۹۳۰۳۷۳
۸۳ نظر
۵۰۶۷
۸۳ نظر
۵۰۶۷
پ

«روباه کثیف» اعدام شد

جوان ۲۶ ساله‌ای که هشت سال قبل، دختر بچه هفت ساله‌ای را در مسیر مدرسه ربوده و پس از آزار و اذیت شیطانی به طرز فجیعی کشته بود، سحرگاه روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

روزنامه خراسان: صبح بیست و سوم آذر ۱۳۸۹ شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وجود جسد دختری در داخل زمین‌های کشاورزی حاشیه جاده مشهد- کلات خبر دادند. در پی دریافت این خبر، بلافاصله ماموران کلانتری خلق آباد مشهد برای بررسی موضوع به محل اعلام شده واقع در پشت پمپ بنزین عزیمت کردند. آنان با مشاهده جسد خون آلود داخل یک گودال در نزدیکی روستای حاشیه جاده، مراتب را به قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) اطلاع دادند.

با حضور مقام قضایی و تیم تشخیص هویت و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل کشف جسد، بررسی‌های قضایی در این باره آغاز شد. جسد خون آلود مربوط به دختر ۷ ساله‌ای بود که با وارد آمدن ضرباتی با جسم سخت کشته شده بود. با توجه به این که احتمال می‌رفت مقتول از اهالی روستا باشد، تحقیقات ماموران برای شناسایی هویت مقتول آغاز شد تا این که دقایقی بعد خانواده مقتول شناسایی شدند. بررسی‌ها در این باره بیانگر آن بود که دختر ۷ ساله در بازگشت از مدرسه ربوده شده و به قتل رسیده است.

«روباه کثیف» اعدام شد

همچنین وجود آجر خون آلود در محل نشان می‌داد که مقتول با وارد آمدن ضرباتی با آجر به سرش کشته شده است. ماموران انتظامی که در حضور مقام قضایی و با راهنمایی وی، تحقیقات خود را ادامه می‌دادند با توجه به شکل رها شدن جسد در محل دریافتند که دختر یاد شده، مورد آزار و اذیت نیز قرار گرفته است که این موضوع را پزشکی قانونی هم تایید کرد.

این گزارش حاکی است، با جمع آوری دلایل و همچنین اثربرداری از محل کشف جسد، پلیس سرنخ‌هایی را کشف کرد که با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پیگیری سرنخ‌های موجود در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی وقت شعبه ۸۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستور‌های ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت صادر کرد و بررسی‌های گسترده پلیسی از سوی ماموران کلانتری خلق آباد و همچنین کارآگاهان پلیس آگاهی در این باره آغاز شد.

ماموران انتظامی کلانتری خلق آباد در ابتدای آغاز تحقیقات چند مظنون را دستگیر کردند، اما به دلیل نبود مدارک کافی برای اثبات اتهام، آزاد شدند؛ گرچه یکی از این افراد که ظن ماموران را برانگیخته بود همچنان تحت نظر قرار داشت تا مدارک کافی در این خصوص جمع آوری شود.

گزارش خراسان حاکی است، در حالی که بررسی‌های پلیسی به دستور مقام قضایی درباره این جنایت همچنان ادامه داشت، روز ۱۲ دی ماه سال ۱۳۸۹، جوان ۱۸ ساله‌ای که به عنوان یکی از مظنونان پرونده تحت تعقیب بود، به پاسگاه انتظامی باغستان در شهرستان فردوس رفت و گفت: چند وقت قبل در نزدیکی یکی از روستا‌های مشهد، دختر کوچکی را هل دادم که او به زمین خورد و مرد!

جوان ۱۸ ساله که دچار عذاب وجدان شدیدی شده بود، به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: از آن روز فراری بودم تا این که امروز به دلیل عذاب وجدان به پاسگاه آمدم. بنابر این گزارش، در پی اظهارات این جوان، ماموران انتظامی فردوس بلافاصله با پلیس آگاهی خراسان رضوی تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. با تایید اظهارات این جوان، وی به مشهد منتقل شد و با دستور قاضی صفائیان که هم اکنون ریاست شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ مشهد را به عهده دارد، در شعبه جنایی پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت.

وی ضمن اعتراف صریح به ارتکاب قتل گفت: آن روز آن دختر از مدرسه می‌آمد که من او را به زور به دنبال خودم کشیدم و داخل چاله‌ای که در همان نزدیکی بود، انداختم. وی همچنین ضمن اعتراف به اعمال خلاف منافی عفت، درباره چگونگی قتل دختر ۷ ساله به کارآگاهان گفت: من ترسیده بودم، به همین دلیل ابتدا او را با شیشه زدم و پس از آن با آجر و موزاییک به قتل رساندم و فرار کردم.

این گزارش حاکی است، در پی اعتراف‌های این جوان، مقام قضایی برای وی دستور بازداشت موقت صادر کرد و او را برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار داد.

گزارش ها حاکی است، با تکمیل مستندات و مدارک این پرونده جنایی، متهم به قتل که به خاطر فریب دختر خردسال و کشاندن او به زمین‌های کشاورزی به «روباه کثیف» معروف شده بود، صبح بیستم دی ماه سال ۸۹ و با صدور دستوری از سوی قاضی باتجربه ویژه قتل عمد و توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به محل ارتکاب جرم هدایت شد و به بازسازی این صحنه هولناک پرداخت.

این جوان ۱۸ ساله که مدعی بود دچار عذاب وجدان شده است در حضور مقام قضایی جزئیات جنایت وحشتناک خود را تشریح کرد و گفت: من شاگرد یک کارگاه تولیدی در همان منطقه بودم که با دیدن دختر بچه، دچار وسوسه‌های شیطانی شدم و منتظر بازگشت او از مدرسه ماندم! وقتی دختر بچه به آن محل رسید او را فریب دادم و به پشت جایگاه سوخت بردم که در آن جا به زور درون گودال انداختم و مورد آزار قرار دادم، ولی بعد از این ماجرا به شدت ترسیدم و با خودم فکر کردم که او مرا لو خواهد داد به همین دلیل با تکه سنگ و موزاییک به سرش کوبیدم تا این که جان سپرد.

متهم این پرونده جنایی ادامه داد: حدود ساعت ۱۲ بود که به سمت فردوس گریختم، اما همچنان از یادآوری صحنه مرگ آن دختربچه در عذاب بودم از سوی دیگر هم می‌دانستم راه گریزی ندارم و بالاخره دستگیر می‌شوم به همین دلیل به سمت پاسگاه باغستان رفتم و قصه‌ای را سرهم کردم. آن روز ماجرای آزار و اذیت دختربچه را پنهان کردم چرا که می‌ترسیدم آبرویم برود!

اما وقتی ماموران مرا به مشهد منتقل کردند، دیگر نمی‌توانستم حقیقت را مخفی کنم! آن روز که برای اولین بار مرا نزد قاضی صفائیان بردند، احساس کردم این جا آخر خط است و قاضی ریز و درشت این ماجرا را می‌داند به همین دلیل آن چه را از ابتدای ماجرا رخ داده بود، بازگو کردم!

بنابر گزارش اختصاصی خراسان، در پی اعترافات صریح «ج» به آزار و اذیت و قتل دختر بچه هفت ساله، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست از سوی قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه، به شعبه سوم کیفری یک استان خراسان رضوی ارسال شد و این جوان ۱۸ ساله پای میز محاکمه نشست. قضات دادگاه کیفری با توجه به محتویات دقیق پرونده و نظریه پزشکی قانونی و همچنین اقاریر صریح متهم در دادسرا، رای به تحمل شلاق و قصاص نفس وی دادند.

این گزارش حاکی است، با اعتراض وکیل مدافع متهم به رای صادر شده، این پرونده جنایی، به دیوان عالی کشور ارجاع شد و در شعبه ۲۸ دیوان توسط قضات زبده قضایی مورد رسیدگی دقیق‌تر قرار گرفت، اما قضات دیوان عالی نیز با مطالعه محتویات و اوراق این پرونده جنایی که همه ظرافت‌های دقیق قضایی مورد توجه خاص در مراحل دادرسی قرار گرفته بود، رای صادرشده از سوی دادگاه کیفری یک را تایید کردند و بدین ترتیب، «روباه کثیف» با کابوس‌های وحشتناک اعدام به انتظار اجرای حکم نشست.

تا این که سرانجام با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، سحرگاه روز گذشته، متهم این پرونده جنایی که ۲۶ ساله بود با حضور قاضی زرگر (قاضی با تجربه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) و دیگر مسئولان ذی ربط، پای چوبه دار رفت و پس از طی تشریفات قانونی به دار مجازات آویخته شد تا شاید این مجازات قانونی و شرعی درس عبرتی باشد برای افراد شیطان صفتی که افکار پلید را در سر می‌پرورانند و به راه‌های گریز از مجازات می‌اندیشند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب الحمدلله روباه کثیف به مجازات عمل ننگینش رسید.

    • بدون نام

      خاک تو سرت اعدام حقته

    • 6113

      نباید اعدام میکردن باید ذره ذره از بدنش میبریدن تا باعذاب بمیرد

    • shohrehandy

      بعضی از وکیل ها جهنم رو برا خودشون بخاطر پول میخرن . خودش اعتراف میکنه به دختر تجاوز کرده بعد کشته . حالا این وکیل میخواد با حقه بازی بخاطر پول قصاص رو که خدا حق دونسته عوض کنه .

    • zandi saba

      یعی از سال ۸۹ تا دیروز به این جانی آب و غذا می دادن ؟
      باید همون سال اعدامش می کردن

    • شهروز

      هم ایول و هم افسوس

      جزای جرم مهمه و مهمتر از اون دلایل این نوع قتل ها که بنظر داره زیادتر میشه

    • صفورا

      یعنی چی چرا اعدام شد‌ بدبخت رقته خودشو معرفی کرده و گفته که اشتباه کرده و اینا حتی تخفیف حکم ندادن که تا اخر عمرش زندان باشه و اعدامش کردن این دیکه چه قانونیه.واقعا متاسفتم .اونوقت چ فرقی میکنه یکی بیاد خودشو معرفی کنه یا نکنه و فرار کنه برا خودش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معرفی کردن خودش و اقرار به پشیمونی اون دخترو زنده نمیکنه دل خانوادش آروم نمیکنه اون کثافتی که انجام داده رو پاک نمیکنه
        یه خوبی نمیتونه یه بدی رو پاک کنه

    • بدون نام

      قتل در سال ۱۳۸۹ اجرای حکم ۱۳۹۸.
      اونم اگه خودش اعتراف نمیکرد بیست سال دیگه هم پرونده نتیجه نمیگرفت.

    • منشوری

      به نظر من روباه کثیف مسئولین مملکتن


      این جون هر کاری کرده به جرم خودش اعتراف کرده و به سزای عملش هم رسیده


      اما مسئولین ما مردم رو گول میزنن و زیر بار عمل کثیفشون هم نمیرن

      پاسخ ها

      • راننده تریلی

        درود

    • بدون نام

      حکم بجایی بود

    • جواد

      خدا لعنتت کنه چقدر از حیوان هم کثیفتری .حیف نیست اسم روباه روی این جنایتکار عوضی بذارید.

    • شاهد

      حقش بوده،باید زودتر اعدام میکردید

    • بدون نام

      بدرک
      گرگ کثیف.

    • بدون نام

      ای تُف به قبر مرده و زنده ات... برو به درک اسفل السافلین

    • پژمان

      از جمعه شرایط روحی مناسبی نداریم شما هم وقت گیر آوردین این خبر تهوع آور رو زدین.

    • بدون نام

      خداروشکرکه اعدامش کردن حروم راده کثیف

    • بدون نام

      نه سال الکی نگه داشتند باید همون ماه اول دار میزدند

    • بدون نام

      جوان18ساله که وسوسه شده!!!؟؟؟ ای خدااااااااااااااااااااا

    • morteza

      سلام‌،با شنیدن این موضوع خیلی ناراحت شدم ،اخه اون بچه چه گناهی داشت ،اخه بیشرف بی ناموس بی همه چیز چقد حروم زاده بودی ،یعنی مردن این اون دختر رو زنده نکرد اون خانواده الان تا اخر عمرشون مردن ،دیگه خانواده دختر بمیرن بهتر از این زندگیه، اخه بیشرف اتیش به قبرت بباره یه دختر ۷ ساله چی میدونست بیشرف بی همه چیز

    • بدون نام

      خدا لعنتش کنه به درک واصل شد.

    • ا

      ای کاش عبرت بشه

    • حسینی

      2نکته داره اول اینکه جوان 18 ساله که با وجدان بوده و عذاب وجدان پیدا کرده چرا باید چنین کاری کند، ریشه اجتماعی دارد
      دوم اینکه ماموران آگاهی نتوانستند دستگیر کنند و خود فرد تسلیم شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی بادیدن فیلم ها وشبکه های ماهواره ای نتونست خودش رو کنترل کنه.متن رو قشنگ بخونید گفته یکی از مظنونین بوده یعنی مدتی بعد خود به خود دستگیر میشد

    • بدون نام

      کاش علاوه براین قاتل خواهر یامادرش رانیز
      اعدام می نمودنداخه دختره بیچاره چه گناهی
      کرده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان خواهرش چ گناهی کرده؟؟؟؟؟ ب اون چه؟؟؟؟؟

      • النازواقعی

        خوندن بعضی کامنتها آدم را وادار به گریه کردن میکنه
        آخه خواهر ومادر قاتل چرا اعدام میشدن؟؟؟
        اونا چه جرمی مرتکب شده بودن که باید اعدام میشدن ؟؟؟؟

    • بدون نام

      چه درس عبرتی؟؟؟؟!!!!! جوون ۱۸ ساله چقدر میتونه عاقل باشه ؟؟؟ یه لحظه اسیر هوسش میشه و یک اشتباه .... ولی ضمیر پاک انسانی ر خصوصا درسنین نوجوانی نمیشه ندید گرفت. اون با پای خودش رفته کلانتری. همه جای دنیا تخفیف میدن ولی اینجا تنها جای دنیاست که بجای کارشناسی و روانکاوی اعدام (قتل دولتی و قانونی) ر انتخاب کردن که اصلا هم جواب نداده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر میکنی برای چی 10 سال فاصله گذاشتن .همه جای دنیا جان ادم ها ارزشی نداره به خاطر همین همه جای دنیا هروز هزار هاهزار مورد مثل این پیش میاد و خانواده های قربانی حاضرن هر کاری کنن تا قاتل اعدام بشه اما افسوس افسوس که قانونی برای مجازات قاتل ندارن

      • النازواقعی

        به نظر شما باید آزادش میکردن ویا تخفیفی در حکمش در نظر میگرفتن؟؟؟
        آیا این کار کثیف قابل بخشش و یا تخفیف بود؟؟؟

      • بدون نام

        بخاطر قتلی که انجام داده قصاص شده
        حق خونواده دختره بوده که قصاصش کنن

      • النازواقعی

        به نظر شما این وحشی لایق تخفیف بوده؟؟؟

    • nastaran

      حقش بود به قول رز جون گرگ نر بیشرف ،لعنت به اون شیری که خوردی حروم زاده

    • بدون نام

      بلز هم مشهدخخخخ!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشهد مثل تهران شهر بزرگی هست که همه جور افراد باطرز فکر های مختلف رو داره،دلیل نمیشه چون مشهده همه ادما خوب باشن که

    • بدون نام

      یعنی روحانی اعدام شد؟

    • بدون نام

      خیلی اب و تاب دادید قاتل خودشو معرفی کرد و تمام

    • بدون نام

      مشهد هم شورشو درآورده

    • بدون نام

      خاک تو سرتون بعد از 9 سال تازه مجازات شده؟ نر کثیف.

    • بدون نام

      خداوند این و امثال این را لعن کند

    • بدون نام

      ریشه مشکل داره

    • قلب زمان

      خدا لعنتش کنه و خوبش کردن کثافت آشغالو بدرک واصل کردن بی شرف

    • بدون نام

      گور به گور بشه ان شاءالله

    • هموطن

      هرکس چنین فساد و فحشا و جنایتی کرد ثابت شددولت حق ندارد داخل زندان نگهداری کندسریع اعدام آااااااعععععددددداااااممممم

    • هموطن

      هرکس چنین فساد و فحشا و جنایتی کرد ثابت شددولت حق ندارد داخل زندان نگهداری کندسریع اعدام آااااااعععععددددداااااممممم

    • بدون نام

      اینکه قاتل بوده هیچ . مسئولین چرا ۹ سال یه نفر رو زیر تیغ نگه میدارن .

    • رضا..

      فقط باید گفت خدایا باخلق کردن این انسان به میبالیده این که در بعضی از مواقع از حیوان هم خیلی پستره خدا صبر بده به پدر ومادردخترک بیچاره خدا لعنت کنه قاتل خدایا کی این جامعه ما پاک میشه ازاین انسانهای شیطان صفت

    • مریم.م

      به درک واصل شد.حقش بوده.فقط خدا به خانواده اون دختر بیچاره صبر ایوب بده...

    • بدون نام

      نمیدانم مشهدواقعا"کقافتخانه‌ شده بادرشوببنیدتاتابلوی شهرتونصب کنید

    • بدون نام

      برای سارقان واختلاسگران هم یک درس عبرتی بگذارید که بیشتر نشوند

    • بدون نام

      خیلی از دستگاه قضایی وعوامل اجرای حکم تشکر می کنم که این روباه کثیف رابه سزای اعمالش رساندند تا درس عبرتی برای دیگران باشد

    • سراب

      الهی هیچ وقت روحت رنگ ارامش نگیره

    • عقابی

      اعدام برای این حیوون کم است

    • Omid faghihi

      باز هم مشهد مقدس!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داره؟؟؟؟!!!!!!! امامش مقدسه ،مگه همه مردمش هم مقدسن؟؟؟؟

    • بدون نام

      خدالعنتش کنه

    • احسان

      تف به ذاتت خیلی پستی بیشرف، حقته مثل سگ اعدامت کنن.

    • صمد

      دستت درد نکنه

    • A 21

      لحظه ای خودمو جای اون بچه فرض کردم
      واقعا وحشتناکه، انسانها چقدر میتونن مظلوم و ظالم باشن!

    • الناز واقعی

      بیشرف جانی تف به ذات کثیفت فاسد
      کثافت چطور دلت اومد یه بچه بیگناه را به خاطر هوس شیطانیت به قتل برسونی بیشرف
      کثافت مگه اون بچه وسیله تخلیه بیشرفی مثل تو بود اشغال خدا را شکر اعدام شد ویه منبع فساد محو شد از رو زمین

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این کفتار کثیف را

    • بدون نام

      اون ته خبر جالب هست ..... تا درس عبرتی باشد برای دیگر...... پس خودمون قبول داریم که از این موجودات بازم هست .... ولی چرا با این همه اعدام ... شلاق ... کتک درس عبرت نشده .... ؟؟؟؟؟ همه به این خاطره که مسئولان مربوطه فقط دنبال مجرم هستن ... و اصلا کاری برای خود جرم نمی کنن ....⚫⚪

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته که جلوشون گرفته نشده.اینا که نمیان اعلام کنن فردی اعتراف کرده که از انجام قتل پشیمون شده یا از انجام تجاوز به عنف پشیمون شده.

    • بدون نام

      خدا لعنت کند همچنین انسهای باید نابود بشود باید انداخت در مخزن اسید

    • علی اصل

      بیچاره!
      کاش خانواده مقتول رضایت میدادن!

    • شب

      برد به جهندم فاسدجانی.

    • .......

      چه کلمه های تهوع آوری استفاده میکنید ،، روباه روباهه ، انسانم انسان ..

    • بدون نام

      خوبش کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لیلا؟

    • استرآبادی ahmad

      تف برذاتت بی معرفت بی مرام بی شرف
      نامرد بعضی مواقع بعضی مردها ازمردانگی فقط وفقط نربودنش ودارن ولی تو نر هم نیستی

    • م.ر

      یجا گفتین پسره 18سالشه اخرش گفتین26 سالشه.
      خدالعنت کنه کسانی رو که به کودکان و بچه های مردم تعرض میکنن. این افراد رو باید از آلت تناسلی شون دار بزنن تا برای دیگران عبرت بشه. لعنتیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد لیسانسم داری با این مخت.هشت سال قبل ک تجاوز صورت گرفته مرتیکه 18 ساله بوده و الان ک اعدامش کردن 26 ساله میشه

      • بدون نام

        خب بین زمان ارتکاب جرم تا زمان اعدامش سالها فاصله بوده دیگه

    • بدون نام

      خدا لعنتش کند ...باتمام اوباش ورزایل .

    • یک مادر

      خیلی وحشتناکه..اخه چی میشه که پدر ومادرها نباید خودشون رفت وامد بچه ها رو موقع رفتن به مدرسه وبرگشت کنترل نکنن...چی واجبتر از امنیت بچه هست حتی برای چند قدم حتی چند قدم...تصور کنید این بچه چه رنجی رو دیده وتحمل کرده..واقعا در درجه اول کار پدر ومادر ایراد داره،دختر بچه رو تنهایی مدرسه فرستادن وبرگشتن...خدا این ادم رو نبخشه که جون یک فرشته کوچولو رو چنان وقیح گرفته

    • الناز واقعی

      خدا راشکر یه فاسد ازروزمین محوشد
      بیشرف کثافت

    • صابر

      حتما درس عبرت میشه و این اولین بار هستش که درست عبرت میکنن برای بقیه و اخرین بار هم خاهد بود

    • بدون نام

      تا ابد در عذاب باشی الهی

    • بدون نام

      فضای مجازی و فیلمهای مستهجن و.... اینهامقصرنیستن ؟ لعنت به اونهایی که زمینه های فساد رو ترویج میکنند که باید شاهد وقایع زشتی ازین نوع باشیم

    • بدون نام

      نرینه ها عامل اکثر جنایات هستن ...برا فرو نشاندن هوای نفسانیشون هر غلطی می کنن

    • بهنام

      هشت سال چرا این رذل زنده موند همون روزهای اول باید اعدام میشد هشت سال خانواده مقتول زجر کشیدند

    • بدون نام

      چرا اینقدر می نویسی توی یک خط هم می توانستی اصل ماجرا را بگو یی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج