جاباما
۹۲۹۳۸۹
۲۷ نظر
۵۰۲۴
۲۷ نظر
۵۰۲۴
پ

کجایی آقای کی‌روش؟ داریم حذف می‌شویم!

تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست در مقابل بحرین، دیروز به عراق هم باخت؛ یکی از دیگری تلخ‌تر. آن هم درحالی که عراقی‌ها به دلایل امنیتی امکان میزبانی نداشتند. حالا ما با دست‌پُختِ آقای ویلموتس در گروه مقدماتی جام جهانی در جایگاه سوم هستیم و آرزوی صعود از این گروه را باید داشته باشیم و خوب است منتقدان کی روش دوباره نطق کنند و دست به مقایسه بزنند.

وبسایت عصر‌ایران - امیرحَسَن خدیر: تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست در مقابل بحرین، دیروز به عراق هم باخت؛ یکی از دیگری تلخ‌تر. آن هم درحالی که عراقی‌ها به دلایل امنیتی امکان میزبانی نداشتند.

حالا ما با دست‌پُختِ آقای ویلموتس در گروه مقدماتی جام جهانی در جایگاه سوم هستیم و آرزوی صعود از این گروه را باید داشته باشیم و خوب است منتقدان کی روش دوباره نطق کنند و دست به مقایسه بزنند.

نه آن که ندانم فوتبال، برد و باخت دارد و هر مربی یا بازیکن روز بد هم دارد. نه آن که کار، تمام شده باشد و ازحالا باید در حسرت جام جهانی قطر و در همسایگی‌مان باشیم که بازی‌های دیگر هم هست و راه اگرچه سنگلاخ شده، اما هنوز بسته نیست.

روی سخن این یادداشت، اما با منتقدان کارلوس کی‌روش است که به هر بهانه‌ای او را سرزنش می‌کردند. سرزنش به خاطر سیستم دفاعی. به دلیل فشار به فدراسیون برای این که تیم را مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشد و البته به خاطر پاره‌ای حسادت‌ها. شاید هم باخت به بحرین و عراق پس از نباختن‌های کی‌روش به آسیایی‌ها، تنبیه کائنات از قدرناشناسی‌ها باشد.

کجایی آقای کی‌روش؟ داریم حذف می‌شویم!

جدای این، بگذارید چند نکته را مرور کنیم:

۱. کی‌روش می‌گفت تیم را باید دست‌کم ۱۰ روز در اختیار داشته باشم. اینجا، اروپا نیست که تیم با سه روز به هماهنگی می‌رسد. آقای ویلموتس، اما اروپایی رفتار کرد و سه روز را کافی دانست و میوۀ آن را هم چید و چه میوۀ تلخی! منتقدان کی‌روش بگویند حق با کی بود؟!

کاتانچ سرمربی عراق تیم را دو هفته در اختیار داشت. چون لیگ عراق را دیده است. لیگ اگر لیگ باشد و بدن‌سازی‌ها درست، چند روز کافی است، ولی وقتی نیست کار با سه روز و یک هفته به سامان نمی‌رسد.

۲. کی‌روش وقتی رفتار مسعود شجاعی را درمقابل کره دید تنها یک بازی او را از ابتدا در میدان گذاشت و در غالب بازی‌ها بازیکن تعویضی بود.

بازیکنان تکنیکی به لحاط روحی و روانی آدم‌های تنهایی هستند و کمتر با سیاست کلی تیم هماهنگ می‌شوند و معمولا وقتی کار گره می‌خورد و تکنیک بیش از تاکتیک به کار می‌آید به میدان فرستاده می‌شوند.

از ویلموتس انتظار نداریم سابقۀ مسعود شجاعی و قابلیت او برای اخراج را بداند، اما دستیار ایرانی که می‌دانست. آقای وحید هاشمیان! این نکته را نباید به رییس خود گوش‌زد می‌کردی؟

۳. قبل از بازی ویلموتس گفت: باخت، باعث حذف ما نمی‌شود. در حالی که مساوی هم نتیجۀ خوبی بود. اما در تعویض سوم، به جای دفاع وسط، مهاجم آورد. به جای مجید حسینی، کاوه رضایی را.

۴. کارلوس کی‌روش به برند خود احترام می‌گذاشت وحتی یک جلسۀ تمرینی را هم تعطیل نمی‌کرد. اگر اعتراضی داشت بیان می‌کرد، اما بعد از جلسۀ تمرینی یا بعد از بُرد یا در مصاحبۀ مطبوعاتی یا با توییت.

وقتی از ایران رفت نیز هنوز طلب داشت، اما این آقا در آستانۀ بازی‌یی تا این حد مهم چه کرد؟

کجایی آقای کی‌روش؟ داریم حذف می‌شویم!

۵. جواد خیابانی برای آن که حامیان کی‌روش بر ویلموتس خُرده نگیرند در جریان گزارش بازی گفت: تیم کی‌روش هم در هیچ بازی، عراق را شکست نداد.

او فراموش کرده یا خود را به فراموشی زده، اما قبل از شروع جام ملت‌های آسیا در استرالیا در بازی دوستانه عراق را یک به صفر بردیم. درست است. دوستانه بود. اما قابل ذکر بود.

در یک چهارم هم ده نفره شدیم و بازی سه سه مساوی تمام شد و اگر باختیم در ضربات پنالتی بود.

۶. در بازی مقابل بحرین و عراق دیدیم بازیکنان ما چگونه خیسِ عرق شده بودند و همین قطعا در توان آنان تأثیر داشت. حالا بهتر مشخص می‌شود که حساسیت کی‌روش بر پیراهن تیم از چه رو بوده است.

۷. از کی‌روش انتقاد می‌شد که نگاه او به بازیکنان شاغل در لیگ داخلی نیست. حال آن که انتقاد او به نوع بدن‌سازی، ساعات خواب و روش تغذیه بود و اتفاقا اگر بازیکن از اروپا می‌آورد در لیگ خودمان ستاره شده بود که رفته بود و در آنجا مشکلات بدن‌سازی و تغذیه هم رفع شده و آن‌ها را جذب می‌کرد. نه این که به لیگ داخل و پرورش یافتگان آن بی اعتنا باشد.

۸. از رییس پیسین فدراسیون - علی کفاشیان - انتقاد می‌شد که چرا مرد پرتغالی را این قدر قبول دارد و به حرف‌های او گوش می‌کند؟ پاسخ داده بود: به دو دلیل:، چون حرف‌های او درست است و اگر با او تمدید کنیم چشم بسته به جام جهانی ۲۰۲۲ هم می‌رویم.

از منتقدان کی‌روش که به حامیان او و در واقع حامیان پیش رفتِ فوتبال ایران، انگ کی‌روش پرستی می‌زدند می‌توان پرسید کدام بهتر است؟ عمل کردن به سخنانی برای پیش‌رفت و موفقیت یا انگ‌زنی؟

۹. جواد خیابانی از ابتدای بازی در آرزوی اخراج یکی از بازیکنان عراق بود! اما بازیکن که بی دلیل اخراج نمی‌شود. خطای فاحشی باید انجام دهد تا کارت قرمز یا دومین کارت زرد را دریافت کند و اخراج شود و این کار را روی هم‌تیمی که انجام نمی‌دهد. آیا او منتظر مصدومیت بازیکن خودی بود تا یک عراقی اخراج شود؟

هر چند که از قضا سرکنگبین، صفرا فزود و آن که اخراج شد بازیکن ما بود؛ مسعود شجاعی و به قول جواد خیابانی که خیلی با بچه‌ها صمیمی و ندار است: مسعود!

۱۰. بد نیست از دو منتقد پرگوی کی‌روش یاد کنیم. جناب محمد مایلی کهن و جناب حسن روشن.
مگر نمی‌گفتند از ایران برود بیکار و بازنشسته می‌شود؟ وقتی هم با تیمی بالاتر از ایران قرارداد می‌بندد، اما به الجزایر می‌بازد نطق شان باز، باز می‌شود و می‌گویند دیدید باخت؟!

حال آن که به الجزایرِ قهرمان آفریقا باخت و با تیمی بدون ستاره‌هایی، چون خامس و کوادرادو و فالکائو.

کجایی آقای کی‌روش؟ داریم حذف می‌شویم!

۱۱. ویلموتس را که کم جُنب و جوش، کنار زمین می‌ایستد جنتلمن می‌دانند، ولی به جای او بازیکن ناچار به اعتراض می‌شود.

کی‌روش، اما خود اعتراض می‌کرد و در یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران در مقابل پرتغال، یک پنالتی بادآورده برای ما آورد. او خود را یکی از بازیکنان می‌دانست.

۱۲. کی‌روش به خاطر تیم ملی و برانکو برای پرسپولیس با هم مشاجره داشتند و در این میان جواد خیابانی گریه می‌کرد!

وقت گریه، اما حالاست که برای صعود از گروه‌مان در مقدماتی و نه خودجام جهانی کاسۀ «چه کنم» به دست گرفته‌ایم.

سوء تفاهم نشود! ستایش کی‌روش از سرِ فردپرستی نیست. برای آن است که قدرشناس باشیم و میدان را به کسانی نسپاریم که با انگ دلال می‌خواهند جایی برای خودشان باز کنند.

به قول آنتونی رابینز: تفاوت است که تفاوت می‌آورد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این لحن بیان تیتر اصلا جالب نبودا !!!

      پاسخ ها

      • وحیدی

        من نمیدونم هدف از خلقت خیایانی چی بوده .- متن بسیار زیبایی بود ما همیشه جهالت بخرج میدیم و آخر هم افسوس جهالت خودمان را میخوریم

      • حسن

        اتفاقا دم نویسنده گرم. حرف دل ما را زد

        مافیای قرمز که کیروش را فراری دادند تحویل بگیرند

      • رضا

        کیروش هم سه هیچ به ژاپن باختیم بابا و اوت شدیم. سردار آزمون و رامین رضاییان و مسعود شجاعی سوگلی های کیروش بودند . و قوچان نژاد رو حذف کردش تا بازی به سردار برسه

    • بدون نام

      افرین برشرفت که درست دقیقا زدی به خال واقعا خیف شد کی روش رفت چون پرچم ایران و با شادی سرافراز میکرد مخصوصا جلوی عربها که حالا تو همه چیز واسه ما شاخه شونه میکشن مثل برانکو هم فرار نکرد امد کسی تحویلش نگرفت و رفت به جایی بهتر از ایران که حداقل قدرشو بدونند واقعا حیف شد کی روش الگوی خوبی بود برا مبارزه و پیروزی با این فدراسیون نشینان باز نشسته
      یادش گرامی و طول عمر جاودان برای او ارزو مندیم موفقیت در کلمبیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولاً برانکو رو احمقهایی امثال تو فراری دادن دوماً طوری مگیه کیروش انگار تو ۸ سال ۸تا جام گرفت بازی با همین عراق یادت رفته ژاپن چی هرچه تیم ضعیف تو دنیا بود با دلالی می آوردایران سه چهارتا گل میزد که فقط به قول خودش اول آسیا بمونه

      • ایرانی

        کیروش هیچ جامی نیاورد اما برای تیم ملی ما که نمیتونه با تیمهای خوب دوستانه بازی کنه پس اون چنان بازی جلوی آرژانتین ، اسپانیا و پرتغال دست کمی از جام نداشت.
        ما مثل کره و ژاپن نیستیم که شانس بازی دوستانه با تیمهای بزرگ برامون آسون به دست بیاد مگر ۴ سال یکبار تو جام جهانی باهاشون بازی کنیم.
        اما زمان کیروش هیچ وقت استرس بازی با کره جنوبی نداشتیم و هیچ وقت توی اون ۸ سال به کره نباختیم

        اون جامهایی که برانکو اورد کافیه یکم منصف باشید
        جامهایی بود که الان هیچ اعتباری ندارن و دیگه برگزار نمیشن
        گرچه اون زمان هم برانکو با دعوت نفرات اصلی به تیم امید تونست جام بگیره اونم نه از بین ۲۴ تیم بلکه از بین ۴ تیم
        منتاها عوام فریبی برانکو روی شماها جواب داده
        چون برانکو فهمیده پشتش به هزاران هوادار افراطی پرسپولیس گرمه

        آقای خیابانی که برای دفاع از حق مردم ایران گریه میکرد پس چرا وقتی برانکو بدون پرداخت مالیات از ایران رفت حرفی از حق و احترام مردم ایران نزد ؟؟
        اون مالیات حق مردم نبود

        برانکو نگفت پولم رو بدید ؟
        فقط طلب کیروش تیتر یک اخبار هست ؟

        برانکو ۲ هیچ به پرتغال باخت اما کیروش ۱ ۱ مساوی کرد

        در ضمن دوست عزیز ، بازیهای دوستانه تو رنکینگ فیفا حساب نیست که میگی کیروش تیم ضعیف میاورد بازی کنه

    • بدون نام

      ویلتموس پولش رو گرفته دیگه ؟

      پس دیگه چرا خودشو خسته کنه !

      فعلا دلخوشیم به قهرمانی تیم ساحلی و کبدی و جودو و .......
      تو همه خوبیم بجز این فوتبال ،از بس حساسیت زیاده همه ش باخت !!!

    • طهماسب

      مرحبا آقای خدیر برای این متن جالب

    • بدون نام

      بارها گفته و ثابت شده ما جزو قدر نشناسترین ملت جهانیم و تازگی هم نداره.همینه که روز به روز پسرفت میکنیم و حقمون هم هست

    • علی

      این تیتر مسخره یعنی چی؟؟ اینکارا اصلا معنی نداره !! اون دیگه رفته الان هم سرمربی کلمبیا هست لطفا دیگه تکرار نشود !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم ، بار اخر بود، فک کردی سردبیر مجله ای؟؟؟؟ خخخخخ

      • حسن

        ببند بابا

      • علی

        بیشعوری دیگه جناب خخخخ

    • بدون نام

      واقعا همه حرفای نویسنده درست وبه جاست,ازماست که بر ماست

    • علی خسروی

      درست فرمودین متاسفانه مشاوره های هاشمیان را هم ندیدیم

    • بدون نام

      کسانی مانند خداداد عزیزی و مایلی کهن و خیابانی باید پاسخگو باشن

    • بدون نام

      همه ی ملت ریختن تو پیج کی روش که برگرد برگرد، مگه کی روش مسخره ی ماس که یه روز اونطوری بدون بدرقه بفرستیمش بره بعد دوباره بگیم ببخشید برگرد
      از همون روز اولی که کی روش رفت میدونستم رفتن به جام جهانی و بردن تیمهای عربی دوباره رویا میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ملت به سوابق تاریخیشون که نگاه کنی اشتباه زیاد مبینی اینم یکی از هموناست زیاد جدی نگیر

    • بدون نام

      درود برشرفت،درود برانسانیتت،درود بران دستانت که قلم را به درستی به نگارش در اورد،کی روش اگر پول می گرفت در عوض دو چندان کار میکرد، کی روش علاو برتیم های مقابل بایستی با دلالان داخلی مثل جوادی خیابانی که گندکاریش توسط کی روش برملا شدویا دستیارانی که مخفیانه از بازیکنان پرسانت میگرفتندویا با کارشناسان بی سواد وغرض ورزی مثل مایلی گهن،روشن،علی کریمی،ذوالفقاربی نسب درخشان بی نور وسایر رسانه های داخلی خائن می جنگید حتی اگر پولش را هم نمی گرفت اما کارش را می کرد تمریناتش را بعد از هربازی رسمی وغیررسمی در همان زمینی که تازه سوت پایان بازی زده بودند را شروع می کرد،همین کمپ تیم ملی از تلاش های او بوده.حیف ،حیف،حیف،که قدرش را ندانستیم .

    • ماهانLMP

      مشکل از ویلموتس نیست مربی ای که تازه اومده باید بهش زمان داد این دستایاراش هستن که باید بهش مشورت بدن.الان وحید هاشمیان چه مدرک مربی گری داره؟تا حالا تو چندتا تیم مربیگری کرده؟آهان.یادم نبود بچمون آلمانی بلده

    • نرگس

      واقعا با این قلم شیوایی که دارید حرف حق رو زیبا بیان کردید

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا مارکار اقجانیان که اینهمه با کی روش بود نیست خالا هاشمیان که نبود خبر نداره شده کمک حداقل کی روش نیست کمکش مارکار که هست توجیه کنه ویلتموس

    • بدون نام

      دمت گرم
      واقعیت و حرف دل ما رو زدی
      سر جدتون تا دیر نشده این ویلموتس دوزاریو بردارین، والا علی دایی و قلعه نویی رو بذارین شرف داره، باز اونا دوزار سر در میارن از فوتبال ایران
      این یارو فقط بدرد تیزرای تبلیغاتی میخوره که ژست بگیره کنار زمین، والسلام

    • بدون نام

      وقتی از جام جهانی برگشتیم همه مثل خروس جنگی سینه سپر میکردن که به به ببین چه مربی با غیرتی اما فقط دو هفته بعد انتقاد ها شروع شد

    • فرهاد

      جواد خياباني دلالي بيش نيست و در مسير زندگي فقط از راه دلالي و باند بازي داره نون به نرخ روز ميخوره

    • بدون نام

      افرین به نویسنده این مقله شیر مادرت حلالت بالاخره روزی قدر کی روش میفهمیمی پردها کنار میره و دلالها و مخربین تیم ملی معلوم میشن مثل اقای ذوالفقهر نسب که باعث شد ایویچ خدا بیامرز بره و خودش رو نیمکت باشه برانکو تیم ملی رو بهم ریخت همان سناریو نیمکت و بهش ندادن رفت عربستان تمرینات و دیدن اخراجش کردن و پول خوش خدمتی شو اینجوری دادن و یک تیم مقتر مثل ایران حالا شده بازنده به تیمهای درجه دوم عربی اسیا ...کیروش اجازه نمیداد خودمون شدیم مافیا و و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج