جاباما
۹۳۰۴۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال بازگشت گواردیولا به بایرن مونیخ

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی احتمالا آخرین فصل حضورش در این باشگاه را سپری می‌کند.

فرهسختگان: پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی احتمالا آخرین فصل حضورش در این باشگاه را سپری می‌کند. اخراج نیکو کوواچ از بایرن مونیخ او را به‌عنوان یکی از شانس‌های حضور روی نیمکت این تیم مطرح کرد و شاید او دوباره بازگشت به آلیانس آره‌نا را تجربه کند.

جوزپ‌ماریا اوروبیتگ، مدیر برنامه‌های این مربی اسپانیایی هم احتمال چنین انتقالی را رد نکرده تا شایعات در این زمینه بیشتر شود. رسانه‌های آلمانی هم بازگشت پپ را بعید نمی‌دانند و معتقدند او پس از چهار سال شانس زیادی برای بازگشت به نیمکت باواریایی‌ها دارد.

یکی از شانس‌های اصلی

بایرن مونیخ پس از چند روز از انتصاب موقت هانس فلیک(دستیار کوواچ) به‌عنوان سرمربی اعلام کرد. او تا پایان فصل هدایت مونیخی‌ها را برعهده خواهد داشت و احتمالا پس از آن باشگاه بایرن مونیخ سرمربی جدیدی را انتخاب خواهد کرد. در این شرایط به نظر می‌رسد مربی مدنظر آنها هم‌اکنون در باشگاهی دیگر مشغول به کار است و در شرایط فعلی نمی‌توانند با او وارد مذاکره شوند.

به این ترتیب ظاهرا نفراتی چون ژوزه مورینیو، آرسن ونگر و مکس آلگری شانسی برای حضور روی نیمکت این تیم را ندارند و رسانه‌های این کشور از اریک تن‌هاگ(آژاکس)، توماس توخل(پاری‌سن‌ژرمن) و البته پپ گواردیولا شانس‌های اصلی هدایت بایرن در فصل آینده نام برده‌اند. قرارداد گواردیولا با سیتی در سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد اما این‌طور که از شواهد پیداست او احتمالا زودتر از آن از جمع سیتیزن‌ها جدا می‌شود.به نوشته روزنامه‌های آلمانی، گواردیولا چندان از حضور در تیم انگلیسی راضی نیست و به همین دلیل بازگشتش به آلمان پس از چهار سال دور از ذهن نیست.

نخستین پالس مثبت نسبت به این انتقال را مدیر برنامه‌های او داد که در گفت‌وگو با وب‌سایت آلمانی «اسپوکس» هر جابه‌جایی را ممکن دانسته و می‌گوید: «در دنیای فوتبال هیچ‌چیز قطعی نیست و هیچ غیرممکنی وجود ندارد.» البته اوروبیتگ در بخش دیگری از این مصاحبه خبرهایی مبنی‌بر نارضایتی او از حضور در لیگ جزیره را تکذیب می‌کند: «من هفته پیش با پپ صحبت کردم و او از شرایطش در سیتی کاملا راضی و خوشحال است. شرایط همانند قبل است و مشکلی با ادامه حضورش در این تیم و پایبندی به قراردادی که با این باشگاه دارد، نیست.»

در آلمان هم پس از یک سال‌ونیم حضور کوواچ روی نیمکت این تیم و اعتراضاتی که به روند تیم در این مدت داشته، هواداران از بازگشت گواردیولا استقبال می‌کنند. کوواچ اگرچه فصل قبل دوگانه را فتح کرد اما برخلاف سال‌های قبل به سختی توانست در لیگ، تیمش را به قهرمانی برساند و از آن قدرت و یکه‌تازی سابق خبری نبود.

با این وجود هربرت هاینر، رئیس جدید بایرن مونیخ که به تازگی جانشین اولی هوینس در این سمت شده در نشستی که با سهامداران باشگاه داشت تلاش کرد تا فشار را از روی کادرفنی کنونی تیمش بردارد و در واکنش به احتمال حضور پپ در مونیخ گفت: «گواردیولا مربی بسیار بزرگی است اما او در حال حاضر با سیتی قرارداد دارد. البته ما همیشه به دنبال بهترین مربیان برای باشگاه خود هستیم و می‌خواهیم باشگاه را به موفقیت‌های بیشتری برسانیم.»

پس از 4 فصل

گواردیولا در حال حاضر چهارمین فصل حضورش را در سیتی سپری می‌کند و برای دومین بار در طول دوران مربیگری‌اش است که چنین حضور طولانی‌مدتی را تجربه می‌کند. او در بارسلونا نیز در پایان سال چهارم تصمیم گرفت باشگاه را ترک کند. پپ در حالی که فصل گذشته هر سه جام داخلی را به همراه سیتی فتح کرد اما این فصل با اختلاف ۹ امتیاز نسبت به لیورپول صدرنشین در رده چهارم جدول قرار دارد.

او در لیگ قهرمانان در طول سال‌های اخیر موفق نبوده و قهرمانی در این تورنمنت یکی از اهداف اصلی مالکان باشگاه در طول این سال‌ها بوده که پپ در تحقق آن ناکام بوده است. تیم در فصل ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ توانست با هدایت مانوئل پیگرینی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد اما گورادیولا در طول سه فصل قبلی در تکرار این نتیجه هم شکست خورده و هر بار توسط تیم‌هایی چون لیورپول و تاتنهام از دور مسابقات حذف شده است.

مشکل دیگر او در این فصل مصدومیت مدافعان میانی‌اش بوده که او را مجبور به استفاده از نفرات غیرتخصصی در این پست می‌کند. پپ در زمان حضورش در بارسا هم پس از مصدومیت پویول، ماسکرانو را به مرکز خط دفاع منتقل کرد و همین فرمول را در سیتی هم به کار گرفته و از فرناندینیو در این پست استفاده می‌کند اما فعلا تیمش در این بخش عملکرد خوبی نداشته و یکی از دلایل اصلی جاماندن تیمش از کورس قهرمانی همین مشکل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج