جاباما
۹۲۹۴۹۵
۶ نظر
۶۲۵۱
۶ نظر
۶۲۵۱
پ

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

مایکل جردن یک پوکمون نادر و افسانه‎‌ای است که می‌توانست با صرف کمتری انرژی، حریفان را خرد کند و می‌خواست که در زمینه پیروزی در زمین بسکتبال به یک هیولا تبدیل شود. جدای از رنگ‌های مختلف، تصویر جردن محتمل‌ترین چیز بعدی است که روی دیوار‌ها خواهید یافت و فیزیک جذابش نیاز به هیچ یابنده‌ای ندارد، زیرا از فضا نیز پیداست.

برترین‌ها: بزرگی، مانند کمیاب بودن پوکمون، بسیار به ندرت پیدا شده و بدست آوردن آن نیز به مراتب سخت‌تر است. این موفقیت می‌تواند به یک عمر آماده شدن نیاز داشته باشد و اغلب به کسانی نیاز دارد که برای بدست آوردنش به تلاشی فراتر از حد ممکن دست بزنند.

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

از این لحاظ، مایکل جردن یک پوکمون نادر و افسانه‎‌ای است که می‌توانست با صرف کمتری انرژی، حریفان را خرد کند و می‌خواست که در زمینه پیروزی در زمین بسکتبال به یک هیولا تبدیل شود. جدای از رنگ‌های مختلف، تصویر جردن محتمل‌ترین چیز بعدی است که روی دیوار‌ها خواهید یافت و فیزیک جذابش نیاز به هیچ یابنده‌ای ندارد، زیرا از فضا نیز پیداست.

بر حسب شهرت، مایکل جردن اعتبار بزرگترین مردان تاریخ را دارد و از یک ستاره بسکتبال فراتر رفته تا به یک افسانه بین‌المللی واقعی تبدیل شود. اما پشت هر شخصیت افسانه‌ای یک انسان قرار دارد و درون هر انسان، راز‌های گوناگونی نهفته‌اند که انتظار کشف شدن را می‌کشند. از حساب بانکی باورنکردنی تا سرگذشت تراژیک او، این شما و این هم واقعیاتی گفته نشده در مورد مایکل جردن بزرگ.

مایکل جردن تنها ورزشکار میلیاردر جهان است

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

بسیاری مایکل جردن را موفق‌ترین و مشهورترین ورزشکار تاریخ می‌دانند، اما باید بدانید که وی ثروتمندترین ورزشکار تمام دوران نیز هست. در سال ۲۰۱۹، در فهرست میلیاردر‌های مجله فوربس، ثروت خالص جردن ۱.۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

این عدد در مقایسه ثروتی که در دوران بازی‌اش داشت بسیار بیشتر است و او را به یکی از ثروتمندترین شخصیت‌ها در ایالات متحده تبدیل می‌کند. جالب اینکه وی تمام این ثروت را خارج از زمین بازی بسکتبال بدست آورده است. بر اساس گزارش‌ها، جردن ۹۳.۸ میلیون دلار در دوران بازی خود دستمزد گرفت که ۶۳.۳ میلیون دلار آن مربوط به دو سال آخر بازی‌اش در تیم شیکاگو بولز بوده است.

مابقی این ثروت هنگفت از طریق هولدینگ‌های تجاری، تبلیغات و حق مالکیت برند‌ها بدست آمده است. بخش زیادی از قرارداد‌های تبلیغاتی او مربوط به کارت‌های تجاری است. همچنین باید بدانید که وی در سال ۲۰۱۰ تیم شارلوت هورنتس را با قیمت ۲۷۵ میلیون دلار خریداری کرد.

این باشگاه اکنون بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و جردن ۹۰ درصد مالکیت این باشگاه را در اختیار دارد. همچنین شراکت او با نایکی و برند کفش ایر جردن نیز باعث شده که جردن سالانه بیش از ۱۰۰ دلار درآمد تبلیغاتی داشته باشد که بیشتر از درآمد لبرون جیمز از دستمزدش در ان بی‌ای و قرارداد‌های تبلیغاتی است. مهم‌تر اینکه جردن یکی از ۱۳ میلیاردر سیاهپوست جهان و اولین ورزشکار حرفه‌ای است که به باشگاه میلیاردر‌ها وارد شده است.

مایکل جردن به سختی به تیم بسکتبال دبیرستانش راه یافت

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

وقتی که به خدایان ورزش مانند مایکل جردن فکر می‌کنید، ساده است که تصویر کنید او به شکل کامل و بی‌نقص از رحم مادر بیرون آمده و از همان روز‌هایی که قنداق می‌شده یک خدای غول‌پیکر بسکتبال بوده است. اما باید بدانید که سال‌های ابتدایی بسکتبال جردن نشانی از بزرگی نداشت.

او کودکی‌اش را در تلاش برای رسیدن به برادر بزرگترش، لری، سپری کرد و تا سال‌های پایانی دبیرستانش نتوانست به تیم اصلی بسکتبال مدرسه راه یابد. در سال ۱۹۷۸، جردن نیز مانند دیگر بازیکنان تیم دبیرستان امسلی اَی لینی، یک بازیکن متوسط بود.

او قدی متوسط داشته و برای قرار گرفتن در رأس تیم خود فیزیک مناسبی نداشت. جردن بعد‌ها گفت که راه نیافتن به تیم دبیرستان برای او بسیار ناامیدکننده بود و شبی که از تیم کنار گذاشته شده به خانه رفته و گریه کرده بود. اما خیلی زود اشک‌های جردن به یک انگیزه تبدیل شد: «هروقت که هنگام تمرین خسته شده و فکر می‌کردم دیگر نباید ادامه دهم، چشمانم را می‌بستم و لیست رختکن را می‌دیدم که نام من در آن نبود و همین موضوع معمولاَ باعث می‌شد ادامه دهم».

در پایان آن سال، جردن در بسیاری از بازی‌ها بیش از ۴۰ امتیاز کسب کرده و به خاطر بازی‌های زیبایش بسیاری را به وجود آورد. او در سال پایانی دبیرستان نزدیک به ۱۰ سانت بلندتر شده و مهارت‌های بهتری یافت که باعث شد به ستاره تیم تبدیل شده و توجه دانشگاه کارولینا شمالی را به خود جلب کند، جایی که جردن در آنجا به شهرت کشوری دست یافت.

مایکل جردن از همان کودکی به شرط‌بندی و قمار علاقه داشت

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

داستان‌های زیادی در مورد علاقه مایکل جردن به شرطبندی و قمار وجود دارد. در یکی از مشهورترین این داستان‌ها چنین آمده که جردن به یکی از پرسنل حمل و نقل وسایل مسافران در فرودگاه مقداری رشوه می‌دهد و در ادامه با هم‌تیمی‌های خود شرط می‌بندد که ساک لباس‌های او زودتر از همه از دستگاه بیرون خواهد آمد.

بعد از اینکه نیمی از تیم علیه او شرط‌بندی کرد، مقدار پولی که جردن برنده شده بود آنقدر زیاد بود که کسی باور نمی‌کرد. اگر چه گردن در این شرطبندی چند صد دلار برنده شد، اما میل او به شرطبندی نتایج بسیار بزرگتری نیز داشت به نحوی که بسیاری بر این باورند که اولین بازنشستگی جردن، پوششی برای تعلیق او به خاطر قمار بوده است.

ظاهراً مدت کوتاهی پیش از اولین بازنشستگی جردن و سومین سال قهرمانی پیاپی در لیگ، پرونده‌ای برای رسیدگی به فساد در بسکتبال ان بی‌ای راه‌اندازی شده بود. با توجه به این که او هنوز در اوج فرم فیزیکی خود قرار داشت و در مسیر پیروزی گام برمی‌داشت، بسیاری اعلام بازنشستگی او را بی‌موقع و نامناسب می‌دانستند.

در جریان تحقیقات مشخص شد که جردن در جریان شرطبندی مبلغ ۹۰۰.۰۰۰ هزار دلار به شخص مقابل می‌بازد و این موضوع زمانی مشخص شد که یک قاچاقچی مواد مخدر چکی به مبلغ ۵۷.۰۰۰ دلار به نام مایکل جردن داشت که آن هم در جریان قمار از دست رفته بود.

وی همچنین یک بار پیش از مسابقات فینال لیگ در یک کازینو در آتلانتیک سیتی دیده شد. به همین دلیل بسیاری بر این باورند که اولین بازنشستگی جردن در واقع معامله‌ای بین او و مسئولان ان بی‌ای بوده تا بدین ترتیب آبروی او حفظ شده و همزمان میلیارد‌ها دلار سودی که لیگ به خاطر مایکل جردن بدست می‌آورد نیز محفوظ بماند.

پدر جردن به قتل رسید و این زندگی مایکل را تغییر داد

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

اگر چه مایکل جردن ورزشکار بسیار موفقی بود، اما زندگی او همیشه آفتابی و پر از شادی و موفقیت نبوده است. پدر او، جیمز جردن، در اتفاقی تراژیک در ۲۲ جولای ۱۹۹۳ در جریان یک سرقت ناموفق به قتل رسید. جردن درباره پدرش چنین گفته است: «هر روز به او فکر می‌کنم. کاملاً مطمئنم که همیشه همینطور خواهم بود. هر روز زندگی‌ام».

جردن به تازگی سومین قهرمانی متوالی‌اش در ان بی‌ای را بدست آورده بود و پدرش پروازی به شیکاگو برای روز بعد رزرو کرده بود که شوربختانه هیچ وقت سوار آن نشد. بعد از ربوده شدن با خودرویش و به سرقت رفتن حلقه قهرمانی که پسرش به او داده بود، قاتلان نوجوان پدر جردن جنازه او را در یک نهر رها کردند.

خانواده جردن بسیار به هم نزدیک بودد و پدرش هر کاری برای کمک به پسرش انجام می‌داد، از جمله اینکه زمانی که مایکل در حال شرکت در مسابقات آل استار بود، دکوراسیون خانه اش را به طور کلی تغییر داد. حتی پس از اینکه مایکل پولدار شد نیز پدرش اجازه نمی‌داد مایکل هزینه چیزی را بپردازد که خودش از عهده آن برمی‌آمد.

خبر کشته شدن پدرش برای مایکل جردن ویرانگر بود و باعث شد وی در دوران استراحت و بازنشستگی به ورزش بیسبال روی آورد که بسیاری این کار را ادای احترامی به پدرش می‌دانند. یکی از مربیان جردن در این باره چنین گفته است: «این رویای پدرش بود که او بیسبال بازی کند.

وقتی که پدرش درگذشت، به نظر من مایکل به نحوی رویای پدرش را زنده کرد». حتی ورزشکار‌های ابرانسان نیز پدر و مادر دارند و در مورد جردن، از دست دادن پدرش تاثیر عمیقی بر زندگی او داشت.

مایکل جردن در ورزش بیسبال نیز تقریباً حرفه‌ای شد

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

در سال ۱۹۹۳، بزرگترین بسکتبالیست تاریخ مستقیماً پس از سه قهرمانی متوالی ان بی‌ای از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد. در سن ۳۰ سالگی، او هنوز هم یک دهه دیگر می‌توانست در سطح اول بسکتبال آمریکا و جهان بازی کند، اما چرا بازنشسته شد؟

مشخص است، برای بیسبال بازی کردن. به گفته مدیر برنامه‌هایش، این تصمیم پرواز رویا‌ها برای وی بود: «پدرش فوت کرده بود و پدرش همواره می‌خواست او بیسبال بازی کند». از این رو در سال ۱۹۹۴، به جای بستن بند کفش‌های ایر جردن، او کفش‌های میخ‌دارش را پوشیده و خود را به تیم اول شیکاگو وایت ساکس معرفی کرد.

او آن فصل بسیار موفق بوده و سال بعد به ان بی‌ای بازگشته و برای سه سال متوالی دیگر قهرمانی لیگ را بدست آورد. اگر چه یک سال بازی حرفه‌ای بیسبال جردن بیشتر به چشم خوشگذرانی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما او در تمام طول فصل در حال پیشرفت بود.

او پنج بار در روز تمرین ضربه زدن می‌کرد تا دستانش تاول می‌زد، اما دست از تلاش نمی‌کشید. یکی از مربیان شناخته‌شده دنیای بیسبال گفته بود که اگر جردن برای مدت بیشتری در دنیای بیسبال باقی می‌ماند می‌توانست به لیگ حرفه‌ای راه پیدا کند.

مایکل جردن کسی است که ترند ایجاد می‌کند

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

تاثیر فرهنگی مایکل جردن گاهی اوقات توسط کسانی که بر روی توانایی‌های ریزتز او در زندگی تمرکز می‌کنند نادیده گرفته می‌شود. او اولین کسی بود که در ان بی‌ای شلوار‌های جین گشاد می‌پوشید. او ژست بیرون زدن زبان را عمومیت بخشید و مو‌های از ته تراشیده‌اش باعث شد بسیاری که طاس نبودند نیز موهایشان را به سبک او آرایش کنند.

به این ترتیب، مانند دست‌هایش که هنگام باز شدن نیمی از عرض زمین بسکتبال را احاطه می‌کردند، میراث جردن فراتر از حوزه بسکتبال بود. برای مثال، جردن به استاندارد نهایی علاقمندان به جمع‌آوری کلکسیون کفش تبدیل شده بود و وقتی که کفش‌های او بیرون می‌آمدند به گرانقیمت‌ترین کفش‌های بسکتبالی که تاکنون تولید شده تبدیل شدند.

جردن برای پوشیدن این کفش‌ها در هر مسابقه می‌بایست ۵.۰۰۰ دلار جریمه بپردازد. چند دهه بعد، این کفش‌ها هنوز هم پرطرفدار هستند و با آن نماد بسکتبالیستی که روی هوا بلند شده شناخته شده است. شهرت این کفش و اعتبار جردن به حدی است که دریک یک ترانه با عنوان «Jumpman» ساخته که به این کفش خاص، نماد روی آن و شخص مایکل جردن اشاره دارد.

جردن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۴۵ میلیون دلار درآمد داشته است که بسیار بیشتر از دستمزد‌های او در تمام طول دوران بازی‌اش در ان بی‌ای است. حدود ۱۳۰ میلیون دلار از این درآمد سالانه از برند کفش‌های نایکی او بوده است. یک مجله در مورد مایکل جردن و تاثیر او بر صنعت چنین گفته است: «بدون مایکل جردن صنعت موی مصنوعی وجود ندارد.

بدون مایکل جردن صنعت کفش ورزشی وجود ندارد و جنبش لباس خیابانی که از زمین‌های آسفالت بسکتبال تا پیاده‌رو‌های پاریس گسترده شده بدون شماره ۲۳ هیچگاه مانند سابق نخواهد بود». به عبارت دیگر این مرد می‌داند که چطور برندسازی کند.

وقتی از دود صحبت می‌کنیم، پای فیلم وسترن نیز وسط می‌آید

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

با تمام شهرت و ثروتش، مایکل جردن هنوز هم یک انسان با علایق طبیعی و عادی است. دو مورد از علایق اصلی مایکل جردن سیگار و فیلم وسترن است. بعد از یک یک مسابقه خسته کننده، چیزی بهتر از تماشای یک فیلم وسترن در میان دود سیگار برای جردن وجود نارد.

جالب اینکه علاقه او به فیلم وسترن در کودکی او و یک عادت مشترک با پدرش نشأت می‌گیرد. وی در مورد علاقه مشترک خود و پدرش چنین گفته است: «کاری که ما می‌کردیم این بود که تمام شب را بیدار می‌ماندیم و فیلم‌های کابوی‌ها را می‌دیدیم، فیلم‎‌های وسترن».

جردن هنوز هم دست از این عادت خود نکشیده به نحوی که یکی از کارمندان او به شوخی گفته که او پرواز با هواپیمای تجاری را به گلف استریم جردن ترجیح می‌دهد، زیرا او در تمام طول پرواز به شکل بی‌وقفه فیلم وسترن نگاه می‌کند. ظاهراً فیلم وسترن مورد علاقه جردن نیز «جوزی ولز یاغی» (The Outlaw Josey Wales) است.

در مورد سیگار نیز، جردن گفته که اولین سیگاری که او کشیده پس از برنده شدن در مسابقات قهرمانی ان بی‌ای در سال ۱۹۹۱ بوده است. وی همچنین هنگامی که در راه رفتن به یک بازی خانگی در شیکاگو به مدت ۹۰ دقیقه در ترافیک گرفتار شده بود وقت خود را با کشیدن سیگار گذراند.

سیگار کشیدن به جردن آرامش می‌دهد و بدین ترتیب سیگار کشیدن به یک عادت همیشگی پیش از هر مسابقه خانگی تبدیل شد. سیگار مورد علاقه او Partagas Lusitanias نام دارد که یکی از نمادین‌ترین و کلاسیک‌ترین سیگار‌های برگ کوبایی است.

جردن نام خود را بر هر کالایی حک می‌کند

واقعیت‌هایی ناگفته در مورد مایکل جردن که نمی‌دانستید

نام جردن باعث رونق تجارت‌های چند میلیارد دلاری شده است. در واقع ثروت ۱.۹ میلیارد دلاری او بیشتر از تولید ناخالص داخلی بیش از ۲۰ کشور در جهان است که بخش زیادی از آن از برند کفش نایکی او آمده است، اما در دوران اوجش، صورت جردن روی هر چیزی نقش می‌بست.

اما حتی برای جردن نیز محدودیت‌هایی وجود دارد و بعضی از کالا‌هایی که او برایش تبلیغ می‌کرد به نظر خودش نیز ناخوشایند و آزار‌دهنده بودند. در یکی از این تبلیغات شاهد هستیم که جردن با دندان‌های سفید خود و سبیلی شبیه هیتلر مشغول تبلیغ است و همین تبلیغ باعث رونق فروش آن محصول شد.

مایکل جردن با برند‌های مک دونالدز، کوکا کولا، کارت‌های بازی آپر دک، گاتوراد، ویتیز و چندین برند مشهور دیگر قرارداد تبلیغاتی دارد و به گزارش مجله فوربس، انواع مشروبات الکلی و سس استیک با نام و برند خود را نیز به فروش می‌رساند که استقبال از آن‌ها بسیار بالاست.

منبع: grunge

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چيزش خوب بود الا سيگارش!

    • بدون نام

      کثافت کامل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت با این طرز فکرت

    • بدون نام

      اگه دوره بردگی بود الان اینم یه کاکا سیاه بود

      پاسخ ها

      • یک شهروند

        شما یک نژاد پرست بیمار هستی

    • عبدالرحمن

      هر چی بود بسکتبالیست اعجوبه ای بود همین!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج