جاباما
۹۳۰۵۴۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

لادن حیدری:

۲۸ میلیارد تومان هزینه بازسازی تئاترشهر شد

مراسم بازگشایی سالن اصلی تئاترشهر تهران با حضور مسئولین فرهنگی و هنری، هنرمندان و اهالی رسانه عصر دیروز در مجموعه تئاترشهر برگزار شد، در این مراسم مدعوین از پشت صحنه سالن اصلی دیدار کرده و با تمامی تغییرات صورت گرفته در عملیات بازسازی این سالن آشنا شدند.

خبرگزاری میزان: مراسم بازگشایی سالن اصلی تئاتر شهر عصر دیروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیرکل هنر‌های نمایشی، حمید نیلی میدرعامل انجمن نمایش، سعید اسدی مدیر تئاترشهر و تعدادی از هنرمندان و اصحاب رسانه افتتاح شد.

۲۸ میلیارد تومان هزینه بازسازی تئاترشهر شد

پیش از آغاز مراسم بازگشایی مدعوین به بخش های مختلف سالن اصلی تئاترشهر دعوت شده و از تمامی تغییرات بوجود آمده در مهمترین سالن تئاتر کشور مطلع شدند، در این مراسم علاوه بر مدیران فرهنگی برخی از هنرمندان همچون آرش دادگر، منوچهر شجاع، رضا مهدیزاده و امیرحسین دوانی حضور داشتند.

طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی سیستم غیب‌شو، لیفت ارکستر، سیستم پل نوری، چهار مجموعه سیستم پرده جانبی، سیستم پرده جلو و عقب، سیستم لیفت پشت صحنه، تجهیزات برقی پرده اصلی، سیستم سِن گردان، سیستم کنترل مرکزی، تعویض و نوسازی صندلی‌ها از جمله تغییراتی است که سالن اصلی تئاترشهر با آنها روبرو بوده است.

این مراسم با خوش آمدگویی سعید اسدی رئیس تئاترشهر آغاز شد، وی تکیه بر انرژی و استعداد مهندسان جوان ایرانی یکی از دلایل موفقیت بازسازی سالن اصلی تئاترشهر بر شمرد.

لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران بعدی این مراسم بود، وی ضمن قرائت پیام تبریک سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۸ میلیارد تومان از ابتدای دولت یازدهم برای بازسازی و نوسازی تئاترشهر هزینه شده است که شامل اصلاحات، زیرسازی، مقاوم سازی و بازسازی این مجموعه می‌شود.

اسدی طی این مراسم با تاکید بر حفظ محیط نوستالژیک سالن اصلی تئاترشهر دلیل شباهت صندلی های تازه با صندلی های قدیمی را همین حفظ قدمت و نوستالژیک مجموعه خواند.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران بعدی مراسم روی سن آمد و گفت: سیل مشتاقان و جمع ارجمند هنرمندان که همواره در سودای اجرایی در تئاترشهر بوده اند در بیشتر اوقات بیش از ظرفیت سازه و ساختار بنا بوده و دغدغه جدی تمامی همکارانِ خدوم و خاص من در جای جای وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، چه در معاونت هنری و چه در معاونت توسعه مدیریت، چه در اداره کل هنر‌های نمایشی و چه در دفتر طرح‌های عمرانی همه و همه بر این مستقر است که هم نواقص به درستی شناخته شود.

هم الویت‌های اجرایی تئاتر و هم مولفه‌های ایمنی و خدمات، مایه خوشحالی است که این تامل و تدبیر با ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایران در هم آمیخت و نتیجه این حُسن انتخاب و حُسن عملکرد، انشاالله مایه مباهات تمام دست اندرکاران بازگشایی سالن اصلی تئاتر شهر و سیستم‌های جدید به کار گرفته شده در آن، چه در صحنه و چه در جایگاه مخاطبان به باور من تعظیمی است به پایگاه هنرمندان گرامی و مخاطبان شریفی که انگیزه تولید و اشتیاق مسئولان هستند. در تمام این فرآیند دشوار به تاکید مقرر بود تا اصالت بنا حفظ شود و خاطرات نسل‌هایی که تجربه شیرین تماشا را به ذوق جان داشته اند خدشه‌ای وارد نگردد.

سورنا ستاری نیز در سخنانی کوتاه درباره پیچیدگی‌های این پروژه و زحماتی که مهندسان ایرانی برای به ثمررساندن این پروژه کشیده اند، سخن گفت.

محمد دورعلی مدیر پروژه در پایان این مراسم با اشاره به انجام عملیات بازسازی بدون خسارت و آسیب به بنا و یا افراد، از اعتمادی که به گروهی جوان شده تشکر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه پولهایی که نمیده تو جیب اینا

    • بدون نام

      سیستم غیب شو دیگه چجوریه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج