۹۳۰۱۹۵
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که بارش‌ها در کشور تا پایان هفته ادامه دارد، از کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که بارش‌ها در کشور تا پایان هفته ادامه دارد، از کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق شرقی و شمال شرقی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان‌ماه) در سواحل شمالی، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی فارس، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال و مرکز خلیج فارس و روز سه‌شنبه در بوشهر برخی نقاط فارس و مرکز خلیج فارس است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روز چهارشنبه (۲۹ آبان‌ماه) بارش در نوار غربی کشور قطع می‌شود و در نیمه شرقی، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز مرکزی و مرکز کشور و روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان‌ماه) بارش در نیمه شرقی، سواحل شمالی، اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان این‌که روز جمعه (۱ آذرماه) نیز در سواحل شمالی، استان اردبیل و شرق آذربایجان شرقی بارش رخ می‌دهد، تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۹ و ۳۰ آبان‌ماه) کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر و خلیج فارس طی سه روز آینده مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان‌ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۹ آبان‌ماه) نیز صاف تا کمی ابری با همان دما پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور

برف و باران در جاده‌های ۱۵ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف و باران در محور‌های مواصلاتی ۱۵ استان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به بارش برف در اکثر محورهای استان های اردبیل، قزوین، همدان، شرق تهران و چهارمحال و بختیاری گفت: در استان اصفهان محورهای اصفهان-الیگودرز و زرین شهر-شهرکرد، استان زنجان محور قیدار-ابهر، استان سمنان محورهای شاهرود-آذرشهر، سمنان-فیروزکوه و سمنان-دامغان حوالی گردنه آهوان نیز بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه محور سنقر-همدان، استان گلستان محور توسکستان-شاهرود، استان مازندران محورهای کیاسر-سمنان، ارتفاعات کندوان، هراز و فیروزکوه و استان مرکزی محورهای اراک-توره، دلیجان و ساوه-تهران نیز بارش برف گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان های تهران، البرز، خوزستان، گیلان و گلستان نیز افزود: تردد وسایل نقلیه در استان اردبیل محور خلخال-اسالم با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رحمانی در ادامه به مه گرفتگی همراه با کاهش دید در ارتفاعات استان‌های اردبیل، لرستان و قزوین اشاره کرد و گفت: درآزادراه قزوین به کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و آزادراه کرج به تهران محدوده پل فردیس تا پل کلاک و گرمدره ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است و سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش کاهش ۱۲ درصدی قیمت ها رو داشتیم. بابا ایران و جهنمش کردین ، حتی بارش بادون و برف هم که نعمت طبیعت هست برای ما مردم دردسره

    • همتی

      لعنت بر اختشاش گر ها که این هوای خوب رو برامون بد کردن

    • بدون نام

      ای آدم نمونه افرادیه که خودشو بخواب زده وبیدارهم نمیشود قبلا مردم دروغ های شما روباور میکردن الان دیگه دستتون روشده باورندارن حرفهای یه من غاز شمارو چطور شصت لیتر توی شهری مث تهران ومشهد وشهرهای بزرگ جواب میده نهایت دوهفته جواب میده یه بچه هم اینو میدونه دروغ وآمارسازی هم حدی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج