جاباما
۹۲۸۵۷۸
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

معاونِ رئیسی: اگر دلارها گم نشده، پَس بدهید!

معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در یکی از شهرستان‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر دلارها در دولت گم نشده آنها را پس دهید.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون حقوقی رئیس قوه قضاییه در همایش «نقش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ارتباط با کرامت انسانی و حقوق عامه در طرح تحول دستگاه قضا» اظهار داشت: وکیل کلمه مقدسی است و نماینده حق است و در اهمیت وکالت همین بس که خدای متعال خود را وکیل معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند وکیل مدافع مؤمنان است، افزود: وکیل در موقع دفاع هم شان قاضی است و وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند.

مصدق خاطرنشان کرد: در کنترل جرم حضور وکیل منفی است مگر برای بزه دیده و برای بزه‌کار جایگاهی ندارد و برخی مراحل فرآیند بازرسی اعتقاد دارد که حضور وکیل یا ممنوع است یا محدودیت دارد.

معاونِ رئیسی: اگر دلارها گم نشده، پَس بدهید!

این مقام قضایی ادامه داد: بر اساس آئین‌نامه جدید، مدل دادرسی عادلانه پذیرفته و نگرش مثبت بر حضور وکیل مزیتی است که در آئین دادرسی کیفری دیده شده است.

وی تصریح کرد: بین وکیل دادگستری قوه قضائیه با وکیل مدنی تفاوت است چراکه علاوه بر دفاع از افراد، دفاع از حق جامعه و مردم بر عهده اوست.

مصدق با بیان اینکه امروز تحول بسیار مهمی در قوه قضائیه رخ‌داده است، افزود: در مدت کم مسؤولیت آیت‌الله رئیسی نتیجه اقدامات وی را مشاهده می‌کنیم و مردم به‌نظام قضایی اعتماد بیشتری پیداکرده و وکلا و کارشناسان قوه قضائیه نیز وی را در این گام مهم مبارزه با فساد باید یاری کنند.

معاون حقوقی قوه قضائیه افزود: مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه برای ترویج بهره‌مندی از وکالت در جامعه برنامه ریزی کند ضمن اینکه مرکز احترام به قانون و استدلال حقوقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در موکل بی‌جهت انتظار درست نباید کرد، ادامه داد: وکیل و قاضی هر دو برای کشف حقیقت هستند.

مصدق در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه در مقابله با فساد واقعاً مظلوم است، افزود: برخی دستگاه قضا را در هر شرایطی زیر سؤال می‌برند؛ اگر مبارزه درون‌سازمانی می‌کند به طریقی و اگر برون‌سازمانی به‌گونه‌ای دیگر و یا اگر دادگاه را علنی و غیرعلنی برگزار می‌کند، در هر دو مورد برایش حرف درست می‌کنند.

وی با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در یکی از شهرستان‌ها اظهار داشت: مسؤولی در یکی از شهرستان‌ها می‌گوید دادگاه‌های نمایشی مهم نیست شما بگویید دلارها کجا رفته است. منظورش این است که در دولت یک دلار گم نشده است. خب دلارها را بیاورید پس دهید، دلارها کجاست؟

مصدق خاطرنشان کرد: گفته می‌شود سر مردم کلاه نمی‌رود، اما به نظر بنده سر مردم کلاه رفته؛ آنجا که به کسانی رأی داده‌اند! اگر راست می‌گویید، آنچه دارید به مردم بگویید، چرا مردم را گول می‌زنید.

معاون حقوقی دستگاه قضا در ادامه انتقادات خود به رئیس‌جمهور گفت: اگر در پرونده‌ای که منتسب به شماست، ناراحتید، چرا در جامعه تنش ایجاد می‌کنید؟

این مقام قضایی ادامه داد: شخص دیگری مصاحبه کرده که قوه قضائیه چند قاضی را برکنار کرده و بعد گفته آن‌ها کجا رفته‌اند. خب معلوم است که کنار گذاشته شده‌اند.

مصدق خاطرنشان کرد: اگر اجازه دهید 10 درصد پرونده‌های وابسته به شما را در سیما پخش کنند، مردم همه‌چیز را می‌فهمند.

وی تصریح کرد: در همین 2 روز سعه‌صدر رئیس قوه قضائیه در پاسخ ندادن به چنین حرف‌هایی موجب شده مردم از ایشان تشکر کنند اما باید گفت رئیس‌جمهور شان و منزلت و جایگاه جمهور را با سخنرانی اخیر خود پایین آورده است.

این مقام قضایی در پایان نیز گفت: کارشناسان و وکلا کمک کنند این پرچمی که برای عدالت برافراشته شده، همچنان بلند بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود فر اوان به رئیسی، باید اول ازمفسدین اطراف روحانی شروع کرد واونا و مجازات ورسوانمود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ،میگه اگه گم نشده پس بدهید
        اگه گم شده چی؟؟
        اونوقت گیریم پس نمیدن
        وظیفه قانون هستش که پس بگیره

      • بدون نام

        درود بر سید بزرگوار و عادل جناب آقای رئیسی که اقداماتش باعث ناراحتی تمامی کسانی میشود که حق مردم و بیت المال را به یغما برده اند و باعث امید و شادی افراد پاکدست و مردم ایران

      • AAAAAAAAAA

        ببخشید دلار ها گم شده بیخیال شوید

    • بدون نام

      بنده ضمن تشکر از قوه قضائیه آمادگی خود را برای آن قوه اعلام میدارم

    • بدون نام

      درود ورحمت خدا بر سید بزرگواررئیسی که خط علی ابن ابیطالب ع را احیا کرد وموجب خوشحالی امت اسلامی شده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر جا که مشاهده شد افرادی که دارای پرونده های فساد و یا رانت خواری هستند ناراحت و شروع به جو سازی علیه قوه قضائیه کردند معلوم هست که راه درست و در مسیر اجرای عدالت هست

      • بدون نام

        خداوند یار و یاور آقای رئیسی مجری عدالت و باعث ایجاد رعب و وحشت بین مفسدان و در نتیجه اینهمه جو سازی علیه این سید بزرگوار شده
        انشاالله خداوند باعث نابودی و رسوائی مخالفان این مجری عدالت و شادی دل عدالت خواهان شود

    • یک ایرانی

      خوردن رفت مگه سوزن بوده که گم بشه ؟ بس کنید

    • بدون نام

      عاقلان دانند

    • مراد

      درودبرشما وصداقتتان.الحق که قوه قضاییه درزمان سیدبزرگوارجناب رئیسی تحول چشمگیری درحیطه قضاوت ایجادکرده وموجبات اعتمادعموم رافراهم ساخته اند.

    • حسن

      امام رحمت الله در چند سال پیش فرموده بود اگر سپاه پاسداران نبود گشور هم نبود واقعان خیلی حرف ارزشمندی بود حالا میدانیم که چه حرفی فرموده بود اگر برادران سپاه نبود خیلی وقت گشورمان از سوریه یمن افغانستان بدتر بود دست برادران سپاه پاسداران را میبوسیم که امنیت ما مدیون آنها هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدی میگی

    • عبدالله

      احمدی نژاد ششصدمیلیارددلاررا نابودکرد وباان صدسال کشوررابه عقب رانددچندمیلیون کارگررابیکارکرد صنعت پوشاک وکیف وکفش را به تعطیلی کشاند کسی به او یک پیشت نکرد حالا همه حسابرس شده اند

    • بدون نام

      مواظب باشید بعضیا مثل مار زخم خوردن نو زمین اونها بازی نکنید

    • بهلول

      جناب آقای مصدق فرمایشات شما درست است اما جامعه ومردم یک سوال اساسی دارند وآن اینکه آیا مردم حق دارند تا بدانند که چه کسانی وچه گونه خزانه مملکت را خالی کردندیانه؟؟؟ اقای مصدق وقتی شماها حقایق را برای مردم روشن نمی کنید مردم مجبور میشوند هر اراجیفی را گوش بدهند . آیا بهتر نیست بجای بعضی از سریالهای بی خاصیت مشروح دادگاههای مفسدین اقتصادی را پخش کنید؟؟؟ جناب آقای مصدق اگر قرار باشد متن دادگاهی به اطلاع مردم برسد نباید فرق قائل شوید شرح دادگاههای همه متهمان را پخش کنید والسلام

    • بدون نام

      والا حرف حق .گم نشده خب کجاس ...

    • علی

      درود بر رییسی و معاون حقوقی شجاعش درود خدا برشما مرحبا

    • بدون نام

      گويا تنها كساني كه سهمي از دلارهاي نفتي ندارند ملت هستند !!!!
      اين همه دعوا سر ميليارد ها دلار نفتي جالبه گويا گم شدن ميليارد دلار در همه دولت ها وجود دارد

    • بدون نام

      فساد در مملکت اسلامی شرم آوره

    • مردم

      آخ گل گفتي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج