جاباما
۹۲۸۶۸۳
۱۷ نظر
۵۰۳۳
۱۷ نظر
۵۰۳۳
پ

اعجوبه‌ی ۹ ساله از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود!

لورن سیمونز که در بلژیک و هلند بزرگ شده، حالا در ۹ سالگی در آستانه امتحان دوره پایانی دوره کارشناسی در دانشگاه فن‌آوری آیندهوفن قرار دارد. برخی این کودک نابغه را با استیون هاوکینگ و البرت اینشتاین مقایسه کرده‌اند.

ایرنا: لورن سیمونز که در بلژیک و هلند بزرگ شده، حالا در ۹ سالگی در آستانه امتحان دوره پایانی دوره کارشناسی در دانشگاه فن‌آوری آیندهوفن قرار دارد. برخی این کودک نابغه را با استیون هاوکینگ و البرت اینشتاین مقایسه کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله ، سیمونز همین که وارد دانشگاه می‌شود، به سرعت راهرو طولانی را می‌پیماید، مقابل یک دروازه شیشه‌ای توقف می‌کند و بعد از یک نگاه کوتاه زیرچشمی وارد اتاق می‌شود و می‌گوید: «سلام. من آمدم.» پروفسور پیتر بالتوس کمتر با چنین دانشجویی روبرو می‌شود.

اعجوبه‌ی ۹ ساله از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود!

او از تابستان ۲۰۱۸ به بعد در این دانشگاه معروف در جنوب شرق هلند در رشته الکتروتکنیک تحصیل و خود را در کلاس‌ها بسیار آسوده و راحت احساس می‌کند. دیگر دانشجویان عادت کرده‌اند که یک پسر ۹ ساله در کنارشان در آزمایشگاه بنشیند و در آزمایش‌ها شرکت ‌کند.

در دوران مدرسه در بلژیک هم این نوجوان استثنایی با آی‌کیوی ۱۴۵ رکورد هوش را رد کرده و مورد توجه بود. او در تابستان ۲۰۱۸ دبیرستان را به پایان رساند و تحصیل در دانشگاه آیندهوفن را شروع کرد.

از این دانشجوی کودک به عنوان یک «کودک نابغه» نام برده می‌شود. رسانه‌ها از همین حالا او را با استیون هاوکینگ دانشمند فیزیک و البرت اینشتاین برنده جایزه نوبل مقایسه می‌کنند. او با خون‌سردی شانه‌های خود را تکان می‌دهد و می‌گوید: «برای من بی‌تفاوت است.»

مادرش لیدیا سیمونز می‌گوید: «وقتی که دوستانت می‌گویند تو بیش از حد باهوش هستی برای تو نباید بی‌تفاوت باشد و تو باید به آن مفتخر باشی.»

لورن می‌خواهد هرچه بیشتر یاد بگیرد، به خصوص در بخش تکنیک و علوم طبیعی. اما همه دروس برای او جذاب نیستند. به طور مثال درس زبان زیاد برایش جالب نیست: «در این درس باید کتاب‌ها و رمان‌های زیادی را مطالعه کنیم و من زیاد مایل به مطالعه اینگونه کتاب‌ها نیستم.»

لورن در هشت سالگی تحصیل در دانشگاه فنی آیندهوفن را شروع کرد. الکساندر، پدر او می‌گوید که این پسر تغییرات بزرگی در زندگی خانواده ایجاد کرده است: «ما در حال حاضر یک خودروی برقی داریم و دیگر خودروی کهنه دیزلی نمی‌رانیم.» دلیل این تغییر، داشتن سهمی در مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

والدین او آه حسرت می‌کشند و می‌گویند مدتی است که دیگر زیاد برای تعطیلات به ویلایشان در اسپانیا نیز نمی‌روند.

در جریان این صحبت‌ها، لورن در کناری نشسته و بسیار راضی به نظر می‌رسد. او اطمینان می‌دهد که "زمانی یک راه حل تکنیکی برای تغییرات اقلیمی پیدا می‌شود." او کلمات را محتاطانه انتخاب کرده و می‌گوید: «ما باید در بخش تحقیقات و تکنیک زیاد سرمایه‌گذاری کنیم.»

لورن با سرعتی فوق‌العاده مشغول یادگیری است. درس‌هایی را که دیگر دانشجویان در هشت هفته تکمیل می‌کنند، او در یک هفته تمام می‌کند. او در دانشگاه درس‌های انفرادی می‌گیرد. جمعه این هفته او امتحان دارد.

استاد این دانشجوی کودک می‌گوید: «این یک ماجراجویی، اما بسیار لذت‌بخش است.» او می‌گوید که پیش از این نیز شاگردان باهوش داشته است، اما "لورن دست کم سه برابر باهوشتر از آن‌هاست."

پروفسور بالتوس گاهی وقت‌ها فراموش می‌کند که بهترین شاگردش یک کودک است. او به یاد می‌آورد که یک بار لورن نمی‌توانست یک کابل را از سویچ جدا کند، چونکه "زورش نمی‌رسید."

اعجوبه‌ی ۹ ساله از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود!

لورن در پایان تحصیلاتش و به عنوان کار پایان ترم یک میکروچیپ را که برای اندازه‌گیری واکنش‌های سلول‌های مغز اختراع کرده تکمیل می‌کند. او می‌گوید می‌خواهد در این عرصه بیشتر تحقیق کند: «می‌خواهم چیزی را اختراع کنم که زندگی را طولانی‌تر کند.» به عنوان مثال، او روی ساختن اعضای مصنوعی فکر می‌کند.

استاد این کودک می‌گوید: «امیدوارم که این [تحقیق لورن] با رشته من سر و کار داشته باشد. در آن صورت او مدتی دیگر در اینجا می‌ماند.» او می‌گوید این هم خوب است که لورن بتواند در ایالات متحده امریکا یا آلمان به تحصیلات خود ادامه بدهد.

والدین او فعلاَ کارشان به عنوان دندانپزشک را متوقف کرده‌اند. آن‌ها هفته‌ای سه بار با پیمودن مسیر دو ساعته با خودرو، لورن را از آمستردام به آیندهوفن می‌برند. آن‌ها تلاش می‌کنند که فرزندشان بدون مزاحمت به درس خود ادامه دهد، اما بیش از حد بر خود فشار نیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشاءالله خداوند نگهدارش

    • بدون نام

      آقا ها و،: آقازاده هم اینجا خیلی باهوش هستن .البته در زمینه اختلاس،حق کشی.وخرابکاری در همه امور.

    • بدون نام

      ماهم نابغه داریم
      شش ساله
      فکرمیکنه
      چطوریارانه های بعضی را قطع کند
      وقتی قطع میکند
      مال کمیته امدادی وبهزیستی ها قطع میکند

    • بدون نام

      ماهم نابغه داریم
      شش ساله
      فکرمیکنه
      چطوریارانه های بعضی را قطع کند
      وقتی قطع میکند
      مال کمیته امدادی وبهزیستی ها قطع میکند

    • مهین

      خداوند حفظش کنه وار دشمنان ولد انیشتن به دور باشد

    • بدون نام

      تو ایران ابر نابغه داریم ولی به خاطر تواصع رسانه ایی نمی کنیم مثلا مدیری که با حقوق چهار میلیونی بعد از یک سال یک ویلا ده میلیاردی و چند عدد خودروی میلیاردی و چند دستگاه آپارتمان در داخل و خارج از کشور خریداری می کند را هیچ نابغه ای در جهان نمی تواند حل کند، این است مهد دلیران ایران

    • بدون نام

      خداحفظش کنه ودر مسیر درست پیشرفت کنه برای دنیا مفید باشه

    • عین الله

      خیلی جالبه کاش منم نابغه بودم

    • بدون نام

      ماهم اعجوبه داریم شش ساله فکرمیکنه چطوریارانه عده ای راقطع کنه

    • هموطن

      موفق باشه'استعداد خدادادی'خدا را همه جا میشود حس کرد

      پاسخ ها

      • ali

        اینها نعمت های خدا روی زمین هستند و فرشته ی نجات انسانهای دیگر البته اگر در مسیر و مکان مناسب باشند

    • حسن

      برایت آرزوی موفقیت را دارم

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه. خداروشکر که توی یه کشور خوب متولد شده و عاقبتش بخیره

    • گلعلی

      سیستم آموزشی ما اگر غربالگری هوشی کند کشورما منبع نخبه های علم است متاسفانه ترجمه غلط لغت نخبه به اشتباه اشخاص خاص وجاه طلبان را نشانه میرود نه عالمان

    • بدون نام

      آفرین به پدر و مادر و این فرزند

    • یادیار

      آی کیو من بیشتر از وی بود ولی چون بابام پول نداشت شدم کارمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر من هم خیلی باهوش بود و ای کیو بالایی داشت ، بچه که بود معلمش بهش میگفت پدر علم ریاضی ، ولی آلان به زور تونست کارمند ساده بشه و با یه بچه مستأجره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج