جاباما
۹۳۱۲۳۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

استقبال ریاض از لغو معافیت تحریمی «فردو»

عربستان سعودی از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید نکردن معافیت تأسیسات «فردو» از تحریم‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران در این مرکز استقبال کرد.

خبرگزاری فارس: عربستان سعودی از تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تمدید نکردن معافیت‌های تاسیسات هسته‌ای «فردو» از تحریم‌ها استقبال کرد.

یک منبع در وزارت خارجه سعودی به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «عربستان سعودی از تصمیم آمریکا به دلیل اهمیتی که برای مقابله با تخلف ایران از توافقنامه‌های بین‌المللی در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور دارد حمایت می‌کند.»

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که دولت این کشور معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری هسته‌‌ای با ایران در مرکز فردو را لغو خواهد کرد. او گفت: «هیچ دلیل قانونی برای غنی‌سازی اورانیوم وجود ندارد.»

دولت «دونالد ترامپ» آخرین بار روز ۱۰ آبان معافیت‌های مربوط به همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران را تمدید کرده بود.

همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران، یکی از بندهای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با گروه ۱+۵ است. بر این اساس، دولت وقت آمریکا معافیت‌هایی را برای برخی از تحریم‌های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته‌ای به ایران، صادر کرد.

دولت کنونی آمریکا علی‌رغم خروج از برجام نزدیک به ۱۸ ماه پیش همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و اعضای باقی‌مانده در برجام را از شمول تحریم‌ها معاف کرد. هدف دولت آمریکا اطمینان از این بود که ایران غنی‌سازی اورانیوم خودش را در سطح محدود نگاه می‌دارد و آن را ارتقا نمی‌دهد.

دولت ترامپ چند ماه پیش برخی از این معافیت‌ها، از جمله معافیت از تحریم خرید آب سنگین و اورانیوم با غنای پایین از ایران را لغو کرد. ایران در واکنش اعلام کرد دیگر به سقف‌های تعیین‌شده در برجام برای ذخایر این دو فرآورده، پایبند نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج