‌های گذشته هم به این نکته اشاره کردیم که یکی از جذابیت‌ها و پیشرفت‌های امسال که با سیاست‌گذاری‌های درست به دست آمده نظم موجود در جشنواره است که از بلیت فروشی تا سالن‌های نمایش این نظم دیده می‌شود. مساله قابل اعتنا این است که بی نظمی و شلوغی و سالن های چر از جمعیت که حتی ایستاده به تماشای فیلم های اقدام می کردند بزرگترین مساله سال های قبل این جشنواره بود.

احترام به نظم و مخاطب داخل سالن

البته گرچه مخاطب سر ساعت مشخص در صف‌های ورود به سالن می‌ایستد و داخل سالن می‌شود و در صندلی مشخص خود می‌نشیند و فیلم هم شروع می‌شود ولی مشکل از آنجا شروع می‌شود که نورهای گوشی و پچ پچ‌ها و رفت و آمدهای میانه سانس باعث بی نظمی می شود و این رفت و آمدها حتی تا یکساعت بعد از شروع فیلم‌ها هم ادامه دارد.

در صحبتی که با مسئولان داشتیم و در گزارش روز دوم هم به آن اشاره کردیم گفتند چون باکس فیلم‌های کوتاه است، به مخاطبی که بلیت تهیه کرده نمی‌توان اجازه ورود نداد.

حال این سوال از مخاطب پیش می آید که اگر برای فیلم دیدن به سالن‌ها نمی‌ آید پس برای چه ترافیک و پارکینگ و هزار مشکل و داستان دیگر را به جان می‌خرد و به سالن می‌ آید؟ برای نشان دادن عکس‌های داخل موبایل به کنار دستی؟ برای حرف زدن؟ قطعا کافه و مکان‌های این چنینی مکان مناسب‌تری برای این اتفاق‌ها است.

وضعیت اینترنت

وضعیت اینترنت و به ویژه سرعت آن نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است اما همچنان قطع شدن نت وجود دارد.

کاتالوگ و جدول برنامه‌ها

کاتالوگ و جدول برنامه‌ای که در دفترچه‌ای با قطع و ظاهر خوب طراحی شده و در دسترس است از نکات مثبت است که باید به آن اشاره کرد.

بلیت اصحاب رسانه

یکی از نکاتی که از روزهای گذشته بدتر هم شده مساله تعداد بلیت‌های اصحاب رسانه است. پیش از شروع شدن سانس‌ها در غرفه روابط عمومی اهالی رسانه برای گرفتن بلیت صف می‌ایستند و حتی زودتر آنجا می‌نشینند که با خیال راحت بتوانند بلیت بگیرند ولی کمبود بلیت ها باعث می شود که همه اهالی رسانه نتوانند به تماشای فیلم ها به ویژه بخش داستانی بنشینند. این مساله در روز گذشته تا جایی پیش رفت که در یکی از سانس‌ها موجب پرخاش یکی از اهالی رسانه به مسئولان شد. البته مسئولان تشریفات و افرادی که مدیریت سالن ها را برعهده دارند با گذاشتن صندلی پرتابل سعی در حل این مشکل دارند.

حضور چهره‌ها

در روزهای سوم و چهارم جشنواره هنرمندانی چون سوگل طهماسبی، افسر اسدی، علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، بابک کریمی، کاوه سجادی حسینی، شادی کرم رودی، مجید برزگر و… حضور داشتند.

تمام موارد ذکر شده در این گزارش مربوط به شب چهارم سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بود و امید می‌رود این جشنواره در روزهای آینده به بهترین شکل ممکن برگزار شود. البته به نظر می رسد عزم برگزارکنندگان همکاری حداکثری و تلاش بر رفع مشکلات است و نکته دیگر اینکه مسئولان جشنواره هم تحمل انتقاد دارند و حتی پیگیر نکات مطرح شده در نقدها نیز هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج