۹۲۹۴۸۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حق تالیف مولفان متخلف لغو می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد با اشاره به اینکه حقوق مولف به صورت جدی پیگیری می‌شود گفت: حقوق خالقان آثار به عنوان توسعه‌دهندگان فرهنگ در قالب حمایت از ماندگاری آثار در چهارچوب‌های قانونی مورد توجه است.

خبرگزاری میزان: به نقل از ستاد خبری بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، لادن حیدری در همایش حقوق نشر که توسط انجمن ناشران کتاب دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و موسسه‌ خانه کتاب برگزار شد با تاکید بر اینکه حفظ حق مولف یکی از مبانی توسعه است، گفت: در سال‌های متمادی به دلیل عدم حمایت کامل و کافی از خالقان آثار فرهنگی و هنری، شاهد خروج اهالی فرهنگ از کشور بودیم، این درحالیست که از دست دادن فعالان فرهنگی آسیبی بیش از تعطیلی یک پالایشگاه دارد.

حق تالیف مولفان متخلف لغو می‌شود

وی با بیان اینکه اگر پدیدآورندگان فرهنگ و هنر نباشند، فرهنگ بوجود نمی‌آید، اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مولف یکی از مواردی که در سیاست‌گذاری‌ها پیگیری می‌شود تجاری کردن آثار خلق شده است.

حیدری با اشاره به اینکه حقوق مولف در دو حوزه به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ گفت: حقوق خالقان آثار به عنوان توسعه‌دهندگان فرهنگ در قالب حمایت از ماندگاری آثار در چهارچوب‌های قانونی مورد توجه است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش رضایتمندی مولف و توجه هرچه بیشتر به اقتصاد فرهنگ و هنر در روز‌هایی که اقتصاد در ابعاد دیگر تحریم بوده، توجه به حقوق مولفان می‌تواند به ارزآوری منجر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای حمایت از حقوق مولفان، حق تالیف افرادی که حق مولفی را نقض کرده‌اند با جدیت بیشتری لغو خواهد شد.

وی در پایان به منظور جلوگیری از هدررفت انرژی و موازی‌کاری بر برپایی جلسات دوره‌ای هم‌اندیشی تاکید کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج