۹۳۰۹۸۰
۵۱ نظر
۵۰۱۳
۵۱ نظر
۵۰۱۳
پ

رفاهی خبر داد:

افزایش غیرقانونی قیمت‌ها را گزارش دهید

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: تاکنون از طریق سامانه سجام در ارتباط با جرایم انتخاباتی ۱۱ گزارش دریافت شده است.

خبرگزاری ایلنا: مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: تاکنون از طریق سامانه سجام در ارتباط با جرایم انتخاباتی ۱۱ گزارش دریافت شده است.

«علی اصغر رفاهی» مدیر کل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست خبری خود با عنوان انتخابات به همراه پیشگیری از مفاسد اقتصادی، مالی، گرانی و افزایش قیمت که صبح امروز در معاونت اجتماعی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: از زمان ریاست آقای رییسی چندین موضوع به‌عنوان اولویت در سامانه سجام مشخص و مقرر شد به طور ویژه در سال ۹۸ روی آنها کار شود. پیشگیری از تهیه و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، تخلفات و جرایم انتخابات ۹۸، پیشگیری از جرایم محیط زیست و منابع طبیعی با اولویت زمین خواری و صیانت از منابع آب پیشگیری از تخلفات آسیبها و جرایم فضای مجازی، پیشگیری از مفاسد اداری و مالی، پیشگیری از مفاسد اقتصادی و پیشگیری از جرایم و حوادث حوزه کارگری و صنعتی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در ستاد مردمی پیشگیری از قوه قضاییه در بستر سامانه سجام انجام می شود.

افزایش غیرقانونی قیمت‌ها را گزارش دهید

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته درباره پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در بستر سامانه سجام گفت: تاکنون قریب به ۹۲ هزار نفر به عنوان دیده بانی پیشگیری یا ناظران مردمی داوطلبانه در سامانه ثبت نام کرده و برای کمک به پیشگیری از جرایم به قوه قضائیه کمک می کنند.

مدیرکل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد: مصادیق جرایم انتخابات تهیه شده و از دیده‌بان‌ها خواسته شده چنانچه این موارد را مشاهده کردند از طریق این سامانه اطلاع دهند.بحث استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت المال و موسسات عمومی وابسته به دولت، سوءاستفاده احتمالی مسئولان استانی و محلی اعم از کشوری و لشکری از مقام و جایگاه اداری خود برای کاندیدایی یا علیه او و ستاد انتخاباتی آنها، بهره گیری ابزاری از اقوام و قومیت های مذهبی و وعده های غیرقابل تحقق، اخلال، اختلال و بی نظمی در نشست‌ها و اجتماعات انتخاباتی قانونی، تخریب، توهین و افترا به کاندیدای رقیب، سیاه نمایی و تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی از جمله موضوعات است.

رفاهی با بیان اینکه جرایم و تخلفات انتخاباتی به سه دسته تقسیم بندی می شوند، گفت: جرایم شامل قبل، حین و بعد از انتخاب است. بحث دخالت در امر انتخابات، ارسال پیامهای مشکوک مبنی بر قطع یا برقراری یارانه نقدی، فعالیت و مداخله تبلیغاتی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به نفع کاندیدای خاص به ویژه خارج از مهلت و زمان قانونی انتخابات، ارسال پیامک تهدیدی و تطمیعی به نفع کاندیدای خاص، وعده تامین آب، برق، گاز و افزایش یارانه و سایر امکانات رفاهی توسط نامزدهای انتخاباتی، واگذاری اماکن دولتی عمومی به نامزدها جهت برگزاری نشست‌، مداخله دهیاران به نفع کاندیدای خاص، تبلیغاتی کردن اقدامات و فعالیت‌های جاری و عادی منطقه به نفع کاندیدای خاص، انتشار شایعات علیه کاندیدای معین در شبکه‌های اجتماعی از مهمترین مصادیق جرائم انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه تاکنون از طریق سامانه سجام در ارتباط با جرایم انتخاباتی ۱۱ گزارش دریافت شده است، تصریح کرد: در استان گیلان یک مورد تبلیغات زودهنگام، استان خراسان رضوی دو مورد تبلیغات زودهنگام، آذربایجان غربی دو مورد تبلیغات زودهنگام، یک مورد تهدید و اغتشاش در انتخابات و دامن زدن به اختلافات قومی یک مورد گزارش شده است. همچنین در کرمانشاه دو مورد تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی، چهارمحال و بختیاری یک مورد تبلیغ زودهنگام در فضای مجازی و در خراسان رضوی یک مورد تهدید به اغتشاش در انتخابات گزارش شده است.

وی در ادامه گفت: تاکنون فقط دو مورد از ۱۱ مورد گزارش دریافت شده به مراجع ذیربط ارسال شده که شامل یک مورد در گیلان و یک مورد در خراسان رضوی بوده است که به دستگاه‌های ذیربط ارسال شده و ۹ مورد دیگر در دست بررسی است و تا پایان هفته آینده تعیین تکلیف می شود.

رفاهی تصریح کرد: در جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات مصوب شده است از ظرفیت سامانه سجام در پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات استفاده شود و کارگاه ملی تربیت مدرس پیشگیری از جرایم انتخابات برگزار شد و تا دو هفته دیگر دیده بانان توسط این مربیان در سراسر کشور آموزش خواهند دید.

وی ادامه داد: هدف ما از اجرای سامانه سجام در باب انتخابات این است که با احصا جرایم انتخابات و بکارگیری دیده بانان پیشگیری انتخاباتی سالم برگزار کنیم و از یکی از بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی انتخابات حفاظت کنیم.

او با تاکید براینکه دیده‌بانان فقط وظیفه ارسال گزارش تخلفات را دارند، گفت: سامانه سجام یکی از راههای تحقق بخشیدن اصل ۸ قانون اساسی است، گزارش دیده بانان علاوه بر ارسال به وزارت کشور و شورای نگهبان برای داستانهای مربوطه در سراسر کشور ارسال خواهد شد و توقع تعقیب از دادستان‌ها نداریم، بلکه از آنها توقع داریم با دریافت این گزارشات دستورات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات صادر کنند.

رفاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین گفت: برخی از افراد متأسفانه سوءاستفاده کرده و مبادرت به اقدامات شرارت آمیز کردند و خلاف موازین قانونی کشور اقداماتی مانند آتش زدن بانک ها، پمپ بنزین و ... مرتکب شدند. ما از مردم و به ویژه دیده بانان پیشگیری می خواهیم هرگونه مستنداتی از جمله عکس، فیلم، نوشته و ... در این زمینه دارند از طریق سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) برای ما ارسال کنند، چراکه برخورد قوه قضاییه در باب موضوعات امنیتی و اقتصادی برخورد قاطعی است و ما این مدارک را به دست مقامات انتظامی و امنیتی می‌رسانیم.

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری موارد مرتبط با طرح سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین تصریح کرد: گزارشات مردمی و دیده بانان در این زمینه علاوه بر اینکه در اختیار دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت در سطح مرکز به کمیته مربوط نیز ارسال خواهد شد. برخی از این جنایت ها غیرقابل گذشت است و باید برخورد قاطع با آنها صورت گیرد تا دیگر تکرار نشود.

وی همچنین درخصوص افزایش احتمالی قیمت‌ها در پی طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: از مردم می‌خواهیم هرگونه افزایش غیرقانونی و نامتعارف را از طریق سامانه سجام برای ما ارسال کنند و ما نیز قطعا در سریعترین زمان ممکن به اطلاع مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی خواهیم رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به کی بگیم؟؟؟ هر جنسی شده هزاربرابر پس کجا بودید اون موقع؟؟؟ فقط وفقط شعار و حرف. داداش دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

    • بدون نام

      چشم من گزارش دارم قیمت آژانسی که مسیری می رفتم۴۰۰۰هزارتومان شده۱۵۰۰۰هزارتومان اینم گزارش خوب بیایددرستش کنیدفقط فک می زنید

    • بدون نام

      مردم کار زندگی خودشون را رها کنند برن دنبال گران فروش پس کار شماها چیست در ضمن شما با کدام گرانفروش برخورد قانونی کردید؟!!!

    • امین

      اقا بنزین گرون شده رسیدگی کنید بفرمایید گزارش کردیم

    • بدون نام

      اقای محترم چی می فرمایید اکثرمردم فقیر وبیجاره در دههات و روستاها هستند این افراد که از همه چیز دستشان بسته است چه کنند به کی گرفتاریشان بگن فکر می کنید گرانی فقط نخود لوبیاست یک لوله اب منزل اشکال پیدا کند با چه قیمتی جمع می شود فقط مردمان شهری و یا تهران نیستن کلی صحبت کن

    • بدون نام

      افزایش سن پایین معتادان چی افزایش گرسنگان چی افزایش بدبختی ها چی یکی در راس مملکت نیست دلش بە حال مردم بسوزە

    • سعید رضوانی

      جواب نمیده صد بار تست کردن
      وقتی گرون میخرم جنس رو نمیشه ارزون فروخت

    • داداش

      گزارش داده شده اتحادیه نانوایان تهران اعلام کرده تمام نانوایی ها یا افزایش داده اند وانهایی هم که افزایش نداده اند از وزن خمیر کم کرده اند علی برکت الله

    • م.ص.

      مدیرکل پیشگیریهای مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه!!! چه خبره؟ دیگه پست نیست بین فک و فامیل تقسیم کنید؟

    • م.ص.

      شوخی میکنی لابد.

    • بدون نام

      گیرم گزارش دادیم.مگه با بگیر ببند کار درست میشه.مردک همه چیز باید رقابتی باشد که هم کیفیت و هم قیمت درست شود.نه با دستور.کشتید ملت را با این ایده هاتون

    • ساس

      آقای بازرس تعزیرات, آقای مسئول, گوجه نسبت به شنبه هفته ی قبل امروز ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته. از ۵ هزار در عرض ۵ رو روز رسیده ۱۲ هزار . الهی ریشه ی ظالمان را بسوزان و نابودشان کن

    • ج

      چشم

    • بدون نام

      به کی؟به همدست گرون فروش

    • بدون نام

      به کی گزارش بدیم یا خودتون نمیبینید چه اوضاعی گرفته.

    • بدون نام

      تورو خدا دست بردارید . اینهمه گزارش شد چه تاثیری داشت

    • بدون نام

      من گزارش میدم روحانی بنزین ۳۰۰۰ هزار کرد

    • بدون نام

      اخربیسودها مگر میشه تاکسی که ۳۰ لیتر سی هزارتومان میزد.الان همان سی لیتر ۹۰هزار تومان است چطور قیمت وکرایه تغییرنکنه شما بیسوادهستید همه سواد دارند وقیمت ضرب میکنن

    • بدون نام

      سلام به کی گزارش کنند وقتی تلفن اشغال هست

    • مرده متحرک

      من دارم گرون میکنم . مرد و مردونه میخوای چکار کنی؟ هیچ کاری نمکنید فقط حرف مفت میزنید.چون خره از پل گذشت

    • بدون نام

      گزارش به کسانی که خودشون بزرگترین گران فروشان تاریخ ایران هستند !

    • سبا

      مگه افزایش قیمت قانونی هم داریم؟!!!!!!!!!! میشه واضح تر بگید که کدوم کالا رو با الاغ حمل میکنند که حق افزایش قیمت نداشته باشه؟

    • بدون نام

      خنده داره. گزارش چیو گفتی؟ خخخخ همه چی مفته مفته مشکلی نیست که

    • بدون نام

      خودتان در جریان همه امور هستید .اگر بخواهید بصورت خود جوش جلوی گرانی را هم می گیرد.

    • بدون نام

      الان نرخ تا کسیها رفته بالا کی جوابگو هست؟
      این حرفها که قیمتها کنترل میشود بدرد خودتون میخوره
      مگه شما چندتا مغازه و چندتا شهر و روستا میتوانید کنترل کنید؟
      قبلا هم از این حرفهای پوچ زیاد زده شده ولی کاسبان و مغازه داران کار خودشون میکنند
      مگه همین لبنیات و مرغ نبود که قیمتهاشون افزایش پیدا کرد و هیچ کاری نتونستید بکنید

    • نجیب زاده

      هنوز 1 هفته نشده پراید 111 از 49 و 500 شده 56 میلیون

    • بدون نام

      فروش خودرو تو سایت دیوار اگه مردی برو بگیرشون

    • بدون نام

      اول از همه گرانی بنزین . به کی و کجا گزارش بدیم ؟ مملکتی که روی نفت و گاز و این همه منابع خوابیده

    • بدون نام

      با چندتا میخواین برخورد کنین .
      همین الانش کرایه دوبرابر شده خجالت بکشین با بچه ک طرف نیستین

    • بدون نام

      اعلامم هم کنیم هیچ غلطی نمیتونین کنین

    • بدون نام

      گرانی آنقدر زیاد شده که اگه بخواهیم گزارش بدیم روزانه صبح تا شب کارمان همین میشه پس کی بریم سرکارمان

    • بدون نام

      ماشین های هیبریدی 100 میلیون گرون شدند بیا درستش کن
      گوجه کیلویی 10000 هزار، گیر هم نمياد

    • بدون نام

      حالت تهوع میگیرم وقتی این حرف رو میشنوم .. متاسفم برا خودم و مردم کشورم

    • ایرانیه نگون بخت

      گزارش کنیم تا شما و کسبه هرد به ریش مردم بخندین ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خخخخ

    • عسل

      حقوقش رو شما میگیرین مردم گزارش بدن ؟ اژانسها و تاکسیهای اینترنتی گرون کردن

    • بدون نام

      مهمترین افزایش غیرقانونی، افزایش سه برابری قیمت بنزین به دست دولت است. کجا گزارش دهیم؟

    • محمد

      که چه بشه ؟ مگه خودتون نمیبینید ؟؟؟

    • بدون نام

      یعنی خودتون کور هستید نمیبینید کرایه ماشین و تره بار گرون شده؟

    • فرهاد

      یک گزارش میدم ببینم چه غلطی میکنی :
      بنزین عیر قانونی گران ش لطفا با عواملش برخورد کنید.

    • علی

      کی جوابگو باشه

    • زارع

      گزار بدیم ک چتو بشه ؟هه

    • AAAAAAAAAA

      اخه تعزیراتی چقدر شما خنگ هستین
      برو بقال محل خود و چهار جنس را سوال کن
      مثلا بگو تخم مرغ چند است.

    • کارمند

      آخه شما اگر قدرت داشتید با گرانی برخورد کنید حال و روز ما اینطور نبود شما هیچ کاری با گران فروشان ندارید چون از خودی ها هستند

    • بدون نام

      پراید ۵۶میلیون شدببینم چه غلطی میکنی

    • AAAAAAAAAA

      خخخخخخخخخخخخخخ
      خودشان در دفتر لم دادن و مردم باید کار این سازمان در پیتی رو انجام دهند

    • بدون نام

      واقعاکه مسخره ست کدام جدول قیمت وکدام معیاروکدام مرجع قیمتگزاری وکدام توان نیروی رسیدگی کننده؟واصولاقیمتهافقط برای بازاریان کنترل شودیاکارخانه داران مانندلبنیات ودیگران که هم ازمایه کم کرده وپاکتهاراکم حجم نموده وهم گران کرده رابایدتماشاچی بود؟29/8/98

    • ابراهیم

      که چطور بشه اگر مرد هستید برخورد کنید شلاق بزنید وسط میدان شهر

    • بدون نام

      گرانفروش اصلی خود دولت است .

    • بی نام

      همه چیزگرون شده ابنم گزارش من بریدبرخوردکنین

    • بدون نام

      زحمتتون زیاد شده یک وعده دروغ از مسعولین برابر با هجوم کلاهبرداران مثل بسته حمایت معیشتی برای ملت که از ده نفر به یک نفر دادند این دم دستتره لطفا رسیدگی کنید چرا گرانی؟چرا وعده دروغ تا به هزاران موضوع دیگر برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج