۹۲۹۴۰۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سیدعباسی: ویلموتس آمد که سرو صدا‌ها بخوابد

بازیکن سابق تیم ملی و سرخابی های پایتخت مدعی شد حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی تنها به خاطر مقابله با فشار افکارعمومی در راه جدایی از کی روش بود.

ورزش سه: دو باخت متوالی مقابل تیم های عربی همچون بحرین و عراق شرایط تیم ملی را به حدی نامساعد کرد که بسیاری حضور مارک ویلموتس روی نیمکت رهبری ایران را زیر سئوال بردند. انتقادات از نمایش ضعیف و بدون استراتژی برابر عراق تا جایی پیش رفت که ایران برای اولین بار طی سال های متمادی به دو حریف عربی باخت تا صعودش از دور اول مقدماتی آسیا با اما و اگر روبرو شود.

داود سیدعباسی پیشکسوت فوتبال ایران گفت:« نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. ایران همواره مقابل قطب های اصلی فوتبال آسیا تیم اول رنکینگ می شود و جلوی تیم های دیگر چندان راحت نمی تواند کار خود را پیش ببرد به خصوص جلوی تیم های عربی که مشکل داشته و هنوز هم دارد».

او ادامه داد:« واقعا نمی دانم در اردوی تیم ملی در این یکی دو ماه چه اتفاقاتی افتاد و اصلا چه خبر است اما آن چه می توانم با صراحت بگویم این است که بازیکنان ما در حد و اندازه های نام شان برای ایران بازی نمی کنند و نمی جنگند. شاید این حرف های من به برخی بربخورد اما واقعا نمایشی که از این بازیکنان جلوی عراق دیده شد با بازی آنها در باشگاه های خارجی قابل مقایسه است؟».

بازیکن سابق سرخابی های پایتخت و تیم ملی تصریح کرد:« عراق با شناخت برخی واقعیت های تیم ملی با یک تاکتیک بسیار ساده توانست توپ و میدان را از ایران بگیرد. اگر با آنالیز بخواهیم راجع به این بازی صحبت کنیم باید بگویم دو بازیکن عراق(صفا هادی و مهند علی) ویلموتس و شاگردانش را زمین گیر کردند. دستپاچگی ساختار دفاعی تیم ملی به خصوص در مرکز و جناح چپ از ابتدا مشهود بود ضمن این که ما در خط حمله هم برنامه درستی نداشتیم و سردار آزمون برای اولین بار در این سال ها یک توپ خوب هم نصیبش نشد».

سیدعباسی در ارتباط با قیاسی که این روزها میان کی روش و ویلموتس به راه افتاده است، افزود:« اگر می خواهیم فوتبال مان پیشرفت کند باید جلوی ورود به این قیاس گرفته شود. مارک ویلموتس هنوز ایران و فوتبالش را به خوبی درک نکرده و عدم شناخت او باعث شد ما مقابل بحرین و عراق نه ریتم خوبی از تیم ببینیم نه چیدمان و تعویض های مناسب. دوره کی روش هرچه بود به تاریخ سپرده شد و الان باید با وسواس بیشتری حال را در نظر بگیریم. مرد بلژیکی هم مثل هر مربی نیاز به زمان دارد تا ایده هایش را پیاده کند اما به شرطی که در ایران باشد نه مدام به مرخصی برود و دو روز قبل از بازی سرو کله اش پیدا شود».

سیدعباسی در ادامه با گله از تصمیمات عجولانه و احساسی که فوتبال ایران را به خطر انداخته ، اضافه کرد:« الان که ویلموتس سرمربی شده و همه برحسب نتایج از او انتقاد می کنند اما واقعیت فوتبال ما این است که "مرغ همسایه غازه"! وقتی قصه کی روش با ایران به سر رسید دوستان فدراسیون نشین بدون توجه به ماهیت موجود فوتبال به سراغ مربی خارجی رفتند و چون ویلموتس دم دست بود او را به ایران آوردند. در حالی که می شد آن مقطع تیم خوبی که ساخته شده بود را به یک مربی ایرانی داد تا سر فرصت و با مطالعه بیشتر یکی بهتر از کی روش سرمربی تیم ملی شود».

پیشکسوت فوتبال در پایان با اشاره به موفقیت های هم تیمی سابقش در تیم ملی ساحلی گفت:« همین الان عباس هاشم پور در تیم ملی ساحلی را ببینید چگونه تیمی ساخته بهتر از تیم اوکتاویو برزیلی. چه اشکالی داشت در تیم ملی هم این رویه اتفاق می افتاد و ما به نیروی جوان داخلی مان اعتماد می کردیم و در فرصت مغتنم از مربی خارجی بهره می بردیم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج