جاباما
۹۳۱۳۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کره شمالی در نشست «آسه‌آن» شرکت نمی‌کند

کره شمالی به واسطه تیرگی روابط میان دو کره، دعوت سئول برای مشارکت در نشست هفته آینده «آسه‌آن» را رد کرد.

خبرگزاری فارس: کره شمالی دعوت از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای حضور در نشست هفته آینده کشورهای شرق آسیا موسوم به «آسه‌آن» را که قرار است در سئول برگزار شود، رد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی اعلام کرده است به واسطه تیرگی روابط دو کره، «هم‌اکنون زمان مناسبی» برای مشارکت کیم در این نشست نیست.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در تاریخ پنجم نوامبر (۱۴ آبان ماه) دعوتنامه‌ای را برای کیم به منظور شرکت در این نشست ارسال کرده بود و همچنین پیشنهاد کرده بود در صورت عدم تمایل برای حضور در این نشست، نماینده‌ای را به سئول برای شرکت در این مراسم بفرستد.

مون، هفته آینده میزبان رهبران انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا در شهر بندری «بوسان» کره جنوبی است تا سی امین سالگرد همکاری این انجمن را جشن بگیرند و پیش از این گفته بود که احتمال حضور کیم نیز در این نشست وجود دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد، پیونگ‌یانگ ضمن تشکر از سئول برای دعوت از این کشور، درخواست کرده تا مقامات کره جنوبی «درک کنند که ما نمی‌توانیم دلیل قانونی» برای مشارکت کیم پیدا کنیم».

کره شمالی همچنین کشور همسایه خود را متهم کرده که به واسطه وابستگی به آمریکا در حل موضوعات مربوط به دو کره، به روابط میان دو کره آسیب وارد آورده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ادامه داد: «جای تعجب است که آنها (کره جنوبی) پس از تجربه شکست‌های ناشی از تکیه کردن بیش از اندازه به آمریکا، پیشنهاد مذاکره درباره روابط دو کره در چنین مکان چندجانبه نامناسبی (نشست آسه‌آن) را مطرح کرده‌اند».

سال گذشته رهبران دو کره سه نشست برگزار کردند و مون و کیم توافق کردند که روابط را بهبود ببخشند و طرح‌های تجاری متوقف شده خود را ازسربگیرند اما به واسطه تشدید تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی و عدم انعطاف واشنگتن در مقابل پیونگ‌یانگ، تاکنون هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روابط دو کشور و همچنین روابط کره شمالی با آمریکا صورت نگرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج