۹۳۱۲۴۰
۳۰ نظر
۵۰۰۴
۳۰ نظر
۵۰۰۴
پ

بمب کدام مدیر پرسپولیس را ترکاند؟

سخنگوی قوه قضائیه کشور چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد حکم یکی از مدیران عامل اسبق پرسپولیس صادر شده که البته نامی از این شخص برده نشد تا گمانه‌زنی‌ها در این خصوص آغاز شود.

فرهیختگان: سخنگوی قوه قضائیه کشور چند روز قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد حکم یکی از مدیران عامل اسبق پرسپولیس صادر شده که البته نامی از این شخص برده نشد تا گمانه‌زنی‌ها در این خصوص آغاز شود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در بخشی از نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره پرونده مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: «او چند پرونده داشت که برخی از این پرونده‌ها منتهی به رای و اجرای حکم شده است. چون مدیرعامل پیشین پرسپولیس پرونده‌های متعدد دارد، نمی‌توانیم همه را بیان کنیم و تا امروز چهار فقره محکومیت برای این فرد گزارش کرده‌اند. این محکومیت‌ها با آنچه مبنی‌بر حبس‌های طولانی مطرح شد، سازگار نیست.»

مدیران در به در به دنبال فرد محکوم

بسیاری از کسانی که از نزدیک اخبار باشگاه پرسپولیس را رصد می‌کنند خوب می‌دانند هرکدام از مدیران عامل پرسپولیس چه مشکلاتی را سپری کرده‌اند و اگر پرونده‌ای هم در مراجع قضایی داشته باشند نیز رصد می‌کنند، اما این‌بار فهمیدن این موضوع که کدام‌یک از مدیرانی که دارای پرونده قضایی بوده‌اند، برایشان حکم صادر شده، کار سختی شده است و جالب اینکه اکثر آنها این روزها در تماس با یکدیگر به دنبال فردی می‌گردند که مراجع قضایی برایش حکم صادر کرده است.

البته بعضی از آنها گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه دارند که شاید برخی به واقعیت نزدیک باشد و گروهی دیگر در پی حل خصومت‌های شخصی‌شان با برخی افراد هستند. افراد جدیدتر در باشگاه سعی می‌کنند مدیران قبلی را محکوم جلوه بدهند و مشکلات مالی این روزهای پرسپولیس را متوجه آن پرونده‌ها بکنند و عده‌ای دیگر پرونده‌های قدیمی‌تر را باز می‌کنند.

خصوصی‌سازی و مشکل همیشگی اهلیت

این حرف و حدیث‌ها و این همه مدیر که در فوتبال و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس حضور داشته‌اند و اکثر آنها با دستگاه قضایی طرف هستند، همگی یک پیام مشخص برای مدیران ارشد، اهالی رسانه و هواداران ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس مخابره می‌کند که اصلی‌ترین موضوع در واگذاری و خصوصی‌سازی این ۲ باشگاه پرطرفدار، احراز اهلیت شخص خریدار است.

تمامی این مدیرانی که امروز از پرونده‌های سنگین مالی و اخلاقی‌شان در گوشه و کنار می‌خوانیم و می‌شنویم، در ورزش کشور سال‌های سال حضور داشته‌ و در بدنه ورزش رشد کرده‌اند.حتی افراد صاحب‌نام در اقتصاد هم در بین اینها دیده می‌شود. کسانی که خیلی از هواداران سرخابی آنها را کوه پول می‌دانستند و بر این باور بودند که هیچ‌وقت منابع مالی این افراد خشک نمی‌شود.

حتی برخی از این افراد که این روزها درحال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، روزی خریداران اصلی سرخابی‌ها بوده‌اند و شاید باید گفت هواداران ۲ باشگاه شانس آورده‌اند در آن روزها خصوصی‌سازی انجام نشد که اگر این اتفاق افتاده بود، مشخص نبود امروز با محکومیت و زندانی شدن خریداران، چه بلایی سر این باشگاه‌های پرطرفدار آمده بود و آنها قرار بود از چه طریقی امرار معاش کنند.

رویانیان و ماشین‌های پلاک‌نشده

سردار رویانیان را همه پرسپولیسی‌ها خوب می‌شناسند. مدیری که هر بازیکنی را که می‌خواست در یک جلسه‌۱۰ دقیقه‌ای جذب می‌کرد و بازیکنی نبود که به اتاق رویانیان برود و بدون توافق از آنجا خارج شود. بعد از جدایی رویانیان از پرسپولیس حرف و حدیث‌ها پیرامون او زیاد بود. برخی او را متهم به استفاده از منابع دولتی و نفتی در پرسپولیس می‌کردند، بعضی‌ به واسطه حضور پرسپولیس در فعالیت‌های اقتصادی مثل رستوران زنجیره‌ای، آژانس هواپیمایی، تاسیس دانشگاه و... به او انگ می‌زدند ولی هیچ‌کدام از آنها اثبات نشد و تنها موضوعی که برخی بازیکنان زمان رویانیان تایید کردند به ماشین‌هایی مربوط می‌شد که به جای پول به بازیکنان داده شد، اما درنهایت سند زده نشد تا خیلی از بازیکنان شاکی شوند.

با رویانیان تماس گرفتیم تا بدانیم او مدیر محکوم است یا خیر. او به «فرهیختگان» گفت: «می‌دانم برای چه تماس گرفته‌اید، اما به خدا مدیرعامل محکوم پرسپولیس من نیستم. مشکلی نداشته‌ام و خیال‌تان از بابت من راحت باشد.» او ادامه داد: «می‌دانم مدیری که محکوم شده، چه کسی است، اما نمی‌گویم. حتی می‌دانم دلیل محکومیت این مدیر بنابر کدام جرائم است، اما از من نخواهید چیزی بگویم. لطفا معذوریت من را بپذیرید و سوال بیشتری نپرسید.»

رویانیان درخصوص اینکه آن فرد پیش از شما در راس کار بوده یا بعد از شما، با خنده گفت: «فکر نمی‌کنم موضوع آنقدر قدیمی باشد که بخواهد قبل از من بوده باشد!»سیاسی؛ از بازی کذایی با رئال تا غیب شدن ناگهانی یکی از مدیرانی که مشخص نشد برای چه به پرسپولیس آمد و چه شد ناگهان غیبش زد، حمیدرضا سیاسی بود. او که حضورش در پرسپولیس با هیجان و سروصدا همراه بود، در بدو ورودش علی دایی را از سرمربیگری پرسپولیس برکنار کرد و حمید درخشان را جانشینش کرد تا فضای ملتهبی را در محل تمرین پرسپولیس ایجاد کند. او که مشخص بود به واسطه شرایط اقتصادی پایش به باشگاه پرسپولیس باز شده، بزرگ‌ترین گاف‌های مدیریتی را داد که برجسته‌ترین آن بازی با رئال‌مادرید و مذاکره با طرف ضدانقلاب بود.

عمر مدیریتی او بسیار کوتاه بود و او در اوایل کارش در پرسپولیس بنابر دلایل نامعلوم که برخی آن را پرونده‌های مالی بیان می‌کردند، راهی زندان شد و آنقدر موضوع او طولانی شد که هیات‌مدیره با حمایت حسین هدایتی‌، نژادفلاح را مدیرعامل پرسپولیس کرد. خیلی‌ها معتقد بودند مذاکره با رئال و واسطه‌اش برای سیاسی دردسرساز شد و عده‌ای دیگر بحث را به موارد مالی می‌کشاندند. با سیاسی تماس گرفتیم تا بدانیم کسی که برایش حکم صادر شده، اوست یا مشکل او کاملا حل شده است. سیاسی به «فرهیختگان» گفت: «ابدا قصد مصاحبه ندارم و خواهش می‌کنم از من نخواهید به سوالات‌تان پاسخ بدهم.»

رحیمی: حرف بزنم ممکن است حقی را ناحق کنم علیرضا رحیمی که در

زمان حضور سیاسی در هیات‌مدیره پرسپولیس حضور داشت، یکی از نفراتی بود که می‌توانست اطلاعات دقیق‌تری به ما بدهد. او در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «من در مطب دکتر هستم. پیش از اینکه وارد مطب شوم یکی از دوستان با من تماس گرفت و این موضوع را به من اطلاع داد که یکی از مدیران سابق پرسپولیس محکوم شده است، اما باور کنید من نمی‌دانم این فرد چه کسی است.» از او سوال کردیم ممکن است این فرد حمیدرضا سیاسی باشد، او گفت: «من نمی‌توانم دقیق راجع به این موضوع صحبت کنم. چون اطلاعاتم دقیق نیست. اگر حرفی بزنم، ممکن است حق یک فرد بی‌گناه را ناحق کنم. پس ترجیح می‌دهم چیزی در این خصوص نگویم.»

منتقمی: مگر در پرسپولیس پولی هم هست؟

بهروز منتقمی که روزی قائم‌مقام حمیدرضا سیاسی بود هم یکی از نفراتی بود که می‌توانست اطلاعاتی درخصوص این پرونده به ما بدهد. او که در مقطعی کاندیدای مدیرعاملی پرسپولیس بود، به «فرهیختگان» گفت: «من تعجب می‌کنم، مگر در استقلال و پرسپولیس پولی هست که بخواهد یک مدیرعامل را به فساد بکشد. زمانی که من در پرسپولیس حضور داشتم بیش از ۵۰، ۶۰ میلیون تومان از جیبم برای پول برق و آب و... هزینه کردم که هنوز هم به من برنگردانده‌اند. به نظرم اگر موضوعی هم بوده، به پرسپولیس مربوط نمی‌شود و این عزیزان بیرون از باشگاه و در فعالیت‌های غیرفوتبالی‌شان دچار مشکل شده‌اند که در این صورت هم نباید از لفظ مدیرعامل اسبق پرسپولیس از آنها یاد کرد!» منتقمی در ادامه به موضوع حمیدرضا سیاسی پرداخت و گفت: «من می‌دانم خداراشکر مشکل ایشان در گذشته حل شده است و حتی یک‌بار ایشان را در خیابان دیده‌ام و نمی‌دانم این موارد جدید مربوط به او است یا شخص دیگر، اما خداراشکر در آن زمان من مدیرعامل پرسپولیس نشدم، چون حتما حالا من هم جزء متهمان شما بودم!»(با خنده)

انصاری‌فرد، عابدینی و طاهری

همان نفراتی که به دنبال خصومت‌های شخصی بودند، نام‌هایی را ازجمله امیر عابدینی و عباس انصاری‌فرد به میان آوردند که با پــــــــیگیری‌های صورت‌گرفته متوجه شدیم اصلا نـــــــامی از این ۲ مدیرعامل اسبق پرسپولیس در میان نیست و اینها فقط گمانه‌زنی است.

سعی کردیم با عباس انصاری‌فرد در این خصوص صحبت کنیم که او پاسخگوی تلفن همراهش نبود، اما نزدیکان او گفتند: «حاج‌عباس از زمان مدیریتش در باشگاه پرسپولیس مشکلاتی داشت که این موضوع حل شده و ایشان پرونده جدیدی ندارند.» همچنین امیر عابدینی هم به خاطر مصاحبه دیروز یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که گفته بود عابدینی تکلیف پول انتقال مهدوی‌کیا، علی دایی و امامی‌فر به اروپا را مشخص کند، مورد سوءظن قرار گرفته بود که منابع خبری این موضوع را کاملا منتفی دانسته‌اند.»

علی‌اکبر طاهری هم یکی از مدیرانی است که در شایعات از وی نام برده می‌شود. برخی می‌گویند او نیز با اتهاماتی مواجه است و ممکن است برایش دردسر درست شود. با طاهری نیز نتوانستیم صحبت کنیم تا در این خصوص نظرش را جویا شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لنگیا همشون فاسدن

      پاسخ ها

      • بهداد

        منظورت خسروانی و عقبه دزدشونه دیگه

      • علی

        نه که کیسه کشا همه تمیزند
        اولا مدیران پرسپولیس و استقلال رو وزارت ورزش تعیین میکنه و منتخب مردم نیست ، دوم اینکه کیسه کشا یه تحقیق بکنند که چرا چند تن از مدیرانشون به مدت پنج سال محروم شدند و سوم اینکه از نظرات مشخصه که پرسپولیس چندساله بدجوری کیسه رو سوزونده که بوش همه جا رو گرفته

        و در پایان با مغلطه گری و هوچیگری به کسی جام نمیدن بلکه کیسه اگه هنر داره باید با تلاش و کوشش تو زمین جام بگیره ، گذشت دوران فتح الله زاده و قلعه نویی و جامهای خریدنی

      • HRA

        کیسه کش ها همه مفسد فی الارض

      • بدون نام

        فاسد شمایید که تمام قهرمانیای لیگ برترتون با ۱ مربی خاص بوده.

      • بدون نام

        اتفاقاً تمام کیسه کش ها متوهم تشریف دارند. خدا نیست ونابودتان کند احمق های بیشعور وکودن وسوزش گرفته. شما چقدر بدبخت هستید که آرزوی صدر جدول را دارید هرکسی که حرف بزند شما احمق ها باید روزه سکوت بگیرید چونکه لیاقت شما همان است که فقط که زیر دست سرورتان ارتش سرخ باشید.

      • امیر

        کیسه کش صغیر حرف نزن یتیم زاده

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • موسوی

        زرررشک ،معلومه تعصب کورکورانه چشمتون را کور کرده و هیچی نمیبینید!!!! جنایتهای خضیراوی و قائدی و گافهای داریوش یزدانی و بخوربخورهای حاج فتل و... .اگر کافی بود یکی از جنایتها را پرسپولیسیها انجام میدادن که شماها استاد هوچی گری بودین.دوست عزیز پرسپولیسیها انقدر با شخصیت و با مرام هستن که هیج وقت اینچیزا را رو نکردن ،ولی شماها کافیه ی نقطه ضعفی از پرسپولیس ببینید همه پرسپولیسی ها را اتهام میزنید!!!!!

      • ممد دانیالی

        باشگاه که نیست لونه فساده

      • آبی عشقه نفسم

        خخخخخ موسوی زرشک زرشک زرشکی نشی زپرشک زپرپرشک زرزرپرشک هههههههه

    • بدون نام

      کیسه کشای فتو شاپی فرزندای خسروانی فاسد

      پاسخ ها

      • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

        سوابق خسروانی ملومه. سوابق علی عبده و مکتب پراز جعل و دزدی و فساد و دوپینگ و قتل و اوردوز و پولهای هدایتی و داوران لنگی هم ملومه واقعا حقیر و پررو هستید لنگیا. فعلا ک لنگ پیش مردم نماد فساد و تبانی و دزدی و جعل و دوپینگه

    • بدون نام

      کیسه کشا برین دوچرخه هاتونو سوار شین.درمورد پرسپولیس هخامنشی اظهار نظر نکنین

    • بدون نام

      عزیزم پرسپولیس فاسد نیست .فاسد اون خسروانی هستش پدر دوچرخه سوار تون.ساواکیه فاسد خوتونم میدونید.سوزشتون از جای دیگه ست

      پاسخ ها

      • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

        آره آره برو سوابق خسروانی ک بهترین رییس فدراسیون بود رو با سوابق علی عبده خودتون ک کاهباره گردان و قاتل تختی بود رو بخون‌. مکتب دوباشگاه روهم مقایسه کن . شما نماد فساد وجعل و تبانی و دزدی هستید مردم اینومیدونن

    • قلعه کهنه

      کیسه کش‌ زبون درآوردی؟
      ببند در کیسه را.

    • هیس شش تایی ها فریادنمیزنند

      طفلک پرسپولیس که دست همچین مدیرایی سرکارمیان

    • اس اس

      آن زمان که تموم جامها رو درو کردین و با پروفسور قلابی با پرواز فیرگلاس می رفتین ژاپن یادتون رفته که بودجه اش را چه کسی تهیه میکرد .در طول سه سال قهرمانی پرسپولیس به اندازه 10 سال بودجه خودشو پیشخور کردن .وقتی هر روز صبح سه تا طلبکار جدید جلوی درب باشگاه پرسپولیس ظاهر میشن نشانه چه چیزی میتونه باشه . اینا همون پولهایی است که امثال هدایتی ها خرج پرسپولیس کردند و الان بایستی تاوان بدهند .انشاءالله که هر روز بیشتر از قبل آبرو و حیثیت شون برباد بره بخاطر اینکه در این چند سال گذشته فدراسیون فوتبال و هیئت داوران کمیته بی انضباط و همه و همه هر ظلمی که دل شون خواست در حق تیمهای دیگر کردند

    • بدون نام

      ۸۵صد درصد زندایان ایران همه از باشگاه لنگ استن

    • شیش درچار

      پرویزخسروانی موسس فاسد کیسه است .حتمادرباره زندگی منحوسش توی اینترنت سرچ کنید...

      پاسخ ها

      • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

        آره آره شرف داشته باش حتما سرچ کن سوابق خسروانی ک بهترین رییس فدراسیون بود رو با سوابق علی عبدع خودتون ک کاهباره گردان و قاتل تختی بود رو مقایسه کن. مکتب پراز جعل و دزدی و فساد و تبانی و اوردوز و دوپینگ خودتونو هم با مکتب تاج مقایسع کن. حتما اینکارو بکن. میگم مردم چرا شمارو منشا فساد و تبانی و دزدی میدونستن و میدونن لنگی؟ خدایی رو دار و وقیح هستید شما کی هستید دیگه. چاپ کن شرافتا و خدایی

    • استقلال کبیر . چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      دزدان لنگی. لنگیا بخونید . مکتب لنگ اینه تاسیس کنندش وقتی علی عبده قاتل باشه همینه.‌ مدیراش همه دزد و دادگاهی شدن. افشین پیروانی و صادقیان و بلال و اوردوزها هم هست. هدایتی هم هست. خدایی چطوروتونه حرف بزنید. تیمی با منشا فساد

    • تاج کبیر افتخار ایران

      این لنگ از اولش هم با کثافت تیمداری شو شروع کرد با منحل کردن شاهین ورزش به به لجن کشید الان هم که معلومه چه کندی بالا زدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج