۹۲۹۱۳۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شیلی قانون اساسی را به همه‌پُرسی می‌گذارد

قانونگذاران شیلی امروز،‌ جمعه به دنبال درخواست معترضانی که خواستار اصلاح اساسی الگوی اجتماعی و اقتصادی این کشور بودند، با برگزاری همه‌پرسی در آوریل سال آینده میلادی بر سر تغییر قانون اساسی دوران پینوشه موافقت کردند.

ایسنا: قانونگذاران شیلی امروز،‌ جمعه به دنبال درخواست معترضانی که خواستار اصلاح اساسی الگوی اجتماعی و اقتصادی این کشور بودند، با برگزاری همه‌پرسی در آوریل سال آینده میلادی بر سر تغییر قانون اساسی دوران پینوشه موافقت کردند.

در این همه‌پرسی رای‌دهندگان به تایید یا رد تنظیم یک قانون اساسی تازه و فعالیت قانونگذاران فعلی در کمیسیون تنظیم پیش‌نویس این سند رای خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "توافق صلح و (تنظیم) قانون اساسی جدید" پس از نیمه شب و به دنبال مذاکرات شدید بر سر "تعهد به برقراری مجدد صلح و نظم عمومی در شیلی" به امضا رسید.

شیلی قانون اساسی را به همه‌پُرسی می‌گذارد

اعتراضات یک ماهه در شیلی علاوه هرج و مرج منجر به کشته شدن 20 تن و وارد آمدن خسارات شدیدی شده و سباستین پینه‌را، رییس جمهور این کشور را بر آن داشت که خواستار ورود سربازان به خیابان‌ها شود. همچنین بهای واحد پول شیلی طی روزهای اخیر مجددا کاهش یافت.

منتقدان قانون اساسی فعلی شیلی را که در دوران حکومت آگوستو پینوشه، دیکتاتور سابق شیلی نوشته و تایید شده، فاقد مشروعیت می‌دانند.

جزییات این قانون اساسی تازه از سوی مجمعی که ترکیب آن در همه‌پسی آوریل تعیین می‌شود، تنظیم خواهد شد. رای‌گیری دیگری نیز قرار است در اکتبر 2020 برگزار شود که به رای‌دهندگان اجازه می‌دهد انتخاب کنند که در نهایت چه کسی در این مجمع قانون اساسی حضور خواهد یافت.

طبق توافق امضا شده، همه شیلیایی‌هایی که در سن قانونی رای‌دهی قرار دارند، ملزم به شرکت در رای‌گیری نهایی درباره پیش‌نویس قانون اساسی تازه خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج