۹۲۹۲۹۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

مولاوردی: عوامل بیرونی دولت روحانی را ضعیف کرد

شهيندخت ملاوردي، دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي در برنامه تلويزيوني دستخط درباره عدم موفقيت حسن روحاني در عمل به وعده‌هايش گفت:«بسياري از عوامل بيروني اين وضعيت را رقم زد كه بسياري از اين وعده‌ها نتواند جنبه اجرايي پيدا كند.»

روزنامه اعتماد: شهيندخت ملاوردي، دستيار ويژه رييس‌جمهوري در امور حقوق شهروندي در برنامه تلويزيوني دستخط درباره عدم موفقيت حسن روحاني در عمل به وعده‌هايش گفت:«بسياري از عوامل بيروني اين وضعيت را رقم زد كه بسياري از اين وعده‌ها نتواند جنبه اجرايي پيدا كند.»

او در توضيح اين عوامل بيروني گفت:«هم بيرون از كشور و هم بيرون از دولت بود. مجموعه تلاش‌هايي كه شد، نمي‌دانم جاي اين است كه مطرح كنم يا خير، دولت را وقتي درگير خيلي از حاشيه‌ها مي‌كنيم و اينكه از ماموريت‌هاي اصلي خود دور مي‌شود قطعا نمي‌تواند كارايي لازم را داشته باشد و از آن اختياراتي كه دارد و طبق قانون اساسي در اختيار او قرار گرفته است، استفاده لازم را كند.» او ادامه داد:«اينجا من نه سخنگوي دولت هستم و نه وكيل‌ مدافع دولت ولي چون خودم بودم و با گوشت و پوست و استخوانم اين بلايي كه سر ما در حوزه زنان و خانواده سر آمد را لمس كردم بسيار تلاش شد كه حتي مي‌توانم بگويم ثانيه به ثانيه درگير مباحثي مي‌شديم كه نتوانيم به وظايفي كه داريم و وعده‌هايي كه داده شده، عمل كنيم. اين نمونه كوچكي در حوزه زنان بود.

به طريق اولي در سطح بالاتر و در اشل بالاتر در مجموعه دولت اين را مي‌ديديم.» مولاوردي درباره حمايت اصلاح‌طلبان از روحاني نيز گفت:«يك بحث اين است كه ما اصلاح‌طلبان موقعي كه در دولت بوديم در چه شرايطي پشت سر اين دولت قرار گرفتيم و تمام سرمايه و دارايي خود را به حراج گذاشتند و به وسط ميدان آمدند كه تعارف هم نيست. اگر اين اتفاق نمي‌افتاد هم دولت يازدهم و هم دولت دوازدهم الان به اين شكل نمي‌توانست بر سر كار بيايد و آن انتخابات را ببرد.»

او در پاسخ به اين پرسش كه اگر حمايت اصلاح‌طلبان نبود آيا روحاني راي نمي‌آورد، گفت: «بله، اينكه باور همه ماست هر چند زمزمه‌هايي را مي‌شنيديم و مي‌شنويم كه وامدار حزبي نيستند يا مديون به هيچ حزبي نيستند و آن گفتمان كه من اصلا اين را قبول ندارم كه اعتدال يك گفتمان است؛ بلكه يك رويكرد است، اينكه گفتمان اعتدال راي آورده باشد، پذيرفتني نيست ولي من جزو كساني هستم كه معتقدم همين الان در آن شرايط باشيم، اصلاح‌طلبان باز همان انتخاب را مي‌كنند. بايد آن زمان را در نظر بگيريم.»

مولاوردي درباره انتخابات ۹۸ نيز احتمال ائتلاف مانند سال ۹۴ را ضعيف دانست و گفت:«هنوز جمع‌بندي در شوراي عالي اصلاح‌طلبان انجام نشده اما به احتمال قريب به يقين اصلاح‌طلبان ائتلافي نداشته باشند.» او گفت:«سمت و سوي نگاه‌ها و جمع‌بندي‌ها اين است كه ما به اين نكته خواهيم رسيد ولي صحبت خود را تكميل كنم كه دولت را مساوي با جريان اعتدال نمي‌بينيم. دولت جاي خودش را دارد و آن هم جرياني است كه آن را در قالب يك حزب كنار ساير احزاب مي‌بينيم.» حزبي كه به ‌گفته اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همان حزب اعتدال و توسعه است. مولاوردي در ادامه درباره احتمال حضورش در انتخابات مجلس نيز گفت:«احتمالش هم هست و هم نيست بايد ببينم در چه شرايطي قرار مي‌گيرم هر چند فرصت چنداني هم نيست ولي هنوز واقعا جدي به اين فكر نكردم.»

او در پاسخ به اين پرسش كه انگيزه شهروندان براي انتخابات و حضور در انتخابات را چطور ارزيابي مي‌كنيد، گفت:«خيلي اميدواركننده نيست فعلا چون هر چه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم بايد انتظار شرايطي ديگر البته نه خيلي متفاوت ولي بايد انتظار شرايط ديگري را داشته باشيم.» او درباره اقدامات قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي نيز گفت:«اگر به همين منوال ادامه يابد البته بدون هر گونه تبعيض و هر گونه ملاحظه‌اي همانطور كه اعلام شده و در عمل اين را مي‌بينيم كه اگر كسي واقعا كسي در جناح و طيفي كشف مي‌شود كه نزديكي و قرابت سياسي و فكري با ما دارد، آن را هم ملاحظه نكنيم و اگر در عمل همين اتفاق افتد، مي‌تواند خيلي در بازگشت و احياي سرمايه اجتماعي، اميد اجتماعي و اميد عمومي موثر باشد.»

وقتي مجري برنامه دستخط خطاب به شهيندخت مولاوري گفت، برخي بازي ايران و كامبوج كه برگزار شد و خانم‌ها استاديوم رفتند، گفتند، خانم مولاوردي خيالش راحت شد و رفتند، او پاسخ داد:«خيال خيلي‌ها راحت شد. اين قرعه به نام خورد و يك بخشي به تلاش مخالفان بازمي‌گردد كه آنقدر اين موضوع را حساس كردند و سعي كردند، بزنند كه معاونت امور زنان و خانواده هيچ كار ديگري ندارد و همه كارها را تعطيل كرده و تنها كار و هم و غم معاونت اين است كه درها باز شود و بدون قيد و شرط و بند زنان را بفرستيم و به قول شما نفس راحتي بكشيم.»

او درباره اين نقل از او كه گفته بود، ورزشگاه رفتن زنان اولويت است، گفت:«اصلا اين نبود. اين روزنامه كيهان اين مطلب را پس و پيش كرد. هميشه كارشان با ما اين است كه جملات ما را تقطيع مي‌كنند. اصلا جمله من اين بود كه اين بخشي از مطالبات جامعه زنان است و اين بدين معني نيست كه اين اولويت اصلي ماست.» مولاوردي ادامه داد:«اينها نوشتند اين اولويت اصلي ماست. قبل و بعد اين را زدند. من در ادامه مطلب گفته بودم واقعا نظام ما كه آن زمان ۳۸ ساله بود و الان ۴۰ ساله شده است، نتوانسته اين موضوع ساده را حل كند؟! دنيا مي‌گويد اين موضوع ساده را آنقدر پيچيده كرديد كه نمي‌توانيم اين مساله ساده را حل كنيم.»

به هر تفسير حضور شهيندخت مولاوردي به عنوان يك فعال اصلاح‌طلب، آن هم يكي از جمع زنان فعال در جناح سياسي در برنامه‌اي همچون دستخط اتفاقي دور از انتظار بود. آن هم در روزهايي كه برخي منابع رسانه‌اي از احتمال حضور او در انتخابات پيش ‌روي مجلس شوراي اسلامي و فراتر از آن حضور او در ليست اصلاح‌طلبان پايتخت به عنوان يكي از ۳ سرليست احتمالي خبر مي‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهوازی

      این کیه ؟؟ چی میگه ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرفات

        خزعبلات

        چرت و پرت

        وقاحت!

    • ir.

      از ریشه خرابید

    • احد

      دولت ها همیشه و در همه جای دنیا با عوامل بیرونی درگیر هستند و. باید قدرت غلبه بر همه مشکلات را داشته باشند
      این توجهات برای شکست های پی در پی روحانی پذیزفته نیست

    • محمود.م

      برو بابا تو دیگه کی هستی؟ هنوز تو باغ نیستی !!!
      وحانی از اول ضعیف بود و فقط تونست باحرفای درو5ش مردم رو فریب بده. البته برای وسانی چون تو بد نبوده!!!!

    • بدون نام

      ببند اون چاه فاضلاب و

    • بدون نام

      تو هم یکی از اون مفتخورهای حقوق نجومی هستی.

    • بدون نام

      دولت روحانی با این کارهای که میکند خودش مسبب ضعیف شدن دولتش است حیف ازان رای گه ملت باین ادم دادند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره مردم چه کسانی بهشون خط میدن

    • مهدی

      این با قدرت فساد شما و برادرش دنبال قدرت است.فرافکنی نکنید.

    • بدون نام

      خانم مولا وردی بپذیر که این دولت همه چیز داخل رو رها کرد به برجام پرداخت.

    • بدون نام

      دولت روحانی ازاول بیخود بود همش دروغ و وعده سرکاری

    • پرچمدار

      روحانی را اطرافیانش وفکر جمودش تضعیف کرد

    • بدون نام

      مشکل از درون است سرکار خانم، عزم و همتی برای حل مشکلات نیست در این شرایط فشار تحریم بایستی عقلانی و جهادی کار کرد نه اینکه همانند کارهای اشتباه سال قبل ذخایر ارزی و طلای و دلار جهانگیری کشور را مفت به دست سودجویان داد و از این دست کارها که کم نیست ،پس اشکال ازدرون است.

    • بدون نام

      عوام فریب توابتکارکه جرات ندارین داشگاه برین باشعارجاسوس همراهی تون کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج