۹۲۸۸۵۳
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

‌دستور روحانی برای اجرای تحول در سازمان مالیاتی

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور نظری برای ایجاد تحول و حل مسائل مهم حوزه مالیاتی اعمال کرده که راستی‌آزمایی سازمان مالیاتی با دقت رصد و انجام شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور ظهر امروز در جمع‌بندی کارگروه امور مالیاتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان اظهار داشت: رئیس‌جمهور طرحی برای ایجاد تحول و حل مسائل مهم حوزه مالیاتی اعمال کرده که راستی‌آزمایی سازمان مالیاتی با دقت رصد و انجام شود.

وی افزود: هیئت حل اختلاف مالیاتی باید هیئت منصفه داشته و سازمان مالیاتی نیز قانون را بپذیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ضرورت نگاه توسعه‌ای به استان کردستان را بسیار مهم خواند و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور این امر با قوت و استحکام بیشتری ادامه پیدا کند

تنها 2 درصد از اعتبارات کشور به کردستان اختصاص می‌یابد

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز با تاکید بر ضروت حل مشکلات مردم اظهار داشت: گرچه ۲ درصد اعتبارات کشور به استان کردستان اختصاص می‌یابد اما این استان توسعه نیافته و نیازمند توجه ویژه‌تری است.

وی گفت: مقایسه استان کردستان با شهرهای بزرگ همچون تهران معنایی ندارد چراکه ارزش افزوده و حساب‌های اکثر شرکت‌های بزرگ کشور، در تهران است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به‌دلیل نبود کارخانجات و شرکت‌های تولیدی در استان بیشتر خریدها از تهران و شهرهای دیگر صورت گرفته و ارزش افزوده‌ای که به کردستان تعلق می‌گیرد، بسیار اندک است.

مرادنیا با تاکید بر اینکه مصوبات مجلس درباره مالیات نیازمند اصلاح قانون است، یادآور شد: ما با پرداخت مالیات مخالف نیستیم اما انتظار می‌رود در دریافت مالیات از فعالان اقتصادی شهرستان بانه و مریوان تجدید نظری شود.

فاروق کیخسروی، نماینده اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت : اقلیم کردستان بازار بسیار مناسبی برای حضور فعالان و صادرات کالاهای ایرانی است چراکه ترکیه به عنوان یک برند گذشته، اکنون در تحریم است.

وی افزود: اکنون با تحریم کالاهای تُرک، موقعیت خوبی برای توسعه صادرات کشور و استان کردستان به عراق و جبران خلاء‌ها در اقلیم کردستان فراهم شده است.

نماینده اتاق بازرگانی سنندج خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۱۱ سال گذشته نمایشگاهی در اقلیم کردستان توسط استان برگزار نشده که امیدوارم مسئولان زمینه‌های لازم این کار را برای فعالان اقتصادی فراهم کنند.

کیخسروی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و بخش دولتی از فرار مالیاتی جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات کارگروه مالیاتی و فرایند بازرسی؛ فرایند مالیاتی از طریق هئیت منصفه حل و فصل و فرایند مالیاتی و رسیدگی به امور مالیاتی در محیطی شفاف انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      با سلام ماموران اداره مالیات با هم هماهنگ میشن واز کارخانه داران وآنهایی که درآمد چند صد میلیونی دارند درصد میگیرند ومالیا ت نصف ونیمه میگیرن لطفا ماموران اداره مالیات کنترل کنید

    • داداش

      یعنی تا حالا خلاف میکرد میخواهد با تحول درست بشه بجای اینکه بگه نظامند کردن مالیات

    • بدون نام

      پس کی دیگه
      پولدارا مالیات نمی‌دن
      فقط ما فقیرا داریم مالیات میدیم

      پاسخ ها

      • رضا

        این شاالله که تحول مالیاتی انجام شود ولی در غیر اینصورت ما کسبه خرده فروش توان پرداخت مالیات زیادی را واقعا با توجه به تورم و غیره نداشته و نداریم و در آخر کار هم باید محل کسب خود را بصورت رسمی تعطیل کنیم و برویم مسافر کسی و دست فروشی کنیم چون دلگر راهی نمانده است با این همه عوارض پرداختی سنگین

      • رضا

        این شاالله که تحول مالیاتی انجام شود ولی در غیر اینصورت ما کسبه خرده فروش توان پرداخت مالیات زیادی را واقعا با توجه به تورم و غیره نداشته و نداریم و در آخر کار هم باید محل کسب خود را بصورت رسمی تعطیل کنیم و برویم مسافر کسی و دست فروشی کنیم چون دلگر راهی نمانده است با این همه عوارض پرداختی سنگین

    • آزاد

      اگر نهادها و بنیادها و آ ستان ها ،مالیات بدهند کشور نیازی به فروش نفت ندارد و تحریم کنندگان رو دست خواهند خورد ،اما کارگر باید مالیات بدهد چون نه زور دارد نه نفوذ نه قدرت،در ضمن فساد هم کم میشود

    • محمد

      علی برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج