۹۳۱۳۹۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهاد یک کارشناس برای وضع مالیات جدید

یک کارشناس اقتصادی پیشنهاد وضع مالیاتی در قالب مالیات بر فرار سرمایه را ارائه کرد .

خبرآنلاین: وحید شقاقی شهری، کارشناس اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی افزود: گرجستان در سال گذشته پذیرای بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش املاک و تاسیس شرکت بوده است که بنا بررسی‌ها نشان می دهد بخش مهمی از این اعتبار از سوی ایرانی‌ها تامین شده است.

این رقم ، برای اقتصاد گرجستان و البته برای اقتصاد ایران رقمی بسیار بزرگ محسوب می‌شود از این رو ضرورت دارد ، ایران عوامل اقتصادی و اجتماعی که منجر به خروج سرمایه‌ها از کشور شده است را با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل خروج سرمایه، مولفه امنیت سرمایه‌گذاری در هر کشوری است، گفت: غالبا در اقتصادهایی که عوامل داخلی و خارجی امنیت سرمایه گذاری را با خطر مواجه می‌کنند، روند خروج سرمایه شدت می‌گیرد ، اما در اغلب موارد کشورها در صدد یافتن راهکاری برای پیشگیری از این ماجرا هستند .

وی تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که به رغم انتشار آمارهای هشدار دهنده در خصوص خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در ترکیه، گرجستان و دیگر کشورها باز شاهدیم ابزارهای نظارتی برای ممانعت از این اقدام صورت نمی گیرد.

وحید شقاقی شهری گفت: در شرایطی که ایران در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و تحریم های اقتصادی فشار سنگینی را به ایران وارد می کند، هیچ کس نمی‌داند دقیقا چه میزان سرمایه به مقصد کدام کشورها از ایران خارج می‌شود ، در حالی که می توان با ابزارهایی ضمن شناسایی سرمایه خروجی ، با دریافت مالیات و ... مقابل این وضعیت ایستاد .

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: به طور مثال در آلمان از دهه ۳۰ تا دوران پس از جنگ جهانی دوم مالیاتی وضع شده بود تحت عنوان "مالیات بر فرار" بدین معنا که هر کسی قصد خارج کردن سرمایه‌اش از کشور را داشت باید این مالیات را پرداخت می کرد. هم اکنون نیز در هند، کانادا قانونی تحت عنوان مالیات بر خروج سرمایه وجود دارد بدین معنا که برای خروج سرمایه از کشور باید بین ۲۵ تا ۵۰ درصد ارزش سرمایه را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند و این خود مانعی در راه خروج سرمایه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تو چه مربوطه که مردم میرن تو ترکیه و گرجستان ملک میخرن؟؟!!!!نکنه انتظار داری که مردم پولهاشون رو بیارن بریزن تو حلقوم تووو و امثال توووو و مسؤلین مفتخور؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      هیچی دیگه خودمون کم بودیم مال و اموالمون رو هم دارن گروگان میگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج