جاباما
۹۲۹۸۳۹
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ایران به ۵۹ سال قبل بازگشت!

ایران باخت متوالی زیاد دارد ولی باخت به دو تیم عربی در یک تورنمنت، آن هم مقدماتی جام ملت‌های آسیا بی‌سابقه بود. ۵۹ سال پیش که در کرالا این اتفاق افتاد، نه لیگ داشتیم و نه نقشه فوتبال قاره به شکل امروز بود و اصلاً فوتبال شمایل دیگری داشت...

خبرورزشی: فوتبال عراق بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ که قهرمان شد، دیگر حرفی برای گفتن در سطح اول قاره نداشت اما پنج‌شنبه شب یک تیم سرحال و جوان دیدیم که شاید بتوانند بار دیگر عراق را به قله آسیا برسانند. حالا عراق در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۲ ما را برده و صدرنشین و مدعی اول صعود از گروه است و ما سوم که باید برای صعود غیرمستقیم هم به دنبال اما و اگر باشیم.

ایران برخلاف عراق نتیجه‌ای کسب کرد که مشابهش را می‌شود در مقدماتی جام ملت‌های ۱۹۶۰ آسیا در کرالای هند دید که با جوزف ماساروش مجار در نخستین تجربه ثبت‌نام برای حضور در این تورنمنت برابر هند و پاکستان باختیم و در نهایت بلیت صعود به رژیم اشغالگر قدس رسید. از آن به بعد، ایران همیشه در جام ملت‌ها حاضر بوده و هرگز دو شکست متوالی در این مسیر را تجربه نکرده است.

اولین دبل در شکست

ایران اولین بار در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو با مربیگری حسین صدقیانی دو شکست متوالی را تجربه کرد؛ مقابل کره جنوبی و رژیم اشغالگر قدس. آن زمان رژیم اشغالگر قدس عضو AFC بود و با تیم‌های آسیایی بازی می‌کرد.

باخت متوالی به یک تیم

ایران در بازی‌های رسمی در دو بازی متوالی رسمی برای اولین بار به کره باخت. ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰ به کره باخت و بعد از آن در سال ۱۳۵۰ و اولین بازی دوستانه بعد از این رقابت‌ها که دهداری جای ایگورنتو را روی نیمکت گرفته بود، دوباره در سئول مغلوب کره شد. البته دو روز بعد در بازی دوم ۲ بر صفر بردیم. ایران در دو بازی متوالی به لهستان هم باخته است. سال ۱۳۶۸ لهستان برای دو بازی دوستانه به تهران آمد که در هر دو بازی بازنده بودیم.

اولین باخت متوالی به اروپایی‌ها

ایران در جام جهانی کوچک یا همان تورنمنت استقلال برزیل، سال ۱۳۵۱ (۱۹۷۲) به ایرلند و پرتغال باخت که اولین دبل متوالی برابر اروپایی‌ها در یک تورنمنت رسمی بود.

باخت متوالی در المپیک

ایران در المپیک‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ شرکت کرد که در هر دو دوره دو بازی متوالی را با شکست پایان دادیم. ایران در سال ۱۹۷۲ به مجارستان و دانمارک و در سال ۱۹۷۶ بعد از برد کوبا به لهستان و شوروی باخت.

سه باخت متوالی

باخت‌های متوالی فوتبال ایران هیچ‌وقت از عدد ۳ تجاوز نکرد. ایران قبل از المپیک ۱۹۷۲ به شیلی باخت و با آن دو باخت به عدد ۳ رسید. حشمت مهاجرانی هم در بازی‌های دوستانه پیش از جام جهانی ۱۹۷۸ به ولز و فرانسه باخت و در اولین بازی جام جهانی هم برابر هلند شکست خورد تا سه باخت متوالی برابر تیم‌های اروپایی ثبت شود.

آخرین ۳ باخت متوالی هم مربوط به زمانی است که بعد از باخت در مقدماتی جام ملت‌ها به اردن در جام چهارجانبه قطر به میزبان و مالی باخت.

باخت متوالی در جام ملت‌ها

جام ملت‌های سال ۱۹۸۸ ایران به کره در آخرین بازی مرحله گروهی باخت و بعد از صعود به جمع ۴ تیم دومین باخت متوالی را برابر عربستان تجربه کرد.

باخت‌های متوالی کی‌روش و برانکو

کی‌روش و برانکو که همیشه در ایران کری‌خوانی داشتند هر کدام در جام جهانی دو باخت متوالی را تجربه کردند. برانکو در جام جهانی ۲۰۰۶ به مکزیک و پرتغال باخت و کی‌روش هم در ۲۰۱۴ به آرژانتین و بوسنی باخت که آخرین دو باخت متوالی تیم ملی قبل از حضور ویلموتس است.

آخرین باخت متوالی در مقدماتی جام جهانی

آخرین باخت متوالی ایران در مقدماتی جام جهانی محصول مشترک مایلی‌کهن و ویرا بود که به قطر و ژاپن در مسیر جام جهانی ۹۸ باختند.

ایران باخت متوالی زیاد دارد ولی باخت به دو تیم عربی در یک تورنمنت، آن هم مقدماتی جام ملت‌های آسیا بی‌سابقه بود. ۵۸ سال پیش که در کرالا این اتفاق افتاد، نه لیگ داشتیم و نه نقشه فوتبال قاره به شکل امروز بود و اصلاً فوتبال شمایل دیگری داشت...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید مشهدی

      ایران به صد سال پیش بازگشت، به زمان دیکتاتوری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ناشناس

      خبرورزشی چه حوصله ای داری؟

    • بدون نام

      ماتوخیلی چیزهابرگشتیم به 100سال قبل...ازلحاظ ارزش واحترام تودنیا...ازلحاظ اقتصاد..فرهنگ..امکانات

      پاسخ ها

      • علی نظری

        زیادحرف میزنی تو وبابابز رگت هم شصت سال پیش یادش نیست چه باشه به صدسال یک چیزی شنیدی ور میزنی.

      • علی نظری

        پس چرا جواب رانمیفرستی توهم معلومه اجنبی هستی

    • ایرج دهیار

      ۱ ماه پیش گفتم دوباره برگشتیم دهه

    • محمد

      چیه با چی ربط می دهی ؟؟

    • بدون نام

      به ۱۴۰۰سال قبل !!!

    • بدون نام

      کیروش کجاااایی

    • Mehdi Alimoradi

      هر دو باخت تیم ملی تقصیر دو استقلال بود تا زمانی استقلالی‌ها یک نفر تو تیم ملی باشن تیم تیم نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج