جاباما
۹۳۰۰۵۳
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

شبکه‌ی سعودی، سخنان روحانی را تحریف کرد

شبکه العربیه عربستان سعودی با تقطیع سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره طرح حمایت معیشتی این تیتر را در اقدامی غیر حرفه ای برای گزارش خود برگزید: «روحانی: بنزین را گران کردیم چون نمی‌توانیم نفت صادر کنیم».

ایرنا: شبکه العربیه عربستان سعودی با تقطیع سخنان اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره طرح حمایت معیشتی این تیتر را در اقدامی غیر حرفه ای برای گزارش خود برگزید: «روحانی: بنزین را گران کردیم چون نمی‌توانیم نفت صادر کنیم».

این اقدام شبکه سعودی در حالی است که استناد العربیه برای جعل تیتر مستقیم و نقلی از سخنان رئیس جمهوری با برداشت از این عبارت ها صورت گرفته است:

«مردم ما آگاه هستند که فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است اگر هم مواجه نبود، پول نفت برای اینگونه مصارف خیلی مناسب نیست. یک وقتی بوده که در سال‌هایی مثل سال ۹۰، ۱۱۰ میلیارد دلار در یکسال درآمد نفتی داشتیم و حالا با آن شرایط خیلی متفاوت است.»

العربیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز یکشنبه ۱۷ نوامبر با طرح این موضوع که هدف از افزایش قیمت بنزین «کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است»، گفت که یکی از راه‌های تامین هزینه‌های این طرح فروش نفت بیشتر است ولی در حال حاضر، فروش نفت ایران با محدودیت‌هایی مواجه است.»

به ادعای العربیه، «رئیس‌جمهوری ایران در سومین روز از تظاهرات که در اعتراض به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت سوخت تعدادی از شهرهای ایران را فرا گرفته گفت که هدف از افزایش قیمت بنزین کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است.»

این شبکه در این باره نوشت که روحانی گفت: «اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.»

او افزود: «برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه ها را تامین کنیم و یا باید از یارانه ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم... م. فروش نفت ما با محدودیت هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما امروز شرایط متفاوت است. میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.»

روحانی گفت که مصرف بنزین در ایران افزایش یافته و توضیح داد: «مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط ۹.۷ درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال ۹۷ میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد در سال ۱۴۰۰ ما مجددا وارد کننده بنزین می شدیم.»

بررسی و رصد رویکردهای رسانه ای نشان می دهد که رسانه های سعودی و اماراتی در روزها و ماه های اخیر با دامن زدن به موضوع نارضایتی های ایران تقلای گسترده ای برای تحریک و آشوب سازی و جعل اخبار از داخل ایران انجام داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود

    • h

      کلید ساز دروغگو کشکت را بساب

    • بینام

      به کار رسانه ای این شبکه اعتنا نباید کار مثل صداو سیمای خودمون که درتحریف در خبر سرامده اما واقعیت اینه که اگر کیسه دولت پر بود قیمت بنزین رو افزایش نمیداد.....

    • بدون نام

      بنده خداچکیده مطلب رو گفته

    • ppppppp

      چرا دیگه هیچکس مرگ بر امریکا نمیگه؟
      خخخ

    • بدون نام

      حقیقت رو گفته

    • بدون نام

      این ۱۰۰ تومانی و ۲۰۰ تومانی که میخواد اضافه بشه چه دردی از خانواده های کم بضاعت دوا میکنه. قیمت ماشین دو برابر شده هر قطعه ای خراب بشه باید دو برابر قبل هزینه کنیم. جهاز بخوایم تهیه کنیم هر کدوم چند برابر شده . کرایه خونه ، خوراک ، پوشاک . حقوق سال ۹۶ را با حقوق امسال مقایسه کنید. با وجود اینکه همه اجناس چند برابر شده حقوق چقدر زیاد شده؟! بعد میان قیمت بنزین را با کشورهای دیگه مقایسه میکنن الان ما چیمون شبیه کشورهای دیگه هست که میخوان قیمت بنزین را مثل کشورهای دیگه کنید.

    • بدون نام

      ما هیچ نمیخوایم فقط بنزین را برگردان به قیمت قبلش آقای روحانی دیگه بست

    • ppppppp

      اینترنت کی وصل میشه؟

    • علی11

      خب مگه دروغ گفته

    • بدون نام

      اگردرامدباشد بخشش هم هست پدر پول داشته باشد خانواده در رفاه هست دولت پول داشته باشد مالیات منصفانه .عمرانی کشور و پول خرج میشه درآمد خانوار بیشتر و بنزین به قیمت جهانی هم به معیشت تاثیر ندارد مثل ژاپن.المان کشور عربستان .امارات آمریکا جهانخوار

    • بدون نام

      واقعیت پشت پرده همینه

    • بدون نام

      ملتت تامین باشه خیابون نمیاد گوش به بیگانه هم نمیده پس کرم گاز خودتونه

    • حسین عزیز

      خود روحانی هم تکه های از جمله را گفت

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود و فتنه گران داخلی ،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،

    • بدون نام

      معنی حرفش دقیقا همینه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج