۹۳۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جایزه اصلی جشنواره تورنتو به نماینده لبنان در اسکار رسید

شکست جدایی نادر از سیمین تورنتو

فیلم لبنانی «الان کجا برویم؟» به کارگردانی نادین لبکی فیلم منتخب تماشاگران سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو شد.

مراسم اختتامیه جشنواره تورنتو ۲۰۱۱ یکشنبه عصر برگزار شد و «الان کجا برویم؟» جایزه «انتخاب مردم» را برد که با جایزه نقدی به مبلغ ۱۵.۳۴۲ دلار همراه است. ‌

فیلم جدید نادین لبکی با دریافت جایزه اصلی جشنواره تورنتو راه موفقیت خود را در فصل جوایز باز کرد. این جشنواره از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است.

در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند - «زیبایی آمریکایی»، «تصادف»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «گفتار پادشاه» - بعدها برنده اسکار بهترین فیلم هم شدند.

«الان کجا برویم؟» داستان گروهی از زنان لبنانی با مذاهب مختلف است که در بحبوحه اختلافات قومی می‌کوشند جامعه کوچک خود را از خشونت در امان نگه دارند.

فیلم لبکی ۳۷ ساله که خود به عنوان بازیگر نیز در آن حضور دارد، اخیرا به عنوان نماینده لبنان در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

«الان کجا برویم؟» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و از سوی هیئت داوران کلیسای جهانی تقدیر شد. «کارامل»‌ دیگر فیلم نادین لبکی در جشنواره تورنتو ۲۰۰۷ نمایش داده شد و نماینده لبنان در اسکار فیلم خارجی‌زبان هم بود.

«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران انتخاب دوم تماشاگران جشنواره تورنتو و «Starbuck» ساخته کن اسکات انتخاب سوم آن‌ها بود.

اکشن رزمی «یورش» به کارگردانی گارت ایوانز از اندونزی فیلم برگزیده تماشاگران در بخش «جنون نیمه‌شب» این دوره جشنواره تورنتو شناخته شد. «بعدی تو هستی» آدام وینگارد و «خدا آمریکا را حفظ کند» بابکت گولدویت انتخاب‌های بعدی تماشاگران این بخش بودند.

جایزه انتخاب مردم در بخش مستند به «رئیس جمهور جزیره» به کارگردانی جان شنک اعطاء شد که درباره تلاش محمد ناشید، رئیس جمهور مالدیو در رسیدن به دموکراسی است.

«جایگاه اول» به کارگردانی بس کارگمن و «Pearl Jam Twenty» ساخته کامرون کرو به ترتیب دومین و سومین فیلم برگزیده این بخش بودند.

شش عضو هیئت داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) جایزه ویژه جشنواره را به «آدم اول» جانی آملیو اعطاء کردند که بر مبنای رمان ناتمام آلبر کامو ساخته شده است.

کمدی سیاه «آوالون» به کارگردانی اکسل پترسن فیلمساز سوئدی هم برنده جایزه فیپرشی بخش دیسکاوری شد.

سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو هشتم تا ۱۸ سپتامبر (۱۷ تا ۲۷ شهریور) برگزار می‌شود. تازه‌ترین ساخته‌های فرانسیس فورد کوپولا، دیوید کراننبرگ، لوک بسون و مایکل وینترباتم در این دوره جشنواره روی پرده رفت.

جشنواره تورنتو بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان جشنواره بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شکست جدایی نادر از سیمین تورنتو


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج