۹۲۸۷۰۰
۳۱ نظر
۵۰۰۴
۳۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شجاع: باز هم قهرمان می‌شویم و پوکر می‌کنیم

دعوت نشدن شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی شاید موضوعی تکراری در فوتبال ایران باشد اما برای پرسپولیسی‌ها هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود.

ایران ورزشی: دعوت نشدن شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی شاید موضوعی تکراری در فوتبال ایران باشد اما برای پرسپولیسی‌ها هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. بعید است هر بار که فهرست تیم ملی اعلام می‌شود این بحث در محافل پرسپولیسی‌ به گوش نرسد و همه با تعجب در این‌باره می‌پرسند و البته هیچ پاسخ روشنی برایش ندارند.

شجاع در شروع فصل و هفته‌های ابتدایی آماده‌ترین و بهترین بازیکن پرسپولیس و یکی از بهترین‌های لیگ بود اما با محرومیتی که بی‌دلیل برایش بریدند دو مسابقه از ترکیب بیرون ماند و بعد از آن هم یک هفته محرومیت ۵ اخطاره بودنش را کشید.

مدافع متعصب پرسپولیس اما همچنان درباره دعوت نشدنش به تیم ملی سکوت می‌کند. سکوتی که احتمالاً پر از ناگفته‌هاست. بهانه این مصاحبه تعریف و تمجید ویژه حسین کلانی یکی از بزرگان و نامداران تاریخ پرسپولیس از شجاع بود که البته خلیل‌زاده هم این تمجیدها را بی‌جواب نگذاشت. شجاع خیلی خسته بود و به خاطر برخی حاشیه‌سازی‌ها اصلاً دوست نداشت مصاحبه کند اما به خاطر آنچه حسین کلانی گفته بود در این گفت و گو شرکت کرد.

عکس‌های جالبی در تمرین داشتی.

چه عکس‌هایی؟ هنوز خودم ندیده‌ام. نمی‌دانم کدام صحنه‌هاست چون از صبح سر پا هستم. یعنی تمرین بودم و بعد از آن رفتم باشگاه دنبال یکسری از کارهایم.

انگار داری گلری می‌کنی؟

نه چیز خاصی نبود. این یکی از آیتم‌های تمرین بود و همه این کار را می‌کردند.

در یکی از صحنه‌ها هم زیرزیرکی داری محمد انصاری را اذیت می‌کنی که از نگاه عکاس سایت باشگاه دور نمانده. البته می‌دانم که انصاری برخلاف آنچه همه فکر می‌کنند شیطنت‌های خاص خودش را دارد.

بله دقیقاً. محمد یکی از بچه‌های تیم ماست که هیچ‌کس نمی‌داند چقدر شیطنت می‌کند. فقط من این شیطنت‌هایش را می‌بینم و از آن خبر دارم. او یک کودک درون دارد که رفتارهای شیطنت‌آمیزش را هر کسی ندیده است.

دو روز قبل با حسین کلانی صحبت کردم. درباره پستی که ویدئوی ایشان بود صحبت کردیم. از تو خیلی تعریف می‌کرد و می‌گفت قبل از اینکه آن پست را بگذاری به تو علاقه زیادی داشته. می‌گفت خیلی با عرق و با تعصبی و بحق شایسته پوشیدن پیراهن پرسپولیس هستی.

آقای کلانی به من لطف دارد. بله من آن پست را گذاشتم چون حسین‌آقا بزرگ همه ما و پرسپولیسی‌هاست. ما همیشه پدران‌مان از ایشان و نامداران باشگاه در گذشته تعریف و تمجید کرده‌اند. پدرم همیشه از ایشان، علی‌آقا و نفراتی مثل زنده‌یاد کاشانی تعریف کرده و می‌کند. آقای کلانی یکی از پرسپولیسی‌های واقعی است. ایشان انسان بسیار باشخصیتی هستند و من همیشه از صحبت کردن‌شان و داشتن چنین بزرگانی در تاریخ باشگاه لذت می‌برم.

پس پدرت هم پرسپولیسی دو‌آتشه است؟

بله هم پدرم و هم تمام خانواده‌ام پرسپولیسی هستند. ما در کل فامیل و خانواده‌مان یک نفر استقلالی هم نداریم.

آقای کلانی به نکته جالبی اشاره کرد که شاید کسی به آن اشاره نکرده بود. اینکه این بحث و جدل‌های تو در زمین مسابقه به خاطر دفاع از حق تیم و همبازیانت بوده است.

من همیشه به فکر تیم هستم و هیچ‌وقت عصبی نمی‌شوم. همیشه هم از حق تیمم دفاع کرده‌ام اما به خاطر محرومیتی که برایم در نظر گرفتند هیچ‌وقت عاملان این محرومیت را نمی‌بخشم.

خیلی‌ها می‌گویند به خاطر محرومیت تو بود که پرسپولیس در مشهد شکست خورد و حداقل یک امتیاز را از دست داد، هر چند گلزن آنها هم باید اخراج می‌شد.

ما بازیکنان خوب زیادی در تیم‌مان داریم که هستند و جای من بازی می‌کنند اما می‌خواهم بگویم من بی‌دلیل محروم شدم و هیچ‌وقت قانع نشدم که دلیل‌شان برای محرومیتم چه بوده است. فیلم آن صحنه وجود دارد و مشخص است که من حرفی نزدم.

اتفاقاً موعود بنیادی‌فر داور دربی هم خودش اعلام کرده بود تو علامت هیس نشان نداده‌ای و حرفی نزدی.

به خدا من اصلاً چیزی نگفتم. ما که بالاتر از داور کسی را نداریم. داریم؟ باور کنید نمی‌خواهم مصاحبه کنم و در این‌باره بیشتر حرف بزنم اما آنهایی که بی‌دلیلی محرومم کردند را به خدا واگذار می‌کنم.

تو در آن چند روز که این ماجرا خیلی داغ بود هیچ صحبتی هم نکردی.

نمی‌خواستم وارد حاشیه شوم و تیمم را وارد حاشیه کنم. گفتم باشگاه‌مان مدیرعامل دارد و اتفاقاً آقای انصاری صحبت کرد و خیلی کامل و قشنگ حرف زد و همه چیز را گفت. همه فهمیدند که من هیچ کاری نکرده‌ام اما باز هم محرومم کردند.

اما تو با همان دو جلسه محرومیت و بعد یک محرومیت 5 اخطاره شدن ضرر کردی. یعنی موقعیت خوبت در ترکیب اصلی تیم به خطر افتاد.

حالا موقعیت من زیاد مهم نیست. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد.

تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان مصاحبه کرده و گفته آپشن قرارداد بازیکنان پرسپولیس 50 میلیارد تومان است.

مگر ماشین است که آپشن داشته باشد. ما قرارداد ورزشی بسته‌ایم.

گفته این رقم برابر است با کل بودجه تمام تیم‌های ورزشی باشگاه سپاهان در رشته‌های مختلف.

بله ‌حتماً ایشان قراردادهای ما را دیده که اینطوری حرف می‌زند. حتماً قراردادهای ما آپشن دارد و بازیکنان تیم‌های دیگر بدون آپشن قرارداد بسته‌اند.

نمی‌خواهی جوابش را بدهی؟

باشگاه ما مدیرعامل دارد و خوب بلد است جواب بدهد.

اما چند روز پیش هم روزنامه رقیب رقم قرارداد چند بازیکن و سرمربی پرسپولیس را روی جلدش نوشته و کنایه زده بود که با این قراردادهای سنگین باز هم بازیکنان و مربی پرسپولیس از بی‌پولی می‌نالند.

ببینید من نمی‌خواهم درباره رقیب صحبت کنم اما همه عالم می‌دانند آنها چقدر برای جذب بازیکنان جدیدشان پول داده‌اند. هواداران خودشان از همه چیز خبر دارند. عذرخواهی می‌کنم، انتظار دارند تیمی که سه سال قهرمان شده و بهترین‌های ایران در آن بازی می‌کنند چقدر پول بگیرند و چطور قرارداد ببندند؟ تیم ما بهترین تیم ایران است و دیدید که فصل پیش در چه شرایطی تنها با غیرت به فینال آسیا رسید. این بازیکنان همه به پیراهن تیم‌شان تعصب دارند ولی می‌آیند درباره قراردادشان اینطوری صحبت می‌کنند.

اتفاقاً این تیم‌ها هم تعداد بازیکن جدید بیشتری گرفته‌اند هم بازیکنان خارجی‌شان دو برابر خارجی‌های پرسپولیس قرارداد بسته‌اند.

چرا صحبت از این نمی‌کنند که با ۱۰ تا بازیکن رفتیم فینال آسیا. ما سه سال قهرمان لیگ شدیم و باید بازیکنان‌مان گران‌ترین بازیکنان لیگ باشند اما همه چیز شفاف است و همه می‌دانند بیشتر از باشگاه ما به تیم‌های‌شان پول داده‌اند و بیشتر خرج کرده‌اند. البته همانطور که گفتم همه از این ارقام و قراردادها خبر دارند و نیاز به گفتن من نیست.

با این وجود مدیران و مربیان این تیم‌ها مدام درباره مهندسی کردن قهرمانی حرف می‌زنند و پرسپولیس را متهم می‌کنند.

اینها را از من سؤال نکنید چون دوباره محرومم می‌کنند. تمام چیزهایی که می‌گویید و این داستان‌ها را همه می‌دانند. ما از اول فصل الکی الکی محروم شدیم و هیچ حرفی نزدیم چون همه می‌دانند تیمی که سه سال قهرمان شد در سال چهارم چقدر کار برایش سخت می‌شود. شما ببینید تیم‌هایی مثل بایرن، بارسا و یوونتوس چهار، پنج و شش فصل پشت سر هم قهرمان می‌شوند اما هیچ‌کس نمی‌گوید قهرمانی‌های‌شان مهندسی شده.

تیمی که قوی است و خوب است قهرمان می‌شود و این یک اتفاق طبیعی است. ما در تمام این فصول خوب بودیم و سه فصل پیاپی قهرمان شدیم. حالا دلیلی ندارد چون ما قهرمان شده‌ایم و حق‌مان بوده که قهرمان شویم این حرف‌ها را بزنند. البته باید بگویم ما باز هم قهرمان می‌شویم چون حق‌مان قهرمانی است. چون بهترین هواداران و بهترین تیم را داریم. هواداران هم بدانند امسال پوکر می‌کنیم.

چند روز قبل مصاحبه‌ای داشتیم با علی انصاریان که می‌گفت اخطارهایی که شجاع می‌گیرد همه طبیعی است اما بهتر است با داور صحبت نکند.

ببینید من تا حالا به هیچ‌کس، چه داور چه بازیکنان حریف بی‌احترامی نکرده‌ام اما یکسری بازیکنان هستند که در تیم‌های دیگر مدام در زمین فحش‌های رکیک می‌دهند و محروم هم نمی‌شوند. از این‌طرف اینجا ما تا حرف می‌زنیم محروم‌مان می‌کنند.

شما ببینید در دربی هواداران استقلال چقدر به من فحاشی کردند. در ورزشگاه‌های دیگر از جمله اصفهان و شهرهای دیگر نیز همینطور. این همه ناسزا به من و خانواده‌ام گفتند ما هیچ حرفی نزدیم و سکوت کردیم اما فیلمش وجود دارد. باور کنید حرف‌های زیادی برای گفتن دارم اما چه بگویم. در این همه ورزشگاه علیه من و بچه‌های تیم شعار دادند و ناسزا گفتند آن‌وقت هواداران تیم ما را محروم می‌کنند.

بگذریم. شایعه شده گفته‌ای اگر باز هم مدافع راست باشم در پرسپولیس نمی‌مانم.

نمی‌خوام هم درباره این مسائل اصلاً حرف بزنم و شما هم سؤال حاشیه‌ای نپرسید. اصلاً به خاطر همین حرف‌هاست که نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

لیست تیم ملی اعلام شد و باز هم نام تو در آن نبود در حالی که تقریباً همه پیشکسوتان و اهالی فوتبال متعجبند که چرا شجاع خلیل‌زاده به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

(با مکث) خب این نظر سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال است و من چیز بیشتری نمی‌توانم بگویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      آقا شجاع همه می دانند شما چه بازیکن با کیفیت و متعصبی هستید لازم نیست از خودتان دفاع کنید . لیست تیم ملی هم فقط ۴۰ درصد ان را سرمربی انتخاب می کند ۶۰ درصد مابقی با لابی و سیاست بازیهای باند مافیایی تاج انتخاب می شوند مطمئن باشید تیم ملی با این ترکیب و روحیه از عراق هم شکست خواهد خورد هرچند ما ناراحت خواهیم شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک تو سرت

    • محمد

      هم خودت هم خانوادت عقب مانده هستید چرا چون یک استقلالی ندارید

      پاسخ ها

      • محمد

        خخخخخ وای ترکیدم عجب حرفی زدی دمت گرم

      • عزیز مصدق

        حتماً خودتو یه بار دیگه بررسی کن

      • بدون نام

        خوبه خودت میدونی استقلالی هاعقب مانده اندوبه مردم وصله میچچسبونی

    • بدون نام

      من که میگم مربیتون اخراج میشه. و به آخر فصل نمیرسه

      پاسخ ها

      • محمد

        منم.با شما موافقم و زمستان تهران‌رو نخواهد دید

      • perspolisi six fire

        واقعا متاسفم براتون اگه واقعا هوادارید تیم خودتون رو تشویق کنید چیکار ب هم داریم

      • perspolisi six fire

        واقعا متاسفم براتون اگه واقعا هوادارید تیم خودتون رو تشویق کنید چیکار ب هم داریم

    • بدون نام

      پرسپولس امسال سهمیه اسیا روهم نمیگیره

    • بی نام

      اول باید بلد بشید گل بزنید :)))

    • اس اس

      به به پسرشجاع

    • بدون نام

      امثال شما که متعصب و صداقت دارید ،مافیا نمیذاره عضو تیم ملی بشید.

    • بدون نام

      چی شده حالا چون لنگیه بی دلیل محرم شده؟ اگر تیمهای دیگه بودند که میگفتید بازیکن باید اعدام بشه.
      تیم کثیف منفور لنگی شما را هم خرید

    • بدون نام

      چی شده حالا چون لنگیه بی دلیل محرم شده؟ اگر تیمهای دیگه بودند که میگفتید بازیکن باید اعدام بشه.
      تیم کثیف منفور لنگی شما را هم خرید

    • بدون نام

      بله تا1400با مافیای کثیف سلطانی فر البته!!!!!

    • مجید فقط خدا

      میگم شما وظیفتون خبر رساندنه نه این که تو کار کمیته انضباطی دخالت کنید بنویسید که شجاع اول فصل اماده بوده دو جلسه الکی محرومش کردن تو تشخیص میدی الکی هست تا الان حساب کردم تونستم ۲۱ نفر قانع کنم که شما خبرهات به نفع لنگه بی طرف نیستید یه کمپینی راه مینداریم که شما رنگی هستی و از رنگ قرمز تیم لنگ حمایت میکنید ابی دلهای عزبز این برنامه برترینها حذف کنید

      پاسخ ها

      • ممد دانیالی

        این مصاحبه مال روزنامه ایران ورزشی بوده که برترین ها چاپش کرده عزیز

      • ممد دانیالی

        این مصاحبه مال روزنامه ایران ورزشی بوده که برترین ها چاپش کرده عزیز

    • بدون نام

      اره قهرمان میشید به لطف داورا و فدراسیون

    • بدون نام

      تیم ملی همش شده پرسپولیس بقیه رو هم دعوت کنن دیگه شجاع .انصاری.نادری.علی پور..... اینا رو هم دعوت کنن بگن حقشونه

    • بدون نام

      تیم ملی جای وحشیگری نیست که یه بازیکن وحشی مثل شجاع را دعوت کنند.

    • بدون نام

      مردم رو چی حساب کردی که میگی رفتارت حیسسسسسسسس نبود!!!! خودتی آقای وحشیییییییییییییییی لجن پولیسی.

    • بدون نام

      بازم میگه ما قهرمان میشویم!!!! لابد باز هم پشتتون به داوران و وزیر و فدراسیون گرمه.

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال آسیا دو قهرمانی آسیا . لنگ علی عبده هم پشمک حاج عبدالله

      اولا این وحشی و ادبه جاش تو تیم ملی نیس. دوما چرا همش از این میگید؟ چرا از فرشید اسماعیلی ک چند سال جز سه تا هافبک عالی لیگه نیمیگید ک داره حقش خورده میشه. شجاع چی زدی؟ امسال حتما میخای با این مربی بی خاصیت و تیم بدون تاکتیک و بدون حتی یک موقعیت گل درهر بازی قهرمان بشی؟ شاید داوران قهرمانتون کنن باز وگرنه هیچی ندارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستی این موجود کثیف وحشی چقد از عابربانک کثیف هدایتی بهرمند شده
        ابروریزی و هتریک فساد لنگی ها هر روز بیشتر خودشو نشون میده و نشون میده تیمی که بعد ۱۲ هم شدن سجده شکر میکنه و بعد ۱۰ سال که هیچی نبود یهو سه بار هتریک کنه و جام اسنپی بگیره

    • hossin razmjoo

      باورتون شده خودتون قهرمان شدید . یا قهرمانتون کردن . بقول گرشتاسبی گفت از وزارت گفتند دیگه بسه برانکو باید بره . به انداره خودش و هفت پشتش قهرمانی بهش دادیم

    • بدون نام

      خدا را شکر که این شجاع حاشیه ساز را هیچوقت دعوت نمیکنند بازی بلد نیست همش دنبال دعوا و درکیری مثله محرمی یا شیث یا علی انصاریان لنگی کله پوک

    • ممد دانیالی

      عجیبه.... این مصاحبه از طرف روزنامه ایران ورزشی که روزنامه ورزشی دولت هست صورت گرفته و خبرنگارش یه جوری حرف میزنع و سوال میکنه که کاملا مشخصه یه لنگی دو آتیشست... بخدا اولش که دقت نکردم کدوم روزنامست فکر کردم روزنامه پیروزی این مصاحبه رو انجام داده تا اینکه رفتم دیدم ایران ورزشیه... متاسفم برای خبر نهارانی که ادعای بی طرفی میکنن ولی قلماشونو به قیمت ناچیزی با یه نهار میفروشن

    • بدون نام

      پسر شجاع چی زدی
      هر چی بوده جنسش خوب نیست توهم زیادی برات اورده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج