جاباما
۹۳۰۴۶۸
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

رضایی: شجاع ملی‌پوش شود اخطار نمی‌گیرد

اصلاً دوست ندارد که درباره سال‌هایی که بازی می‌کرد صحبت کند. او امروز بسیار متفاوت نسبت به گذشته فکر می‌کند و همین تفاوت، آینده‌ای درخشان را می‌تواند پیش رویش باز کند.

ایران ورزشی: اصلاً دوست ندارد که درباره سال‌هایی که بازی می‌کرد صحبت کند. او امروز بسیار متفاوت نسبت به گذشته فکر می‌کند و همین تفاوت، آینده‌ای درخشان را می‌تواند پیش رویش باز کند. مدافعی که اگر قدر خودش را بیشتر می‌دانست هم تعداد بازی‌های ملی‌اش بیشتر بود هم سال‌های بیشتری بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را به بازو می‌بست. شیث رضایی حالا تمام بازی‌های تیم محبوبش را دنبال می‌کند و آنقدر منطقی پاسخ سؤالات را می‌دهد که افسوس می‌خوریم کاش در دوران فوتبالش هم همین تفکرات فوتبالی را داشت.

گابریل کالدرون چیدمان‌های متفاوتی را در قلب دفاع داشته و شاید تعدد این همه بازیکن در این پست تا حدودی مشکل‌ساز است.

اینکه سرمربی تیم تا الان به ترکیب ایده‌آلش نرسیده برای من هم جای سؤال دارد. شجاع خلیل‌زاده دفاع راست نیست که در این منطقه از او استفاده می‌شود. قطعاً او در پست اصلی‌اش کارآیی بیشتری خواهد داشت اما من فکر نمی‌کنم که پرسپولیس دفاع وسط زیاد داشته باشد.

اما انصاری و نادری هم در چند مسابقه در این پست بازی کردند.

از آن نظر که بعضی از آنها در چند پست می‌توانند بازی کنند بله قابل تأمل است اما به نظر من حضور کنعانی‌زادگان در کنار مدافعان آماده‌ای مثل سیدجلال و شجاع اتفاق خوبی برای پرسپولیس بود.

البته انتقادهای بسیاری از پرسپولیس و چیدمان‌هایش می‌شود.

هر کسی مصاحبه می‌کند نظرش را می‌گوید اما من قبول ندارم چون فقط سرمربی تیم است که شرایط بازیکنانش را می‌داند و هر کسی انتقاد می‌کند برای خودش حرف می‌زند مگر اینکه از نزدیک تمرینات تیم را دیده باشد. وقتی من در جلسات تمرینی نیستم چطور می‌توانم درباره همه چیز از سرمربی انتقاد کنم.

به شجاع اشاره کردی به نظرت چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

من خودم در تمام رده‌های ملی بازی کردم و در این یک مورد با اطمینان می‌گویم که دعوت نشدن او فنی نیست. چطور می‌شود بازیکنی که سه سال فوق‌العاده داشت دعوت نشود اما بقیه در پست‌های دیگر دعوت شوند.

یک بحثی هم درباره‌اش مطرح است که خیلی اخطار می‌گیرد مثل خودت.

شما (منظورم مربی تیم ملی) شجاع را به تیم ملی دعوت کنید و به او تذکر بدهید بعد ببینید اخطار می‌گیرد یا نه.

یعنی تأثیر دارد؟

صددرصد. وقتی انگیزه داشته باشد و با او صحبت شود به خدا اخطار بی‌مورد نمی‌گیرد. شما شک نکنید که تمام بازیکنان برای رسیدن به پیراهن تیم ملی قید خیلی چیزها را می‌زنند اما الان وقتی در عین شایستگی دعوت نمی‌شود چه انتظاری دارید.

خیلی‌ها نتایج کالدرون را با روزهای آخر برانکو مقایسه می‌کنند که همین کار را برای او سخت می‌کند.

مقایسه که اصلاً اشتباه است. ما یک خانواده هستیم و باید حمایت کنیم. انتقاد هم باید سازنده و از طرف کسانی باشد که خودشان آخر فوتبال هستند. خیلی رک بگویم که هرکسی صلاحیت انتقاد از پرسپولیس را ندارد. اینکه چرا فلانی بازی کرد یا آن یکی بازی نکرد را فقط و فقط کالدرون دلیلش را می‌داند. من شیث رضایی هم اگر مدرک A مربیگری بگیرم باز هم تجربه کالدرون را ندارم.

سطح کیفی لیگ را در این 10 هفته چطور می‌بینی؟

من کارشناس نیستم که بگویم سطح لیگ بالا یا پایین است. من فقط تیم خودم را می‌بینم و زمانی می‌توانم درباره لیگ صحبت کنم که تمام بازی‌های لیگ را ببینم اما الان اگر درباره پرسپولیس حرف می‌زنم به خاطر این است که تمام بازی‌هایش را می‌بینم. فوتبال برد و باخت دارد و برای همه مربیان هم پیش می‌آید. ببینید اسم ما (پرسپولیس) اسم بزرگی است ما می‌توانیم ناراحت باشیم به خاطر باخت یا مساوی این تیم چون هت‌تریک قهرمانی داشتیم و طی سه سال هفت جام گرفتیم، افتخاری که شاید حالا حالا‌ها نصیب تیمی نشود.

تو که اینقدر منطقی درباره فوتبال صحبت می‌کنی چرا در زمان بازیگری‌ات اینطور نبودی؟

با شما کاملا موافقم و دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم چون انرژی منفی به من می‌دهد.

حالا که بازی‌های پرسپولیس را می‌بینی به نظرت این تیم می‌تواند در قهرمانی پوکر کند؟

­ تیم من همیشه جای امیدواری و قهرمانی دارد. من یک روز بازیکن و کاپیتان این تیم بودم و حالا یکی از ۴۰ میلیون هوادار این تیم هستم. ما همه سوار یک کشتی هستیم که اگر اتفاقی برای کشتی بیفتد همه آسیب می‌بینند.

چرا استادیوم نمی‌روی؟

(با کمی مکث) می‌روم.

قرار شد درباره گذشته حرف نزنیم اما حتماً حرف‌هایی برای بازیکنان فعلی پرسپولیس داری؟

به بازیکنان پرسپولیس می‌گویم هیچ‌وقت از خودشان پرسیده‌اند چرا شماره و اسم‌شان پشت پیراهن خورده اما لوگو و برند باشگاه در جلوی پیراهن. من جواب‌شان را می‌دهم برای اینکه تا وقتی این پیراهن را به تن دارند دیده می‌شوند.

برای پرسپولیس ترانه‌ای نمی‌خوانی؟

مارکت من خوانندگی نیست و اگر چند ترانه هم خواندم برای این بود که بگویم فوتبالیست‌ها هم می‌توانند بخوانند.

پس چه برنامه‌ای برای آینده داری؟

من در کلاس مربیگری ثبت‌نام کردم و مصمم هستم وارد این عرصه شوم. البته می‌دانم دنیای کاملاً متفاوتی است و حتماً هر کسی که بازیکن خوبی بوده مربی موفقی نشده و برعکس. مربیگری کاراکتر و کاریزمای خودش را می‌خواهد و اینکه روانشناس خوبی هم باشد. شما در آینده مرا در لباس مربیگری ببین اما خیلی منطقی و پله پله در این مسیر حرکت می‌کنم. الان هم بیکار نیستم و چراغ خاموش کارهایم را انجام می‌دهم. باید خیلی زیاد به داشته‌های فنی‌ام اضافه کنم. به اعتقاد من یک مربی باید آنالیزور خوبی هم باشد.

آینده‌ات را چطور می‌بینی؟

خیلی روشن. ورزش تو خون من است و برخلاف عده‌ای که حرف‌های بی‌ربطی می‌زدند همه فکر و ذکرم ورزش است چون زندگی شخصی‌ام برگرفته از ورزش است.

دوست داری فیلم کدام بازی‌ات را با پیراهن پرسپولیس ببینی؟

بازی با سایپا که ۲-صفر بردیم. یادم هست کریم انصاری‌فرد مهاجم‌شان بود. افشین قطبی سرمربی تیم ملی بود که بازی را در استادیوم تماشا می‌کرد. بعد از بازی مربی خودمان (آقای کرانچار) به من گفت بهترین بازیکن ایران هستی.

از پرسپولیس فاصله بگیریم و به تیم ملی بپردازیم. متأسفانه بعد از دو باخت متوالی کار سخت شد؟

من کارشناس نیستم اما مثل همه مردم از باخت تیم ملی کشورم ناراحتم. من هم انتظار نداشتم به بحرین و عراق ببازیم این اتفاق افتاد اما دنیا که به آخر نرسیده و باید خیلی قوی‌تر شروع کنیم. نمی‌دانم چرا اما یک حس قوی به من می‌گوید که تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند.

خیلی مدعی بودند که اگر مسعود شجاعی اخراج نمی‌شد و زودتر تعویضش می‌کردند اینطور نمی‌شد.

من قبول ندارم و نباید شکست را گردن یک نفر انداخت. وقتی تیمی می‌برد یا می‌بازد همه در آن سهیم هستند.

صحبت پایانی.

مرا مربی ببینید... به امید خدا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیا

      یکی نیست بگه اخه پیری دست از سر تیم ملی بردار از اول روز دعوتت با واسطه بوده تو در حد تیم ملی نبودی و نیستی اقای شجاعی اگه تیم ب جام جهانی نرسه مقصرش تویی و بس

    • x

      آهان پس خبری شده که اینقدر از شجاع قلدر حمایت می کنی. تیم ملی، لنگ نیست که دوپینگ فحش و لگدپرانی آزاد باشه.داور خارجیه درجا اخراجش می‌کنه

      پاسخ ها

      • Farshad

        حرفت منطقیه

    • ص

      فوتبالی که امثال و این و میناوند و پیروانی و... توش صاحب نظر بشن اوضاعش نباید بهتر از این باشه

    • بدون نام

      چرا میخوایند این وحشی را قالب کنیند به تیم ملی

      پاسخ ها

      • میثم

        نه اصلا چرا باید یک وحشی مثل شجاع و بیارن تیم ملی. بیارنش تابا وحشی بازیاش تیمو ده نفره کنه اینجا مکتب کثیف لنگ نیست اینجاتیم ملیه

    • بینام

      شجاع پسر گمشده تاج وساکت است حتما فوتبال خشن را به تیم تزریق می کند برای هو چی گری هم خوب است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج