۹۳۱۳۹۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پارلمان، مامور تعیین نخست‌وزیر اسرائیل شد

پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهونیستی و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید، در تشکیل دولت، رئیس این رژیم امروز (پنجشنبه) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را برای نخستین بار مامور تعیین نخست وزیر کرد.

ایسنا: پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهونیستی و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید، در تشکیل دولت، رئیس این رژیم امروز (پنجشنبه) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را برای نخستین بار مامور تعیین نخست وزیر کرد.

به نقل از روسیا الیوم، دفتر روون ریولین، رئیس رژیم صیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ریولین پارلمان را مکلف کرده با انتخاب یکی از اعضای خود ماموریت تشکیل کابینه را به اتمام برساند.

پارلمان، مامور تعیین نخست‌وزیر اسرائیل شد

در این بیانیه همچنین آمده است: ریولین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی با یولی ادلشتاین، رئیس کنست این مسأله را مطرح خواهد کرد و ماموریت تشکیل دولت به کنست منتقل شود.

بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی - سفید چهارشنبه شب به روون ریولین، رئیس این رژیم اطلاع داد که نمی‌تواند دولت جدید را در موعد مقرر تشکیل دهد.

رهبر ائتلاف رقیب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با ریولین بعد از مذاکرات بی‌نتیجه‌اش با نخست وزیر کنونی اسرائیل و آویگدور لیبرمن، رهبر حزب "اسرائیل بیت‌نو" به ناکامی‌اش در تشکیل دولت اذعان کرد.

براساس قانون اسرائیل، گانتس از زمان بر عهده گرفتن این مأموریت در ۲۲ اکتبر، ۲۸ روز برای تشکیل دولت مهلت داشت. کنست ۲۱ روز فرصت خواهد داشت با موافقت ۶۱ عضو یکی از اعضای خود را مامور تشکیل دولت کند..

با استناد بر بیانیه دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، این مهلت ۲۱ روزه از امروز (پنجشنبه) آغاز خواهد شد و ۱۱ دسامبر پایان می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج