۹۳۱۱۳۷
۳۱ نظر
۵۰۱۰
۳۱ نظر
۵۰۱۰
پ

استاندار فارس: اجازه بدهید مردم نفس بکشند

استاندار فارس با تاکید براینکه مصوبه سران قوا در موضوع بنزین اقدامی کاملا قانونی و به مثابه عمل جراحی دردآور بوده و تبعات بسیار مثبتی خواهد داشت، تاکید کرد که کسی نمی‌تواند از این نمد کلاهی برای خودش بدوزد.

استاندار فارس با تاکید براینکه مصوبه سران قوا در موضوع بنزین اقدامی کاملا قانونی و به مثابه عمل جراحی دردآور بوده و تبعات بسیار مثبتی خواهد داشت، تاکید کرد که کسی نمی‌تواند از این نمد کلاهی برای خودش بدوزد.

عنایت‌الله رحیمی عصر چهارشنبه ۲۹ آبان در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به اینکه قانونگذار دولت را برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی مکلف کرده و این موضوع در قوانین پنجم و ششم توسعه نیز مد نظر قرار گرفته است، گفت: وقتی شرایط ویژه باشد، تصمیم گیری هم به شکل ویژه انجام می‌شود، نمی توان در شرایط جنگی، مانند شرایط عادی برای کشور تصمیم گیری کرد.

او با اشاره به اینکه اعطای اختیارات از سوی مقام معظم رهبری به سران قوا برای همین شرایط بوده است، تصمیم گیری از سوی سران یک کشور به عنوان عقلای نظام، در همه کشورها وجود دارد، تاکید کرد که تمام نخبگان، اندیشمندان، علما و صاحب نظران جامعه با افکار و نظرات مختلف بزرگترین درد اقتصاد ایران را تکیه بر یک محصول می‌دانند و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم کاهش تکیه به تک محصولی مد نظر قرار گرفته است.

استاندار فارس: اجازه بدهید مردم نفس بکشند

رحیمی در دفاع از مصوبه سران قوا و افزایش نرخ بنزین، گفت: اتکا به نفت دردی است که باید درمان شود، برای درمان یک غده سرطانی نیازمند جراحی هستیم و جراحی هم دردآور خواهد بود و دوران نقاهت هم دارد، اما اهداف این طرح در حوزه عدالت اجتماعی، باز توزیع ثروت ملی و توجه به دهک‌های پائین جامعه و ... از موارد مد نظر همه افراد بوده است.

استاندار فارس کمک به کاهش آلودگی هوا و هزینه‌ها و تبعات ناشی از آن، حرکت در مسیر حل مشکل ترافیک، مقاوم سازی اقتصاد ملی و ... را از دیگر اثرات مهم این مصوبه دانست و گفت: همه عقلا و سیاستگزاران و مراجع اصلی اثرات این افزایش قیمت را حداکثر 3.5 تا 4 درصد می دانند بنابراین کسی نمیتواند به دلیل گرانی بنزین سایر کالاها و خدمات را گران کند، البته بازاریان و اصناف ما هم افرادی متدین و با خدا هستند و وارد این مباحث نمی شوند.

او با بیان اینکه دشمنان نظام از این شرایط سوء استفاده کردند، گفت: هر اظهارنظر غیرکارشناسانه در مورد مدیریت حوادث اخیر مردود است؛ تلاش همه نیروهای امنیتی، انتظامی و غیره برای حفظ امنیت بود و عده‌ای از جان خود مایه گذاشتند، آن بسیجی و نیروی نظامی و انتظامی، نهایت خویشتن داری را در عین حفظ صلابت داشتند و سعی کردند که به مردم آسیبی وارد نشود و در مواردی هم برای حفظ حقوق شهروندی، آسیب جسمی را به جان خریدند که نمونه آن دشنه‌ای بود که به پهلوی یک بسیجی وارد شد یا دست آن مامور انتظامی بود که از سه نقطه دچار شکستگی شد.

استاندار فارس اغتشاشات اخیر را اعتراض به حق ندانست و گفت: در بین افرادی که دچار آسیب جانی شدند یکی سارق تحت تعقیب بود؛ بگذریم از دیگرانی که مسائل امنیتی داشتند و قرار نیست که مطرح شود.

او با بیان اینکه پشت این ناآرامی ها، اهداف دشمنان خارجی و ساقط کردن نظام اسلامی و جداکردن مردم از نظام و اخلال در نظام اقتصادی و خلل وارد کردن به روند تامین مایحتاج مردم نهفته بود، گفت: حرکت‌های انجام شده نشان از برنامه ریزی شده بودن آنها داشت، عملیات پارتیزانی افراد نشان می داد که از جایی خط می گرفتند.

رئیس شورای تامین استان فارس خاطرنشان کرد که برخی از اخلالگران در شیراز و در خانه تیمی دستگیر شده‌اند و در مواجهه با مستندات موجود در تلفن همراه و رایانه‌هایشان اعتراف کرده اند که پول گرفته‌اند برای ایجاد اغتشاش.

استاندار فارس با تصریح اینکه وجود زمینه های داخلی را نمی توان کتمان کرد، گفت: مردم به واسطه تحریمها و مسائل اقتصادی و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی در فشار بوده و هستند اما طرح افزایش قیمت بنزین برای تعادل بخشیدن به همین مسائل است.

رحیمی با بیان اینکه سیاه نمایی بر روی امید مردم اثر گذار خواهد بود، گفت: عده ای می خواهند از هر نمدی کلاهی برای خود بدوزند، کسانی تمایل داشتند که دولت و مجلس را ناکارآمد جلوه دهند، نباید مسائل ملی را فدای منافع جناحی کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه جست و جو در مطالب مطرح شده در فضای مجازی از سوی برخی افراد، با هدف ناکارآمد جلوه داده دولت و مجلس بوده است، گفت: اینها از سوی کسانی مطرح شده که باید مدافع نظام باشند.

رحیمی تصریح کرد: بعضی از خویشتن داری من که خود را سرباز ولایت می دانم و از روحیه آرامم، سوء استفاده می کنند اما بدانند که اگر بنا به دادن آدرس باشد، این کار را خواهم کرد و تاکید می کنم که کسی نمی تواند از این نمد برای خودش کلاهی بدوزد.

وی با بیان اینکه منتقدان و معترضان حسابشان از آشوبگران جدا است، گفت: نظام اسلامی قدت و قوت دارد و کسی نمی تواند آن را با ناامنی و به زانو درآورد.

رحیمی در عین حال لزوم ایجاد فضای باز برای نقد و نظر را یادآور شد و فراهم کردن زمینه اعلام اعتراض قانونمند را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: در قوانین ما امکان بیان اعتراض دیده شده است و قطعا مردم خصوصا جامعه نخبه و دانشگاهی باید اجازه اظهار نظر را داشته باشند.

استاندار فارس با انتقاد از آنچه فضای بسته دانشگاهی در شیراز عنوان می کرد، گفت: چه فضای بسته‌ای است که در دانشگاه ها ایجاد می کنید، دانشجو باید اظهار نظر کند، تمام نخبه‌های فکری باید در دانشگاه اجازه ارائه تحلیل داشته باشند، اجازه بدهید مردم نفس بکشند، اگر بنا باشد این فضا را دنبال کنید به حتم منجر به بروز مشکلاتی هم خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو ایران اکسیژن نان زندگی حال خوب مهربونی اخلاق نیست دیگه

    • بدون نام

      درود به شرف مردم باغیرت شیراز سرزمین هخامنشی و کوروش

    • رضا

      لطفا اینترنت رو فعال کنید بخدا مانده ایم لطفا فعال کنید لطفا لطفا لطفا لطفت

    • بدون نام

      پس از نظرت اونا ادم نبودن و عیبی نداره کشته شدنش چون سابقه سرقت داشته

    • بدون نام

      خودم نمیدانی چه میگوئی طوطی جان:

    • بهلول

      درست صحبت کن اقای استاندار
      نفس ینی چی مردم فقط باید زجر بکشن

    • سعيد مصطفايى

      اگه شماها بذارید!!!

    • فرهاد

      دردش برای قشر ضعیف و خوشی آن برای امثال شما
      چرا نگفتین کارگر با حقوق یک ونیم تومنی چطور زندگی کنه؟؟؟این مساله جراحی نمی خواد؟؟؟؟

    • بدون نام

      مجلس تو این مملکت هیچ کارس

    • بدون نام

      ما نه تنها دنيايتان را درست ميکنيم بلکه آخرتتونو هم درست ميکنيم
      نه تنها دنيا مون درست نشد بلکه آخرتمونو هم خراب کردين

    • بدون نام

      تا حالا که میرفتید تاثیری نداره ولی یواش یواش دارو های دوره نقاهت را میدهید و تاثیر 4 درصد را از اثرات جراحی اعلام و حتما یک شیمی درمانی هم رویش است و تا 10 درصد که رو شاخصه ولی الان صنف پیک های موتوری تجربه 50 درصدی تجربه شد که این از اثرات اولیه جراحی و شیمی درمانی است. البته همه بزرگ و اذان قول دادند تا پایان سال هیچ چیز افزایش قیمت نداره ببینیم قسم حضرت عباس را قبول کنیم و یا دم خروس را

    • بدون نام

      عجب دروغایی داره میبافه

    • بینام

      قرارچی بهت بدن اقای استاندارمجیزگو

    • بدون نام

      سنگ پاه قزوین

    • شهروند شیرازی

      با سلام خدمت آقای استاندار محترم لطفا تدبیری بينديشيد که يه عده سودجو از این آب گل آلود ماهی نگیرند مثلا اجناس و خدمات خود را به بهانه گران شدن بنزین گران نکنند مثل کسبه های بازار که هيچ سر و کاری با بنزین ندارند ولی بنزین را بهانه گران کردن اجناس و خدمات خود میکنند با تشکر از شما شهروند شیرازی

    • بدون نام

      شما اول غده های سرطانی بنام زالو زاده های اختلاس گر را درمان کنید و بعد بیایید و پا روی خرخره مردم بگذارید.

    • بدون نام

      زنده باد استانداری فارس

    • عباس

      آقای استاندار مردم ایران بیشتر نگران سودجو ها هستند تا گران شدن بنزین

    • بدون نام

      ایرانیاوطن دوستن وقتی میبنن بیکاروفقیروهیچکس بهشون اهمیت نمیده شاکی میشن وناامیدنارصایت وقتی میبینن بودجه منابع شغل..‌‌خرج حدود۲۰ملیون افغانی میش این میش عواقبش مقصردولت واخراج نمیکنه ونرزوبازکرده وبعدش مردمن که کارمیدن بهشون ازماست برماست

    • بدون نام

      ایرانیاوطن دوستن وقتی میبنن بیکاروفقیروهیچکس بهشون اهمیت نمیده شاکی میشن وناامیدنارصایت وقتی میبینن بودجه منابع شغل..‌‌خرج حدود۲۰ملیون افغانی میش این میش عواقبش مقصردولت واخراج نمیکنه ونرزوبازکرده وبعدش مردمن که کارمیدن بهشون ازماست برماست

    • علیرضا خندابی

      ما مدیران لایق میخواهیم تا از انرژی جوانان در راه درست و در راه پیشرفت مملکت استفاده کنیم
      در یک دهه با ساخت موشک بومی ،در جهان شناخته شدیم
      میتوانیم در موارد دیگر هم رشد و پیشرفت کنیم
      فقط باید شرایط و راه آن به جوانان ،شناخته شود
      یاعلی

    • بدون نام

      شما جلو دزدی اقا زادهاو نور چشمیها و حقوق نجومی را بگیرید .مردم نیاز به این اراجیف ندارند

    • غ،شیراز

      قیمت پراید چرا رفت بالا؟؟

    • پژمان

      من هیات علمی دانشگاه آزاد هستم که در شهرهای نزدیک محل سکونتم (تبریز) تدریس میکنم به مدت ۱۷ سال با سرویس خود دانشگاه رفت و آمد میکردم ، که دو سال پیش به علت شرایط مالی دانشگاه این خدمات قطع گردید و با ماشین شخصی رفت و آمد میکنم و هر هفته حدود ۱۱۰۰ کیلومتر مسیرهای طی شده میباشد، الان با هزینه قیمت های جدید بنزین و لوازم یدکی و روغن و...چیزی از حقوقم نمی ماند ، دانشگاه هم ترتیب اثر نمیدهد ، بعد از بیست سال خدمت و هنگام پنجاه سالگی باید دنبال شغل جدید باشم... مسئولان کلیات موضوع رو میبینند و فکر میکنند راه حل همشون ارائه شده در صورتیکه هزاران نفر مثل من در جامعه هستند که با این تصمیمات لطمه شدید میبینند...

    • بدون نام

      فعلا که نفس ملت و دولت شما بریده و داره ملت و خفه میکنه

    • علی جوادی

      جای تعجب نیست؟؟؟؟ که دولت چطوری یهویی طرفدار قشر ضعیف شد و گرانی بنزین را همان حمایت از این قشر توصیف میکند و محاسن گرانی بنزین را هم رفاه این قشر میداند. یاللعجب

    • بدون نام

      بقول شیخ سعدی
      عاقلان دانند

    • ایرانی

      دیگه نفسی نمونده.پا رو گلوی ملت گذاشتین و میگی نفس بکش...

    • طوفان صحرا

      اگه واقعان به فکرمردم بودین اینترنت راقطع نمیکردین

    • shanjani.............

      '''' وقتیکه استاندارها '' مهربان '' میشوند!

    • بدون نام

      نفست از چای گرمی بلن میشه اصلا میدونی بی سرپناهی و گرسنگی چیه بقیشم به کنار
      ......شما میدونی درد چیه.رطب خورده کی منع رطب کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج