۹۳۰۱۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جذب ۹هزار پرسنل جدید در مراکز درمانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹ هزار پرسنل جدید در سیستم درمانی کشور جذب می‌شوند که ۵ هزار نفر از آن‌ها پرستار هستند.

خبرگزاری ایلنا: معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹ هزار پرسنل جدید در سیستم درمانی کشور جذب می‌شوند که ۵ هزار نفر از آنها پرستار هستند.

جذب ۹هزار پرسنل جدید در مراکز درمانی

«مریم حضرتی» معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: وزارت بهداشت در نظر دارد، ۹ هزار پرسنل جدید را در سیستم درمانی کشور استخدام کند. طبق رایزنی‌‌‌های معاونت پرستاری ۵ هزار نفر از این نیروهای استخدامی، پرستار هستند. اقدامات لازم برای جذب این پرستاران انجام شده است و بزودی نیروهای پرستاری جذب خواهند شد.

وی افزود: این ۹ هزار نفر برای مراکز تازه تاسیس جذب می‌شوند. بنابراین گروه‌های مختلف مانند فوریت‌های پزشکی، اورژانس‌ها و بهداشت عمومی از این پرستاران استفاده خواهند کرد.

حضرتی گفت: تلاش وزیر بهداشت این است بر جذب ۹ هزار نیروی دیگر است. معاونت پرستاری سعی می‌کند در سال آینده سهم بیشتری را به جذب نیروی پرستار اختصاص دهد. البته کمبود‌های ما با این تعداد پرستار حل نمی‌شود، اما کمک بزرگی برای خدمات پرستاری کشور خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن مقایسه دانش مراقبت پرستاری ایران با کشورهای منطقه گفت: خوشبختانه ایران از نظر سطح آموزش پرستاری در رتبه بسیار خوبی قرار دارد. این برتری آموزش پرستاری توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده است. ایران با ۸۲ دانشکده پرستاری، ۸۲ عضو هیئت علمی پرستاریو ۴۴ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف، پژوهش گسترده‌ای در حوزه مطالعات پرستاری دارد.

وی در ارتباط با نقش پرستاران در نظام درمانی کشور گفت: باید توجه کرد که پرستاران جایگاه چندبعدی در سیستم درمانی دارند. از پرستاران باید در مدارس به عنوان "مدرس پرستار" استفاده شود. پرستاران می‌توانند در جامعه ارائه خدمت بدهند. در همه دنیا ما مدل‌های "پرستار خانواده"، "پرستار مدرسه" و "پرستار جامعه" را داریم. وزارت بهداشت امروز در نظر دارد مراقبت‌های پرستاری جامعه را گسترش دهد.

حضرتی گفت: تا زمانی که پرستار در جامعه حضور پیدا نکند، نمی‌توانیم صلابت نظام درمان را محقق کنیم. پیشگیری از بیماری‌ها از ارزش بالائی برخوردار است. بویژه که ما با سونامی پیرسالی در کشور روبرو هستیم. فرد کهنسال بیمار تلقی نمی‌شود، اما نیاز به مراقبت دارد. مراقبت‌های سالمندان آینده اهمیت "پرستار جامعه"را نشان می‌دهد.

وی در پایان بیان کرد: لازم است که ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سالمندان آینده انجام دهین. باید سالمندان ما دوران موفق سالمندی را تجربه کنند. لازم است برای بیماری‌های کهن‌سالی، در مراکز سلامت جامعه پیشگیری‌های لازم انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج