جاباما
۹۳۰۳۲۴
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

مالکان چند خودرو نهایتا یک سهمیه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه زمان می‌برد تا افرادی که چند خودرو دارند شناسایی شوند، گفت: نهایتا سهمیه به یک خودرو تعلق می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: امیر وکیل‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در پاسخ به این سوال که وضعیت کارت سوخت خودروهای بالای ۳۰ سال کار کرده چه می‌شود آیا کارت سوخت به آنها تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: اگر اسم اینها را خودروی فرسوده بگذاریم کارگروهی روی این موضوع کار می‌کند و نیت همه این است که برای این خودروها تمهید موثری اندیشیده شود؛ راهش را کم و بیش پیدا کردیم وقتی مصوب شد اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که چرا که زمان سوخت سهمیه‌ای حداکثر ۶ ماه است و آیا بعد از ۶ ماه این سهمیه می‌سوزد، گفت: ۳۶۰ لیتر در ۶ ماه به ازای خودروی شخصی سواری تعلق می‌گیرد تا این میزان سوخت می‌توانند به اندازه ۶ ماه در کارت خود ذخیره کنند و پس از آن می‌سوزد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در مورد اینکه برخی از شهروندان چهار رقم آخر کار ملی را برای رمز کارت سوخت وارد می‌کنند اما سامانه قبول نمی‌کند این احتمال داده شده که رمز را قبلا تغییر داده‌اند، گفت: حتی اگر رمز قبلا تغییر یافته باشد چهار رقم آخر شماره ملی صاحب کارت سوخت که نامش پشت آن قید شده ملاک عمل است؛ فرض کنید یک خودرو چهار دست چرخیده و کارت سوخت به نام صاحب اول خودرو است؛ بنابراین شماره ملی او باید به عنوان رمز وارد شود؛ اگر این موضوع جواب نداد آدرس مراکز حذف رمز در تهران و شهرستان‌ها در سایت شرکت ملی پخش فراورد‌ه‌ها وجود دارد که می‌توانند با مراجعه حضوری کار خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر فردی صاحب دو خودروی شخصی باشد سهمیه به هر دو خودرو تعلیق می‌گیرد گفت: بله در حال حاضر به هر دو خودرو شخصی سهمیه تعلق می‌گیرد.

وکیل‌زاده در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند چرا باید سهمیه و یارانه سوخت به افرادی که دارای چند خودرو هستند تعلق بگیرد گفت: این سوال شبیه به سوال قبل است در حال حاضر این سهمیه به چند خودرو برای یک فرد اختصاص می‌یابد زمان می‌برد تا شناسایی کنیم که مثلا از چهار خودرو یک فرد به کدام آن سهمیه بدهیم. زمان کوتاهی این کار انجام می‌شود و نهایتا سهمیه به یک خودرو داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه وانت‌بار کم مصرف و پرمصرف شناسایی می‌شود و به آن سهمیه اختصاص داده خواهد شد گفت: پشت کارت خودرو کم مصرف یا پرمصرف بودن آن درج شده است در عین حال اطلاعیه دادیم برای خودروهایی که پشت کارت آنها عنوان کم مصرف یا پرمصرف مشخص نیست می‌توانند به سایت مراجعه کنند؛ آنجا توضیح داده شده است.

وی درمورد هزینه تمام شده بنزین عنوان کرد: پالایشگاه‌های داخل کشور بنزین را تولید می‌کنند و آنها به نرخ فوب خلیج فارس به دولت می‌فروشند. اکنون نرخ فوب خلیج فارس بنزین ۴۴ تا ۴۵ سنت دلار است. به این نرخ دولت یارانه می‌دهد و با قیمت‌های کنونی به دست مردم می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وی درمورد هزینه تمام شده بنزین عنوان کرد: پالایشگاه‌های داخل کشور بنزین را تولید می‌کنند و آنها به نرخ فوب خلیج فارس به دولت می‌فروشند. اکنون نرخ فوب خلیج فارس بنزین 44 تا 45 سنت دلار است. به این نرخ دولت یارانه می‌دهد و با قیمت‌های کنونی به دست مردم می‌رسد.



      این یکی توضح بده ینی چی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      نفتی که مال خود نظام و کشور کی داره داخل کشور بنزینش میکنه به دلار میفروشه به خود نظام و دولت؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
      داستان رو یکی توضیح بده!

    • حجت اله رضاعلی

      با سلام
      خودرو بنده سواری پیکان می باشد و تک سوز است چرا برای من ۳۰ لیتر در نظر گرفته شده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخواستی رای ندی

    • ali

      حتی انهایی که چند ماشین دارند و تاکسی هم خریدند که هم از طرح رایگان استفاده کنند و حالا از سهمیه بنزین

    • بدون نام

      دزدی از همه طرف ، هر خودر سهمیه چندر غاز روزی ۲ لیتر دارد . چرا مردم را اذیت می کنید

    • رحیم حبیبی

      سلام منراننده پیکان وانت تکگانه هستم روی کارت وسند بنزینی است دوگانه نیست ولی کارت سوختم دوگانه سی ان جی نوشته من ماشین راتکگانه خریدم 60 لیتر بنزین توکارتم ریخته شده که یک سرویس شهرستان بار بردم باکرایه ناچیز الان ماشین خوابیده با بنزین3000تومانی اصلا صرف نمیکنهدکسری میاورم چه خاکی تو سرم بریزم کل دارایی زندگیم این وانته که هنورز قرض دارم تو خریدنش قرض گرفتم الانم بی کار شدم با4نفر خانواده چه خاکی تو سرم بریزم حتی اگر200تاهم بنزین باشه باز کفاف وانت رانمیکنه مسعولین لطفا بگویید چکار کنم با این فلاکت خودم وهم خانوم وپسرم مریصی داریم با مثیبت زندگی میکردیم الان چکار کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج