جاباما
۹۲۹۸۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دوترته: زندگی عوارضش را از سلامتی من می‌گیرد

پس از آنکه گمانه زنی‌هایی درباره غیبت‌های طولانی مدت رئیس جمهوری فیلیپین از انظار عمومی شدت یافت، وی تایید کرد زندگی عوارضش را از سلامتی‌اش می گیرد.

خبرگزاری ایسنا: پس از آنکه گمانه زنی‌هایی درباره غیبت‌های طولانی مدت رئیس جمهوری فیلیپین از انظار عمومی شدت یافت، وی تایید کرد زندگی عوارضش را از سلامتی‌اش می گیرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین ماه گذشته میلادی سفرش به ژاپن را به دلیل ناراحتی غیرقابل تحمل در ستون فقراتش پس از یک تصادف موتورسیکلت کوتاه کرد و برای دو هفته در انظار عمومی حاضر نشد.

این تصادف درست ۱۰ روز پس از آن رخ داد که دوترته اوایل اوکتبر اعلام کرد دچار بیماری مربوط به فلج ماهیچه ای دچار شده است.

وی در مصاحبه روز جمعه خود گفته بود: اگر از من بپرسید حالم خوب است می گویم نه. من این بیماری را به دلیل کهولت سن گرفته‌ام. زندگی شروع کرده عوارضش را از سلامت من بگیرد.

رویدادهای اخیر گمانه زنی‌ها درباره توانایی دوترته در زمامداری کشور را افزایش داده اگرچه سخنگوی دوترته گفته نیازی به انتشار بولتن پزشکی درباره سلامت وی وجود ندارد.

دوترته از نشست تایلند که چهارم نوامبر پایان یافت، هیچ اظهارنظر عمومی منتشر نکرده است.

وی پیشتر هم گفته بود از میگرن و بیماری "برگر" در رنج است که باعث التهاب در رگ‌های خوبی ناشی از کشیدن سیگار است.

بر اساس قانون اساسی فیلیپین، اگر رئیس جمهوری این کشور نتواند وظایف خود را به دلیل ناتوانی، استعفا یا مرگ انجام دهد، قدرت و اختیارات به معاون وی تفویض می‌شود.

در همین حال، دوترته معاونش را تهدید کرد، اگر اسرار دولتی را با اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی به اشتراک بگذارد، از پست ریاست مبارزه با مواد مخدر برکنار می‌شود.

این هشدار چند روز پس از آن اعلام شد که دوترته به لنی روبریدو، معاونش نقش کلیدی در نبرد علیه مواد مخدر را پیشنهاد کرد و روبریدو پذیرفت که این کمپین را که به گفته خودش با کشتارهای بی‌رحمانه عجین شده، مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

روبریدو گفته بود، اگر دولت دوترته از تغییر تاکتیک هایش امتناع ورزد و خشونت پلیس را متوقف نکند، از کمک بین المللی شامل دادگاه کیفری بین الملل و سازمان ملل باید استفاده شود.

وی اخیرا برای بررسی مشکل مواد مخدر در کشورش با مقام‌هایی از گروه‌های مدافع مستقر در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل و سفارت آمریکا دیدار داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: افشای اسرار دولتی به خارجی‌ها و استقبال از آنهایی که به دنبال بر هم زدن تمامیت و حق حاکمیت کشور هستند، تخریب رفاه مردم فیلیپین محسوب می‌شود. معاون رئیس جمهوری شاید این را درک نکند اما می‌تواند خطرناک رفتار کند. این می‌تواند دسترسی بیش از حد به اختیارات اعطا شده باشد.

کارشناسان حقوق بشری در فیلیپین و در خارج به شدت نگران مرگ هزاران نفری هستند که به دلیل اقدامات پلیس این کشور در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و عملیات مرتبط با آن کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج