۹۳۱۰۲۵
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

وام ۵میلیارد دلاری روسیه به ایران پرداخت می‌شود

وزیر نیرو گفت: وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران پرداخت می‌شود تا دو پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ واتی هرمزگان و برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون - گرمسار انجام شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو گفت: وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران پرداخت می‌شود تا دو پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ واتی هرمزگان و برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون - گرمسار انجام شود.

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر هیئت اقتصادی به کشور روسیه گفت: من به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با روسیه، فردا با هیأتی از دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن دریافت وام ۵ میلیارد دلاری دولتی این کشور به ایران عازم مسکو خواهم شد.

وزیر نیرو ادامه داد: این وام در مجلس ما به تصویب رسید و قرار است برای عملیاتی کردن دو پروژه مهم نیروگاه ۱۴۰۰ واتی هرمزگان به ارزش ۱/۲ میلیارد و برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون-گرمسار حدود یک میلیارد صرف شود.

وی افزود: برخی از قراردادها امضا شده است و برای باقی این ۵ میلیارد خوشبختانه پروژه‌های پیشنهادی به تصویب رسید که عبارتند از اضافه کردن ۲ هزار واگن به مترو به سیستم حمل و نقل شهری، تکمیل راه آهن زاهدان - بیرجند، توسعه نیروگاه برق آبی گتوند که قرار از ۱۰۰۰ مگاوات به ۱۶۴۰ برسد و بازتوانی نیروگاه رامین اهواز ۱۸۰ مگاوات.

اردکانیان با بیان اینکه وزارتخانه‌های صنعت، راه و شهرسازی، نیرو، اقتصاد و بانک مرکزی در این طرح حضور خواهند داشت و مراحل نهایی آن انجام می‌شود، تاکید کرد: بعد از اندکی کندی در برگزاری «جلسات مشترک اقتصادی»، تا نیمه آذرماه جلسه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با تاجیکستان با مسئولیت وزارت نیرو با حضور وزیر انرژی این کشور برای حضور فعال‌تر بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: در چارچوب توسعه روابط منطقه‌ای برگزاری «شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب» که سال‌ها پیش تاسیس شده است که پارسال مجدا برای ۶ سال تمدید شد امسال در دهه اول آذر ماه با حضور ۱۶ کشور با حضور وزرای آب و سایر مسئولان آب منطقه در تهران به ریاست وزیر نیروی ایران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پویش «الف-ب ایران» گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۳ استان کشور احداث خواهد شد. این هفته نیز در سمنان حضور داشتیم و در هفته آینده نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      وام ده میلیاردی ایران به مصر چه شد؟؟پس گرفتین

    • متخصص فهماندن

      خداروشکر،حداقل درگدایی ازجهان تحریم نیستیم.کشوری که درنفت وگازاول جهانه،میره ۵ میلیاردازکشوردوم جهان وام میگیره،عجب سیاست گذاری عالمانه ای،....،تاچنددهه بایداین توقف سرمایه گذاری درایران روتاوان دادوچندنسل عقب افتادگی روبایدنظاره گربود...؟؟؟؟

    • بدون نام

      ما که روی مخازن عظیمی از نفت گاز نشسته ایم خاک کشور ما ک گنيجينه ای از طلاست این همه پول نفت گاز کجا ميره ک میان از روسیه وام ميگيرن پس وای به حالا ما جووون ها ک ن کاری داریم ن پولی داریم ن امیدی داریم به زندگی چشم امید داریم به این حکومت ک کاری منبع دارمدي وامی چیزی به ما بدن برای زندگی بخدا توش موندن آخر عاقبت این همه جووون تو ایران ک بیکارن چی باید بشه تنها راه حلی به ذهنم ميرسه اينه ک باید" بريم بميريم "همین

    • بدون نام

      یادش بخیر قبل از انفلاب ایران به کشورهای اروپایی و..وام میداد الان باید از روسهای بی دین وام بگیریم

    • بدون نام

      اینا خودشون پول میدن کشورای دیگه بعد وام الکی میگیرن از روسیه

    • بدون نام

      مگر نمی گفتند ما داریم پول به روسیه میدبم ؟ پس چه شد؟

    • بدون نام

      در زمان خاندان پهلوی ما حتی به سوئیس هم وام میدادیم به بانک جانی هم وام میدادیم اما امروز ببین به چه خواری وذلتی رسیدیم که داریم از روسیه وام میگیریم لطفا اگه زحمتی نیست کنتر اختلاس کنید وثروت ایران را خرج کشورهای عربی نکنید

    • ایرانی

      روسیه هم ما رو گاوشیرده میبینه! دوتا پروژه که خودش قراره کارش رو برداره و یا خودش میخواد استفادش کنه . . .

    • بدون نام

      بگیدببینم این وام نحوه وزمان تحویلش چه جوریاست؟!
      نحوه تحویلش مثل "اس سیصد" سرکاریه یا واقعیه؟؟!!!

      واگر واقعیه بازپرداختش بابهره ست یابدون بهره؟!!!
      واگر قطع به یقین که بابهره ست بهره ش چقدره؟؟!! یعنی بهره ش ازدریای خزر پرداخت میشه یااز بنادر ویامنافع دیگه ملی؟؟!!!!
      قراردادش قراره کجاامضاء بشه؟؟!! ترکمانچای یاگلستان؟؟!!!!

    • بدون نام

      خدا میدونه دوباره روسیه چه خوابی برای ایرانیها دیده

    • بدون نام

      دروغه

    • shanjani.............

      '''' چرا ما باید پنج میلیارد'دلار از '' شرق'' وام بگیریم? چرا ما نباید 'قدر '' دلارهای خود که با هزاران زحمت بدست می آوریم ندانیم?

    • آزاد

      پولی که چند برابر قیمت واقعی نیروگاه هسته‌ای بوشهر گرفتند و حالا با سود میخواهند بدن به خودمون ،نباید چنین مسئولانی را از کشور بیرون انداخت

    • بدون نام

      یه زمانی خودمون به کل جهان وام میدادیم ....

    • بدون نام

      دروغه

    • بدون نام

      بازم میگن روس ها بدن .والا الان بین بد و بدتر باید انتخاب کنیم .امریکا که از بدترم بدتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج