۹۳۰۸۶۵
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

قربانی: ویلموتس یک مربی درجه دو است

پیروز قربانی مدافع سابق تیم ملی و استقلال یکی از تحصیلکردههای فوتبال ایران است به همین بهانه و به دلیل ناکامی تیم ملی در دو بازی اخیرش و از سوی دیگر پیروزیهای متوالی و پر گل استقلال با مدافع خوب سالیان گذشته و مربی فعلی تیم دسته دومی سرداربوکان گفتوگویی داشتیم.

ایران ورزشی: پیروز قربانی مدافع سابق تیم ملی و استقلال یکی از تحصیلکردههای فوتبال ایران است به همین بهانه و به دلیل ناکامی تیم ملی در دو بازی اخیرش و از سوی دیگر پیروزیهای متوالی و پر گل استقلال با مدافع خوب سالیان گذشته و مربی فعلی تیم دسته دومی سرداربوکان گفتوگویی داشتیم.

چرا دومین باخت متوالیمان را هم مقابل عراق متحمل شدیم؟

تایم آمادهسازی تیم ملی کشورمان قبل از بازی با عراق خیلی برای ما مهم بود که متأسفانه ما در این فاز اصلاً خوب کار نکردیم و با دو جلسه تمرین به مصاف عراقی رفتیم که حسابی برای بازی مقابل ما تمرین کرده بود و خیلی خوب تدارک دیده بود به همین دلیل هم ما نمایش تیم ناآماده خودمان را مقابل تیم کاملاً آماده عراق شاهد بودیم و با توجه به مالکیت و فرصتهای ایجاد شده حق عراق چیزی جز پیروزی نبود.

طرح و برنامه ایران را در بازی مقابل عراق چگونه نقد میکنید؟

تیم ایران با روش ویلموتس طوری بازی میکند که در دفاع و حمله واقعاً مشکل دارد. در خط دفاع اشتباهات بچگانه داشتیم و در فاز حمله هم توفیقی نداشتیم ضمن اینکه در ارنج و تعویض مشکل داشتیم که میتواند ناشی از عدم شناخت کافی مربی تیم ملیمان از بازیکنان باشد.

قبول دارید که ویلموتس کاریزمای لازم را ندارد و احاطه و حس مسئولیتپذیری لازم را هم در تیم ملی ما ایجاد نکرده است؟

دقیقاً همینطور است. ارتباط لازم بین مربی و بازیکنان وجود ندارد از سوی دیگر مربی تیم ملی باید وقت بیشتری برای موفقیت در تیم ما بگذارد در حالی که ما شاهد آن بودیم که ویلموتس دو روز قبل از بازی با عراق آمد و دو روز بعد از بازی هم به کشورش رفت؛ رویهای که اصلاً به سود ویلموتس و تیم ملی ما نیست. من خیلی امیدوارم ویلموتس بتواند از نسل طلایی فوتبال ایران بیشتر بهره بگیرد. مربی تیم ملی هیچ بهانهای برای موفق نشدن ندارد چون بازیکنان ما نسل خیلی خوبی هستند و در هر پست چند بازیکن خوب در اختیار مربی تیم ملی قرار دارد.

بعضیها هم معتقدند سطح فنی ویلموتس بالا نیست و حتی پایینتر از کیروش است.

درست است که ویلموتس هم بازیکن و هم مربی تیم ملی بلژیک بوده اما این یک واقعیت است که سطح او از کیروش پایینتر است و یک مربی درجه دو در فوتبال اروپا و جهان محسوب میشود و مربی درجه یک نیست.

در تعویضها و ارنجها هم ویلموتس عملکرد خوبی نداشت!

ارنج و تعویض که ضعیف بود و به نوعی شاهکار بود چه بسا که از دقیقه ۷۰ به بعد تیم ملی ما نیاز به تعویض داشت و حداقل با یک تعویض دفاعیتر میتوانست شرایط را بهتر سازد تا ما حداقل کمتر گل بخوریم و شرایطمان بهتر شود و ... که در این فاز هم عملاً سرمربی ما موفق عمل نکرد.

چرا در خط دفاعیمان هم مانند بازی با بحرین باز هم ضعیف بودیم؟

در دفاع کارها با زوجها پیش میرود. خود من ۷ سال به تیم ملی دعوت شدم اما از آنجا که مدافعان میانی زوج بودند مانند زوج سیدجلال و عقیلی یا زوجهای دیگر عملاً شانسی به من نرسید. در حال حاضر هم ویلموتس هنوز نتوانسته زوج خط دفاعی مدنظرش را پیدا کند که این امر ناهماهنگی بدی را در خط دفاعیمان به وجود آورده است.

در حال حاضر هم من معتقدم شجاع بهترین مدافع فعلی ایران است اما نمیدانم چرا به او بازی نمیدهند و حتی به تیم ملی هم دعوتش نمیکنند ضمن اینکه مدافعی مانند سیاوش یزدانی هم میتواند بیشتر در دفاعی میانی به بازی گرفته شود اما این بازیکنان پشت خط ماندهاند. ارنج نظر سرمربی است اما بالاخره کارشناسان نقدهای زیادی نسبت به این موضوع دارند.

با شرایطی که در رده سوم هستیم شانس تیم ملی کشورمان را برای صعود چقدر میدانید؟

در چهار بازیمان پیروز میشویم و شکی وجود ندارد که ما بحرین را در ورزشگاه آزادی با چند گل شکست میدهیم یا حتی خود عراق را هم میبریم. خود عراقیها هم میدانند که در حالت طبیعی در سطح ما نیستند و ... ما حتماً از گروهمان صعود میکنیم.

از تیم ملی جدا شویم و به تیم استقلال بپردازیم؛ چگونه استقلال با روش 2-5-3 استرا متحول شد؟

سبک استراماچونی روش مدرنی است که الان در بیشتر تیمهای اروپایی و صاحب سبک فوتبال از آن روش استفاده میشود و به لحاظ ایمنی و شرایط دفاع و حمله شرایط بسیار خوبی را برای یک تیم به وجود میآورد. خوشبختانه سبکی که مربی در تیم استقلال جا انداخته به نوعی روی این تیم نشسته و حتماً میتواند تیم را به موفقیتهای بیشتری برساند. شاهد بردهای پر گل استقلال حتی در بازیهای سخت بودیم؛ نکتهای که نشان میدهد پیروزیهای استقلال اصلاً شانسی نبوده و حتماً روش استرا در تیم جواب داده و موفقیت استقلال حتماً ادامه پیدا خواهد کرد.

طلسم قهرمان نشدن استقلال با مربی ایتالیاییاش شکسته خواهد شد؟

کار برای قهرمانی سخت است اما من به موفقیتهای بزرگ استقلال امیدوارم.

استقلال را برای قهرمانی در بین مدعیان شانس اول میدانید؟

فعلاً نه. من شانس اول قهرمانی را فعلاً به تیمهای شهر خودرو و سپاهان میدهم اما استقلال با ادامه روند فعلیاش این شانس را دارد که شرایط بهتری برای تیمش به وجود آورد و خودش را به عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح سازد.

بضاعت استقلال را برای جنگیدن در سه جام کافی میدانید؟

برای آسیا بضاعت تیم استقلال را کافی نمیدانم و معتقدم حتماً استقلال به چند بازیکن خوب بینالمللی دیگر نیاز دارد اما برای دو جام داخلی بضاعت تیم استقلال به نظرم کافی است.

پول و مطالبات بازیکنان استقلال هم به شکل قابل قبول و خوبی تقسیم نشده؛ نکتهای که موجب نارضایتی سرمربی و بعضی از بازیکنان استقلال شده، این رویه چه تأثیری در استقلال و روی نتایجش میگذارد؟

بالاخره وقتی مربی خارجی میآورید حتماً باید فکر پول دادنش را هم بکنید. مدیر و مسئولان باید به وظیفهشان عمل کنند و اگر در پرداختها نارضایتی به وجود آید حتماً انسجام تیمی به هم میخورد و شرایط و هارمونی تیم به هم میریزد.

در خصوص مدیریت استقلال در این فصل چه نظری دارید؟

مدیریت استقلال پنج، شش سال است که با کمبودها و مشکلاتی مواجه شده است و کلاً تا زمانی که افراد منتسب به وزیر در باشگاههای سرخابی مشغول به کار شوند اوضاع همین میشود. در تمام دنیا هم مدیریت یک هنر است اما در فوتبال ما این وجه از آن گرفته شده است. رشته تحصیلی من مدیریت است اما مدیریتها و چشماندازها در فوتبال ما کوتاه مدت است و برنامه و چشمانداز طولانی مدت در آن دیده نمیشود. دو تیم پرطرفدار تحتنظر وزارتخانه هستند و باید بر اساس یکسری اقدامات دیکته شده کار کرد و به نوعی مدیری نمیتواند در این دو باشگاه خارج از چارچوب برنامه در نظر گرفته شده کار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگران

      توجه کردید؟؟؟نگفت بازیکنان ایرانی درجه چهارم هستن،گفت سرمربی سابق بلژیک درجه دومه

    • بدون نام

      درجه 2 کیروش بود ویلموتس درجه 4_5 هم نیست

    • بیب بیب

      ولا اصلا ایشون مربی نیست که درجه داشته باشه عین جونیور خودمون چیزی از فوتبال نمیدونه

    • بدون نام

      کیروش جز مربیان درجه یک اروپا بود قابل مقایسه با ویلموس نیس ..

    • بدون نام

      بعنوان یه پرسپولیسی همیشه پیروز خان رو دوست داشتم و به نظراتش احترام می گذارم و همیشه درست میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج