۹۳۱۲۵۳
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

پیام وزیر علوم در پی درگذشت پروفسور رضا

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و «منصور غلامی» وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت پرفسور «فضل‌الله رضا» دانشمند برجسته ایرانی را تسلیت گفتند.

خبرگزاری مهر: «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و «منصور غلامی» وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت پرفسور «فضل‌الله رضا» دانشمند برجسته ایرانی را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری آمده است: دستاوردهای تحسین‌برانگیز پروفسور رضا، در عرصه‌های مختلف علمی، نه برای ایران، بلکه برای جهان راه‌گشا و احترام‌انگیز بوده است.

ستاری نوشته است: «گاهی مرگ، رنگ می‌بازد از معنا؛ آنگاه که انسانی تمام‌قد، استوار و بی‌تردید در برابر دشواری‌ها ایستاده باشد. دانستن، بال پرواز می‌شود، آن زمان که زمین، زیرپای مرد میدان‌دیده، تاب مانع‌شدن نداشته باشد. پروفسور فضل‌الله رضا، از آن‌دست مردان میدان و انسان‌های استوار است. شنیدن خبر درگذشت ایشان، محنت‌انگیز است.

در بخش دیگری از پیام تسلیت معاون علمی رییس جمهوری آمده است: «ایشان هر جا که بود، انسان تعالی‌جوی ایرانی را به بشریت معرفی کرد و مباهات هموطنان‌اش را برانگیخت. به عموم مردم ایران و جامعه علمی جهان، فقدان این دانشمند بزرگوار را تسلیت می‌گویم و تنها آرزویم این است که جوانان برومند سرزمینم، با تلاش‌های علمی و فناورانه‌شان، راه علمی مرحوم پرفسور رضا را با شتاب و پربار ادامه دهند. یادش گرامی.»

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با صدور پیامی درگذشت پروفسور فضل‌الله رضا رئیس پیشین دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت وزیر علوم آمده است: درگذشت اندوهبار پروفسور فضل‌ الله رضا، دانشمند نام‌آور ایرانی، ریاضی‌دان و استاد حوزه مهندسی برق کشورمان که با تلاش‌های گسترده علمی خود توانست سال‌ها در عرصه علم و فناوری جهانی به نقش‌آفرینی بپردازد و از پایه‌گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان شود، موجب تألم و تأثر اینجانب گردید.

غلامی در این پیام افزوده است: این ضایعه را به همه سوگواران، خانواده محترم و معزا و همچنین جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

پروفسور فضل‌الله رضا عصر دیروز چهارشنبه ۲۹ آبان در سن ۱۰۵ سالگی دارفانی را وداع گفت.

پروفسور رضا رئیس سابق دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در یونسکو و کانادا و عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود که برای مشارکت در نظریه شبکه و اطلاعات، به‌عنوان عضو مادام‌العمر IEEE برگزیده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه. چرا چند تا از این مسوولای درپیتی و ماموت نمیمیرن. عزراییلم قاطی کرده

    • بدون نام

      این عزیزان چهره و نماد جامعه ما هستن

      نه اونهایی که برای روحانی دکان زدن و تبلیغ کردن
      یادت همیشه سبز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج