۹۳۰۱۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افشانه پانسمان روی زخم با استفاده از دستگاه

محققان آمریکایی نمونه اولیه یک دستگاه الکتروریسی قابل حمل ساخته‌اند که می‌تواند مرهم‌هایی از فیبر‌های دارویی را به‌طور مستقیم بر روی زخم افشانه کند.

ایرنا: محققان آمریکایی نمونه اولیه یک دستگاه الکتروریسی قابل حمل ساخته‌اند که می‌تواند مرهم‌هایی از فیبرهای دارویی را به‌طور مستقیم بر روی زخم افشانه کند.

افشانه پانسمان روی زخم با استفاده از دستگاه

حمل انواع باندها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف برای مددگران به ویژه پزشکان ارتش دشوار است؛ اما به لطف تحقیقات اخیر ممکن است آنها روزی بتوانند مرهم‌هایی از فیبرهای دارویی را به طور مستقیم روی زخم‌ها افشانه کنند.

این رویه افشانه مرهم به یک دستگاه الکتروریسی قابل حمل نیاز دارد که اکنون محققان دانشگاه فناوری «مونتانا» در آمریکا نمونه اولیه این دستگاه را ساخته اند. به‌طور خلاصه، این دستگاه الکتروریسی با استفاده از نیروی الکتریکی، نوارهای باریک و بلندی از تارهای شارژ شده با محلول‌های پلیمری تولید می‌کند. از آنجا که این رویه به ولتاژهای بالایی نیاز دارد، معمولا خطر ایجاد یک شوک الکتریکی در ریسندگی مستقیم مواد بر بافت زنده بیولوژیکی وجود دارد. برای برطرف شدن این مشکل محققان از دستگاه الکتروریسی قابل حمل استفاده کرده‌اند.

میدان الکتریکی که این دستگاه برای ریسندگی الیاف از آن استفاده می‌کند، درون دستگاه باقی می‌ماند و با بیمار در تماس قرار نمی‌گیرد. در عوض از جت هوا برای بیرون کشیدن الیاف‌ها از نازل و قرار دادن آنها بر روی پوست استفاده می‌شود، به‌طوریکه روی زخم یک تشک محافظ تشکیل می‌دهد. در این دستگاه از انواع پلیمرهای بیوسازگار می‌توان استفاده کرد؛ این پلیمرهای بیوسازگار در داخل دستگاه در ترکیب با داروهایی که به‌طور کنترل‌شده آزاد می‌شوند، رویه بهبود زخم را تسهیل می‌کنند.

تاکنون از این نمونه اولیه به‌طور موفقیت‌آمیزی برای درمان زخم‌های پوست خوک استفاده شده است. امید می‌رود که از این فناوری پس از توسعه بیشتر بتوان در مکان‌های دوردست مانند مناطق روستایی یا میادین نبرد استفاده کرد که فاقد امکانات پزشکی کامل هستند.

مقاله‌ای در رابطه با این تحقیق در مجله Vacuum Science & Technology B منتشر شده است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج