۹۲۸۷۷۵
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

بررسی نرخ خرید تضمینی گندم به دستور رئیسی

نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران، گفت: به دستور رئیس قوه قضائیه آنالیز قیمت تولید گندم برای بررسی نرخ دقیق خرید تضمینی به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شد.

خبرگزاری فارس: نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران، گفت: به دستور رئیس قوه قضائیه آنالیز قیمت تولید گندم برای بررسی نرخ دقیق خرید تضمینی به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شد.

نرخ خرید تضمینی گندم در مهرماه ۲۲۰۰ تومان از سوی دولت اعلام شد پس از آن کشاورزان اعتراضات گسترده ای داشتند که با توجه به تورم جامعه این قیمت بسیار اندک است و هشدار دادند که تولید گندم در سال آینده کاهش خواهد یافت و امنیت غذایی کشور به خطر می افتد.

آنها دلیل صحبت‌هایشان را خرید پایین تضمین گندم در سال جاری عنوان کردند که علی‌رغم سه سال خودکفایی در تولید گندم دولت امسال مجبور می‌شود حداقل ۲.۵ میلیون تن گندم وارد کند که ‌به گفته آنها به تعیین نرخ پایین تضمینی گندم در سال گذشته مربوط می شود و تاکید کردند که اگر دولت نرخ امسال را اصلاح نکند این چرخه حتی بدتر از آن در سال آینده هم تکرار خواهد شد.

امروز نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: «رئیس قوه قضائیه دستور داده آنالیز قیمت تولید گندم به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شود.» بررسی ارسال ‌آنالیز تولید از این جهت است که قیمت تمام شده تولید کشاورز مشخص شود و حاشیه سودی را برای آن تعیین کنند.

آنطور که نایب رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ایران می‌گوید: «آنالیز قیمت‌ها براساس برآورد دقیق هزینه‌های نهاده‌های تولید گندم مانند کود و سم تهیه شده و به سازمان بازرسی ارسال شده است که رقمی حدود ۲۵۵۹.۲ تومان بوده است.»

ایمانی گفت: امیدوار هستیم که سازمان بازرسی کل کشور همکاری کند تا دولت نرخ خرید تضمینی را برای سال زراعی آینده کمتر از ۲۵۰۰ تومان تعیین نکند.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه با توجه به اهمیت خوداتکایی در تولید گندم از مسئولان خواسته تا خرید تضمینی گندم را مورد بررسی قرار داده و گزارشی ارائه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani.............

      '''' و شاید لابد به خاطر افزایش سیصد تومانی قیمت خرید گندم توسط دولت ' از گندم کاران ' در سال آینده' قیمت نان دوباره '''' اصلاح گردد ! ''''

    • مستضعف

      خیرت قبول آقای رئیسی خیلی مردی دزدها را رحم نکن یک مرد تو مملکت پیدا شد

    • بدون نام

      انشاالله من خودم گندم کارم حقیقتا میخاستم گندمم رو آزاد بفروشم ولی چون آقای ریسی می خان از کشاورزان حمایت کنند گندمم رو به دولت میدم

    • کریمی

      همه اجناس دراین دوسال سه برابر شده چرا گندم را. ارزان ازکشاورز می خرید شما که دم از کشاورز می زنی.

    • بدون نام

      این به مجلس و وزارت کشاورزی مربوط میشه حاجی اقا لطفا یقه مفسدین را شل نکن که اگر جان بگیرند وای بر ما

    • اسد

      دولت خرید تضمینی دارد ولی با درصد افتی که می زند وکشاورز کرایه ای را که به کامیون می دهد تا به سیلو ببرد برایش ۱۷۰۰ می افتد ودلالها با قیمت دوهزار تومان سر زمین می خرند واین به نفع کشاورز است ودولت باید عدالت را رعایت کند. وکشاورز اخرامرال به دلال می فروشد راستی دولت پول نقد هم نمی دهد و حواله می دهد به بانک ها وپاس کاری شروع شده ودو سه ماه بعد به پولشمی رسد دولت باید این موانع را بردارد وچرینگی بعد از تخیله گندم پول کشاورز را دم ساعت بپردازد و....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج