جاباما
۹۲۹۹۴۰
۱۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

روحانی: اعتراض، حقِ مردم است

رئیس جمهور دستور داد که سازمان برنامه و بودجه پرداخت کمک‌های معیشتی را از روز دوشنبه آغاز کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به حوادث ۳ روز گذشته تاکید کرد: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی اظهارداشت: برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه ها را تامین کنیم و یا باید از یارانه ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم.

روحانی ادامه داد: فروش نفت ما با محدودیت هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما امروز شرایط متفاوت است.

روحانی: اعتراض، حقِ مردم است

رئیس جمهور افزود: میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.

روحانی با بیان اینکه ماه های متمادی این موضوع مطرح بود که چگونه می توانیم از اقشار ضعیف حمایت کنیم تا زمانی که گشایشی ایجاد شود، گفت: در این دولت تلاش کردیم تولید بنزین را افزایش دهیم . در سال 92بنزین تولیدی در کشور 56 میلیون لیتر در روز بود که این رقم را در سال 98 به 107 میلیون لیتر رساندیم و در بنزین خودکفا شدیم ، قبلا میلیاردها دلار برای واردات بنزین هزینه می شد ضمن اینکه با مشکلات خاصی برای خرید و واردات بنزین نیزمواجه بودیم.

روحانی با اشاره به افزایش مصرف بنزین درکشور، افزود: مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط 9.7 درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال 97 میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد در سال 1400 ما مجددا وارد کننده بنزین می شدیم.

متن کامل صحبت‌های حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض سلام به مردم شریف و هوشمند ایران، لازم می‌دانم در مورد حوادث 3 روز گذشته نکاتی را خدمت مردم عزیز بیان کنم.

اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی کمک به خانوارهای متوسط و کم‌درآمد در شرایط تحریم اقتصادی و فشارها به معیشت مردم بود.

برای این کار 3 راه بیشتر نداریم. یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل آن پرداختی را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از پول نفت برای این امور استفاده کنیم و یا می‌بایست از یارانه‌ها مقداری بکاهیم و آن مقداری که حاصل می‌شود، در اختیار خود مردم قرار بگیرد.

مردم ما آگاه هستند که فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است اگر هم مواجه نبود، پول نفت برای اینگونه مصارف خیلی مناسب نیست.یک وقتی بوده که در سال‌هایی مثل سال 90، 110 میلیارد دلار در یکسال درآمد نفتی داشتیم و حالا با آن شرایط خیلی متفاوت است.

مالیات را هم نمی توان زیاد افزایش داد. شرایط اقتصادی جامعه شرایطی است که می‌شود یک مالیات متعادلی از مردم دریافت کرد.

ماه‌های مدید بود که این بحث در میان کارشناسان و متخصصین مطرح بود که چگونه باید از اقشار کم‌درآمد درسال 98 حمایت کنیم تا زمانی که گشایش اقتصادی حاصل شود و چگونه باید از مردم حمایت کنیم که به عنوان یک وظیفه ماست.

نکته دوم، در این دولت تلاش کردیم، تولید بنزین را افزایش دهیم.

در سال 92 بنزین تولیدی 56 میلیون لیتر در روز بوده و در سال 98 به 107 میلیون لیتر رساندیم. پس بنزین مورد نیاز را کاری کردیم که خودکفا باشیم و روی پای خودمان بایستیم چون قبلاً میلیاردها دلار پول خرج می‌کردیم برای واردات بنزین علاوه بر اینکه خرید و ورود بنزین هم مشکلات خاص خود را داشت.

اما مصرف بنزین‌ در سال گذشته و امسال رو به تزاید بود، یعنی در سال 98 به طور متوسط 9.7 دهم درصد، مصرف بنزین رشد پیدا کرده است؛ چیزی حدود 10 درصد و اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند و سال آینده همین روند باشد، با توجه به اینکه امسال مصرف بنزین ما روزانه 97 میلیون لیتر در روز بوده است، با اضافه شدن این رقم امسال و سال آینده، باید در سال 1400 دوباره وارد کننده بنزین باشیم.

ضمن اینکه مصرف در کشور ما از حد متوسط کشورهای دیگر، بالاتر و بیشتر است و این هم معضلی که برای محیط زیست و زندگی مردم بوجود می‌آورد.

نکته بعدی بی‌عدالتی در پرداخت یارانه است. مردم عزیز ما باید به این نکته توجه کنند، اگر بنزین لیتری هزار تومان فروخته می‌شد، یا الان لیتری یکهزار و 500 تومان فروخته می‌شود، با قیمت‌ واقعی‌اش متفاوت است.

کاری ندارم در کشورهای دیگر چه مقدار است، در ترکیه نزدیک 20 هزار تومان، در اروپا حدود 25 هزار تومان، در افغانستان حدود 8 هزار تومان و پاکستان حدود 6 هزار تومان بنزین است. کاری نداریم به این موضوع که کشورهای منطقه وضع‌شان چطور است. بنزینی تولیدی را الان بخواهیم در بازار بفروشیم هر لیتر بنزین بین 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان است، پس قیمت بنزین بین 5500 تا 6 هزار تومان است. همین الان در بازار بخشی از آن را می‌فروشیم.

بنزینی که برای همه مردم و اموالی که برای کل ملت ایران است، به جای اینکه به قیمت واقعی‌اش که 5500 تا 6000 تومان است 1500 تومان می‌فروشیم یعنی از جیب مردم پرداخت می‌کنیم به آنهایی که دارند بنزین مصرف می‌کنند.

مصرف بنزین هم یکسان نیست که بگوییم همه مردم یکسان بنزین مصرف می‌کنند. یک کسی ممکن است خودرو نداشته باشد و خانواری ممکن است یک الی سه خودرو داشته باشد پس یکسان نیست. استفاده مردم از فروش بنزین به طور یکسان نیست.

ناچار بودیم یک نوع تعادلی بوجود آوریم ضمن اینکه بخاطر ارزان بودن بنزین در داخل و سایر حامل‌ها می‌بینیم که قاچاق بسیار شدیدی به سمت کشورهای اطراف ما انجام می‌شود و در واقع سود اصلی ارزان بودن بنزین برای قاچاقچی‌ها بود.

باید راهی را پیدا کنیم. می‌فهمم که در شرایط تحریم و فشاری که روی مردم است، هرگونه فشار ولو کم، برای مردم بسیار سخت و مشکل است.

این را متوجه هستیم که به مردم ما از دی 96 تا امروز گرفتاری‌هایی تحمیل شده ، اینها را آگاهیم اما در عین حال این فشار به مردم هم یکسان نیست.

یعنی به بعضی از اقشار فشار بیشتری وارد می‌شود، برای بعضی از اقشار فشار یک مقدار کمتر است و آنهایی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند، این فشار روی آنها مضاعف است.

بنابراین یک تعادلی باید ایجاد کنیم که آن خانواده‌هایی را که درآمدشان کم و تقریباً ثابت است ،یاری و کمک کنیم.

در محاسبات به اینجا رسیدیم که 60 میلیون نفر از جامعه ما، نیازشان از آن 22 الی 23 میلیون بیشتر است و لازم است به 60 میلیون نفر که حدود 18 میلیون خانوار می‌شود ، ماهانه کمک کنیم.

یک نفره 55 هزار تومان و وقتی خانوار 5 نفره می‌شود 205 هزار تومان به خانواده‌ها به طور متوسط در ماه کمکی می‌شود.

برای این کار در دولت و کارشناسان اقتصادی بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که موضوع بنزین در حدی است که یک قوه قادر به تصمیم‌گیری نیست و همه قوا باید همفکری کنند و با هم این تصمیم را بگیرند. به همین دلیل در سال 96 پیشنهاداتی داشتیم، چون مجلس قبول نکرد کنار گذاشتیم، در سال 97 نیز پیشنهاداتی بود که من به دلیل فشار اقتصادی نپذیرفتم و در 98 هم اقدامی که می‌خواستیم انجام دهیم لازم بود همه ارکان نظام، همفکر و سهیم باشند و به یک اتفاق نظری برسیم.

در جلسات متعددی با حضور سران سه قوه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی بحث کردیم و در سه نوبت به مصوبه رسیدیم و تدوین کردیم و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم. البته آن مصوبات با این مصوبه اخیر یک کمی متفاوت بودند و در جلسات بعدی و بحث‌های بعدی اصلاحاتی کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که در روز جمعه اجرا و عملیاتی شد.

طبق این طرح، برنامه بنزین برای مردم هم سهمیه‌ بندی شده که این برای ما کار سختی بود. اصولاً دو نرخی و سهمیه‌ای کردن، کار بسیار سخت و سنگینی است و ممکن است کنارش سوء استفاده‌هایی بشود و لذا همیشه طرفدار تک نرخی بودیم و الان هم هستیم.

منتها در این شرایط نمی‌شد که به طور یکسان به همه مردم فشار وارد شود. معتقد بودیم این پول باید به زندگی مردم و اقشاری که درآمد کمتری دارند، برگردد؛ لذا در جلسات متعدد بحث بود که آیا بخشی از پول بنزین را به خزانه برگردانیم و بخشی‌ و یا همه آن را به مردم بدهیم.

از اول نظرم این بود، در جلسات هم بحث کردیم و مصر هم بودم که تمام این پول باید به مردم برگردانده شود. در اینجا محضر ملت ایران عرض می‌کنم. خودشان نظارت بفرمایند.

سازمان و برنامه و بودجه باید به طور منظم، برای مردم توضیح دهد که ماهانه چقدر درآمد داریم کل این درآمد باید به مردم پرداخت شود، بدون اینکه یک ریال به خزانه برگردد.

درست است دولت مشکلات مالی و اقتصادی و بودجه‌ای دارد اما در این طرح، کل مبلغ به اقشار کم درآمد برمی‌گردد.

محاسبات فعلی نشان می‌دهد که در ماه می‌توانیم از 55 هزار تومان برای یک خانواده تک نفره تا 205 هزار برای خانواده که به تناوب اعلام شده، پرداخت می‌کنیم و این کار را خواهیم کرد.

اگر این درآمد بیشتر شد، حتماً پرداختی را بیشتر می‌کنیم. در ماه‌های آینده به طور دقیق به مردم اطلاع می‌دهیم، کل درآمد چقدر است و کجا هزینه شده و کاملاً مردم شریف ما باید نظارت کنند.

2 نکته امروز در میان مردم وجود دارد، یک نگرانی اینکه آیا آنچه که مسئولین دولتی اعلام کردند، در عمل ادامه می‌دهند یعنی این پولی که به مردم داده شود، یک ماه الی 3 ماه داده می‌شود و بعد پشیمان می‌شوند؟ خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم و اطمینان می‌دهم به عنوان امین و منتخب مردم در این طرح هیچ پولی نخواهد بود جز آنکه به مردم داده خواهد شد.

مطمئن باشند تا پایان دولت این کار را انجام می‌دهیم و این طرح را اجرا و عملیاتی می‌کنیم.

مردم نگرانی دومی دارند و آن اینکه وقتی قیمت حامل‌های انرژی بالا می‌رود روی اجناس دیگر اثر می‌گذارد و مردم نگران هستند که آیا این طرح روی اجناس دیگر تأثیر می‌گذارد یا نه؟

خدمت مردم عرض می‌کنم ما دو مرتبه بنزین را گران کردیم. در هر دو نوبت که نوبت آخر آن 94 بود و الان 4 سال گذشته است، در این 4 سال به قیمت بنزین دست نزدیم.

کارشناسان در تجربه آن دوبار پیش بینی های مختلف می کردند که مثلا چقدر این طرح تورم دارد در این تجربه هم شرایط اقتصادی کشور متفاوت است و باید نظارت کنیم. مردم اگر نگرانی دارند دستگاه های موظف یعنی تعزیرات، اتحادیه ها، بازار، وزارت صمت و بخش بازرگانی ، همه باید نظارت دقیق کنند تا کسی از این امر سوء استفاده نکند.

چرا الان در این طرح به صاحبان تاکسی و خودروهای خدمات عمومی به جای 60 لیتر مثلا 300 لیتر، کمتر و یا بیشتر می دهیم؟ به خاطر اینکه قیمت حمل و نقل بالا نرود والا آنها هم به قیمت آزاد بنزین می زدند.

این کار را کردیم تا مردم از ناحیه قیمت حمل و نقل تحت فشار قرار نگیرند. بنابراین اطمینان می دهم همه دستگاه های دولتی به ویژه وزارت خانه های صمت و کشاورزی تلاش مضاعف خواهند کرد و خوشبختانه کالاهای اساسی انبارهای ما در شرایط مطلوب و در بهترین شرایط است.

در 6 ماهه اول امسال در بعضی از موارد واردات کمتر بود اما در کالاهای اساسی واردات از سال های قبل بیشتر بود و انبارهای ما از همیشه پرتر است.

بنابراین هیچ نگرانی نداریم و مردم هم نگران نباشند. وزارتخانه های مربوطه باید نظارت کنند و در اینجا به وزیران صنعت و کشاورزی ، وزرا و دستگاه های مربوطه و همچنین به تعزیرات و وزارت دادگستری تاکید می کنم که مراقبت و مواظبت کنند، همچنین به بانک مرکزی که برای کنترل ارز و طلا در بازار همه مراقبت های لازم را انجام دهد.

نکته آخر اینکه ما در اجرای این طرح شاهد آن هستیم که برخی به خیابان آمدند و اعتراض کردند. اصل اینکه یک طرحی دولت اجرا می کند و مورد قبول همه مردم نباشد به نظر من طبیعی است. ممکن است عده ای مخالف باشند و حق دارند نظر مخالف شان را بگویند.

اما کاری که دولت انجام داده طبق قانون است. قانون هدفمندی یارانه ها و همچنین قانون برنامه 5 ساله، دولت را مکلف به اصلاح در قیمت حامل های انرژی می کند تا زمانی که نزدیک به قیمتی برسیم که در بازار خلیج فارس و فوب خلیج فارس است.

پس ما این وظیفه قانونی را انجام دادیم و اگر کسی سوال دارد باید به ما بگوید چرا دولت قیمت را در سالهای 95 و 96و 97 بالا نبرد؟ و باید از آن طرف به ما اعتراض کند. پس طبق قانون عمل می کنیم و آنچه ما تثبیت کردیم مورد نظر سران سه قوه بوده است.

همان نکاتی که امروز مقام معظم رهبری بیان فرمودند و بیانات ایشان شجاعانه و روشنگرانه و بسیار مهم بود، ایشان همین نکات را چند بار به صورت خصوصی به من فرمودند.

فرمودند "در این مساله شما باید بحث کنید ،کارشناس ها را بخواهید و اگر طرحی را سران سه قوه امضا و تایید کنند من حمایت خواهم کرد"، همان نکاتی که امروز هم بیان فرمودند و ما این کار را کردیم و حتی علاوه بر این که در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به اتفاق آرا تصویب کرده بودیم ، من برای تاکید مجدد سه قوه، هر سه نفر به صورت دست خطی روی مصوبه نوشتیم و تاکید، تایید و امضا کردیم.

بنابراین مصوبه، مصوبه سران سه قوه، شورای هماهنگی اقتصادی و به یک طرح ملی مربوط می شود. به دولت و یا تنها به مجلس مربوط نمی شود بلکه به همه ارکان نظام مربوط می شود؛ طرحی است که از قبل به خدمت مقام معظم رهبری عرض کردیم و البته ایشان همین شرط را به من فرمود که "اگر سران سه قوه کاملا موافق باشند من از طرح حمایت می کنم "و همانطور که حمایت و هدایت فرمودند.

نکته این است که اگر کاری می کنیم مشروعیت کار ما این است که به نمایندگی از مردم کار انجام می دهیم و هیچ وقت از سخن و نقد و اعتراض مردم نه تنها ناراحت و نگران نمی شویم بلکه وظیفه داریم گوش دهیم.

ممکن است در طرحی عده ای نظر دیگری داشته باشند و حتی بعد از این طرح برخی بیایند و به ما تذکر بدهند و یا اینکه اصلاح کنیم کما اینکه امروز متوجه شدیم کارت هایی که ما صادر کردیم بعضی از خودروهای فرسوده طبق مقررات قبلی برای آنها صادر نمی شد، دیدیم آنها گرفتار هستند، گفتیم برای آنها این سهمیه پرداخت و کارت موقت صادر شود.

بنابراین در عمل ممکن است با پدیده هایی مواجه شویم که قبلا پیش بینی نشده است. این پدیده ها را حل خواهیم کرد، اگر کسی کارت ندارد یا کارت او گم شده و یا مشکلی دارد، هیچ نگرانی نداشته باشد. سهمیه این ماه و سهمیه 5 الی 6 ماه در اختیار مردم است هر وقت خواستند می توانند استفاده کنند. بنابراین نگرانی وجود نداشته باشد و اگر موردی هم باشد ، مشکل را حل خواهیم کرد.

در اینجا از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و وزارت کشور به خاطر هماهنگی ها و تلاش هایی که کردند و مخصوصا وزیر کشور که در این چند روز شاهد بودم چگونه برای اجرای این طرح و همچنین امنیت جامعه تلاش کردند، تشکر می کنم.

خدمت مردم عزیز عرض می کنم که اعتراض با اغتشاش جدا از هم است. اعتراض حق همه مردم است و می توانند اعتراض کنند. حتی نسبت به دولت بیانی هم اگر داشته باشند تند هم باشد، ما با جان می خریم هر چه فرمودند روی چشم ما، اما اجازه ناامنی در جامعه نباید بدهیم.

خودرو در اختیار من است که استفاده کنم نه اینکه راه بندان درست کنم. اگر راه بندان درست کردم خوشبختانه آنقدر سیستم مانیتور و دوربین داریم که خودرو ،پلاک آن و راننده مشخص می شود و من از قوه قضاییه خواهش می کنم که در این زمینه طبق قانون عمل کند. یعنی کسی که در زندگی مردم اخلال و ناامنی و راه بندان ایجاد کرده، و اینکه یک فردی بخواهد از این اعتراض به حق مردم سوء استفاده کند و با سلاح سرد، قمه، سلح سرد حتی وسط بیاید به بانک، مرکز پلیس و صدا و سیما حمله کند، این غیرقابل تحمل در کشور خواهد بود. به هیچ عنوان دولت اجازه اغتشاش و ناامنی به هیچ کس نخواهد داد اما اعتراض حق همه مردم است می توانند اعتراض، صحبت و نقد کنند.

خوشبختانه طبق آمار این سه روزه، آنهایی که اغتشاش کردند عددشان بسیار کم است. حالا در این اعتراض، ممکن است عده ای آمدند و فرمودند که این کار خوب و یا بد است، هر چند خوب بوده، اما آنهایی که دنبال اغتشاش بودند تخریب اموال عمومی، آتش زدن، حمله کردن بودند، عددشان بسیار کم است.

وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و همه نیروهای مسلح و نیروی امنیتی که از همه آنها تشکر می کنم با همه توان تلاش کردند سردسته آدم هایی که دنبال تخریب اموال عمومی بودند را شناسایی کنند، برخی را دستگیر کردند و برخی دیگر را دستگیر خواهند کرد و طبق قانون باید با آنها رفتار شود.

اما باید اینجا از ملت بزرگ تشکر کنم. مردم در هیچ شهر و جمعیتی به اخلالگر ها، توطئه گرها و تخریب گرها نپیوستند. آنها همان تعداد کمی بودند، همان تعداد کم ماندند. حال یک خسارت هایی را بوجود آوردند اما مردم با هوشیاری برخورد کردند.

خودم فیلم های بسیاری از این موارد را دیدم عدد اینها چند نفر و تعداد آنهایی که تخریب می کنند چند نفر هستند، عددی نیست و این به معنی هوشیاری و بیداری مردم است. از مردم تشکر می کنم و می خواهم این طرح که طرح ملی است و به نفع مردم و اقشار مستضعف خواهد بود، حمایت کنند و بدانند در کل به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

می فهمم اجرای این گونه طرح ها در شرایط فشار اقتصادی بسیار سخت است و متوجه هستم معمولا دولت ها در این شرایط به این کارها دست نمی زنند و احتیاط می کنند اما ما در این شرایط فشار جهانی باید اصلاح ساختار اقتصادی را هم حساب شده، عاقلانه و با مشورت و تامین نظر مردم انجام بدهیم. الان مدنظر ما اداره کشور برای سال 98 نیست بلکه این کشور برای سالیان دراز صدها و هزارها سال باید اداره شود و باید به فکر نسل های بعد باشیم. بنابراین اصلاحاتی که ضروری است باید انجام دهیم و در اینجا به سازمان برنامه و بودجه دستور می دهم که از فردا شب(دوشنبه شب) شروع کند به پرداخت این وجهی که باید به مردم داده شود.

یعنی از فردا شب پرداخت به حدود 20 میلیون جمعیت معادل یک سوم جمعیت 60 میلیون را به افراد آغاز کند، در نوبت بعدی تا پایان هفته، 20 میلیون دیگر را پرداخت کند و اوایل هفته آینده 20 میلیون سوم. به همه 60 میلیون نفری که اعلام کردیم تا اوایل هفته آینده وجه مورد نظر پرداخت خواهد شد.

اگر بعد از پرداخت هفته آینده، افرادی بودند که خودشان را نیازمند می‌دانند و در این لیست نبودند و به آنها پرداخت نشده، مرجع آنها وزارت رفاه است.

وزارت رفاه باید اعلام کند و برای مردم توضیح دهد. شیوه لازم برای فهم نیازمندی، داریم و هر کس نیازمند بود اشکال ندارد که این 18 میلیون، بشود 19 میلیون الی 20 میلیون، مشکلی نداریم. هر کس که نیازمند بود و احساس کرد به او پرداخت نشده و در لیست نامش نبوده است حتماً اعتراض کند به وزارت رفاه و آن وزارتخانه به مردم بگوید به کجا اعتراض کنند و چگونه اعتراض کنند. هرکس نیازمند بود باز هم این پرداخت را انجام می‌دهیم.

خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم که به عنوان امین و نماینده مردم، در این کار هیچ نفعی به حال دولت و وضع اقتصادی دولت نخواهد داشت، اما این طرح به نفع مردم خواهد بود، یعنی مصرف بنزین در کشور کمی کاهش پیدا می‌کند، خودکفایی بنزین ما برای بلندمدت ادامه پیدا می‌کند و البته باید پالایشگاه‌های بعدی را برای سال‌های بعد درست کنیم.

از طرفی زندگی مردم، آنهایی که در فشار اقتصادی هستند، ان‌شاء الله در این طرح بهتر خواهد شد طرح ملی به نفع مردم و اقشار کم‌درآمد است و امیدوارم مردم هوشیاری و بیداری خودشان را حفظ کنند و از رسانه ملی، همه رسانه‌ها، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه بخاطر تلاش فوق‌العاده‌شان برای امنیت کشور تشکر می‌کنم.

هیچ چیز ارزشمندی برای ما بالاتر از امنیت نیست. باید امنیت و برادری و اتحاد خودمان را حفظ کنیم و مردم نخواهند گذاشت یک عده در خارج از کشور، آنهایی که به مردم این همه فشار اقتصادی آوردند و یا آنهایی که تروریست بودند و خون مردم را در گذشته ریختند بخواهند از این فضا و جو سوء استفاده کنند.

همه مردم ان‌شاء الله در زندگی‌شان کامروا و موفق باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی مظلوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم مظلوم بیچاره

      • بدون نام

        فقط برا بودجه دولت است و مردم را گول می زنند

      • حسام الدین یونسی

        حسین فریدون خودتی؟

      • بدون نام

        بله درود .حرفش هم درسته حق مردم است همونطور که قطع اینترنت و تورم و بیکاری حق مردم است چون رای دادند..اگه اعتراض حق مردمه چطور حق طبیعی مردم که دسترسی به اطلاعات و ارتباط هستش و دو.روز میشه که قطع کردی اقا؟تو حقی واسه ملت نگذاشتی

      • بدون نام

        اگر مردم کوتاه بیان ایندفعه.. دیگه هیچ وقت نمیتونن حقشون رو بگیرن

      • مصطفی

        مرض بگیری

      • ناشناس

        لعنت

      • بدون نام

        در تنفست ایرادی پیش بیاد کسی نمیگفت لال است.

    • بدون نام

      درود بر روحانی مظلوم

      پاسخ ها

      • حسام الدین یونسی

        آخی، چقدر مظلومه. خدایا مارو ببخش که مردم خوبی برای مسئولین نبودیم...

      • بدون نام

        دلمونو شاد کردی

    • بدون نام

      برو مملکت داری رو از نروژ یا ژاپن یا مالزی یاد بگیرید ،

    • علي بخشايي

      اي كاش تو همون سازمان ملل جوري حرف ميزديد كه تنش ها بين ايران و امريكا كمتر بشه ! از طرفي اگه ترامپ براي ٤سال ديگه هم راي بياره فشارها بيشتر و بدتر هم ميشه بايد فكر اساسي تري كرد تا جلوي فشارهاي امريكا گرفته بشه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم اخ گفتی

    • علي بخشايي

      اي كاش تو همون سازمان ملل جوري حرف ميزديد كه تنش ها بين ايران و امريكا كمتر بشه ! از طرفي اگه ترامپ براي ٤سال ديگه هم راي بياره فشارها بيشتر و بدتر هم ميشه بايد فكر اساسي تري كرد تا جلوي فشارهاي امريكا گرفته بشه !

    • بدون نام

      همه قیمت ها خودرو مسکن ارز کالاها باید برگرده به قبل

    • م

      ۲۰۰میدید ۱ملیلیون پس میگیرید

    • بدون نام

      کاش چشامونا میبستیم و باز میکردیم هزاروچهارصد میشد خستمون کردی

      پاسخ ها

      • ZAPATA_70

        واقعا فکر ميکني فرقي ميکنه کي رييس جمهور بشه؟ امثال تو هرچي سرشون بياد حقشونه فقط مشکل اينه هشتاد ميليون نفر به اتيش کساني مثل تو ميسوزن

      • بدون نام

        ۱۴۰۰
        آرزو می کنی کاش برگردیم به همون ۹۸

    • Gholamali Panahi

      تدبیر اینچنین نیست

    • بدون نام

      خوش باشید به خانواده سه نفره ۱۵۰ هزار تومان دقیقا به کجاشون میرسه همون خانواده بخواد به پرایدش بنزین آزاد بزنه ۵۰ لیترش میشه ۱۵۰ هزار واقعا بچه ده ساله بیشتر میفهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        تخریب کنند ها هم داعشی بودند نقاب داشتند بانکها و بازار آتش کشیدند نه مردم .

    • بدون نام

      به بهانه مردم نیازمند دارید مردم را غارت می کنید

    • بدون نام

      اکثر اقشار ضعیف هست پس قیمت بنزین را ارزان کنید

    • بدون نام

      با گرانی بنزین بازنشتگان و کارگران دولت که حقوق ثابتی دارند بیچاره شدند: بازاریها و آقایان دکترها و آنان که در راس امور کشور حقوق نجومی میگیرند و سایر کلاهبرداران مشکلی ندارند،
      وای بحال مستاجرها صاحب خانها پوستشان را میکنند، خدایا خودت کم کن در این شب زمستان: سانسورچی جان سریع سانسور کن:!!!

    • بدون نام

      حق مردم است پ چیزیو گرون نکنید نکه تواین دوروز همه چی گزون شده دلاروطلا رفنه بالا

    • بدون نام

      چراباامرکاه اشتی نمیکنید واسه عشق حال مسعولین وخانوادهاشون درکشورهایه اروپایی وامریکاه رومیخاین ازجیب مردم گرسنه وبیچاره دربیارین

    • بدون نام

      سه تا راهکار داده همشون از جیب مردمه. موندم تو جیبمون چی داریم؟ ماه به ماه یک کیلو گوشت نمیتونیم بخریم بچه هامون دارن سوء تغذیه میگیرن. میخواستین کور شین تحریمارو به جون ما نمی نداختین که ما هزینه شو بخوایم بدیم. اون اصولگراهای بی مغز که میگفتن صلح نمیکنیم خودتون هزینه هارو بدید ما دیگه بریدیم

    • اشکان

      دمت گرم روحانی

      پاسخ ها

      • مصطفی

        زهر مار

    • محمد امین

      اگ مدونی حق مردم هست پس بنزینو ارزان کن.خخخخخخخخ

    • ن ج

      اقای روحانی مردم وقتی مشکلات صدای شکستن استخوانهایشان را درآورده گوش شنوایی برای شنیدن توجیهات شما را ندارند

    • کارگر

      اقای روحانی من یک گارگر ساده ام که موتور دارم برای رفتن به سرکارم یک ساعت زمانه که حداقل پنج لیتر بنزین می سوزه رفت برگشت این 20لیتری که در ماه هزارپانصد میدی برای چهار روزه خدایی خودت بگو من با حقوقی روزی سی هزار از کجا بیارم بنزین سه هزارتومانی بزنم ؟

    • علی

      سی لیتر بنزین برای دوگانه سوز ها کافی نیست. به شصت لتیر ارتقا یابد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ حقتونه همون سی لیترم زیاده

    • بدون نام

      تحریمها اثر نداشت که.خخخخ

    • چنگیز

      جنابعالی هم مالیات راافزایش میدهی هم بنزین راگرون میکنی وهم یارانه را قطع میکنی ایکاش جسارت ان راداشتی با مردم صادق باشی مشکلات رابه مردم توضیح داده استعفا دهی

    • حسن۲

      این کار دولت در حقیقت نادیده گرفتن گرسنگی ،بیکاری و هزاران مشکل مردم بود . شما با این کارتون مردم را بدبخت تر کردید و شان و منزلت مردم را نابود کردید. عوض این کارتون چرا همه ی توانتون را برای مبارزه با مفسدان و اختلاس گران بکار نمی گیرید. فساد مملکت را گرفته ولی شما فقط جیب مردم را نشانه رفته اید. این مردم نجیب تر از آن هستند که شما فکر میکنید. اگر در کشورهای دیگر بودید این مطلب را می فهمیدید.

    • بدون نام

      آقای روحانی بتزنشسته ام باجقوق دونیم میلیون جوابگو هزینه زندگی ام نیست

    • محمد

      من فقط ازادی میخوام. اینچیزا برام مهم نیست. زنده باد روحانی زنده باد آزادی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دوتا چیز متفاوت گفتی آزادی با روحانی

      • رضا

        تو بايد بري اتيوپي ديگه از اين ازادتر ميخواي ...

      • بدون نام

        آزادی یعنی اینکه چهار روزه نت بالا نمیاد
        برید خوش باشید با این ازادیتون
        من که ترجیح میدم آزادی نباشه ولی ثبات و آرامش باشه که متاسفانه الان نه آزادی هست نه ارامش

    • علی11

      آها فقط از بالا رفتن مصرف بنزین میگین!!! د لامصبا خودتون ماشین غیر استاندارد تولید کردین و پولشو 10 برابر خوردین، چرا از درآمد خودروسازهاتون نمیگین که باعث بالا رفتن مصرف بنزین شده، شماها هم خدا رو میخواین هم خرما رو اونم با دست کردن تو جیب مردم

    • بدون نام

      ای کاش راست می گفت

    • جواد

      خب جناب رییس جمهور محترم خیلی از این مصرف بالای بنزین سهم ماشین های بی کیفیتی هست که با قیمت سرسام آور به خورد ملت بدبخت میدهید،مردم هم توان مالی ندارن چون درآمدی ندارن و حقوقشون کفایت نمیده ماشین نو و صفر بگیرین مجبورن از ماشینهای مدل پایینی که مصرف بالایی دارن استفاده کنن

    • عباس

      خوب از یارانه ها بکاهید ۴۵ تومن میدید.اونم ندید نخواستیم بنزین رو برگردونید سرجاش

    • بدون نام

      سلام آقای روحانی شمارو قسم میدهم به جان حضرت زهرا. من خودم رو میگم که همسر یک جانباز هستم که به رحمت خدا رفته وباهمین اندک حقوق و کلی قسط های که بابت ازدواج فرزندم گرفتم به خرج خونه ام نمیرسه ولی با آبرو داری سر میکنم وهم اکنون فرزند بعديم عقد کرده است ودوباره باید وام بگیرم برای ازدواج این یکی با این هزینه ها و این مشقت چه کنم درضمن الان دو سال که همسرم ازبین ما رفته یارانه های ما هم قطع شده درصورتیکه یارانه بچه ها م با ما بوده در حال حاضر نه خودم یارانه دارم نه بچه هام چون سرپرست خانوار همسرم بوده ( خبری اگر میشه چاپ نکنید ولی این ماجرا رو به گوش رئیس جمهور محترم برسانید )

      پاسخ ها

      • جان جانان

        آره حتما رسید
        اونم میخوانه
        از فردا یارانه با قیمت جدید برات وصل میکنه...

      • ح

        عدی برکت الله. از فردا مشکلاتتو حل میکنم

    • بدون نام

      با‌گران‌شدن‌بنزین‌بیکار‌شدم‌قیمت‌راکم‌کنید

    • بدون نام

      چون مالیات ازجیب پولدارهامیره برای همین نمیتونید

    • یاشار

      گفتی چند نفر !

    • بدون نام

      گفتار یک چیزه و عمل چیز دیگریست.طرح خوبی هست اما باید عملی بشه.یاعلی

    • بدون نام

      روحانی 1400♥♥

    • بدون نام

      حق مردم هست چه فایده هیچ اثری تدارد

    • رضا

      من یک پیشنهاد عالی برای رئیس جمهور و هیئت دولت دارم ؛ شما سه برابر حقوق و مزایا بگیرین ولی هیچ کار و تصمیمی نگیرین و با هم فوتبال دستی و منچ و شطرنج بازی کنین ؛ فقط هیچ تصمیم و کاری برای اقشار ضعیف انجام ندین ؛ اینجوری اقشار ضعیف بهتر و راحتترن و زودتر به آرامش می رسن . تو رو خدا سه ماه این روش رو امتحان کنین اگه مملکت به آرامش نرسید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

    • بدون نام

      فقط زود تموم بشه بری خسته شدیم .انتخاب اشتباه خودمون بود

      پاسخ ها

      • جک

        هنوزم میخوای بری انتخاب کنی؟!!!جلل خالق!

    • Alooche

      با تمام این حرفهای بی محتوا و پوچ
      از این راضی هستم که بهت رائ ندادم .

    • حق طلب

      میخاستید قیمت دلار نبرید بالا که الان بنزین ریالی رو با بنزین ارز های خارجی مقایسه کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین دقیقا زدی توخالی اینو کمتر کسی متوجه میشه که چی شد

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      نظر مردم اصلا برات مهمه؟

    • بدون نام

      مردم بنزین را نمیخورن که میگی مصرف بنزین در ایران بالاست. مصرف خودروهای تولیدی خودتون بالاست. گمرکی خودرو را بردارید همه این مشکلات حل میشه.

      پاسخ ها

      • ج

        آقای روحانی مشکلات که یکی دوتا نیست گرانی بیکاری اجاره مسکن بی عدالتی فقر اختلاس کردن هنوز بگم برات بگو مسلمان هستم فراق

    • تاج کبیر آسیا، چهار فینال آسیا، دو قهرمانی آسیا⭐⭐ حسرت نیاکان لنگی ها

      گرانی هم حق مردم است؟! اونم ۳ برابر!! بی انصاف!! تو این شرایط تحریم!! پس چرا با این شرایط بد دارید که نقش دایه مهربانتر از مادر را بازی کنید!!

    • بدون نام

      قیمت فوب خلیج فارس ! تنها اظهار نظر شماست! چرا درامدها هم به قیمت فوب خلیج فارس نمیرسانی جناب رئیس جمهور؟! مردم احمق نیستند.

    • بی نام

      یکی نیست به این آقا بگوید مگر چیزی بنام مردم برای شما معنا و مفهوم دارد،شما دوزدکی بدون اطلاع رسانی قبلی آنهم شب عید میلاد اقدام به این کار کردی،و اگر کسی هم اعتراضی داشته باشد معاند و اراذل و اوباش است ،شما بجز منت گذاشتن آنهم از جیب مردم کاری بلد نیستی،

    • بدون نام

      نقاب دارها مشخص هستند که چه عوامل هستند بی شک اینها برای ضربه زدن وبی رنگ کردن از درخواست مردم معترض بوده است ملت هوشیار است ومیداند ومیشناسد

    • بدون نام

      مردم بشدت ناراضی و گرفتار مشکلات اقتصادی و سرکوب سیاسی هستند.

    • بدون نام

      اگر میتوانستند نفت بیشتری بفروشند که مردمی وجود نداشت و یک ریالش هم به مردم نمیرسید
      حالا که به مشکل خوردند میخوان برای جبران کمبودهاشون جیب مردم خالی کنند

    • N.B

      همیشه دوست داری با حرفات گول بزنی اگه اعتراض و نگرانی حق ماست پس ی کاری کن

    • بدون نام

      اگراعتراض حقمان است میگویم بشترازاین به مملکت کند نزن برو پی کارت

    • علی اکبر

      آقای روحانی طرح ،طرح خوبیه منتها ناقص هر جراحی بدون خونریزی نیست..،شما میامدی به همون ۲۵ درصد که خانه میلیاردی وماشین های بالای بفرص۱۵۰ م دارند،بنزین میکردی لیتری۱۰ هزار تومن ،بااین کار حتی میتوانستی برای اقشارپایین بنزین حتی ۵۰۰ ت هم میکردی.همه خوشحال بود،نیازی به کمک معیشتی هم نبود.

    • بدون نام

      حاجی خیلی ریلاکسی
      راستی کلید بنفش ت رو گم کردی؟

    • علی

      آقای رییس جمهور کاش میشد حرف منو میشنیدی کاش نوشته من یکیو میخوندی ، من یه مهندس بیکارم که هزینه و دخل وخرج خانواده ی پنج نفری ام توسط کار کردن با پرایدم میدهم ، من از ۶صبح تا ۶بعد از ظهر باپراید شخصی مسافر جابه جا میکنم برای من خرید طرح ترافیک و ۱۷لیتر بنزین هزینه ی ثابتم است
      بقیه ی حرفم در کامنت بعدی

    • بدون نام

      لطفا درآمدهای مردم رو هم به فوب خلیج فارس ارتقاء بدهید......

    • علی

      چرا کاری کردین آرزوی مرگ بکنم؟ من گاهی در ماه ۶میلیون با ماشین کارمیکردم با توجه به طرح و بنزین و جریمه و هزینه های ماشین فقط به خوراک خانواده میرسم نه میتوانم پسرم را زن بدم نه جهاز برای دخترم تهیه کنم نه در زمستان کاپشن پاره ام را عوض کنم فقط میتونیم غذا بخوریم همین، حالا میگین هزینه ی تاکسی بالا نره من بجای ۱۷هزار تومن باید ۵۱ هزار تومن هر روز پول بنزین بدم ، بازم یه پله فقیر ترم کردین ، خدا هیچوقت از حق بندش نمیگذره ، بترسین

    • علی

      من الان باید یکو دویست در ماه پول بنزین بدم مرسی بابت اینکه دویست هزار تومن قراره بهم کمک کنی و این طرح فوق العادتو اجرا کردی و افرادی مثل منو بی نیاز کردی واقعا مرسی ، فقط ۲۰۵هزار تومن باشه عالیه ۲۰۰ کمک هزینه از یکو دویست پول بنزینمه ۵تومنشم میخوام با خانومم تصمیم بگیریم چجوری میشه خرجش کرد شاید یه خونه خریدیم یا شاید پرایدمو عوض کردم مرسی رییس جمهور محترم مرسی بابت طرح خوبت

    • مجید

      خوب شد به تو رای ندادم من که تدبیری ندیدم!

    • علی

      احسنت

    • هوشنگ

      آقای روحانی از اول با دروغ شروع کردی تا الان
      وعده ها و حرفهای شما پوچ و دروغ شد حالا به هر دلیلی
      مرد نیستی حرفت حرف نیست.

    • بدون نام

      جالبه . خیلی خوب جواب اعتراضات و ناراحتی ها و نگرانیهای ملت رو دادید . به محض اینکه یک نفر اعتراض میکنه بر چسب بهش میزنید و ...

    • اب

      بابا چه رویی داره این .
      خداییش تنها کسی که تو این دولت کارش و به درستی انجام داده ارایشگر روحانیه

    • ابن رسول

      پس چرا اینترنت را قطع کردید زرنگها
      اگه حق مردم اعتراض است

    • بدون نام

      در این طرح هیچ پولی نخواهد بود رو درست گفتی

    • بی نام

      آقای روحانی شما که میگین قیمت بنزین از کشور های دیگه کمتره درسته ولی چرا نمیگین که درآمد ماهیانه اونا از ما خیلی بیشتره یا تورم اونا از ما خیلی کمتره، واقعا که طوری کارتتونو توجیح میکنین که انگار یه بچه ۵ ساله هستین و ما مردم احمق که نمی فهمیم
      چرا راستشو نمیگین که نمی تونیم نفت بفروشیم اومدیم از جیب شما بودجمونو تامین کنیم حالا این وسط یه دروغی هم میگیم که میخوایم از قشر ضعیف حمایت کنیم که خودتون باعث به وجود اومدن این قشر شدین

    • بدون نام

      حسابت با خدا

    • بدون نام

      حدقل ۵۰۰یا۱۰۰۰میود روش نه ۳۰۰۰هزارتومان

    • بدون نام

      بابا نت رو چرا قطع کردین دیگه ...
      کلی کارای مردم و ادارات با اینترنته

    • بدون نام

      برای اعتراضی که میگی حقمونه اینترنت زغالی روهم قطع کردین! فقط یک تریبون یک طرفه دستتونه حرف خودتون رو میزنیدبه حرف هیچکس هم گوش نمیدین

    • بدون نام

      میخوان این یه سال اخر بارشونو ببندن

    • من یک ایرانی هستم

      ...من سرهنگ نیستم
      من حقوق دانم...

      علی برکت الله

    • بدون نام

      اخه بنزین ۶۰ لیتر سهمیه روزی ده تا بزنیم یه هفته اول تموم میشه یعنی شش روز ۹۰ هزار تومن . می مونه ۲۴ روز دیگه رو اگه روزی ۱۰ لیتر ازاد بزنیم میشه ۷۲۰ هزلر تومن .جمع سهمیه با ازاد با هم میشه ۸۱۰ هزار تومن از این ۸۱۰ هزار تومن ۱۶۵ هزار تومن دولت میده به خانواده سه نفره . میمونه ۷۴۵ . این حساب کتابی که دولت و مجلس و قضایه گرفتن . اشتباه بزرگیه . دزستش کنید همون هزار تومن کنید . اشوب هم جمع میشه .
      من اگه حقوقم ماهی شش میلیون بود . اعتراض نداشتم . با ماهی ۳ تومن با شغل ازاد اگه دربیاد هم نمیتونم خرج برسونم .
      جنسش خوب نبوده . عوضش کن

    • بدون نام

      ما اگه بخوایم تو از ما حمایت نکنی و نخوای مشکلی رو حل کنی باید به کی بگیم ؟!

    • h

      چرت و پرت

    • h

      دروغگو

    • بدون نام

      اقای روحانی عملکرد ضعیف شما باعث شده اکثر اون افرادی که به شمارای دادن از کارشون شرمنده وپشیمون باشن اون تعداد سلبریتی که ازشماحمایت کردن هم شدیدا احساس ندامت و شرمندگی میکنن متاسفانه شما ملت رو ناامید کردین تاریخ درمورد شما قضاوت خواهدکرد و مطمعنا نام شما بین افراد بازنده و منفور خواهد بود به شخصه هیچ امیدی به اینده وبهترشدن وضعیت ندارم وهر وقت اسم شما میاد یاد قولهای دروغی که دادین میفتم یاد عوامفریبی که کردین میفتم وخدارو شکر میکنم که من گول حرفهای شمارو نخوردم و رای ندادم

    • بدون نام

      بله آقای روحانی این فرمودند که اعتراض حق مردم است .. تابتوانند بقییه ی حرفها را براحتی یا رحت تر عنوان کنند وبفرمایند این مردم با یه جمله راحتشان کردم آقای روحانی کل مبلغ 200هزار تومن قیمت 60لیتر بنزین است 3000تومان نه 400لیتر با فروش 70لیتر بنزین هرنفر

    • بدون نام

      واسه همینه از ترستون سه روزه اینترنت رو قطع کردین، ننگ بر شما باد
      خیلی سعی کردین چهره ی واقعیتون رو تغییر بدین ولی ماهیتتون برای همه مشخص شده دیگه

    • بدون نام

      آها فقط از بالا رفتن مصرف بنزین میگین!!! د لامصبا خودتون ماشین غیر استاندارد تولید کردین و پولشو 10 برابر خوردین، چرا از درآمد خودروسازهاتون نمیگین که باعث بالا رفتن مصرف بنزین شده، شماها هم خدا رو میخواین هم خرما رو اونم با دست کردن تو جیب مردم

    • بدون نام

      این یه جور تمسخر مردمه بگزم اعتراض حقتونه ولی ترتیب اثر داده نمیشه

    • بدون نام

      سلام بهترین راه شناسایی افرادکه است که
      میبایست یارانه ،(حقوق)بگیرندوخیال خود
      وملت راراحت کنید
      حال ببینم افراد نیازمندیاازکارافتاده ویاافراد
      بکار مثل جوانان تحصیل کرده و........چند
      درصد جامعه هستندشروع به شناشایی
      این افراد وپرداخت کمک هزینه (حقوق خوب)
      تازمانی که نیازمندهستن بدهیم
      وبعدازاین کارمابقی یارانه بگیرها راقطع بکنیم
      یک حرکت آبرومندانه به شرطی که درکوچه بازار
      تکدی گری ممنوع باشد بهزیستی حامی این
      کار باشد صندوقها همگی جمع شوند
      وبااین کارآشایش ملت ودولت فراهم میشود

    • بدون نام

      شما بگيد مردم به چه شكلي اعتراض كنند تن صداشون روي فركانس چند تنظيم كنند كه اغتشاش گر نباشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطلبی شبیه همین موضوع تو خبرهای دیشب برترینها بود ولی هرچی گشتم نبود الان

    • بدون نام

      چرا هميشه هزينه ها رو مياندازيد گردن مردم
      خودتون خودرو اشغال 50 سال پيش و مونتاژ ميكنيد به قيمت خودرو روز به مردم با صف ميفروشيد
      بعد انتظار مصرف بنزين كم داريد ...!!!!
      بعد معضلات و گردن مردم مي اندازدي و از حق حقوق مردم به نفع خودتون ميكاهيد..........

    • بدون نام

      اعتراض حق مردم است (كه در ايران كسي چنين حقي ندارد)و سركوب حق دولت ؟كه به خوبي اجرا مي شود

    • بدون نام

      کو تدبیری که گفتی، هیچ ملتی نخورده، فریب به این بزرگی

    • بدون نام

      فقط در حد كلمات است
      چطور حقيه كه قابل اجرا نيست

    • بدون نام

      اعتراض کردن حقمونه و ..

    • بدون نام

      بله مردم نباید بانکها را آتیش بزنن اول باید خودشون و بعد مسولین بی کفایت را آتیش بزنن...اخه تا کی باید ایقدر زجر بکشیم مُردیم از بس گرونی از فشار ...
      اگر هم اعتراض کنیم به جُرم اوباش میگیرن میبرن بعد ....

    • ناشناس

      اقای روحانی تو که میگی اینایی که اومدن تو خیابونا عددی نبودن. واقعا میدونی داری چی میگی؟ ایا من و همه کسانی که میشناسم که به دلایل مختلف هیچکدومشون تو تظاهرات شرکت نمیکنن مخالف نیستیم؟ایا چون تو اعتراضات شرکت نمیکنیم شماهارو قبول داریم؟ اینو بدونین که یک هزارم مخالفین هم به خیابون نمیان
      پس سرتونو از زیر برف در بیارین و به فکر مردم باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج