۹۲۹۷۱۲
۱۵ نظر
۷۰۵۵
۱۵ نظر
۷۰۵۵
پ

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

برخی از بهترین فیلم‌های سینمای هالیوود، در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی ساخته شده‌اند. مسلماً این فیلم‌ها بدون بازیگران برجسته‌ی خود تا به این حد معروف نمی‌شدند. بازیگرانی که با بازی زیبای خود باعث محبوبیت خود و فیلم‌هایشان می‌شدند. اما بعضی از بازیگران این فیلم‌ها بعد از فیلم‌هایشان به نوعی به حاشیه رفتند و امروزه به سختی به یاد آورده می‌شوند.

برترین‌ها: برخی از بهترین فیلم‌های سینمای هالیوود، در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی ساخته شده‌اند. مسلماً این فیلم‌ها بدون بازیگران برجسته‌ی خود تا به این حد معروف نمی‌شدند.

بازیگرانی که با بازی زیبای خود باعث محبوبیت خود و فیلم‌هایشان می‌شدند. اما بعضی از بازیگران این فیلم‌ها بعد از فیلم‌هایشان به نوعی به حاشیه رفتند و امروزه به سختی به یاد آورده می‌شوند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا از بازیگرانی یاد کنیم که در زمان خود سوپراستار‌های سینما بوده‌اند، اما امروزه تقریباً فراموش شده‌اند.

۱. جولیا آرماند

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

این بازیگر انگلیسی، یک فوق ستاره واقعی در سینمای هالیوود در دهه‌ی ۹۰ میلادی به شمار می‌رفت. آرماند با بازی در فیلم «افسانه‌های خزان» در نقشی مقابل برد پیت ظاهر شد.

او همچنین با بازیگرانی مثل «شان کانری»، «ریچارد گر» و «هریسون فورد» همبازی بوده است. اما آرماند بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی به بازی در سریال‌های تلویزیونی روی آورد که البته هیچکدام از آن‌ها نیز به مجموعه‌ای موفق تبدیل نشد. آرماند امروزه کار‌های بشردوستانه‌ی زیادی در رابطه با بیماری ایدز انجام می‌دهد.

۲. رنه روسو

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

موفقیت در کارنامه‌ی بازیگری رنه روسو در سال ۱۹۹۲ و با بازی در فیلم «اسلحه مرگ‌بار ۳» اتفاق افتاد. جایی که روسو همبازی بازیگر معروف، «مل گیپسون» بود. پس از این فیلم او در فیلم‌هایی بازی کرد که از نظر تجاری بسیار موفق بودند.

یکی از برجسته‌ترین بازی‌های روسو، بازی در فیلم «مسئله‌ی توماس کراون» بود که در این فیلم روسو همبازی «پیرس بروسنان» بود.

او پس از سال ۲۰۰۰ میلادی، به استراحت در حرفه‌ی بازیگری پرداخت، اما با بازی در فیلم «شبگرد» در سال ۲۰۱۴ دوباره مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و این نقش برای او نامزدی دو جایزه‌ی بسیار معتبر «بفتا» و «ساترن» را به ارمغان آورد. جدید‌ترین نقش او در سال ۲۰۱۹ و بازی در سری جدید مجموعه فیلم‌های انتقام جویان بوده است.

۳. کاره اوتیس

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

در حقیقت کارنامه‌ی بازیگری اوتیس چندان هم پربار نبوده است و او تنها ۴ فیلم سینمایی بازی کرده است. اما فراموش کردن بازی اوتیس نیز در فیلم «ارکید وحشی» و همبازی شدنش با «میکی رورک» را نیز نمی‌توان فراموش کرد.

اوتیس و رورک بعد از پایان این فیلم در سال ۱۹۹۲ با یک‌دیگر ازدواج کردند و در سال ۱۹۹۶ با بازی در فیلم «خارج از قرمز» دوباره روی پرده‌ی سینما ظاهر شدند. در حال حاضر این مدل و بازیگر سابق، زندگی آرامی دارد. او صاحب دو فرزند است و پس از جدا شدنش از رورک یک بار دیگر ازدواج کرده است.

۴. کلی مک‌گیلس

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

در سال ۱۹۸۵ کلی‌مک‌گیلس برای بازی در فیلم «شاهد» با هریس فورد هم‌بازی شد و برای این نقش، نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب نیز شد. اما مک‌گیلس برای بازی در فیلم «اسلحه‌ی برتر» که در این فیلم نقش یک مربی پرواز را بازی می‌کرد و با تام کروز همبازی شد، بیشتر مورد تحسین قرار گرفت.

بعد از این فیلم‌ها هیچ یک از فیلم‌های مک‌گیلس موفقیت سابق را در پی نداشت، هرچند که در دهه‌ی ۹۰ میلادی، مک‌گلیس همچنان در فیلم‌های پرتعدادی ایفای نقش کرد. متاسفانه مک‌گلیس در دنباله‌ی فیلم اسلحه‌ی برتر که قرار است در سال ۲۰۲۰ ساخته شود حضور نخواهد داشت.

۵. ژاکلین بیست

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

این بازیگر انگلیسی در دهه‌ی ۷۰ میلادی به شدت محبوب بود. او با بازی در فیلم‌های کارگردان‌های بزرگی مثل «فرانسوا تروفو»، «جورج کوکور» و «رومن پولانسکی» تحسین عده‌ی زیادی را برانگیخت.

بیست برای بازی در فیلم «آناکارنینا»، مینی سریال «ناپلئون و ژوزفین» و «ارکید وحشی» به یاد آورده می‌شود. در حال حاضر ژاکلین بیست ۷۵ ساله، همچنان در فیلم‌ها ایفای نقش می‌کند و به لطف استعداد بالایی که در بازیگری دارد در آمریکا و اروپا به شدت محبوب است.

۶. امانوئل بئار

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

این بازیگر فرانسوی در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی با بازی در چند فیلم در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد. بئار با بازی در فیلم «زن فرانسوی» در سال ۱۹۹۵، تحسین منتقدان را برانگیخت.

به اعتقاد منتقدان این بازیگر فرانسوی از برجسته‌ترین بازیگر‌ان دهه‌ی ۹۰ میلادی در سینمای دنیا به شمار می‌آید. در حال حاضر امانوئل بئار همچنان به بازی در فیلم‌ها مشغول است و در کنار این حرفه، به عنوان سفیر صلح یونیسف نیز فعالیت می‌کند.

۷. ناستازیا کینسکی

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

این بازیگر آلمانی، در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی با بازی در فیلم‌های «سیلاب بهاری» و «ترمینال سرعت» بر سر زبان‌ها افتاد. پس از آن به بازی در فیلم‌های هالیوودی روی آورد. آخرین فیلمی که کینسکی به ایفای نقش در آن پرداخته است، فیلم «شکر» مربوط به سال ۲۰۱۳ است.

همچنین شایعه شده است که کارگردان معروف سینما «کوئنتین تارانتینو» برای بازی در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» از کینسکی دعوت به همکاری کرده است، اما کینسکی بازی در این فیلم را نپذیرفته است. کینسکی در حال حاضر با وسواس زیاد کار‌های سینمایی خود را انتخاب می‌کند و همین امر باعث کم‌کاری وی در سینما شده است.

۸. اریکا النیاک

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

در سال ۱۹۸۹ النیاک با بازی در فیلمی کوتاه حضور خود را در سینما اعلام کرد. النیاک بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ به بازی در سریال «گارد ساحلی» پرداخت که همین مجموعه محبوبیت زیادی برای النیاک به ارمغان آورد.

پس از این مجموعه نیز النیاک در فیلم‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت که البته هیچ‌کدام برای او موفقیتی در پی نداشت. اریکا النیاک همچنان امروزه نیز در فیلم‌هایی به ایفای نقش می‌پردازد. اما نقطه‌ی اوج بازیگری وی در همان شروع کارش رقم خورد.

۹. اندی مک‌داول

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

موفقیت در حرفه‌ی بازیگری در سال ۱۹۸۹ و با بازی در فیلم «دروغ‌ها و نوار ویدئویی» به کارگردانی استیون سودربرگ به سراغ مک‌داول آمد و برای این نقش نخستین بار نامزد جایزه‌ی گلدن گلوب شد.

پس از این فیلم اندی در فیلم‌های «گرین کارد»، «روز گراندهاگ» و «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» پرداخت که همگی این فیلم‌ها در دوره‌ی خود فیلم‌های موفقی به شمار می‌رفتند و دو نامزدی جایزه‌ی گلدن گلوب نیز برای مک‌داول به همراه داشتند.

متاسفانه در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی به بعد، مک‌داول در فیلم‌های موفقی به ایفای نقش نپرداخت و همه‌ی فیلم‌های او با شکست تجاری مواجه شدند. به تدریج از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد مک‌داول در فیلم‌های کمتری به ایفای نقش پرداخت. مک‌داول در سال‌های اخیر نیز در سریالی تلویزیونی به ایفای نقشی پرداخته است.

۱۰. مگ رایان

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

مگ ستاره‌ی فیلم‌های عاشقانه دهه‌ی ۹۰ میلادی به شمار می‌رفت. او با بازی در فیلم‌های معروفی مانند «وقتی هری سالی را دید»، «بی‌خوابی در سیاتل» و «معتاد عشق» به شدت محبوب شد. رایان بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی نیز به ایفای نقش در چند فیلم سینمایی پرداخت که آن‌ها نیز فیلم‌های نسبتاً موفقی بودند.

در حال حاضر رایان مشغول بزرگ کردن دختری است که آن را در سال ۲۰۰۶ به فرزند خواندگی قبول کرده است. او همچنین علاقمند به حرفه‌ی کارگردانی نیز است و چندی پیش فیلمی را کارگردانی کرد و خود نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

۱۱. منا سوواری

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

نام منا سوواری پس از بازی در فیلم برنده‌ی اسکار «زیبای آمریکایی» بر سر زبان‌ها افتاد. پس از این فیلم او به معنای واقعی مشهور و محبوب شد. تا حدی که همه‌ی روزنامه‌نگاران می‌خواستند که با او مصاحبه کنند و اسم او نیز همواره در فهرست جذاب‌ترین بازیگران زن دنیا قرار می‌گرفت.

او در طول دوران بازیگری‌اش تا به امروز مجموعاً در ۵۰ فیلم سینمایی و مجموعه‌ی تلویزیونی به بازی پرداخته است. سوواری بازیگری است که در همه‌ی ژانر‌های سینمایی به ایفای نقش می‌پردازد. با این حال هنوز هم پس از گذشت سال‌ها برجسته‌ترین فیلم سوواری همچنان فیلم زیبای آمریکایی به شمار می‌رود.

۱۲. آلیسا میلانو

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

آلیسا میلانو یکی موفق‌ترین بازیگران سریال‌های تلویزیونی دهه‌ی ۹۰ میلادی در هالیوود به شمار می‌رفت. او وقتی که تنها ۱۱ سال سن داشت در مجموعه‌ی «چه کسی رئیس است» به ایفای نقش پرداخت. اما میلانو برای بازی در سریال «افسون شده» به شدت معروف و محبوب شد.

آلیسا در این سریال نقش یک جادوگر را بازی می‌کرد. آلیسا در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ در سریال «معشوقه‌ها» به ایفای نقش پرداخت، اما پس از تنها دو فصل این سریال را به دلیل تولد دخترش ترک کرد.

میلانو امروزه سرگرم کار‌های خیریه است و در کنار این کار به نوشتن کتاب مشغول است. آخرین کتابی که آلیسا میلانو نوشته است، کتابی است با نام «امید» که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شده است.

۱۳. جودی فاستر

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

بدون تردید معروف‌ترین نام این لیست، جودی فاستر است. این بازیگر که برنده‌ی دو جایزه اسکار و ۳ جایزه‌ی گلدن گلوب است در فیلم‌های متعدد و معروفی مثل «سکوت بره‌ها»، «نل»، «متهم» و «آنا و کینگ» به ایفای نقش پرداخته است.

جودی فاستر به عنوان یکی از بااستعداد‌ترین بازیگران عصر خود به شمار می‌رفت. فاستر امروزه نیز در فیلم‌های سینمایی نیز بازی می‌کند، اما او تمرکز خود را بر روی کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی گذاشته است.

۱۴. کاتلین ترنر

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

کاتلین ترنر با بازی در فیلم «افسانه‌ی سنگ» در سال ۱۹۸۴ و هم‌بازی شدن با مایکل داگلاس به یک ستاره‌ی جهانی تبدیل شد و این فیلم برای ترنر یک جایزه‌ی گلدن گلوب به همراه داشت. یک سال بعد او با بازی در فیلم «جواهرات نیل» استعداد بازیگری خود را نشان داد.

اما نقطه‌ی اوج بازیگری ترنر، بازی در فیلم «پگی سو ازدواج کرد» با کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» بود که به خاطر بازی در این فیلم، او نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد. متاسفانه در سال ۱۹۹۳ بود که کاتلین ترنر متوجه شد که از بیماری «آرتریت روماتوئید» رنج می‌برد.

درمان با بعضی هورمون‌ها، ظاهر ترنر را تحت تاثیر قرار داد و او با اضافه وزن زیادی مواجه شد. درد غیرقابل تحمل در مقاطعی باعث شد که این بازیگر حتی قادر به راه رفتن نیز نباشد. با پیشرفت درمان‌ها، بیماری ترنر امروزه بهبود پیدا کرده است و ترنر دوباره در سینما و تئاتر مشغول ایفای نقش است.

۱۵. کری ان ماس

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

امروزه شاید خیلی از مردم حتی با نام این بازیگر نیز ناآشنا باشند. اما در بین سال‌های پایانی دهه‌ی ۹۰ میلادی تا سال ۲۰۰۵، ماس بازیگری بسیار محبوب به‌شمار می‌رفت. او کسی بود که در مجموعه فیلم‌های معروف ماتریکس نقش «ترینیتی» را ایفا می‌کرد.

این بازیگر در دو دنباله‌ی این فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخت و حتی در بازی‌های رایانه‌ای ماتریکس نیز صدا پیشگی کرده است.

اما ماس بعد از سری فیلم‌های ماتریکس، در فیلم‌هایی ایفای نقش کرد که از نظر تجاری فیلم‌های موفقی به شمار نمی‌آمدند ماس امروزه نیز در حرفه‌ی بازیگری فعالیت می‌کند، اما با قاطعیت می‌توان گفت که نقطه‌ی اوج دوران بازیگری ماس با سری فیلم‌های ماتریکس اتفاق افتاد.

۱۶. بروک شیلدز

ستاره‌های فراموش‌شده‌ی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ هالیوود

بروک شیلدز از دوران کودکی وارد حرفه‌ی بازیگری شد، اما نام او با بازی در فیلم «مرداب آبی» در سال ۱۹۸۰ بر سر زبان‌ها افتاد و او حتی برای بازی در این فیلم برنده‌ی جایزه‌ی تمشک طلایی شد. پس از آن، شیلدز در فیلم «عشق بی‌پایان» به ایفای نقش پرداخت که این فیلم نیز در زمان خود فیلمی موفق به شمار می‌رفت.

شیلدز در دهه‌ی ۹۰ میلادی با بازی در فیلم‌هایی با ژانر متفاوت به همه ثابت کرد که موفقیت وی تصادفی نبوده است. در حال حاضر این بازیگر ۵۴ ساله هنوز هم در حرفه‌ی بازیگری فعالیت می‌کند، اما هیچ‌یک از فیلم‌های وی موفقیت گذشته را برای او به همراه نداشته است. جالب است بدانید که شیلدز در چند قسمت از مجموعه‌ی تلویزیونی محبوب «دوستان» نیز به ایفای نقش پرداخته است.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جودی فاستر فراموش شده ؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اسمش هست

      • بدون نام

        بله فراموش شده. شما فراموشش نکردی اما دنیا مدتهاست که او را به دست فراموشی سپرده

    • بدون نام

      به جز مگ رایان و جودی فاستر اسم هیچکدومشون رو نشنیده بودم.
      فقط نام بعضی فیلمهاشون مثل زیبای امریکایی و متریکس و .. را شنیده ام.

    • عسل

      چه خوشگل بودن قدیمیا

    • بدون نام

      جای شارون استون خالیه زمان خودش تک بود و پرطرفدارترین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غريزه اصلى. كازينو. ديابوليک

    • بدون نام

      جای شارون استون خالیه زمان خودش تک بود و پرطرفدارترین

    • fofo

      این قافله ی عمر عجب میگذرد.....
      پیری با قیافه ها چه میکنه:(

    • مقداد

      بنزیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییننننننننننننننننننننننن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • نازنین

      جایزه تمشک طلایی به بدترین بازیگر هر سال اعطا میشه، همچین با افتخار نوشتین که تمشک طلایی گرفته

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      قطعا زنان جوانتر و زیباتر الان تو بازارن. در هالیوود زنی که پیر میشه دیگه پیشنهاد کار هم بهش نمیدن.

    • هنگامه

      تمام صورت خانم لعیا زنگنه پف کرده ، اتفاقا تو همه فیلمها هم مشخصه ! بقیه بازیگرا هم جوونتر نشون نمیدن . لطفا چرندیات تحویل ندید

    • نوجوون

      فقط اپ برترینها برای من فیلتر نشده :) شماهم همینطور؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج