۹۲۸۵۶۳
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

جهانگیری: زلزله‌زدگان ۶ ماه خانه اجاره کنند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ظرف ۶ ماه خانه های زلزله زدگان بازسازی و احداث می شود، گفت: مردم می توانند با پول دولت خانه اجاره کنند یا در واحدهای ضربتی بنیاد مسکن ساکن شوند.

خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ظرف ۶ ماه خانه های زلزله زدگان بازسازی و احداث می شود، گفت: مردم می توانند با پول دولت خانه اجاره کنند یا در واحدهای ضربتی بنیاد مسکن ساکن شوند.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز چهارشنبه در بازدید از روستاهای زلزله زده شهرستان سراب در جمع زلزله زدگان با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را می کند تا مشکلات موجود در این مناطق حل شود، افزود: برای ساخت خانه‌های زلزله‌ زدگان آذربایجان شرقی ۶ ماه فرصت می خواهیم.

معاون اول رئیس جمهور به خسارات مالی ناشی از زلزله اشاره کرد و گفت: وام های معیشتی با نرخ سود پایین و کمک های بلاعوض برای پیش بینی شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که ۵۰ درصد از منابع پیش بینی شده برای دوره بازسازی، تخصیص داده شده است.

جهانگیری با اشاره به سرمای هوا افزود: اسکان موقت مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی موضوعی پراهمیت است و باید به نحوی مدیریت شود که مردم با مشکل مواجه نشوند. مردم مطمئن باشند دولت برای دغدغه سرمای مردم و خروج آنها از این وضعیت راه حل دارد.

وی در خصوص نبود کانکس نیز گفت: برای اسکان موقت به صورت اجاره ای هیچ محدودیتی وجود ندارد و بهای اجاره ها توسط دولت پرداخت می شود و البته زلزله زدگان اگر می خواهند در همین محل مستقر شوند، بنیاد مسکن واحدهای ضربتی چند روزه ایجاد کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور نیروهای مختلف بسیج، سپاه و ارتش و مسئولان در این مناطق تاکید کرد: یاد گرفته ایم که در حین وقوع حوادث اختلاف نظرها کنار گذاشته شود. با وجود اینکه زلزله آذربایجان شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط کشور همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله زدگان نشان داده شد.

جهانگیری با اشاره به عملکرد مسئولان استانی نیز گفت: مدیران و مسئولان استان عملکرد خوبی داشتند و دستگاه‌های ملی نظیر جمعیت هلال احمر، نیروهای مسلح و ستاد بحران نیز به سرعت وارد عمل شدند.

وی گفت: ساخت و ساز و بازسازی خرابی‌ها آغاز شده است. دولت ۱۱۱ میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی و تعمیر منازل آسیب دیده اختصاص داده است.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

در زمین لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه شهر ترک میانه ۵ نفر کشته و حدود ۶۰۰ نفر مصدوم شدند. این حادثه به حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      دروغگوووووو

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        مردم به حرف های این گوش نکنید
        فردا نوبخت میگویید به ما چه پول نداریم
        با تناب اینها در چاه نروید
        از ما‌گفتن

    • علی

      آقایان مرگ تویه روستاد خانه اجاراه ای کجابود آقایان باهوش

    • سلطان

      خوب شد دیگه الان اجاره خونه توشهرهای زلزله زده زیاد میشه

    • بدون نام

      باشه شما خودت رو ناراحت نکن

    • داداش

      البته این کار خوبی است ولی قانون بگزرانید تا شش ماه بعد از وقوع زلزله هر کس امکان اجاره حتی یک اطاق هم داشته باشه باید اجاره بدهد دیگر سامان دهی زلزله زدگان در عرض یک ساعت حل میشود دیگر کانکس و چادر لازم نمیشه.البته قانون بالاتر هم باید باشد ورود مقامات در زمان زلزله ممنوع شود حوادث غیر مترقبه در هر جا دارای ستاد بحران است و جلسه گذاشت کمبود و نیاز ها به استان همجوار میگه به کل کشور اطلاع نمیدهد اگر استان معین کمبود داشت از استان مجاور خود میخواهد واگر اینکار انجام شود خبر زلزله را کسی شنید احتمالا اکثرمردم ساماندهی شده اند.

    • بدون نام

      مدیریت تون مسخرخاص عام توجهان

    • بدون نام

      تا به این بهانه هم یارانه هارا قطع کنن هم بنزین را گران .

    • حسین

      اول با چه پولی دوم 6 ماه خونه اجاره کنند تا فصل سرما تموم بشه بعدش میگید الان هوا خوبه مردم 6 ماه تو پارک ها زندگی کنند و فصل سرمای بعدی هم کلا همه چیز از یادتون میره

    • احمد

      جهانگیری،اگرراست میگی برای آواره ها مسکن اجاره کنید واجاره اش راپرداخت کنید.شما متاسفانه دروغ میگوییدوباراولتان نیست.یادتان هست درجریان انتخابات ریاست جمهوری ازتریبون صداوسیما به همه مردم اعلام کردیدکه مردم راسهامدارمیکنیدوکاری میکنیدکه هیچکس به ۴۵هزارتومان یارانه نیازی نداشته باشد؟!!راستش رابگو با کدام پشتوانه چنین دروغ بزرگی رابه مردم گفتی؟!!!

    • mehdi karkhaneh

      عجب،نه این که مال قبلیارو درست کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا خونه بهشون بده بشینند این همه زمین خدا وجود داره

    • AAAAAAAAAA

      زلزله زدگان خانه اجاره نکنید اول پولش را بگیرد و با‌ همان پول خانه اجاره کنید
      این دولت پول بده نبست
      از ما‌گفتن

    • دراکولا تا به تا

      وقتی اینجوری و تو هوا حرف میزنند، یعنی پول نمیدهند. اخه تا سقف چه قدر پول اجاره رو تو تقبل میکنی؟ بعد واقعا کدوم صاحبخونه ای خونه اش رو مدت کمی اجاره میده؟ قرارداد چی بنویسند؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج