جاباما
۹۲۹۱۱۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دخالت روسیه در انتخابات انگلیس رد شد

نخست‌وزیر انگلیس، ارتباط اهداکنندگان کمک مالی به حزبش با کرملین و دخالت مسکو در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را رد کرد

خبرگزاری فارس: «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه ادعاهای مطرح شده در خصوص دخالت روسیه در انتخابات انگلیس را رد کرد.

چندی پیش «دومینیک گریو» رئیس کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس خواستار انتشار گزارشی درخصوص تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات‌های این کشور و کمک مالی افراد نزدیک به دولت روسیه به حزب محافظه‌کار شد. او گفت دولت قصد دارد این نتایج گزارش را تا بعد از انتخابات ماه آینده مخفی نگه دارد.

دخالت روسیه در انتخابات انگلیس رد شد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جانسون در این باره گفت: «هیچ شواهدی برای آن وجود ندارد و معتقدم باید مراقب باشیم به هر کسی که از کشور خاصی می‌آید به‌خاطر ملیتی که دارد تهمت نزنیم».

جانسون در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت، نمی‌داند که چه تعداد از افراد دارای ملیت روسی مقادیر بالایی پول به حزب محافظه‌کار که رهبری آن را بر عهده دارد پرداخت کرده‌اند. با این حال تأکید کرد اهدای چنین هدایایی به‌طور صحیح توسط دولت تأیید و منتشر شده‌اند.

روز یکشنبه روزنامه «ساندی تایمز» بخش‌هایی از گزارش پارلمان انگلیس درخصوص دریافت کمک مالی حزب «محافظه‌کار» از روسیه را که دولت از انتشار آن جلوگیری کرده بود افشا کرد و بیان داشت این گزارش نشان می‌دهد اهداکنندگان روس این کمک‌های مالی روابط نزدیکی با «کرملین» دارند.

ساندی تایمز افشا کرد اسامی افرادی نظیر «الکساندر تِمِرکو»، از کارکنان سابق وزارت دفاع روسیه و «الکساندر لِبِدِف» مأمور امنیتی سابق روسیه و مالک روزنامه‌های «ایونینگ استاندارد» و «ایندیپندنت» به‌عنوان اهدا کنندگان کمک مالی به حزب محافظه‌کار انگلیس در این گزارش قید شده است.

جانسون در خصوص علت عدم انتشار این گزارش تا این لحظه گفت: «هیچ دلیلی نمی‌بینم که روال عادی [انتشار گزارش] را تغییر دهم... فقط به‌خاطر این‌که انتخابات در راه است. چنین گزارش‌هایی معمولاً به این سرعت منتشر نمی‌شوند».

او در پاسخ به این سوال که آیا در این گزارش چیزی برای مخفی کردن وجود دارد پاسخ داد: «مطلقاً خیر».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج