جاباما
۹۳۰۲۷۸
۳۶ نظر
۵۰۰۸
۳۶ نظر
۵۰۰۸
پ

این عضو فراکسیون امید مجلس:

مجلس جایگاه خود را از دست داده است

یک نماینده مجلس گفت: امروز می‌بینیم تصمیمی در میان سران قوا گرفته شده بعد یکی از سران قوا اعلام می‌کند که من آنجا مخالف بودم یا مجمع تشخیص بیانیه می‌دهد که ما کاره‌ای نبودیم یا سخنگوی مجلس شورای اسلامی هم می‌گوید ما کاره‌ای نبودیم. این برای مردم سوال ایجاد می‌کند که این چه حکمرانی است که قرار است همه پایشان را پس بکشند و فقط مردم تحمل کنند؟

ایلنا: بهروز بنیادی ، درباره تصمیم سران قوا مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: بنده قطعا مخالف این مساله هستم. نکته مهمی که در حکمرانی همیشه باید مدنظر باشد این است که صداقت همواره باید بین ملت و مجموعه حاکمیت و نظام وجود داشته باشد. متاسفانه در هفته گذشته که در فضای مجازی در رسانه‌های مختلف درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت‌های مختلفی انجام شد، دیدیم آقایانی که به عنوان سخنگوی دولت و وزرا صحبت کردند همگی این مساله را رد کردند بعد به صورت ناگهانی می‌بینید که چنین مساله‌ای به مردم اعلام می‌شود. مردم هم باید اینگونه مسائل را مدنظر قرار داده و برنامه‌ریزی کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: زمانی آقایی می‌گفت تحریم‌ها و قطعنامه‌ها همه کاغذپاره است و ما هم از روز اول گفتیم تحریم‌ها هیچ اثری ندارد در حالی که اینگونه نیست و تحریم‌ها واقعا مشکل جدی برای کشور ایجاد کرده است. مردم هم علیرغم همه مسائل تحمل کردند و با تورم و گرانی‌های ایجاد شده در مقاطع مختلف پای کار مجموعه نظام آمدند و بدون هرگونه احساس غیرمنطقی همکاری کردند. بنابراین در این فاصله زمانی طولانی که بعد از اردیبهشت ۹۷ تا الان داشتیم باید برای مردم اطلاع‌رسانی کامل انجام می‌دادیم و می‌گفتیم که شرایط اقتصادی اقتصادی کشور چگونه است و چگونه می‌توانیم مدیریت کنیم و شما باید چه همکاری‌هایی داشته باشید تا مردم همه احساس کنند در تصمیمات مجموعه حاکمیت شریک هستند.

نماینده مردم کاشمر تصریح کرد: در حال حاضر نماد شراکت مردم در کلان حاکمیت مجلس شورای اسلامی است. مجلس متاسفانه در حال حاضر آن جایگاه خود را از دست داده و بعد از اینکه شورای هماهنگی اقتصادی به هر دلیلی تشکیل شد، مردم باز هم همچنان انتظار دارند که مجلس نقش خودش را در بحث سوال و جواب از دولت داشته باشد در حالی که شورای هماهنگی اقتصادی مسیر خاص خودش را دارد و مقام معظم رهبری دستور دادند و مصوبات این شورا باید به تایید ایشان برسد و در نهایت عملیاتی شود و ما هیچ کدام از این مسائل را در جامعه بیان نکردیم و امروز شاهد اعتراضات مختلف هستیم و به نوعی همه مجموعه حکمرانی کشور تحت سوال است که چرا اینگونه تصمیم‌گیری می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه شفافیت امروز در راس شعارهای همه است، گفت: بنابراین باید حق را کاملا به مردم داد. چرا ما خیلی از مسائل‌مان را شفاف و به درستی با مردم مطرح نکردیم؟ قطعا مردم اینگونه تصمیمات را نمی‌پذیرند. در سال ۹۵ زمانی که مجلس دهم تشکیل شد در اصلاح بودجه سال ۹۵ بندی در آنجا آمد که دولت موظف است سه دهک بالای جمعیتی کشور را از نظر درآمدی شناسایی کند و یارانه این‌ها را قطع کند. اگر گفته می‌شود ۵۰ درصد یارانه سوخت به بعضی خانواده‌ها و گروه‌ها و دهک‌های خاص می‌رود، مجلس چندین بار به دولت تذکر داد و نامه نوشت اما این کار اجرایی نشده است.

بنیادی گفت: ما می‌توانستیم به راحتی به جای اینکه قیمت بنزین را افزایش دهیم یارانه را قطع کنیم و به دهک‌های پایین‌تر تخصیص دهیم. این نشان می‌دهد که مجموعه حکمرانی دچار سردرگمی است و یک تحلیل درستی از شرایط (ندارد) و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام نمی‌دهد و مکررا با تصمیماتی منجر به نارضایتی و افزایش فشار به مردم می‌شوند و این یک واقعیت است. مجلس شورای اسلامی هم جدا از این حاکمیت نیست و قطعا ۲۹۰ نماینده همه همفکر نیستند و ماحصل آن، این مواردی است که اتفاق افتاده است. به نظرم در این شرایط خاص بایستی یک هدف مشخص داشته باشیم که آن هم مقاومت در برابر تحریم‌ها است و همه یک کلام باشند.

وی افزود: ما امروز می‌بینیم این تصمیم در سطح سران قوا گرفته شده بعد یکی از سران قوا اعلام می‌کند که من آنجا مخالف بودم یا مجمع تشخیص بیانیه می‌دهد که ما کاره‌ای نبودیم یا سخنگوی مجلس شورای اسلامی هم می‌گوید ما کاره‌ای نبودیم. این برای مردم سوال ایجاد می‌کند که این چه حکمرانی است که قرار است همه پایشان را پس بکشند و فقط مردم تحمل کنند؟ اگر واقعا تصمیمی گرفته شده همه واقعا باید پای آن باشند، موافق و مخالف هم فرقی نمی‌کند. مثلا در مجلس اینگونه نیست که وقتی قانونی تصویب می‌شود و تعدادی موافق و تعدادی مخالف هستند و به مردم بگویند عده‌ای اجرا کنند و عده‌ای اجرا نکنند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: ما در این بخش هنوز متاسفانه خیلی مشکل داریم برای این کار باید ببینیم منافع ملی ما امروز چه چیزی ایجاب می‌کند و چطور می‌خواهیم به کمک و پشتوانه مردم از آن صیانت کنیم. اگر این پشتوانه را به هر نحوی آسیب بزنیم که تا کنون هم زده‌ایم، کارمان مشکل تر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دولت نهم و دهم ضمن افزایش قیمت بنزین انتقادی به دولت نبود و الان شاهد این انتقادات به دولت هستیم؟ گفت: در آن زمان که افزایش قیمت ایجاد شد، با تزریق یارانه‌ها همزمان شد.

بنیادی در پاسخ به این که الان هم هدف همین است و بارها گفته شده که درآمد حاصله از این افزایش قیمت بین خانوارها تقسیم می‌شود، گفت: قطعا اگر طبق آماری که داریم حساب ساده‌ای انجام دهیم می‌بینیم که ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین داریم. ۲۰ درصد از این مقدار قرار است از طریق کارت توزیع شود. ۷۸ درصد آن به صورت آزاد توزیع خواهد شد و دو درصد آن به صورت بنزین سوپر در کل کشور توزیع خواهد شد. در این صورت پس از محاسبه هزینه‌هایی از جمله حمل و نقل و... چیزی حدود ۹ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از این تغییرات است.

وی افزود: همانگونه که رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت گفتند که قرار نیست یک ریال از این پول را به جایی دیگر بدهیم و فقط باید در جیب مردم رود، درنتیجه اگر قرار است این میزان پول بین مردم تقسیم شود به ازای هر فرد اگر ۶۰ میلیون نفر در نظر بگیریم باید به هر فرد ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یا اینکه حداقل ۱۰۰ هزار تومان داده شود. به مردم دقیق بگوییم که این درآمد حاصل می‌شود و یک میزان به این بخش داده می‌شود و میزانی دیگر به تولید داده می‌شود و این مقدار هم به شما اختصاص می‌یابد. تا وقتی که صداقت لازم بین حاکمیت و مردم وجود نداشته باشد هرکاری هم که انجام شود باز هم آن شک و تردیدش باقی می‌ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای بنیادی عزیز .شما درست میگوی ولی کو گوش شنوا .دوم اسفند نزدیک هست

    • مسعود

      بازم خداروشکر یکی حرف حق زد تو این مملکت

    • بدون نام

      خوب فهمیدی....

    • بدون نام

      مجلس در راس امور نیست.

    • بدون نام

      مجلسیها به فکر خودشون باشند با مردم چکاردارن

    • نابرکبکیکیویویکیکددلتن

      ایولا موافقم بایدهمه چیزشفاف باشه.اگه بشه

    • بدون نام

      چه عجب یک نفر پیدا شد حرف درست بزنه

    • Ali

      آقا جان چرا نمیخوان بفهمید که این دست فرمون و روش این چند سال تون دست اوردی نداشته؟؟؟کدوم شعارتونو جامع عمل پوشوندین؟؟؟؟مردم تا کی تحمل کنن؟؟؟؟

    • ....

      گرانی بنزین با این رونده باعث بی اعتمادی کامل مردم به مسئولین شد

    • ....

      گرانی بنزین با این رونده باعث بی اعتمادی کامل مردم به مسئولین شد

    • م

      مجلسی که به فکر مردم نیست و همش به دولت وابسته است به درد جرز لای دیوار هم نمی خورد

    • ب R

      احسنت. واقعا حرفهای خوب و متین گفتی
      باید امثال شما در این جایگاه باشی. بعد از مدتها حرفه‌ای خوبی شنیدم.. بازم احسنت

    • ب R

      احسنت. واقعا حرفهای خوب و متین گفتی
      باید امثال شما در این جایگاه باشی. بعد از مدتها حرفه‌ای خوبی شنیدم.. بازم احسنت

    • x

      اینجا حسنقلی خانی اداره می شود مجلس چیه برادر

    • رضا امیرخانلو

      همیشه مسولین اول تصمیم میگیرن بعد جلسه میزارن کارشناسی میکنن!ایا به این هم فکر کردن که الان مصرف بنزین روزانه اینقدره اما بعد گرونی مصرف کل کشور امکانش زیاده به نصف برسه در ماه بعد دوباره کم بیاره برای پرداخت یارانه سوخت اون موقع چیو میخان گرون کنن تا جبران این بشه؟!اکثر استفاده کننده بنزین قشر متوسط جامعه هستن که ماشین مدل پایین دارن و با گرونی سعی میکنن کمتر مصرف کنن حتی اگرم بخان توان خرید بنزین ازاد ندارن درمقابل قشر غنی یا ماشین خارجی کم مصرف و برقی وغیره دارن یا بلدن چطوری پول بنزین ندن با خرید وانت کارت سوخت و دار و دهها راه دیگه و یا مجبور نیستن از ماشین جز موارد ضروری استفاده کنن

    • بدون نام

      پول اختلاس کم داشتند به همین دلیل گران کردند

    • بدون نام

      پول اختلاس کم داشتند به همین دلیل گران کردند

    • محمد

      مجلس روزی جایگاهش رو از دست داد که نماینده هاش برای اینکه توی لیست به اصطلاح امید باشن 500 میلیون 500 میلیون پول میدادن
      درش رو باید گل بگیرن

    • بدون نام

      مجلس فرمایشی همینه برادر شما اسمتون نماینده است

    • سید محمد سیف زاده

      معلومه از دست داده،مجلسی ک قوه مقننه هست و ریسش بدون کوچک ترین اعتنا خودش تصویب میکنه و صبح جلسه غیر علنی کارشو به یه شکلی توجیه میکنه ک نماینده ها حرفی از اصلاح نزنن.مجلسی ک منتخب ملت و میبنیه ملت ناراضی هستن.مجلسی ک کارش اینه و ب وضیفش عمل نمیکنه....

    • بدون نام

      جایگاهی نداشت که از دست بره !

    • مردمی

      دروغ پشت دروغ ،مردم دیگه خسته شده اند ، هنوز هیچی نشده قیمت طلا و دلار رفته بالا اینطور بخواد پیش بره خدا به داد این ملت برسه

    • بدون نام

      دولت دروغگو میخواهد پول ۲۵ملیون نفر یارانه بگیر قبلی را ندهد و به اسم پول گرانی مرحله دوم بدهد به مردم و خر کند یعنی ارام ارام مرحله یارانه قبلی حذف مثلا داره جدید یارانه میدهد با این تفاوت نه به همه و نه اصلا پول گران کردن سه برابر فقط بریدن یاران قبلی و دادن به یه عده در صورتی الان باید نفری ۲۰۰تومان غیر یارانه قبلی بدهد ایا حاضر اگر با یارانه قبلی نفری ۲۵۰داد درسته در غیر این صورت فریب

    • بدون نام

      مجلس نقش هویج و پیدا کرده

    • علی کاشمری بازنشسته نیروهای مسلح

      سلام جناب بنیادی دمت گرم واقعا همین است که شما گفته اید جناب بنیادی واقعا مجلس چکاره است که بدون تصویب مجلی سه قوه بنشینند و اینطور تصمیم گیری شود پس ما چرا رای میدهیم و نماینده به مجلس میفرستیم واقعا تشکر میکنیم بخاطر دفاع از حقوق مردم از شما متشکریم

    • علیرضا

      چه عجب یه نماینده حرف دل مردم رو زد و از مقام و منصبش نترسید!!

    • بدون نام

      پس تک و توکی نماینده چیز فهمم هست!

    • بدون نام

      امیدواریم هیچ کدومتون دیگه رأی نیارید ..

    • حسن۲

      خیال میکنید قبل ازین هم مردم برای مجلس اعتباری می دیدند؟اران که جای خود. ما فکر میکردیم نمایندگان وکلای مردمند ولی حالا فهمیدیم که اینها مرد میدان نیستند و بفکر صندلی خودشانند.

    • خلیلی قوشچی

      اگه غیرت داشیتید مثل آقای عثمانی استعفا میکردید

    • ۰۰۰ ‌‌= ایران ‌‌‌‌‌+ ₩₩₩

      روحانی یکی از اشنا های لاریجانی هست
      روحانی هر چه میگوید لاریجانی قبول میکند
      و اصلا نگران مردم نیستن .

    • بدون نام

      امروز شب سوم ، مرحوم مجلس است

    • بدون نام

      مردم نسبت به مسولین بی اعتماد شده اند چون حرف وعملشون یکی نیست سردر گم اند هیچ برنامه درستی ندارن نخبه ها گوشه نشین شده اند اونایی که پارتی داشتن اومدن سر کار معلومه هرکی تخصص نداره یه کاری رو تحویل بگیره همه چی رو به هم میزنه مردم چقدر تحمل کنن مسولین اگه به فکر ملت هستن باید برنامه داشته باشن

    • بدون نام

      رای بدید تاجونتون در بیاد

    • بدون نام

      اگه راست میگن نمیخوان بدزدن اصلا نیاز به گرانی بنزین عوارض از ماشین دارها بگیرن بدن به ادمای کم در آمد به نسبت بنزینی که مصرف میکنه عوارض براش در نظر بگیرن پرداختش هم ماهیانه باشه پرداخت نکرد کارت سوخت شارژ نمیشه

    • بدون نام

      دنبال رای میگردی دیگر حرف هیچ فرد دولتی برای مردم قابل پذیرش نیست چون همتون دروغگو هستید همه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج