۹۳۱۰۳۳
۹۷ نظر
۵۰۱۰
۹۷ نظر
۵۰۱۰
پ

ربیعی: یخچال خالی بازنشسته‌ها را درک می‌کنیم

سخنگوی دولت گفت: از دولت یازدهم این بار سوم است که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند و نظرات مختلفی بود یک نظر این بود که قیمت ۵ هزار تومان شود و نظر دیگر این بود که قیمت بنزین به حدود ۷ هزار تومان برسد و قیمت آب و برق و گاز هم افزایش یابد و در قبال آن پول بیشتری به مردم بدهیم.

فارس نوشت: سخنگوی دولت گفت: از دولت یازدهم این بار سوم است که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند و نظرات مختلفی بود یک نظر این بود که قیمت ۵ هزار تومان شود و نظر دیگر این بود که قیمت بنزین به حدود ۷ هزار تومان برسد و قیمت آب و برق و گاز هم افزایش یابد و در قبال آن پول بیشتری به مردم بدهیم.

علی ربیعی سخنگوی دولت، طی گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت قبل از افزایش قیمت بنزین اطلاع‌رسانی نداشت و مردم را قانع نکرد؟ گفت: اقناع سازی درباره افزایش قیمت بنزین از چند سال قبل انجام شده بود و تعجب می‌کنم چرا برخی بزرگان انتقاد می‌کنند که چرا ما در موضوع افزایش قیمت بنزین اقناع سازی انجام نداده ایم.

سخنگوی دولت افزود: یکی دو نفر از بزرگان هم دیدم چنین حرفی زده بودند. اینجا بحث دو قسمت است یکی اینکه چرا اعلام نکردیم که فلان تاریخ گران می‌شود و یکی اینکه آیا درخصوص گران شدن حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها صحبتی نکرده بودیم؟

وی گفت: چندین بار خودم در این خصوص و در بحث حذف یارانه‌ها صحبت کرده ام و سناریوهای مختلفی نیز مطرح شد و بارها اصلاح ساختار اقتصادی را منوط به حذف یارانه‌ها دانسته بودیم و اقتصاددانان بزرگ نیز نامه نوشته و علاج بیماری اقتصادی ایران را حذف یارانه‌ها خوانده بودند.

ربیعی افزود: بحث پیرامون اینکه قیمت حامل‌های انرژی باید به فوب خلیج فارس برسد بحث تازه‌ای نیست و مدتهاست صورت می‌گیرد، اما مردم، چون تصوری از آثار این تصمیمات نداشتند دقت نکردند، اما نخبگان به این موضوع دقت داشتند.

مگر می‌توانستیم بگوییم فلان ساعت بنزین گران می‌شود؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعلام نکردید فلان ساعت بنزین گران می‌شود و چرا یک شبه این کار انجام شد؟ گفت: مگر می‌توانستیم بگوییم فلان ساعت بنزین گران می‌شود؟ مگر سال‌های قبل خانه‌هایی را ندیدید که به دلیل انباشته کردن بنزین آتش گرفت و مگر آن صف‌های طولانی و آتش سوزی‌ها را ندیدیم؟ این تصمیمی ملی بود و ما باید کاری می‌کردیم که بنزین از پمپ بنزین‌ها به خانه‌ها منتقل نشود و اگر زمان آن از قبل اعلام می‌شد خیلی‌ها هرچه امکانات در مناطق مرزی داشتند برای دو ریال سود بیشتر جمع می‌کردند و به فکر قاچاق آن می‌افتادند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اقناع سازی درخصوص افزایش قیمت بنزین از دو سال پیش انجام شده است، افزود: البته این طرح موافق و مخالف دارد، اما بحث یارانه‌های پنهان در انرژی موضوع مهمی است و حتی تلویزیون نیز بارها درباره حذف آن بحث کرده است.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این اتفاق پلکانی صورت نگرفت؟ گفت: از دولت یازدهم این بار سوم است که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند و نظرات مختلفی بود یک نظر این بود که قیمت ۵ هزار تومان شود و نظر دیگر این بود که قیمت بنزین به حدود ۷ هزار تومان برسد و قیمت آب و برق و گاز هم افزایش یابد و در قبال آن پول بیشتری به مردم بدهیم و یک نظر هم این بود که قیمت ۲ هزار تومان باشد و سهمیه هم برداشته شود، اما ما هرکدام از این پیشنهادها را عملی می‌کردیم عیبی داشت و موردی را انتخاب کردیم که آثار منفی آن کمتر باشد.

وی افزود: ما باید افزایش را به گونه‌ای اعمال می‌کردیم که پول قابل توجهی به دست بیاید و بتوانیم میان ۶۰ میلیون نفر تقسیم کنیم و برای ما مهم بود که مبلغ به گونه‌ای باشد که هفت دهک را پوشش دهیم.

ربیعی گفت: در این یکی دو روزه برخی‌ها عنوان می‌کردند که دولت به خاطر کسری بودجه این تصمیم را گرفته است، در حالیکه هم آقای رئیس جمهور و هم بنده بارها اعلام کردیم که حدودا ۳۰ هزار میلیاردی که از این تصمیم به دست می‌آید بی کم و کاست برای افزایش معیشت مردم به کار گرفته می‌شود، اما برخی سوال می‌کنند که چرا دولت گران می‌کند و بعد به مردم می‌دهد و چه منفعتی برای دولت دارد؟

قرار نبود پولی گیر دولت بیاید

وی افزود: قرار نبود پولی گیر دولت بیاید و قرار بود ساختارها اصلاح شود و بیماری اقتصادی را درمان کنیم. ناچار هستیم مدیریت مصرف را انجام دهیم و محیط زیست را اصلاح کنیم؛ بنزین مجانی می‌دهیم و کشورهای همسایه مصرف می‌کنند و چرا یارانه همسایگانمان را بدهیم؟

ربیعی افزود: همه اقتصاددان بازار آزاد و برخی اقتصاددانان نهادگرا معتقدند راه اصلاح ساختار اقتصادی کشور رفتن به سمت منطقی کردن قیمت حامل‌های انرژی است، اما بحث این است که پول را چگونه به طبقات پایین برسانیم و اصل این تصمیم علاوه بر اصلاح ساختار اقتصادی، عادلانه کردن برخورداری مردم است.

۶۰ درصد ایرانیان خودرو ندارند

وی با طرح این سوال که چرا باید برخی ۳۳ برابر طبقات دیگر مصرف کنند، گفت: ۶۰ درصد ایرانیان خودرو ندارند و در بسیاری از شهرهای کوچک خودرو کم است و آیا این عادلانه بود که برخی ۳۳ برابر دهک‌های پایین از قیمت ارزان بنزین استفاده کنند؟، برنامه ششم به دولت اجازه می‌داد، قیمت بنزین به فوب خلیج فارس برساند.

وی همچنین گفت: چند کارشناس اخیرا در جلسه‌ای گفتند که چرا دولت هر سال انتظار تورمی ایجاد می‌کند و اسم بنزین موجب نگرانی می‌شود، پیشنهاد دادند که این افزایش سالانه نباشد و هر چند سال یکبار رخ دهد و حتی قرار شد که ما در این تصمیم اخیرمان به گونه‌ای عمل کنیم که سال آینده افزایش قیمتی نداشته باشیم.

از وزارت خواستیم افزایش قیمت سرویس‌ها را سریع بررسی کند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مسافربرهای شخصی که سهمیه تاکسی‌ها را ندارند، اما مشکل معیشتی دارند چه برنامه‌ای دارید که با افزایش قیمت کرایه موجب دلخوری مردم نشوند؟ افزود: ما قیمت گازوئیل را تغییر ندادیم تا در حمل و نقل اثر نگذارد، اما حمل و نقل درون شهری تاثیر نخست خود را از بنزین می‌گیرد و به همین علت سهمیه آژانس‌ها و سرویس مدارس را پیش بینی کردیم و اخیرا که برخی سرویس‌ها افزایش قیمت دادند از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستیم سریع بررسی کند.

ربیعی گفت: عده‌ای با موتور کار می‌کنند و عده‌ای هم خودروی بالای ۲۰ سال دارند، در مورد این مسافربرها طرحی داریم که آن‌ها را به سامانه تاکسی‌های اینترنتی وصل می‌کنیم و اگر عملی شود، مشکل حل خواهد شد.

سفره خالی و یخچال خالی بازنشسته‌ها را درک می‌کنیم

وی در ادامه گفت: غیر از این مباحث بعضی‌ها با دعواهای سیاسی فضای روانی کشور را نامطلوب می‌کنند، در همه جلسات چه جلسات هیات دولت و چه جلسات سران قوا به طور خیرخواهانه به دنبال کمک به مردم هستیم و اکنون در شرایط تحریم نفت قرار داریم، اما با دور زدن تحریم می‌توانیم بودجه‌های طرح‌های عمرانی را تامین کنیم، اما مردم بدانند که ما رنج آن‌ها را می‌فهمیم و سفره خالی و یخچال خالی بازنشسته را درک می‌کنیم و ما مدتهاست در جلسات بحث می‌کنیم که چگونه به مردم کمک شود.

ربیعی گفت: در تجمعات روزهای اخیر جوانان هیجان زده‌ای را دیدیم که واقعا بیکاری آزارشان می‌داد، اما چند روز که گذشت به سرعت صف خود را از افراد شرور جدا کردند و اجازه ندادند برخی در اتاق‌های جنگشان عمل کنند و مردم فهیم نشان دادند که اعتراض‌ها داخلی و خانوادگی است و به تخریب گران هیچ توجهی نکردند. دولت در کنار مردم است و زندگی سخت مردم را درک می‌کند و خیلی مسئولان زندگی شان شبیه زندگی مردم است و تصور نشود ما به فکر مردم نیستیم.

زندگی مسئولان شبیه زندگی مردم است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دولت مکان و بستری برای نشان دادن اعتراضات مردم ایجاد نمی‌کند؟ گفت: این بحث مهمی است و من و همچنین آقای رئیس جمهور در این خصوص اعلام کرده ایم که اعتراض حق مردم است.

ربیعی افزود: یکی از اشکالات ما در توسعه سیاسی این است که باید مکانیسم‌های اعتراض‌های بدون خشونت و منطقی را جدا کنیم و باید ساز و کاری ایجاد شود که افراد بتوانند اعتراض کنند و یکی از نتایج تجمعات تلخ این روزها، این است که باید توسعه سیاسی ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      هروقت یخچال خونت خالی بود و بی پول بودی بعد درک میکنی
      تو هیچ وقت یخچال خالی رو درک نمیکنی

      پاسخ ها

      • مهدی

        جوک نگید بابا... زندگی شما هاشبیه مردمه آقای ربیعی؟؟؟!!!!... توی کاخهای خودتون نشستید دارید کیف میکنید بازنشسته بدبخت بعد از ۳۰ سال کار و ۲۰ سال از بازنشستگیش گذشتن ۲.۵ میلیون حقوق میگیره.... اینقدر دروغ نبافید مردم رو هم نفهم فرض نکنید

    • بدون نام

      نه درک نمیکنی. فقط حرف میزنی

    • شهرام

      طفلک تو همین چند روز اندازه کل دوره مموتی دروغ گفت.

    • بدون نام

      فقط بازنشسته ها؟

    • بدون نام

      اگه درک می‌کردید که این اوضاع مملکت نبود ؟

    • بهرام

      بله حتما مسولین محترم مستاجر هستند و با حقوق کارمندی زندگی میکنند شبیه مردم.

    • بدون نام

      این کار خیلی خوبه اما حقوق کارگران و کارمندان هم به حقوق کارکنان کشورهای حاشیه خلیج فارس میرسه؟

    • بدون نام

      درک کردن که فایده ای نداره بخدامن بازنشسته ام حقوقم برای ده روززندگی جوابگو نیست

    • بدون نام

      ایشون که دست همه جوکرها رو ازپشت بسته !!!!!که بودی تو!!!!!!!

    • مهدی

      از این حجم از درک کردن خسته نشدید؟؟؟؟

    • بدون نام

      میخوان دست درازی به یخچال ها بکنن

    • شهروند

      والا اگر درک بکنی

    • بدون نام

      رای ما و همه مردم دکتر ربیعی پاکدامن

    • ندری

      اگر ارزش پول ملی کشور رو حفظ میکردید این مشکلات پیش نمیومد

    • ندری

      اگر ارزش پول ملی کشور رو حفظ میکردید این مشکلات پیش نمیومد

    • بدون نام

      دیگه داری رسما مسخرمون میکنی و این عاقبت خوبی نداره

    • بدون نام

      نوبخت جانبازی مخفی است که لیاقت ریاست جمهوری را دارد سرها به فدای تار موهای پر تجربه اش نوبخت مردم ایران تو را مانند پدرشان دوست دارن یکم یارانه بریز جلوی مردم ثواب داره

    • هادی

      آقای سخنگوی دولت لطفا پیاده شوید باهم برویم بنزین لیتری ۵ یا ۷ هزار تومان چه فکر کردید به شعور مردم توهین نکنید وقتی از مردم حرف میزنیم منظورم علمای اعلام و استادان دانشگاهها و اقشار تحصیل کرده میباشد سکوت ما نه به نشانه رضایت از اقدامات شما بلکه به نشانه اطاعت از مقام عظمای ولایت است.

    • بدون نام

      یعنی کرایه ماشین برای جابجای و خریده وسایل که گرانی بنرین روی آن تاثیر گذاشته هم مجانی است برایشان :؟

    • بدون نام

      کدام مسئول ماهی ۱.۵ میلیون حقوق میگیره ؟

    • بدون نام

      کسی که جيبش پر پول باشه شکمش هم پر باشه و تاحالا مزه فقر را نچشیده باشه قطعا درک نخواهد کرد وضعیت ما قشر محروم رو "این روایتی از یکی از معصومین هستش"

    • بدون نام

      فقط دروغگویی رو درک میکنی.
      وزارت کار رو گند زدی

    • بدون نام

      اینها واقعا بالاخونه رو ظاهرا اجاره دادند ، ۵ هزار تومان و ۷ هزار تومان ؟؟؟؟!!! خجالت بکشید از مردم ، شرم آوره بخدا ،

    • ج

      چقدر فکر مردمی بیچاره مردم

    • ط

      فرق زندگی مردم عادی با شما چیه شما حقوق پنجاه میلیونی میگیرید ما حقوق دو میلیونی پول کرایه خونه خرج خونه پسر من چهار سال نامزد داره پول پیش خونه نداره عروسی بگیره حرف زدن برای شما راحته چون جیبتون پره بچه‌ها تون بهترین امکانات زندگی میکنند یزره هم کاش وجدان داشتین به فکر مردم بودین بنزین گرون کردین همچی گرون شد بترسید از آه مظلوم

    • ج

      شب تاصبح خواب نداری ازفکرمردم

    • بدون نام

      سیر از گشنه خبرنداره سوار از پیاده نکنه یخچال خونه تو دختر وپسرتم خالی

    • بدون نام

      عجب درک میکنی آقای دروغگو

    • یگانه

      بعید میدونم حتی درک کنید یادمه چند وقت پیش به یکی از نابغه های کشور گفته بودن مردم پول ندارن گوشت بخورن گفت اشکال نداره آش بخورن

    • سبا

      آقای ربیعی چقدر این چند روز حرف میزنه.... یکی در میون تیتر خبرهاتون گوهرافشانیهای ایشونه.... علی الحساب اینترنت رو وصل کن اخوی

    • بدون نام

      اون‌موقع‌نفت‌تحریم‌نبودین‌چه‌کمکی‌به‌مردم‌کردین‌خودتون‌خوردین
      الان‌اینطوری‌میگی‌

    • زهره

      با درک شما یخچال پر نمیشه

    • محمدی

      یخچال ..خالی بیکاران رو درک کن.....

    • بدون نام

      به خدادروغ میگی...به امام زمان دروغ میگی...بارنشسته بازیه حقوقی داره ازگشنگی نمیمیره...کارگرهای روزمزدی مثل ما یخچالش هم نداریم تاخالی باشه...دروغگو..

    • سعید

      اره جون خودتون زندگی تون شبیه به ماست

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دروغ گویان...

    • فلاکت

      درک و ابراز همدردی دردی از مردم دوا نمیکنه...ملت پول میخوان...مردم بدبخت کردین

    • علی

      امروزه نود درصد خودرو دارندوشصت درصد درست نیست ملاک خودرو باید خانوار باشد نه افراد.در خانواده ما که یک خودروست هر پنج نفر استفاده میکنیم جدایی از اینکه در خیلی خانواده ها پدر و مادر و فرزندان هر کدام یک خودرو دارند که جزو متوسط جامعه هستند

    • کهنه سرباز وطن

      آقای محترم مگر ریاضی شما خراب است اگر مقدار بنزین مصرفی کشور رو بطور میانگین لیتری دوهزار تومان حساب کنیم روزی هشت میلیارد تومان فروش دارید و به سی روز ماه ۲۴۰ میلیارد تومان میشود نه سی میلیارد تومان دوم اینکه مگر خودرو رو به قیمت بازار کشورهای همسایه میفروشیم که بنزین رو به قیمت بازار کشورهای همسایه میخواهید بفروشید اگر در مدت شش سال اخیر تاکنون برابر با تورم بنزین رو قیمت گذاری میکردید الآن که به مشکل نمیخوردید وقتی که خود دولت مردان کشور مان توانایی اداره کشورمان رو ندارند چرا تمام بار رو گردن مردم ایران میندازند

    • بدون نام

      ما که شب قبل از افزایش قیمت بنزین با پیام آقای زنگنه قانع شدیم.
      اینکه شما یخچال خالی بازنشسته ها را درک میکنی نشان میده خیلی جلو هستیم.
      خدا را شکررررر

    • آرمان

      شکم سیرهای دولت چه خبر دارند از سفره خالی مردم؟
      در شرایط تحریمی و محدودیت منابع فعلی ( البته به اعتقاد خود دولتی ها )، باید و حتما برای سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین یه نظرسنجی همگانی از مردم انجام میشد تا معلوم بشه آیا مردم واقعا موافق این لطف و خیرخواهی دولت هستند یا نه؟؟؟
      الان هم دیر نشده باید سریعا و بطور مستقیم نظرات مردم برای ادامه یا توقف طرح اخذ شود چون جیب ملت خالی و خالی تر خواهد شد و یارانه جایگزین، در عمل چیزی به قدرت خرید مردم اضافه نخواهد کرد.

    • بدون نام

      تا تو شرایط قرار نگیری نمیتونی درک کنی

    • بدون نام

      این درک به درد نخور شما به درد درک میخورد.

    • بدون نام

      آقای ربیعی به نظر خودتان مردم چقدر حرفهای شما را درست می دانند؟ شما و اطرافیانتان کار خوب درامد عالی و....هزاران منفعت می برید برای ما چی وضعیت برعکس شماست.

    • بدون نام

      به خدا قسم به قرآن محمد «ص» اگه ذره ای درک کنی تو فقط نوک دماغت رو میتونی ببینی و همین که یخچال های خونت جا برای یک سوزن هم نیست میبنی اگه کمی وجدان داشتید وچشم بینا اشک واه مردم رو می‌دیدید

    • بازنشسته

      نزدیک به دو سال است که گوشت خوردن را فراموش کریم در کل یخچال ما با گشت قهر هستند حالا کی آشتی میکنند خدا میداند

    • بدون نام

      جناب ربیعی با درک کردن ،بشود خواهدشد و... کار درست نمیشود

    • بدون نام

      سالها وزیر همین کارگر وبازنشسته ها بودی چه گلی به سرمون زدی ؟ مامشکلی نداریم تو هم دیگه کوتاه بیا

    • ایرانیه نگون بخت

      قسم تورو باور کنیم یا دم خروس رو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چجوری میخواین درک کنین اززمانیکه بنزین گرون شده به چلوکبابیها سربزنین ببینین قیمتهاچندشده همه چیزگرون شده ازدردماخبرندارین پس خواهش میکنم برامون دل سوزی نکنین چون شماهادردماروندارین

    • بدون نام

      زندگی مسئولان شبیه زندگی مردم است

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغ

    • قاسم کرمی 1359

      معلومه چقدر درک کردید بنزین رو گران کردید فعلا اولشه یه ماه دیگه قیمت اجناس معلوم میشه تجربه میگه هر سالی که بنزین افزایش پیدا کرده قیمت‌ها بالا رفته

    • شهرام

      ماشالله ..اقا درک هم دارید مگه شماها

    • بی نام

      چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که محتاج تهیه نان شبتان باشید.
      علی برکت ا...

    • بدون نام

      حرفتان جناب ربیعی با واقعیتهای جامعه متاسفانه همخوانی ندارد .چرا یارانه اکثر حقوق بگیران وبازنشسته ها و مستمری بگیرها را قطع کردید و حالا هم سهم بنزین برایشان در نظر نمیگیرید مگر برای اینها بنزین همان ۱۰۰۰تومان میدهید .ملاحظه مردم را بکنید به قول امام این مردم بودند که شماها را به این مناسب رساندند

    • بدون نام

      آره مخصوصا با اون ثروتت

    • امیر

      از درک کردنت یخچال پر نمیشه

    • بدون نام

      درک تنها فایده ندارد .
      ملت را چی فرض کرده آید.

    • لُنگ حکومتی

      بخدا اگر بدانی یخچال چیست

    • reza goudarzi

      تمام وزیران و نمایندگان مجلس و اعضای تشخیص مصلحت و شورای نگهبان در بهترین نقاط شهر در بهترین خانه ها زندگی میکنن از قدیمم گفتن سیر از گشنه خبرنداره سوار از پیاده ایناهم اگر از یخچال خالی بازنشسته خبر داشتن این وضع بازنشستها نبود


      فقط ناراحتیم ازاینکه اینا به اسم حکومت مستضعفین و حکومت اسلامی اومدن سرکار وزیر حکومت اسلامی نباید مثل وزیر حکومت شاه یا مثل وزیر حکومت امریکا باشه باید مثل مستضعفین زندگی کنه و خودشو وقف مردمش کنه

    • بدون نام

      یخچال خالی بیخال بی یخچال ها را باید چه کرد

    • علیرضا خندابی

      تو هیچی رو درک نمیکنی
      تو فقط عاشق پست و مقامی
      وقتی از وزارت کار اخراج شدی ،خیلی پریشان بودی
      یاعلی

    • علی

      چرا فقط باز نشسته ها پس من که بیکارم وبا ماشینم کار میکنم چرا نمیگید همه را به فکر باشید

    • بدون نام

      راست میگه شما درزرجهای میلیاردی وبازنشستگان مستاجر درماتده با ۲ میلیون حقوق بچه دانشجو جوان بیکار وهزار درد وبدبختی چه خوب میفهمید مرفه های بی درد دروغگو

    • بدون نام

      آقای ربیعی خواهشا دیگه دروغ کافیه شما پدر مابازنشستگان را با این حرفهای سرکار گذاشتنی دراوردید دوازده ساله قول همسان سازی حقوق ها را به ما می دهید دیگه بسه حنای شما رنگی نداره و هیچوقت شما از پیاده خبر ندارید ودلتان برای یخچال های خالی مانسوخته ونه می سوزه

    • بدون نام

      سلام یخچال خالی توسرمون بخوره قسط های وام معوقه واجاره خونه رو دریابید که مابازنشسته ها اخرعمری گرفتارشدیم به خداما خیلی بدبختیم ازهمه امکانات تفریحی ورفاهی محرومیم به خدا نمیتونیم حساب نسیه خوری بقالی سرکوچه روبپردازیم وای که فیش های مصرفی گاز و...... ...............خدایا خودت به دادمون برس

    • بدون نام

      به خدا هم رببعی دروغ میگوید و هم رئیس او اگر چنین است که ربیعی میگوید چرا بی تدبیری را جانشین تدبیر کرده اند؟

    • بدون نام

      چه فایده؟؟؟؟

    • shanjani.............

      '''' مقصر خالی بودن ' یخچالهای خانه چه کسانی هستند? ' چرا نباید در یخچالهای مردم مظلوم ایران '' کله پاچه گوسفندی ' جگر سیاه ' دل و قلوه ' و سیراب و شیردان گوسفندی' وجود نداشته باشد'' لطفا مقصرین را در اسرع وقت شناسایی ' و به صورت علنی و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی ' محاکمه کنید!

    • بدون نام

      مهم یخچال روحانی و وزراس ک پر باشه
      مردم بدرک شما بخورید

    • بدون نام

      درک نمیکنی

    • بدون نام

      برای یک بار هم بفهمی جای شکر دارد

    • بدون نام

      برای بازنشسته درک شما مهم نیست اقدام شما مهم است در اوج ناتوانی درگیر گرانی شدیم و درمان هم که که دردی بی درمان شده

    • رضا

      یخچال خونه مادر مستمری بگیر من خالیه و من کارگر قراردادی واسش خرید میکنم. واسه همین باور نمیکنم که درک کنی.

    • بدون نام

      معلم بازنشسته دوماه حقوق شده 700تومان

    • بدون نام

      والا همیشه میگین کارمندها و بازنشسته ها ولی دریغ از اصناف خورده ای که مغازه و خونشون اجاره اییه و بعضا سرمایه شونم وام گرفتن یعنی کلا پا در هوا نه بیمه ای نه کمکی نه درکی

    • 007

      چطوری یخچال خالی مردم رو درک میکنی؟
      لطفا بیشترازاین به شعور مردم توهین نکنید عاغا
      عایا یخچال خونه خودتون هم خالیه وشما هم درکش میکنید؟

    • A 21

      آقای ربیعی؛ دیگه یخچالی باقی نمونده که بخواد خالی یا پر باشه

    • بدون نام

      خیلی ممنون .خب که چی. کاش هزینه درمان رو تعدیل میکردید بجای همدردی

    • روزبه محمدخانی

      جناب ربیعی ممنونم که بنزین ۷ یا ۵ هزار تومان نشد!!!

    • بدون نام

      هیچ درکی از زندگی بازنشسته ها نداری،
      چون یخچال شما ها پره ولی برای بازنشسته،،،؟
      از نظر شما اقتصاد در حد علیه ولی از نظر مردم.....!

    • بدون نام

      جناب ربیعی زمانیکه وزیر رفاه بودید دظلم آشکار سازمان بازنشستگی را به تعدادی از بتزنشستگان دانشگاه ها شاهد بودید وطی نامه های متعدد بیجواب به اطلاع شما رسید بفکر بازنشسته ها نبودید واز یخچال خالی آنها دلتان به درد نیامد حالا که دیگر سازمان دراختیار وابستگان شما نیست دستور صادر میفرمایید

    • only god

      بله؟؟؟این هنو در حاله درک کردنه

    • .‌.‌.‌‌

      یخچال ماهم
      سال هاست که خالیه

    • ایرانی

      حیف اینترنت نداریم همین الان عکس یخچالمون برای ربیعی بفرستیم زار بزنه.ایشالا ذلیلیتون ببینیم

    • بدون نام

      نمیخواد یخچالو درک کنی مردمو درک کن

    • بدون نام

      حالا متوجه شدم چرا استیضاح شدی

    • خاطره

      سلام اقای ربیعی ماهم بازنشسته هستیم خواهشن یارانه مارو چهار ساله قطع کردن وصل کنید تا یخچالمونو پر کنیم متشکر میشیم

    • سیروس

      دولت به فکر نیست،چرا چون من بازنشسته ارتش هستم از اول جنگ تا آخر بودم یارانه مرا قطع کردند یک درجه دار ارتش چقدر میگیرد که به او یارانه نمیدهند

    • بدون نام

      آره درکت خیلی بالاست

    • حسام الدین یونسی

      مردم، در عین حال که درک میکنیم، اما وعده دروغ میدیم و بنزین را گران. اما همچنان شمارو درک میکنیم، نگران نباشید...

    • بدون نام

      اونچه. ما دیدیم این بود که شما مردم رو خوب دور میزنید

    • بدون نام

      فقط درک میکنین بعدش چی، حتما میرید به جاهای دیگر کمک میکنید

    • بدون نام

      من بازنشسته هستم حتی یخچال ندارم از دوسال تا آلان گوشت تا در خونه نیآمد ای مسئولان بی غبرت کشور را نا بود کرده این مردم رابد بخت کردن

    • بدون نام

      را بین هود تر از را بین هود
      بابا ول کنید سیستم یا دولت وظیفه اش تولید و توزیع ثروت است نه اینکه از گروهی بگیری وبه دیگران بدهی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج