۹۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پاكي و آرامش در كنار كمي تنوع و هيجان

سفيد زيباست

براي آنـكه رنــگ سفيــد در خــانه‌تان دلپذير باشد از اين توصيه‌ها استفاده كنيد . بله،قطعا رنگ سفيد زيبا است اما بايد به كارگيري آن را در فضاي خانه مديريت كرد، در غيراين صورت به سرعت مي‌تواند حال و هوايي خنثي و بي‌روح به محيط بدهد.

سفيد زيباست

پاكي و آرامش در كنار كمي تنوع و هيجان

سفيد زيباست

براي آنـكه رنــگ سفيــد در خــانه ‌ تان دلپذير باشد از اين توصيه ‌ ها استفاده كنيد . بله،قطعا رنگ سفيد زيبا است اما بايد به كارگيري آن را در فضاي خانه مديريت كرد، در غيراين صورت به سرعت مي ‌ تواند حال و هوايي خنثي و بي ‌ روح به محيط بدهد. با به ‌ كارگيري درست رنگ سفيد، فضايي روشن، پاك و آرامش ‌ بخش را تجربه خواهيد كرد، به شرطي كه آن را در كنار چند رنگ ملايم مختلف و چند رنگ شاد و خالص معدود به كار بگيريد. با تركيب سفيد با رنگ ‌ هايي مانند قرمز، آبي و زرد به رنگ ‌ هايي مانند صورتي، آبي آسماني و ليمويي مي ‌ رسيد كه مي ‌ توان آن ‌ ها را در سطوح وسيع در كنار رنگ سفيد به ‌ كار گرفت تا فضا را از يكنواختي درآورد.

انتخاب يك كاغذ ديواري گل ‌ دار كه طرح ‌ هاي رنگي درشت داشته باشد، در كنار مبلمان سفيد، نتيجه حيرت انگيزي خواهد داشت. رنگ ‌ هاي ملايمي كه در كاغذ ديواري وجود دارد و همين ‌ طور طرح ‌ هاي درشت آن مي ‌ تواند اندكي تنوع و هيجان به فضاي اتاق بدهد بي ‌ آن ‌ كه توجهي بيش از حد به ‌ خود جلب و به لحاظ بصري مزاحمت ايجاد كند. براي پرده ‌ ها هم مي ‌ توانيد طرحي مشابه كاغذ ديواري درنظر بگيريد؛ پرده ‌ هايي ظريف و نازك كه در چند لايه روي هم قرار گرفته ‌ اند با طرح ‌ هايي رنگي و ملايم احتمالا بهترين انتخابي خواهند بود كه براي اتاقي با دكور سفيد مي ‌ توان درنظر گرفت. سعي كنيد يك پرده سفيد گل ‌ دارپيدا كنيد كه با بقيه مبلمان هم ‌ خوان باشد. براي آن ‌ كه چند نقطه جذاب در بافت آرام اتاق ايجاد كنيد، خوب است از كوسن ‌ هاي رنگي استفاده كنيد. هدف، ايجاد فضايي آرام است، اما كمي هيجان هم در اتاق لازم است. به كار ‌ گيري يك گلدان سراميكي سفيد زيبايي اتاق شما را كامل مي ‌ كند، به ‌ خصوص اگر در آن چند شاخه گل تازه معطر هم بگذاريد.

بدون لكه

رنگ سفيد، كوچك ‌ ترين لكه و كثيفي را به وضوح نشان مي ‌ دهد، پس به ياد داشته باشيد اگر مبلمان سفيد انتخاب مي ‌ كنيد - به ‌ ويژه اگر در خانه فرزند خردسال داريد- اين مبلمان از نوع قابل جدا شدن باشد. در اين صورت شما مي ‌ توانيد به سادگي نشيمنگاه، پشتي و ساير بخش ‌ هاي مبل را جدا كرده و بشوييد.

به سفيدي برف

قانوني كه در مورد مبلمان گفتيم، در مورد پرده ‌ ها هم صدق مي ‌ كند، بنابراين خوب است به ‌ دنبال يك پارچه وال قابل شست ‌ وشو براي پرده ‌ هاي خانه باشيد - هيچ نيازي نيست يك پارچه گران قيمت انتخاب كنيد- در مقابل سعي كنيد متراژي بالاتر از پارچه خريداري كنيد تا پس از دوخت و نصب، نمايي حجيم ‌ تر و زيباتر به پرده اتاق بدهد.

سفيد گرم

سفيد ‌ هاي سايه ‌ دار را فراموش نكنيد! لازم نيست همه چيز در اتاق به رنگ سفيد خالص و درخشان باشد، به ‌ كار ‌ گيري رنگ كرم بسيار روشن، جلوه خوبي در ميان مبلمان سفيد اتاق مي ‌ يابد. همان ‌ طور كه در اين تصوير مي ‌ بينيد، اين ميز سبك كانتري چنين كاركردي را در اين اتاق ايفا مي ‌ كند. رويه چوبي كمرنگ ميز توانسته اندكي از رسميت اتاق بكاهد و به آن فضايي خودماني ‌ تر بدهد.

زنده ‌ اش كنيد

رنگ سفيد مي ‌ تواند كسل ‌ كننده باشد، بنابراين اگر در دكور اتاق، بقيه رنگ ‌ ها را به حداقل مي ‌ رسانيد و بيشتر از سفيد استفاده مي ‌ كنيد بايد راه ‌ هايي براي حس جذابيت و زنده به ‌ نظر رسيدن دكور بيابيد. يكي از اين راه ‌ ها به ‌ كار بردن بافت ‌ هاي متفاوت و متنوع است. استفاده از كوسن ‌ هايي از جنس ‌ هاي مختلف و بافت ‌ هاي طبيعي مانند چوب كمك زيادي به تغيير حال و هواي اتاق مي ‌ كند. بيش از همه، يك فرش با بافت درشت مي ‌ تواند در حل مشكل كمك كند، زيرا به ‌ دليل سطح گسترده ‌ اش نظر را به سادگي به ‌ خود جلب مي ‌ كند.

شلوغ ممنوع!

به ياد داشته باشيد وقتي فضاي خود را به رنگ سفيد مي ‌ كنيد، بايد همواره آن را مرتب نگه داريد - مرتب بودن، يكي از عوامل كليدي است كه باعث زيبايي دكوراسيون سفيد رنگ خانه شما مي ‌ شود- پس تنها چيزهايي را در معرض ديد بگذاريد كه خاصيت دكوراتيو دارند و واقعا اتاق شما را زيباتر مي ‌ كنند و بقيه چيزهاي لازم اما نه چندان زيبا را در كشو ‌ ها، سبد ‌ ها و كمدها جا بدهيد.

منبع : مجله زندگی ایده آل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج