جاباما
۹۳۰۸۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شرط‌بندی و دوپینگ فوتبال‌مان را نابود می‌کند

هرچند چند روزی از باخت تیم ملی کشورمان مقابل عراق می‌گذرد اما همچنان شاهد ادامه حرف و حدیث‌ها درباره این بازی و البته آینده تیم ملی با این شرایط هستیم.

ایران ورزشی: هرچند چند روزی از باخت تیم ملی کشورمان مقابل عراق می‌گذرد اما همچنان شاهد ادامه حرف و حدیث‌ها درباره این بازی و البته آینده تیم ملی با این شرایط هستیم. دو باخت متوالی ملی‌پوشان، حالا همگان را نگران کرده است و نظرات مختلفی درباره دلایل این افت شدید تیم ملی وجود دارد.

برخی‌ها سرمربی جدید را که هنوز حتی به‌خوبی بازیکنان را نمی‌شناسد مقصر می‌دانند، برخی‌ها یقه بازیکنان را می‌گیرند و به‌نوعی عملکرد ضعیف آنها در ترکیب تیم ملی را عامل باخت عنوان می‌کنند و البته برخی همچنان عملکرد کی‌روش در چند سال گذشته در تیم ملی را عامل تضعیف و عقب‌افتادگی تیم ملی می‌دانند.

بهمن فروتن پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازی شاگردان ویلموتس در برابر عراق می‌گوید: «همه حرف‌ها در این باره زده شده اما همچنان داغ این بازی بر دل‌ها مانده است. شاید به این خاطر است که هنوز حرف‌های واقعی در این باره گفته نشده است. در برنامه‌های مختلفی در این باره صحبت می‌شود اما کسی حرف اصلی را نمی‌زند. معمولاً صحبت‌ها به اینکه فلان بازیکن خوب بازی نکرد، فلان بازیکن نباید بازی می‌کرد، فلان بازیکن خوب نبود و یا به تعریف و تمجید از یک یا دو بازیکن ختم می‌شود اما کسی حرف تلخ را نمی‌زند.»

او درباره عملکرد بازیکنان تیم ملی حرف‌هایی دارد: «بازیکنان متأسفاته مرفه شدند و آنجایی که دردشان بگیرد وارد نمی‌شوند. هجده‌قدم مکان دردآوری است، برای همین در بازی با عراق دیدیم که کمتر در این محوطه حضور داشتیم. من در مقطعی از بازی در کنار خط یکی دو بازیکن را دیدم که اصلاً فکر نمی‌کردم در زمین باشند، چراکه اصلاً آنها را ندیده بودم.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره تیم عراق هم معتقد است: «ما تا حالا عراق را اینقدر ضعیف ندیده بودیم. تیم ملی که ما را در این بازی شکست داد، اصلاً تیم خوبی نبود و این فاجعه کار را بیشتر روشن می‌کند. این بازی شبیه بازی تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی مقابل نیجریه بود. در حالی که حریف ما قدرت چندانی نداشت ما به آنها باختیم و برای همین است که هنوز هم درباره این بازی حرف زده می‌شود.»

او اشاره‌ای به بازی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا و شکست تیم ملی با کی‌روش دارد: «در آن بازی شما شاهد بودید که هر دو تیم چقدر جنگنده ظاهر شدند و تا آخرین لحظه برای بردن جنگیدند، اما بازی اخیر دو تیم هیچ خبری از این موضوع نبود. در حقیقت می‌خواهم بگویم که بازی اخیر تیم ملی ایران و عراق در حالت طبیعی انجام شد به همین خاطر بازیکنان چندان با توپ پر در مسابقه حاضر نبودند.»

سرمربی سابق شموشک توضیحات بیشتری درباره حرف‌هایش می‌دهد: «ببینید فوتبال بستی قیفی یا نان خامه‌ای نیست؛ فوتبال هم مثل سیاست، اقتصاد و غیره اصول دارد و اگر این اصول رعایت نشود، نتایج همینطور می‌شود، یکی دو بازی در اوج و یکی دو بازی در فلاکت کامل. متأسفانه باید بگویم فوتبال ما از دو چیز رنج می‌برد؛ یکی بحث شرط‌بندی و دیگری دوپینگ که متأسفانه در هر دو مورد عملکرد ضعیفی داشتیم. همه ما می‌دانیم که فارغ از برخی مواد نیروزا که در لیست دوپینگ بین‌المللی وجود دارد، برخی مواد نیروزا هم هستند که ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند و البته بیش از آنکه از آن استفاده ببرند، دچار افت می‌شوند. واقعیت این است که وقتی بازیکنان در سطح دیگری به میدان می‌روند و البته چندتا آدم با روپوش سفید می‌بینند، کار گره می‌خورد و دیگر نمی‌شود روی همه توان آنها حساب باز کرد. شما نگاه کنید آیا در چند سال اخیر بازیکنی به‌خاطر دوپینگ محروم شده است؟»

او اشاره‌ای هم به دوران کی‌روش در تیم ملی دارد: «در سطح بین‌المللی عقبه یک مربی خیلی مهم است. کی‌روش به‌عنوان مربی که کارنامه بسیار خوبی داشت. یک عقبه بسیار خوب که در همه سطوح کار کرده بود، داشت، اما باید بگویم آقای کی‌روش هشت سال به فوتبال ما خیانت کرد حالا کم‌کم متوجه می‌شویم که چرا خیانت کرده است. چرا باید تیمی که مربی مثل کی‌روش هشت سال روی آن کار کرده بود، هنوز چند ماه نگذشته به این وضعیت برسد که دو بازی در مقابل تیم‌های متوسط آسیا پشت سر هم ببازد. مشخص می‌شود که نتایج نسبی تیم ملی به‌خاطر عقبه کی‌روش بوده است و نه پیشرفت در فوتبال کشورمان.»

فروتن در پایان از فوتبال‌زدگی حرف می‌زند: «در سفری که به شرق آسیا داشتم، متوجه شدم اکثر ورزشگاه‌های آنها ۷۰، ۸۰هزار نفری است ولی در بازی‌ها معمولاً دو، سه‌هزار نفر بیشتر نبود، از مسئولان سؤال کردم که چرا با وجود این تعداد تماشاچی، ورزشگاه‌ها اینقدر بزرگ است، آنها توضیح دادند که در گذشته اینطور نبود و حضور چندده‌هزاری تماشاگران باعث شده این ورزشگاه‌ها ساخته شود، اما با اتفاقاتی که در فوتبال رخ داده، دیگر هواداران سابق حضور ندارند و متأسفانه این اتفاق در حال رخ دادن در فوتبال کشورمان است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج