جاباما
۹۲۹۹۸۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

سامره: فوتبال ایران مشکلی بزرگ‌تر از ویلموتس دارد

مهاجم اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: خوشحالم پیش‌بینی‌ام نسبت به این تیم و مربی ایتالیایی درست از آب درآمد.

خبرورزشی: دومین شکست متوالی در مرحله مقدماتی جام جهانی باعث شد مارک ویلموتس در همان ابتدای کار با ایران با مشکلات و انتقادات عدیده‌ای روبه‌رو شود.

مرد بلژیکی در حالی رکورد‌های به دست آمده در دوران کارلوس کی‌روش را از بین برد که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند اگر ویلموتس در افکارش تجدید نظر نکند، تیم ملی با شوکی بدتر از باخت به بحرین و عراق روبه‌رو می‌شود.

سامره: فوتبال ایران مشکلی بزرگ‌تر از ویلموتس دارد

همین بهانه خوبی بود تا با علی سامره پیرامون اوضاع و احوال این روز‌های تیم ملی و همین‌طور استقلالِ استراماچونی گفت‌وگویی داشته باشیم.

بازی با عراق را دیدی؟

مثل همه ۸۰ میلیون ایرانی دیدم و تا ساعت‌ها به خاطر این بازی و نمایش حرص خوردم. البته فوتبال است و هزار اتفاق این شکلی، اما در کنار اینکه باید با باخت کنار آمد باید موشکافانه به ابعاد این شکست نیز فکر کرد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند مارک ویلموتس انتخاب خوبی برای نیمکت ایران نبود؟

من کاری به اینکه ویلموتس در حد و اندازه‌های ایران یا جانشینی کی‌روش بود یا نه؟ ندارم. حرفم این است که فوتبال ایران مشکلی بزرگ‌تر از ویلموتس دارد و اگر می‌خواهیم موشکافانه به بررسی اتفاقات این روز‌های فوتبال ملی یا باشگاهی بپردازیم باید این مشکلات را بازگو کرد.

چه مشکلاتی؟

ساختار مدیریتی فوتبال ایران ایراد دارد. صحبت در خصوص این مشکلات وقت و حوصله زیادی می‌خواهد، اما اگر بخواهیم گذرا به آن بپردازیم تنها باید به تصمیم‌گیری‌ها و نوع رفتار‌ها در این چند ماه نگریست تا به یک نتیجه عاقلانه رسید.

بعد از باخت به بحرین، شکست از عراق واقعاً اتفاقی نبود که قابل هضم باشد!

برد برای تیمی است که فوتبال بهتر و بابرنامه‌تری ارائه کند. الان دیگر نام‌ها باعث ترس کمتر کسی می‌شوند و دیدید که عراق با چند جوان توانست هم قدرت ایران را مهار کند، هم کری میان دو رقیب سنتی را ببرد.

این دو شکست امید‌ها برای صعود از گروه را کمرنگ کرد؟

نگرانی‌ای وجود ندارد، چون ما از چهار بازی برگشت در سه بازی میزبان هستیم و بازی خارج از خانه هم مقابل کامبوجی خواهد بود که یکی از تیم‌های دسته اولی هم می‌تواند از سد آن‌ها عبور کند.

۱۲ امتیاز دور برگشت قطعاً زمینه صعود ایران را فراهم خواهد کرد، اما واقعاً اگر می‌خواهیم مسافر قطر باشیم باید از الان فکری اساسی برای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی بیندیشیم، چون آنجا باید به مصاف تیم‌هایی مثل ژاپن، قطر، کره جنوبی و استرالیا برویم.

موتور استقلال هم دوباره روشن شد؟

خوشحالم پیش‌بینی‌ام نسبت به این تیم و مربی ایتالیایی درست از آب درآمد. الان حال آن طرفدارانی که با جان و دل از استراماچونی و شاگردانش در روز‌های سخت ابتدای فصل حمایت می‌کردند را کاملاً درک می‌کنم، چون می‌دانم زیر بار چه فشاری این حمایت را انجام دادند.

خود تو خیلی خوشبین بودی استقلال استراماچونی به نتیجه برسد؟

چون ایمان داشتم مردی مثل استراماچونی اگر زمان داشته باشد می‌تواند افکار پوسیده را از استقلال دور کند و با نوگرایی تیمی بسازد که همه آرزوی آن را داشتند. البته استقلالِ استراماچونی تازه اول راهی پرپیچ و خم قرار دارد و نیاز دارد هر روز بیشتر از روز قبل پخته شود.

این تیم قابلیت قهرمانی لیگ را دارد؟

اگر مدیریت باشگاه بدسلیقگی را کنار بگذارد و یکی، دو مهره مد نظر استراماچونی را جذب کند شک نداشته باشید این استقلال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

دیاباته، مهاجمی که این روز‌ها تمجید همگان را برانگیخته است را چطور می‌بینی؟

خدا را شکر بعد از یکی، دو سال بازیکنی در حد و اندازه‌های پولی که هزینه شد برای استقلال دیدیم. امیدوارم روند رو به رشد او همچنان ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      علی سی ثانیه.یادت بخیر

    • بدون نام

      مشکل از تاج و باندش هست تا هستن همینه

    • تاج کبیر آسیا، چهار فینال آسیا، دو قهرمانی آسیا⭐⭐ حسرت نیاکان لنگی ها

      برو ای گدای سامره!! در خانه علی زن!!

    • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      دقیقا سیستم مشگل داره.‌این فوتبال رو مافیا نابودکرده.‌ یادتونه ک چ بلایی سر کی روش و تیم ملی اورده بودن؟ خیانتکاران.‌الانم لیست تیم ملی سفارشیه همون بانده. چرا ووریا نباید بازی کنه؟ چرا شجاعی باید بازی کنه؟ چرا مجید حسینی ک اروپا بازی میکنه رو بازی نمیده اما نادری رو میزاره ک عامل باخت بشه؟ نادری عالیه اما مال این بازی بزرگ نبود باید کم کم وارد ترکیب بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج